مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

چگونه از نظر رفتاري فرد جذابي باشيم؟

1. رفتاري با اعتماد به نفس

اعتماد به نفس يكي از مهم‌ترين مواردي است كه در پذيرفته شدن و جذابيت شما در اجتماع تاثير زيادي دارد. اگر به عملكرد خود اعتماد كامل داشته باشيد و بتوانيد اين موضوع را به ديگران نيز القاء كنيد، در نگاه ديگران داراي جذابيت بيشتري خواهيد بود. براي افزايش اعتماد به نفس خود تلاش كنيد و از آن به عنوان عاملي براي جذابيت استفاده كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه افزايش اعتماد به نفس كليك كنيد.

2. جذابيت رفتاري | تماس چشمي

برقراري تماس چشمي در حين گفتگو به مخاطب اين پيغام را مي‌دهيد كه «به تو و حرف‌هايت توجه مي‌كنم». پس زماني كه با شخصي در حال صحبت هستيد براي اينكه به او بفهمانيد كه صحبت او برايتان مهم است، هر از گاهي تماس چشمي با او برقرار كنيد. اين كار ضمن احترام متقابل، نشانگر توجه شما به شخص مقابل است. تماس چشمي از جمله اصول مهم ارتباطات غير كلامي است و در جذابيت شما تأثير بسياري دارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارتباط غير كلامي كليك كنيد.

3. لبخند اثر بخش

لبخند زدن معمولا باعث جذب ديگران و ايجاد رابطه خوب مي‌شود. هنگامي كه براي بار اول به يك محيط نا آشنا وارد مي‌شويد، لبخند بزدنيد. مهم است كه اخم نكنيد، رعايت همين رفتار شايد بي اهميت به جذابيت شما كمك زيادي مي‌كند.

4. جذابيت رفتاري | شور و اشتياق

سعي كنيد حرفي كه مي‌زنيد يا كاري كه مي‌كنيد بر اساس انگيزه و خواسته خودتان باشد؛ چرا كه شما كنترل كمي بر زبان بدن و واكنش‌هاي غير ارادي خود داريد، در نتيجه طرف مقابل شما به حقيقي يا غير خقيقي بودن گفتار و رفتارتان پي خواهد برد. داشتن شور و شوق باطني در انجام هر كاري، در نگاه ديگران شما را فردي جذاب جلوه مي‌دهد. بنابراين براي رسيدن به جذابيت رفتاري لازم است در گفتار خود نيز جذابيت داشته‌باشيد.

5. استفاده نكردن از تلفن همراه در مواقع مهم

زماني كه در حال گفت گوي رو در رو با شخصي هستيد، حدالامكان در حال گفت گو با شخص مقابل، گوشي تلفن همراه خود را رها كنيد و تمام و كمال به طرف مقابل خود گوش دهيد. اين كار باعث حفظ احترام طرف مقابل مي‌شود. برعكس اگر مدام در گوشي خود مشغول باشيد و به حرف‌هاي طرف مقابل توجهي نكنيد، به همان ميزان از ارزش شما نزد او كاسته مي‌شود.

6. جذابيت رفتاري | وقت شناسي

در قرار ملاقات‌هايتان وقت شناس باشيد. زماني كه براي وقتِ ديگران ارزش قائل شويد، نخست براي خودتان ارزش آفريني مي‌كنيد. بنابراين تلاش كنيد در ديد ديگران محترم بوده و زمان را مغتنم بشماريد. با اين كار بيش از گذشته بر روي ديگران تاثير مثبت بگذاريد و بر ميزان جذابيت خود بيافزاييد.

7. دست دادن هنگام ورود به يك محيط جديد

اگر وارد محيط تازه‌اي مي‌شويد و افراد آن جديد هستند، براي آشنايي بيشتر به افراد دست دهيد و خود را معرفي كنيد. اين مي‌تواند يك شروع بسيار خوب براي برقراري ارتباط باشد. همچنين در برخوردهايتان سعي كنيد رسا و واضح صحبت كنيد.

8. جذابيت رفتاري | نظم داشته باشيد

اگر از آن دسته افراد بي نظمي هستيد كه ميزكار، محيط اطراف و در كل حوالي جايي كه شما در آن حضور داريد پر از وسايل غير ضروري و حتي به درد نخور و دور ريختني است، جذابيت كمي براي ديگران خواهيد داشت. سعي كنيد تا حد معمول منظم و مرتب بوده و به ظاهر اطراف خود اهميت زيادي دهد.

9. متواضعانه رفتار كنيد

اگر از نظر تحصيلي، شغلي و موقعيت اجتماعي در سطح بالاتري از اطرافيان قرار داريد، بايد تا حد امكان مراقب تلۀ خود نمايي باشيد. مراقب باشيد حس برتري جويي در شما آن قدر پررنگ نباشد كه ديگران نتوانند ارتباط درستي با شما برقرار كنند. تلاش كنيد تا جايي كه ممكن است افتاده و متواضعانه رفتار كنيد. با چنين رفتاري، سد ارتباطي شما و ديگران شكسته مي‌شود و ديگران به راحتي مي‌توانند با شما ارتباط برقرار كرده و جذب شما شوند. براي اين كه متواضعانه رفتار كنيد لازم است ابتدا به خودشناسي برسيد و موانع عدم جذابيت را در خود شناسايي كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خودشناسي كليك كنيد.

10. جذابيت رفتاري | شنونده خوبي باشيد

متاسفانه در جامعه امروزه افراد كمتر به حرف‌هاي يكديگر گوش مي‌دهند و بيشتر صحبت مي‌كنند. در چنين شرايطي گوش دادن و شنواي حرف‌هاي ديگران بودن بر جذابيت رفتاري شما مي‌افزايد؛ چرا كه اغلب افراد دوست دارند شنيده شوند و به آن‌ها توجه شود. زماني كه طرف مقابلتان صحبت مي‌كند با دقت به سخنانش گوش دهيد و از حواس پرتي پرهيز كنيد. نشان دهيد گوش دادن به حرف طرف مقابل برايتان لذت بخش است. نكته مهم گوش دادن فعال و دادن بازخورد به صحبت طرف مقابل است؛ مثلا گاهش سر خود را تكان دهيد، سوال بپرسيد و تاييدش كنيد. گوش دادن به ديگران نكته كوچكي است كه به مرور زمان شما را نزد ديگران به فردي جذاب تبديل مي‌كند.

11. صداقت داشتن

هيچ كس دوست ندارد دروغ بشنود. صداقت داشتن به خصوص در شرايط خاص از شما فردي جذاب و با شجاعت مي‌سازد. اگر نمي‌توانيد به قول خود پايبند باشيد صداقت داشته‌باشيد و اصلا قول ندهيد. زماني كه نظر شما را در رابطه با مسئله مهمي مي‌خواهند، با صداقت جواب دهيد و حقيقت را عنوان كنيد. آنچه كه منجر به جذابيت رفتاري در شما مي‌شود، توانايي برقراري ارتباط صادقانه با ديگران است. صداقت را با رك بودن بيش از حد و گستاخي اشتباه نگيريد. در بيان حقيقت تلخ لحن نرم و مناسب را فراموش نكنيد.

12. خنديدن تاثير زيادي بر جذابيت رفتاري دارد

خوش خنده بودن، چهره‌ي خندان و خنداندن ديگران شما را به خداي جذابيت تبديل مي‌كند. براي رسيدن به جذابيت رفتاري يكي از كارهايي كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه خنديدن و شوخ طبعي را در اولويت رفتارهاي خود قرار دهيد. خنديدن علاوه بر اين كه شما را جذاب مي‌كند، استرس و فشارهاي رواني بيهوده را كاهش مي‌دهد. پس سعي كنيد به خنديدن عادت كنيد و آن را به يكي از رفتارهاي ثابت خود تبديل كنيد. مطمئنا فردي كه هميشه خنده‌رو است بيشتر از فرد عبوس و اخمو در نظر ديگران جذابيت رفتاري دارد. خنديدن به مرور زمان مسائل آزاردهنده‌ي كوچك را بي‌اعتبار مي‌كند و فكر شما را براي پرداختن به مسائل باز مي‌كند.

13. جذابيت رفتاري در پي جذابيت ظاهري مي‌آيد

اهميت به ظاهر، نوع لباس پوشيدن، آراسته بودن، نوع راه رفتن، حركات مناسب و به طور كل چيزهايي كه به ظاهر شما مربوط مي‌شوند در جذابيت رفتار شما تاثير گذارند. ظاهر خوب اعتماد به نفس را افزايش مي‌دهد. منظور از ظاهر خوب در اينجا زيبايي چهره و يا اندام نيست. لازم نيست اندام و يا چهره‌اي ايده‌آل داشته‌باشيد. تنها به خودتان برسيد و خودتان را دوست بداريد. زيبايي‌هاي خود را شكر گذار باشيد و به فكر رفع عيب‌هايتان باشيد. براي رسيدن به اندامي زيبا ورزش كنيد. اجازه ندهيد مشكلات ظاهري اعتماد به نفس شما را كم كنند، بلكه براي رفع آن‌ها تلاش كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه جذابيت ظاهري كليك كنيد.

در انتها مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه بر روي رفتار خود با ديگران و ظرافت‌هاي رفتاري لازم تمركز بيشتري داشته باشيد. ديگران بر اساس رفتاري كه از شما سر مي‌زند به اشتباه شما را قضاوت مي‌كنند. تلاش كنيد كه تا حد امكان جلوي اين مسئله گرفته شود و ديگران شما را بر اساس واقعيت‌هاي موجود در شخصيت شما، ارزيابي تان كنند.

اشتباهاتي كه جذابيت رفتاري شما را از بين مي‌برند

_فخر فروشي نكنيد: پز دادن در مورد مقام، شغل، تحصيل، پول و... ديگران را از شما خسته مي‌كند و جذابيت شما را از بين مي‌برد.

_ارزش قائل نشدن براي خود: در صورتي كه براي خود احترامي قائل نباشيد ديگران نيز ارزش‌هاي شما را ناديده مي‌گيرند.

_نيازمند بودن به تاييد ديگران: ترس از تاييد نشدن و طرد شدن توانايي ريسك كردن و اظهار وجود را از شما مي‌گيرد. اين ويژگي حذابيت رفتاري شما را از بين مي‌برد چرا كه بيشتر اوقات نمي‌توانيد خود و شرايط را تغيير دهيد و قدرت مخالفت با نظرات ديگران را نداريد.

_نداشتن چهارچوب‌هايي براي زندگي: نداشتن چهارچوب و خط قرمز در زندگي به ديگران اين اجازه را مي‌دهد كه به شما آسيب بزنند.

_بي‌اعتنا و بي‌حوصله بودن: بي اعتنايي به مسائل روز و مشكلات ديگران شخصيت نامطلوبي را از شما مي‌سازد. مهربان نبودن با ديگران، مانع از جذابيت شما مي‌شود‌

_وابستگي به ديگران: وابستگي به ديگران و چسبيدن مداوم به آن‌ها اصلا جذابيت ندارد. هميشه در دسترس بودن جذابيت رفتاري شما را از بين مي‌برد.

براي دريافت مشاوره در زمينه جذابيت رفتاري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : جذابيت رفتاري | چگونه از نظر رفتاري فرد جذابي باشيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: جذابيت رفتاري،
موضوع:
[ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۴۱:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی