مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

زبان بدن مردان و زنان

زبان بدن ابزار مهمي براي برقراري ارتباط است. از اين رو براي دريافت معناي رفتار طرف مقابل خود بايد با اصول مهمي از زبان بدن آشنا باشيم. زبان بدن زنان و مردان با شناخت و آگاهي بيشتر نسبت به زبان بدن طرف مقابل خود مي‌توانند دامنه ارتباطات خود را گسترش داده و يا آن را بهبود ببخشند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مهارت هاي ارتباطي كليك كنيد.

 

زبان بدن مردان و زنان | ويژگي‌هاي زبان بدن زنان

ديد وسيع

خانم‌ها از ديد وسيعي برخوردار هستند. از اين رو به راحتي مي‌توانند بدون اينكه كسي متوجه شود از سر تا پاي يك مرد را مشاهده كنند و جزئيات مهم را مثل لباس، كفش، مدل مو و... را به خاطر بسپارند. چشم آن‌ها تيز و نامحسوس است.

تغيير جهت سر

زنان هنگام گفت‌وگو با ديگران سر خود را كج مي‌كنند. به خصوص براي دوستان و نزديكان خود و كساني كه رويشان تسلط دارند سرشان را بيشتر كج مي‌كنند. اين نشان مي‌دهند با جزئيات و به صورت دقيق به حرف‌هاي طرف مقابل گوش مي‌دهند.

زبان بدن مردان و زنان | حالت نشستن

زنان در حالت نشستن به دو گروه تقسيم مي‌شوند. يك گروه خود را خميده و جمع جور مي‌كنند و به يك گوشه مي‌روند. يك گروه وسط نشسته، پاها را راحت روي هم مي‌گذارند و شانه‌هايشان را به عقب مي‌برند. گروه اول زناني هستند كه با اين رفتار بدني نشان مي‌دهند تحت كنترل‌اند و گروه دوم نشان مي‌دهند كه فرمانروا هستند و كسي رويشان كنترلي ندارد.

آرامش در حالت بدني

وقتي زنان در حال صحبت كردن با ديگران با موهاي خود بازي مي‌كنند، گردنبند خود را پيچ و تاپ مي‌دهند و يا گردن خود را لمس مي‌كنند نشان دهنده اين است كه حالت عصبي دارد و چيزي آن‌ها را ناراحت كرده است. اگر زن در حين گفت‌وگو با شخصي آرام باشد، در چشمان فرد نگاه كند و گردن خود را كج كند، نشان دهنده اين است كه چيزي او را ناراحت نمي‌كند.

زبان بدن مردان و زنان | لبخند زدن

لبخند زدن زنان هميشه به معناي خوشحال و حال خوب نيست. گاهي زنان به دليل ناراحتي و عصبانيت لبخند مي‌زنند. به همين دليل وقتي خانم‌ها در حال صحبت هستند و لبخند نيز بر لب دارند اول به حرف‌هايشان توجه كنيد و بعد از لبخند آن‌ها برداشت كنيد كه فرد مورد نظر شما حالش خوب است يا آرزده مي‌باشد.

دست دادن زنان

زنان در هنگام دست دادن به دو گروه تقسيم مي‌شوند. يك گروه كه بسيار شل و ضعيف دست مي‌دهند و نشان دهنده اين است كه اعتماد به نفس پايين دارند و مطيع هستند. زناني كه محكم دست مي‌دهند و دست‌هاي فرد مقابل را براي چند ثانيه مي‌فشارند، نشان دهنده اين است كه اعتماد به نفسشان بالا است و فرمانروا هستند و اجازه نمي‌دهند كه كسي از آن‌ها سوء استفاده كند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مهارت هاي ارتباطي غيركلامي كليك كنيد.

 

زبان بدن مردان و زنان | ويژگي‌هاي زبان بدن مردان

ديد كوتاه و سريع

مردان معمولاً در هنگامي كه با طرف مقابل خود صحبت مي‌كنند به صورت آشكارا به شكلي كه طرف مقابل هم متوجه مي‌شود او را نگاه مي‌كنند. اين نگاه كردن‌ها هميشه به معناي چشم چراني نيست بلكه فرد در حال بررسي و شناخت طرف مقابل خود است. اين نگاه‌ كردن‌ها كوتاه و سريع است.

از طرفي ديگر مردان به چشمان طرف مقابل هم خيره مي‌شوند. اگر مردي به چشمان شما براي مدت طولاني‌تري خيره شد به احتمال زياد به شما علاقه مند است. اگر در حين صحبت كردن با موبايل و چيزي بازي مي‌كرد نشان مي‌دهد كه علاقه‌اي به حرف زدن با شما ندارد.

زبان بدن مردان و زنان | نحوه گوش دادن

مردها هنگامي كه به طرف مقابل خود گوش مي‌دهند به سمت جلو خم مي‌شوند و مي‌خواهند دقيق‌تر صحبت‌هاي شما را بشنوند و دقيق‌تر به شما گوش دهند. اما اگر به عقب تكيه دادند و سر خود را به چپ و راست مي‌چرخانند نشان دهنده اين است كه علاقه‌اي به ادامه گفت‌وگو با شما را ندارند.

نحوه نشستن مردها

مردها هنگامي كه مي‌نشينند اگر پاهاي خود را رو هم قرار دهند و تكيه دهند نشان دهنده اين است كه اعتماد به نفس زيادي دارند. همچنين اگر در هنگام گفت‌وگو با شما بالاتنه خود را از شما دور كند نشان دهنده بي‌علاقگي به شماست و اگر پاها را روي هم بيندازند و بالاتنه خود را به سمت شما خم كنند نشان دهنده اين است كه مي‌خواهد با شما صحبت كند.

دست دادن

مردها نيز مثل زن‌ها دست مي‌دهند. يعني اگر محكم دست بدهند نشان دهنده اعتماد به نفس بالا و اگر شل دست بدهند نشان دهنده اين است كه اضطراب دارند و مي‌خواهند سريع محل را ترك كنند.

آرامش در حالت بدني

اين مهم در مورد مردان متفاوت است يعني اگر مردان در هنگام صحبت با شما دست‌هاي خود را به لاي مو ببرند و خودشان را مرتب كنند نشان دهنده اين است كه مي‌خواهند با شما صحبت كنند. اما اين مورد در زنان نشان دهنده اضطراب است.

لبخند زدن

مردان معمولاً در هنگام گفت‌وگو با ديگران لبخند نمي‌زنند. از اين رو اگر بعد از مدتي ارتباط با فردي، به او لبخند زدند نشان دهنده اين است كه به او علاقه‌مند شده و يا دوست دارد با او ارتباط بيشتري داشته باشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

كوتاه سخن اينكه...

همانطور كه متوجه شديد زنان و مردان حالات بدني متفاوتي دارند كه تعابير مختلفي نيز به همراه دارد. شما هم مي‌توانيد روي زبان بدن خود كار كرده و اشكالاتي كه باعث مي‌شود شما را ضعيف و مطيع نشان دهد را برطرف كنيد. اما هميشه سعي كنيد خودتان باشيد و براي جلب توجه ديگران از زبان بدن به بازي كردن نقش نرسيد. سعي داشته باشيد كه زبان بدن را بر اساس پتانسيل‌هاي دروني خودتان ارتقا بدهيد.

 

سؤالات متداول در خصوص زبان بدن مردان و زنان

چه كار كنيم كه از زبان بدن ما برداشت اشتباهي صورت نگيرد؟

شما نمي‌توانيد دائم به ديگران در مورد معاني زبان بدن خود توضيح دهيد. از اين رو بهتر است در هر موقعيتي متناسب با شرايطي كه در آن وجود دارد رفتار كنيد.

آيا هميشه دست دادن آهسته و شل نشان دهنده كمبود اعتماد به نفس است؟

هرگز. زبان بدن هيچ گاه نمي‌تواند واقعيت‌هاي دروني شخصي را به طور كامل به نمايش بگذارد. از اين رو اگر كسي شل و آهسته دست داد شايد حالش خوب نيست و احساس بيماري مي‌كند. به همين دليل نمي‌توانيم يك زبان بدن مشخص را به هر رفتاري تعميم دهيم.

براي دريافت مشاوره در زمينه زبان بدن مردان و زنان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : زبان بدن مردان و زنان | تفاوت زبان بدن در زنان و مردان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: زبان بدن مردان و زنان،
موضوع:
[ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۷:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی