مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نوزاد از كي پدرش را مي‌شناسد

نوزاد صداي پدرش را درست از زمان جنيني مي‌شنود و نسبت به آن واكنش نشان مي‌دهد. مي‌داند كه اين صدا جزء صداهايي است كه بيشتر از اشخاص ديگر شنيده است. به همين دليل است كه متخصصان توصيه مي‌كنند كه در زمان بارداري، پدر با جنين صحبت كند. نوزادان وقتي كه به دنيا مي‌آيند به خوبي نمي‌توانند چيزي را ببينند و با گذشت چند هفته كه بينايي‌شان تقويت مي‌شود، بعد از اين كه چهره مادر را تشخيص دادند مي‌توانند چهره پدر را هم كم‌كم تشخيص بدهند و هر دفعه كه پدرش را ببيند او را به ياد بياورد. شناخت پدر مي‌تواند از يك ماه و هفت روزگي تا 2 ماه و 14 روزگي اتفاق بيوفتد. اما همه متخصصان معتقدند كه بعد از سه ماهگي به طور كامل‌ آن‌ها را تشخيص مي‌دهد و در يك جمع مي‌تواند پدرش را بشناسد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نشانه‌هاي پدر خوب كليك كنيد.

 

نوزاد از كي پدرش را مي‌شناسد | رفتارهايي كه باعث مي‌شود نوزاد زودتر پدرش را بشناسد

هر چه بيشتر به مراقبت فيزيكي از كودكتان بپردازيد زودتر مي‌تواند با شما پيوند عاطفي برقرار كند و شما را به عنوان يك شخصي كه حمايتگر است و حضور دارد بيشتر مي‌شناسد. اين عملكرد مي‌تواند ترشحات هورموني شما را تغيير دهد به طوري كه احساس بهتري براي حضور در يك نقش جديد را پيدا مي‌كنيد. نوزاداني كه توانسته‌اند زودتر ارتباط عاطفي با پدر خود برقرار كنند و نقشش را بپذيرند، در بزرگسالي كمتر به اختلالات رفتاري دچار مي‌شوند و از توانايي‌هاي شناختي و بهداشت رواني بيشتري برخوردار هستند.

در آغوش گرفتن نوزاد

نوزاد از كي پدرش را مي‌شناسد نوزاد را بغل كنيد و به او اجازه دهيد كه با شما تماس فيزيكي داشته باشد. سعي كنيد در اين تماس فيزيكي، پوستتان با پوست كودك تماس پيدا كند. اين در آغوش گرفتن مي‌تواند براي شما و فرزندتان ايجاد آرامش كند. در حالي كه او را در آغوش گرفتيد در خانه حركت كنيد. طوري برخورد كنيد كه انگار مي‌خواهيد نوزادتان شما را بيشتر بشناسد. بعضي وقت‌ها در حالي كه او را در آغوش‌تان گذاشته‌ايد به كارتان ادامه دهيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه تاثير در آغوش گرفتن كودكان كليك كنيد.

صحبت با نوزاد

به طور مداوم با نوزاد صحبت كنيد و برايش شعر بخوانيد. حركات و صداهايي كه از خودش در مي‌آورد را تقليد كنيد. اين‌ها اولين پل ارتباطي شماست كه مي‌تواند اجازه دهد به خوبي شما را بشناسد. در ابتدا شايد به شما توجه زيادي نكند اما بعد از مدتي واكنش‌هايي را از خودش نشان مي‌دهد.

نوزاد از كي پدرش را مي‌شناسد | بازي كردن با نوزاد

بازي كردن با نوزاد براي او بسيار لذت بخش است در اين حال درست احساساتي را دارد كه يك كودك بزرگ‌تر در هنگام بازي دارد. با اين كار او سريع‌تر شما را مي‌شناسد و با شما ارتباط برقرار مي‌كند. ممكن است بازي‌هاي شما با بازي كه همسرتان با او مي‌كند متفاوت باشد كه اين مسئله بسيار در خلاقيتش تاثير مي‌گذارد.

كتاب خواندن براي كودك

اين قضيه مي‌تواند باعث شود شما زمان بيشتري را با او سپري كنيد و ارتباط بيشتري بين شما برقرار شود. از جهت ديگر هم مي‌تواند او را به كتاب خواندن تشويق كند. 

نوزاد از كي پدرش را مي‌شناسد | او را بفهميد

متوجه شويد كه در زمان‌هاي متفاوت كودكتان چه نيازهايي دارد و سريعا به رفتارهاي او واكنش نشان دهيد. در بسياري از موارد او با گريه كردن به شما سرنخ‌هايي مي‌دهد و اگر زود به آن توجه كنيد شما را به عنوان شخصي كه از او حمايت مي‌كند مي‌شناسد. او عموما به نيازهايي مثل تعويض پوشك، گرسنگي، خواب و در آغوش گرفته شدن اشاره مي‌كند.

در مراقبت و نگه داشتن او شريك شويد

هميشه اين مسئوليت را به گردن مادر نيندازيد و به او نگوييد كه اين كار را او بايد انجام دهد. اگر مي‌‌خواهيد نوزادتان به خوبي شما را به عنوان پدر بشناسد پس در نگهداري و مراقبت از او پيش قدم شويد مخصوصا وقتي مي‌دانيد فرصتي وجود دارد كه با او تنها باشيد. اين كار شرايط بيشتري را فراهم مي‌كند كه با او ارتباط چشمي و فيزيكي برقرار كنيد و شما را بيشتر ببيند و زودتر بشناسد حتي باعث مي‌شود كه نوزاد از مراقبت به روش خاص پدر هم بهره‌مند شود.

نوزاد از كي پدرش را مي‌شناسد | در شيردهي حضور داشته باشيد

در زمان شيردهي همسرتان در كنار آن‌ها باشيد. وقتي كودك در حال خوردن شير مادر است، كنارشان بنشينيد و با او بازي كنيد يا اين كه بعد از شير خوردن او را بغل كنيد و آروغش را بگيريد. با اين كار ارتباطتتان بيشتر مي‌شود و شما زودتر شناخته مي‌شويد. اگر نوزاد با شيشه‌شير شير مي‌خورد، مي‌توانيد از همسرتان بخواهيد كه به شما اجازه دهد تا شما اين كار را انجام دهيد. اين كار در نيمه‌هاي شب كه كودك براي خوردن شير بيدار مي‌شود مي‌تواند تاثيرات زيادي داشته باشد.

براي آشنايي كامل در زمينه آروغ گرفتن نوزاد كليك كنيد.

كودك را بخوابانيد

نوزاد به چشمان كسي كه او را در آغوش گرفته و برايش لالايي مي‌خواند زل مي‌زند  تا به خواب برود. همين نگاه باعث مي‌شود شما را به خوبي به خاطر بسپارد و شما را بشناسد.

نوزاد از كي پدرش را مي‌شناسد | مشكلات ارتباطي نوزاد با پدر

اگر نسبت به كودكتان حسي نداريد و علاقه‌اي نداريد كه زودتر شما را بشناسد حتما با يك  متخصص مشورت كنيد. اين رفتار ممكن است در آينده يك اختلال ارتباطي بين شما و او ايجاد كند كه زندگي او را تحت تاثير قرار دهد.

يك سري از علائم وجود دارند كه مي‌تواند نشان‌دهنده عدم علاقه شما براي ارتباط با نوزاد باشد كه بعد از بروز آن‌ها نبايد بي‌تفاوت باشيد بلكه بايد به زودي با يك متخصص آن‌ را درميان بگذاريد. اين علائم شامل؛

  • بي علاقه بودن به انجام دادن فعاليت‌هاي مربوط به نوزاد
  • خستگي و كمبود انرژي 
  • افكاري نسبت به آسيب و صدمه زدن به خود و خانواده‌تان
  • اختلال در خوابيدن
  • به واكنش‌هاي نوزاد هيچ پاسخي ندادن
  • حسادت به روابط مادر و كودك

براي دريافت مشاوره در زمينه زمان شناختن پدر توسط نوزاد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نوزاد از كي پدرش را مي‌شناسد | زمان شكل گيري شناخت نوزاد از پدر

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۵۵:۳۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی