مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تاثير دروغ در زندگي مشترك | علل دروغگويي در رابطه زناشويي

شايد اصلي‌ترين علت دروغگو بودن افراد، تربيت نادرست خانواده است. دروغ از سنين پايين و معمولا بخاطر ترس از والدين شروع مي‌شود. خانواده و والديني كه كودك را بخاطر اشتباهاتش به شدت تنبيه مي‌كنند، او را مجبور به دروغ گويي كرده و به مرور زمان، اين رفتار را در او شكل مي‌دهند. برخي ديگر از تاثير دروغ در زندگي مشترك شامل موارد زير مي‌شود:

بي اعتمادي به همسر

گاهي  فرد دروغگو به سبب رفتارها و واكنش‌هاي همسرش از گفتن حقيقت پشيمان مي‌شود. برخي افراد مسائل داخل خانه را براي ديگران بازگو مي‌كنند و يا در برابر برخي مسائل واكنش‌هاي افراطي نشان مي‌دهند. اين مسائل مي‌تواند منجر به بي‌اعتمادي و دروغ‌گويي شويد. البته دروغ مسئله‌اي است كه در هيچ حالتي توجيه نمي‌پذيرد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله دروغ گفتن به همسر را مطالعه كنيد.

تاثير دروغ در زندگي مشترك | مشكلات رواني و شخصيتي

انسان دروغگو، فردي است كه شديدا از قضاوت‌ها و نگاه ديگران مي‌ترسد و عزت نفس بسيار آسيب ديده‌اي دارد. فرد دروغگو مي‌خواهد با دروغ گفتن، خود را بهتر از چيزي كه هست نشان دهد تا اشتباهات، احساس گناه و ضعف‌هاي خود را بپوشاند. در اين  با درمان اعتماد به نفس ضعيف، مي‌توان به آنها در پذيرش خود واقعيشان كمك كرد.

توقعات بالاي همسر

برخي از زوج‌ها، براي اينكه بتوانند توجه همسرشان را جلب كنند اقدام به دروغگويي مي‌كنند. فارغ از ديگر علت‌ها، زماني كه كسي به همسرش نگاه از بالا به پايين داشته باشد، خود واقعي او را نپذيرد و با توقعات نابجا و حتي تخريب همسر، قصد داشته باشد او را مجاب به بهتر شدن بكند، شرايط را براي دروغ‌گويي فراهم مي‌كند. طرف مقابل كه براي برآورده كردن اين توقعات توان كافي ندارد، ممكن است به دروغگويي روي بياورد.

 

تاثير دروغ در زندگي مشترك

پيوند زناشويي، پيوندي است كه در آن زن و مرد را در تمام جنبه‌ها محرم و شريك زندگي همديگر مي‌كند. در اين ميان دروغگويي همه چيز را نابود مي‌كند. دروغ در زندگي مشترك تأثيرات بسيار عميقي دارد كه آگاهي از آن‌ها مي‌تواند باعث پيشگيري شود.

1. تاثير دروغ در زندگي مشترك | بي اعتمادي

فردي كه مدام از همسرش دروغ بشنود، به مرور زمان نسبت به او و حرف‌هايش بي اعتماد شده و حتي حرف‌هاي صادقانه او را نيز دروغ به حساب مي‌اورد. مي‌توانيد يك بار ديگر داستان چوپان دروغگو را بخوانيد تا اين قضيه براي شما روشن تر شود. توصيه مي‌كنيم جهت آگاهي از واكنش مناسب در چنين موقعيت‌هايي مقاله برخورد با افراد دروغگو را مطالعه كنيد.

2. دروغ پشت دروغ

دروغ كوچك، دروغ‌هاي بزرگتر به همراه مي‌آورد. به اين علت كه شما براي مخفي كردن يك دروغ كوچك، مجبوريد دروغ‌هاي بزرگ تر بگوييد تا اعتبار و آبرويتان خدشه دار نشود. همين مسئله ممكن است به مشكلي بسيار بزرگ در زندگي مشترك تبديل شود.

3. تاثير دروغ در زندگي مشترك | طلاق عاطفي

اگر دروغگويي منجر به جدايي نشود، شايد تلخ ترين پيامد آن طلاق عاطفي باشد. اتفاقي كه مي‌شد به راحتي از آن پيشگيري كرد، اكنون زوجين را تبديل به دو غريبه كرده كه فقط در يك خانه با هم زندگي مي‌كنند. مطالعه مقاله دعواي بين زوجين مي‌تواند در اين زمينه مفيد باشد.

4. تربيت نادرست فرزندان

همانطور كه گفتيم، ريشه دروغگويي در كودكي شكل مي‌گيرد و اگر جلوي آن را نگيريد، اين چرخه تا هميشه ادامه خواهد داشت. فرزنداني كه والدين دروغگو داشته باشند و براي صداقتشان تنبيه شوند، در آينده همين ماجراها را با همسر و فرزندان خود خواهند داشت.

5. تاثير دروغ در زندگي مشترك | طرد شدن از جانب ديگران

ممكن است با دروغ گفتن تعدادي از افراد را نزد خود نگه داريد؛ اما زماني كه متوجه شخصيت شما بشوند همگي طردتان خواهند كرد. علاوه بر اين كه از جانب همسر و فرزندان طرد مي‌شويد ممكن است بين خانواده خود و خانواده همسر نيز محبوبيت خود را از دست بدهيد. مشكلاتي كه در زندگي مشترك به وجود مي‌آيد قطعا خانواده‌هاي دو طرف را نيز درگير مي‌كند. مقاله اختلاف با همسر را نيز بخوانيد.

 

چگونه ريشه دروغ را در زندگي مشترك از بين ببريم؟

در جواب اين سوال بايد بگوييم كه بهترين راه پيشگيري است. نشانه‌هاي خواستگار دروغگو را بشناسيد؛ نشانه‌هاي دروغگويي در دوران نامزدي را جدي بگيريد و به اميد تغيير همسر ازدواج نكنيد. در صورتي كه همسرتان زياد دروغ مي‌گويد، كمي بر رفتار خود تأمل كنيد.

سعي كنيد با همسرتان صحبت كنيد و از او بخواهيد صادقانه با شما رفتار كند و نيازهايش را عنوان كند. به او اطمينان بدهيد كه واكنش غير طبيعي نخواهيد داشت و هر چه قدر هم كه حقيقت تلخ باشد آن را مي‌پذيريد.

بسياري از زوج‌هايي كه گرفتار اين مسئله مي‌شوند نمي‌توانند به طور مؤثري شرايط را بهبود ببخشند و همواره درمانده هستند؛ بهره‌مندي از زوج درماني به شما كمك مي‌كند تا روابط خود را بهبود ببخشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه  دروغ در رابطه زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تاثير دروغ در زندگي مشترك | علل و تاثيرات دروغگويي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۲۴:۲۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی