مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

واريكوسل چيست؟

واريكوسل به پيچ خوردگي و بزرگ شدن غير معمول رگ‌هاي كيسه‌اي كه بيضه‌ها در آن قرار دارد، منجر مي‌شود. شيوع اين بيماري در سنين زير 10 سال بسيار نادر است. واريكوسل مي‌تواند باعث كاهش توليد اسپرم يا كاهش كيفيت اسپرم بشود كه خود علتي براي ناباروري است. همچنين گاه باعث كوچك شدن بيضه‌ها مي‌شود. بيشتر واريكوسل‌ها در طول زمان رشد مي‌كنند اما خوشبختانه تشخيص آن آسان است و خيلي از آن‌ها به درمان نيز نياز ندارند مگر آن كه واريكوسل منجر به ناباروري شود. در اكثر موارد با جراحي قابل درمان است. جهت كاهش پيامدهاي ناباروري و كنار آمدن با اين مسئله مي‌توانيد از مشاوره تلفني فردي كمك بگيريد.

 

علائم و نشانه‌هاي واريكوسل

واريكوسل اغلب نشانه‌هاي خاصي ندارد اما بعضي از اين موارد مي‌تواند قابل توجه باشد. لازم است در زمان مواجهه با اين نشانه‌ها به پزشك مراجعه كنيد:

  • ناباروري در مردان (براي كسب اطلاعات در زمينه دلايل ناباروري كليك كنيد.)
  • درد و تورم در كيسه بيضه
  • افزايش شدت درد در طول يك روز
  • كشف يك غده در كيسه بيضه
  • اندازه متفاوت دو بيضه

 

تشخيص بيماري

تشخيص واريكوسل به وسيله معاينه فيزيكي صورت مي‌گيرد. اغلب در حالت درازكش نمي‌توان به تشخيص درستي رسيد. به همين خاطر پزشك متخصص در حالت ايستاده بيضه‌هاي فرد را مورد معاينه قرار مي‌دهد. در برخي موارد سونوگرافي بيضه انجام مي‌شود. در سونوگرافي پزشك مي‌تواند وضعيت رگ‌هاي بيضه را به صورت دقيق‌تري بررسي كند. بعد از تشخيص بيماري پزشك وضعيت شما را در سه سطح دسته‌بندي مي‌كند؛ سطح خفيف، متوسط و وضعيت حاد.

 

علل ابتلا به واريكوسل

دقيقا مشخص نيست كه چه چيزي باعث واريكوسل مي‌شود. با اين حال بسياري از كارشناسان بر اين باورند كه اين بيماري زماني شكل مي‌گيرد كه دريچه‌هاي داخل رگ‌ها در بند ناف باعث اختلال در جريان نرمال خون مي‌شود.

در واقع طنابي اسپرمي در كيسه بيضه وجود دارد كه بيضه را نگه مي‌دارد. اين طناب شامل رگ‌ها، شريان‌ها و عصب‌هايي است كه از بيضه‌ها مراقبت مي‌كنند. در شكل سالم، طبق جرياني يك طرفه، رگ‌هاي كيسه بيضه، خون را از بيضه‌ها به كيسه بيضه و سپس به قلب منتقل مي‌كند. زماني كه خون در رگ‌ها حركت نمي‌كند، باعث ايجاد لخته در رگ‌ها شده و رگ‌ها متورم مي‌شود، اين تورم به آرامي پيشرفت مي‌كند. واريكوسل اغلب در دوران بلوغ شكل مي‌گيرد و تقريبا هميشه در بيضه چپ اتفاق مي‌افتد.

 

درمان واريكوسل

واريكوسل در اغلب موارد نياز به درمان ندارد اما اگر باعث ايجاد درد شود يا بيضه را كوچك كند، لازم است كه تحت درمان قرار بگيريد. واريكوسل مي‌تواند باعث ايجاد مشكلاتي در بيضه‌ها شود، بنابراين هرچه درمان زودتر آغاز شود، شانس توليد اسپرم بيشتر مي‌شود. اما اگر نشانه‌ها شديد‌تر شد دو نوع درمان مي‌تواند ثمر بخش باشد:

واريكوسلكتومي

يك جراحي سرپايي است كه متخصص اورولوژي، رگ‌هاي مشكل دار را به هم متصل مي‌كند و باعث ايجاد جريان طبيعي خون در رگ‌هاي آسيب ديده مي‌شود. در رابطه با نحوه آماده شدن براي جراحي و اقدامات بعد از عمل با پزشك خود مشورت كنيد.

آمبوليزاسيون

اين روش يك روش تهاجمي است، يك لوله بلند از طريق كشاله ران يا گردن وارد بدن شده و به وسيله يك سوزن در منطقه آسيب ديده قرار داده مي‌شود. اين وسيله از رفتن خون به رگ‌هاي غير عادي و آسيب زا جلوگيري كرده و از ايجاد غده و لخته پيشگيري مي‌كند.

 

اقدامات و مراقبت‌هاي بعد از عمل

ممكن است فرد تا 3 الي 6 هفته بعد از عمل احساس درد در كشاله ران داشته‌باشد. تورم و كبود شدن كيسه‌ي بيضه و كشاله ران بعد از عمل طبيعي است و بعد از 4 هفته به حالت طبيعي باز مي‌گردد. شما مي‌توانيد بعد از 2 تا 3 روز بعد از عمل كار و فعاليت خود را آغاز كنيد. البته در صورتي كه شغل سنگيني داريد كه با بلند كردن اشياء سنگين و يا فعاليت‌هاي زياد مرتبط است، لازم است مدت زمان بيشتري را استراحت كنيد. توصيه مي‌شود تا 2 هفته بعد از عمل از شورت‌هاي محافظ استفاده كنيد.

 

زندگي با واريكوسل

ناباروري يك عارضه رايج واريكوسل است. اگر شما و همسرتان مشكلي براي بارداري داريد با پزشك متخصص باروري صحبت كنيد. همچنين لازم است مطالعه خود را در مورد وضعيت باروري و موانع آن افزايش دهيد. جراحي فقط در صورتي لازم است كه واريكوسل باعث درد شما شود يا براي داشتن فرزند دچار مشكل شويد. لازم است كه براي درمان مناسب و به موقع حتما تحت نظر پزشك باشيد. اگر با وجود پيگيري و درمان هنوز هم راهي براي فرزندآوري وجود ندارد، بهتر است با دريافت مشاوره خانواده به دنبال راه حل‌هاي ديگري باشيد.

فرزند خواندگي مي‌تواند يكي از راه‌حل‌هاي موجود باشد اما لازم است قبل از آن به درك درستي از اين مسئله دست يابيد و تمام جوانب آن را در نظر بگيريد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله فرزندخواندگي را مطالعه كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بيماري واريكوسل مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : واريكوسل | نشانه ها، علت و درمان بيماري واريكوسل

امتیاز:
بازدید:
برچسب: واريكوسل،
موضوع:
[ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۸:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (1) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی