مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

دليل تنفر از مكيدن سينه توسط نوزاد

دلايل مربوط به مادر

حالات روحي و رواني مادر مانند استرس و اضطراب، محيط ناآرام و قرار گرفتن در يك فشار رواني، واكنش نشان دادن يكباره مادر به گاز گرفتن سينه توسط كودك كه موجب ترس او شود و بغل كردن و شير دادن به كودك ديگر، گرفتن سينه مادر توسط نوزاد را ناخوشايند مي‌كند. همچنين نامتناسب بودن نوك سينه و نوك پستان فرورفته كه با دهان كودك سازگار نباشد مي‌تواند دليلي بر تنفر از مكيدن سينه توسط نوزاد باشد. 

استفاده از صابون و عطر توسط مادر رغبت كودك را از بين مي‌برد و وجود هورمون هورمون‌هايي كه تحت تاثير پريود، بارداري، قرص‌هاي ضد بارداري و همينطور تخمك‌گذاري قرار مي‌گيرند باعث مي‌شود كودك ديگر سينه مادر را نگيرد و در آخر اينكه تغييرات در ويژگي‌هاي ظاهري مادر باعث مي‌شود كودك حالت ايمن خود را از دست بدهد و علاقه‌اي به گرفتن سينه مادر نداشته باشد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه فوائد شير مادر كليك كنيد.

دلايل مربوط به نوزاد درباره تنفر از مكيدن سينه توسط نوزاد

مشكلات تنفسي، گرفتگي بيني كه كودك را مجبور مي‌كند از راه دهان تنفس داشته باشد، دندان در آوردن، التهاب لثه، استفاده از شيشه شير كه باعث مي‌شود بعد از استفاده از شيشه، كودك ديگر رغبتي به گرفتن سينه مادر نداشته باشد و گريه طولاني مدت كه در نتيجه آن كودك گرسنه مي‌شود و اگر به او توجه نشود ديگر كودك سينه مادر را نمي‌گيرد.

دلايل مربوط به محيط

دماي نامتناسب، هواي بسيار گرم يا بسيار سرد باعث تنفر از مكيدن سينه توسط نوزاد مي‌شود و نوزاد از شير خوردن دوري كند. همچنين اگر نور در اطراف بسيار زياد باشد مي‌تواند تاثيرگذار باشد. سرو صداي زياد كنجكاوي كودك را برمي‌انگيزد كه باعث عدم شير خوردن مي‌شود. نكته مهم ديگر اين كه وجود دود سيگار در اطراف كودك او را از گرفتن سينه مادر منع مي‌كند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مشكلات شيردهي كليك كنيد.

دليل تنفر از مكيدن سينه توسط نوزاد در سنين مختلف

روز اول

خواب آلودگي و بي‌حالي، تجويز داروهاي متفاوت مسكن و بيهوشي به مادر، حركت دادن كودك با خشونت، فشردن او به سينه در هنگام شير دادن و نحوه اشتباه شير دادن به نوزاد، استرس مادر به دليل نبود آمادگي و يا بيرون نبودن نوك سينه از علل شير نخوردن نوزاد در روز اول پس از تولد مي‌باشد.

روز دوم تا چهارم

جمع شدن شير در سينه باعث مي‌شود ماهيچه براي جهش شير بسيار قوي باشد و يا ماهيچه ضعيف شود.

هفته اول تا چهارم

كودكان تا اين زمان شيشه شير گرفته‌اند و براي گرفتن پستان مادر سردرگم هستند، دهان كودك برفك دارد، نوك پستان زخم است، شير در آن جمع شده، گوش مياني متورم شده و مانع شير خوردن از سينه مادر مي‌شود و يا با توجه به غذايي كه مادر مصرف كرده مزه شير و بوي آن تغيير كرده است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه بازتاب مكيدن نوزاد كليك كنيد.

سه ماهگي به بعد

آرواره‌هاي سقف دهان در اين دوران براي تخليه شير مادر قوي‌تر شده است پس ديگر علاقه‌اي به مكيدن سينه وجود ندارد و يا اگر زودتر از موعد شروع به دادن غذاي جامد كنيد همه و همه علل ديگري براي نگرفتن سينه توسط نوزاد است. نوزاد شما به سرعت مي‌تواند احساسات اطراف را جذب كند و اگر به هر دليلي هر چيزي باعث ‌آشفتگي او شود ديگر سينه مادر را نمي‌گيرد. چيزهايي مثل اين كه از مادر دور شود، مراقبش عوض شود، تعويض محل زندگي و همينطور رفت و آمد بيش از حد اقوام از اين دست آشفتگي‌ها مي‌باشند.

تنفر از مكيدن سينه توسط نوزاد | امتناع از گرفتن يك سينه

گاهي اوقات شيرخوار يكي از سينه‌هاي مادر را مي‌گيرد و از گرفتن سينه ديگر بيزار است كه دلايل آن اين است كه جمع شدن شير در يك طرف بيشتر است، نوك يكي از آن‌ها براي خوردن شير نامناسب است، هميشه با يكي از آن‌ها به كودك شير داديد و او عادت كرده است. همچنين تفاوت رفلكس و ماهيچه جهش شير، تفاوت اندازه پستان‌ها، كاهش توليد شير در يكي از پستان‌ها و در رفتگي يك طرف از كتف كودك از دلايل ديگر براي امتناع از گرفتن يك سينه مي‌باشد.

زماني كه كودكان سينه مادر را نمي‌گيرند چه كار بايد كرد

وقتي كودك سينه مادر را نمي‌گيرد بهتر است كه مادر صبور باشد، آرامش خود را حفظ كند و خسته نشود و لازم است كه در اين كار اطرافيان هم او را حمايت كنند و به او اعتماد به نفس كامل را بدهند و اجازه ندهند كه روحيه‌اش را از دست دهد. وضعيت و مدل شيردهي را نسبت به چيزهايي كه در كلاس‌هاي شيردهي و بارداري آموزش مي‌دهند اصلاح كنيد. با كودك خود تماس‌هاي فيزيكي بيشتري برقرار كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه راهنماي شير دادن به نوزاد كليك كنيد.

كودك را مجبورنكنيد كه سينه شما را بگيرد. محيطي آرام كه نور كمي دارد را براي شير دادن به او انتخاب كنيد. زماني كه خواب آلود است و يا بعد از بيدار شدن يا هنگامي كه مي‌خواهد به خواب برود به او شير دهيد. چند قطره از شير را روي لب‌هاي نوزاد بچكانيد. اما اگر به هيچ وجه حاضر نيست كه سينه شما را بگيرد با قطره چكان و شيشه شير، شير خود را به او بدهيد.

تنفر از مكيدن سينه توسط نوزاد | مشكلات به وجود آمده در پي نگرفتن سينه مادر

اولين واكسني كه به كودك ارائه مي‌شود شير مادر است كه او را در برابر آلرژي‌ها و ابتلا به بيماري‌هايي شبيه به آسم محافظت مي‌كند و اگر او شير مادر را نخورد و سينه مادر را نگيرد از اين واكسن بي‌نصيب مي‌ماند و ممكن است  به بيماري‌هايي مبتلا شود و انواع حساسيت‌ها را بگيرد. نوزادي كه شير مادر خود را نخورد مستعد چاقي و جذب كلسترول است و چربي‌هايي كه از طريق روش‌هاي ديگر به بدن او وارد مي‌شود ديرتر هضم شده و موجب دل دردهاي كوليكي مي‌شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تاثيرات شير مادر كليك كنيد.

اين كودكان معمولا كلسيم و آهن را كمتر جذب مي‌كنند و غريزه مكيدن در كودك ارضا نمي‌شود و رابطه دهاني كه در نظريه فرويد بيان شده است و در دوران تولد تا دو سالگي به وجود مي‌آيد در كودك شكل نمي‌گيرد و فرصت امنيت رواني از كودك گرفته مي‌شود.

براي شناخت بيشتر در زمينه نظريه‌هاي فرويد كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نوزادان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : تنفر از مكيدن سينه توسط نوزاد | علل تنفر از ميكيدن

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۹:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی