مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نالتروكسان

نالتروكسان دارويي است كه به شخص كمك مي‌كند تا الكل يا مواد مخدري كه به آن اعتياد دارد را به راحتي ترك كند. نالتروكسان به دسته‌اي از داروها به نام آنتاگونيست‌ تعلق دارد كه مانع از تاثير گذاشتن مواد مخدر روي مغز مي‌شود. استفاده از اين درمان دارويي بايد همراه جلسات مشاوره صورت بگيرد. امكان ندارد كه با استفاده از اين قرص فرد به آن اعتياد پيدا كند و يك اعتياد را جايگزين اعتياد ديگري كند. با مصرف نالتروكسان مغز نمي‌تواند به موادمخدر واكنش نشان دهد پس در نتيجه آن را كنار مي‌گذارد. بيمار نبايد به صورت همزمان از دارو، موادمخدر و الكل استفاده كند به اين دليل كه فرد را دچار عوارض شديدي مانند تهوع و استفراغ مي‌كند. بنابراين پزشك بايد اطمينان پيدا كند كه دوره سم‌زدايي كامل تمام شده و سپس اين دارو را تجويز كند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

 

موارد مصرف نالتروكسان

درمان اعتياد به الكل

كساني كه وابستگي بسيار زيادي به الكل دارند مي‌توانند با مصرف نالتروكسان درماني موفق‌تر داشته باشند. اين دارو مستقيما روي ميل به مصرف تاثيري ندارد اما اثراتي كه الكل روي فرد مي‌گذارد را از بين مي‌‌برد. اين دارو سرخوشي پس از مصرف الكل را از بين خواهد برد به طوري كه شخص هيچ علاقه‌اي به خوردن آن نشان نمي‌دهد. افرادي كه همراه با اين دارو شروع به ترك الكل كرده‌اند نسبت به افرادي كه بدون اين دارو شروع به ترك كرده‌اند بازگشت و مصرف دوباره كمتري داشته‌اند. ترك الكل همراه با اين دارو و داشتن جلسات مشاوره مي‌تواند روش بسيار مناسبي باشد.

درمان اعتياد به مواد مخدر

نالتروكسان در درمان اعتياد به مواد مخدر همانند درمان الكل عمل مي‌كند و با مسدود كردن گيرنده‌هاي مغزي و عدم احساس تاثيرات ناشي از مواد مخدر، علاقه به استفاده از اين ماده‌ها را از بين مي‌برد. ترك موادي مانند هروئين، مرفين، ترياك، اكسي كدون، كدئين و متادون با نالتروكسان امكان‌پذير است. بايد توجه داشت كه استفاده همزمان اين دارو قبل از سم زدايي كامل از هروئين يا استفاده هروئين بعد از مصرف اين دارو مي‌تواند خطر اوردوز را بالا ببرد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه داروهاي ترك اعتياد كليك كنيد.

 

انواع نالتروكسان

قرص

نالتروكسان به صورت قرص عموما براي بيماراني تجويز مي‌شود كه بستري هستند و با نام‌هاي تجاري Revia و depade به فروش مي‌رسد. عموما تجويز اين دارو به صورت روزي يك‌بار است. قرص، پركاربردترين نوع داروي نالتروكسان است اما به ياد ماندن ساعت دقيق مصرف آن و فراموش نكردنش بسيار دشوار است و اين موضوع مي‌تواند براي شخص عوارضي را به همراه داشته باشد.

آمپول

بسياري از مراكزي كه به سرعت و سرپايي اقدام به ترك اعتياد مي‌كنند از نوع آمپول اين دارو استفاده مي‌كنند و آن را در عضله تزريق مي‌كنند. اين آمپول كه با نام تجاري vivitrol به فروش مي‌رسد مي‌تواند تا چند روز عوارضي مانند حساسيت به لمس، درد، ورم و قرمزي پوست در محل تزريق را ايجاد كند. آمپول جايگزين مناسبي براي افرادي است كه خوردن قرص را فراموش مي‌كنند اما بايد هر 4 هفته يك‌بار سر زمان مشخصي تزريق شود.

 

نحوه مصرف نالتروكسان

اين دارو بيشتر به شكل قرص براي بيماران تجويز مي‌شود. طول درمان اعتياد با اين دارو به نيازها و شرايط مخصوص به هر بيمار متغير است. البته اين دارو در موقعيت‌هاي خاص تجويز مي‌شود. بيماراني كه مي‌خواهند از اين دارو استفاده كنند بايد از آخرين باري كه هروئين يا موادمخدر ديگري مصرف كرده‌اند حداقل 7 يا 10 روز و از آخرين مصرف متادون‌شان هم 10 روز گذشته باشد. اگر اين زمان‌بندي رعايت نشود با علائم حاد و شديد كه به علت قطع كردن مصرف بوده اتفاق ميافتد. قبل از درمان بايد ابتدا آزمايش‌هايي صورت بگيرد كه مطمئن شوند موادمخدري در بدن فرد وجود ندارد. يكي از اين‌ آزمايش‌ها تست‌ چالش نالتروكسان است كه ميزاني از اين دارو به بدن فرد تزريق مي‌شود تا ميزان وابستگي‌اش به مواد مخدر را تعيين كند.

براي شناخت بيشتر در زمينه درمان اعتياد كليك كنيد.

 

عوارض مصرف نالتروكسان

عوارض جانبي

عوارض جانبي اين دارو بسيار كم است و ممكن است چند روز بعد از مصرف دارو شروع شود. عوارض شامل اختلالات خواب، خستگي، دل درد و دل‌پيچه، استفراغ و حالت تهوع، درد عضلاني و مفصلي، سردرد و اضطراب است.

عوارض نادر

در بعضي از موارد ممكن است فرد دچار عوارضي مانند لرز، كاهش ميل جنسي و ديرانزالي، بي‌اشتهايي، افزايش غير عادي انرژي، تشنگي، سرگيجه، مشكلات پوستي، افسردگي و خلق تحريك‌پذير، اسهال و يبوست شود.

 

موارد منع مصرف

در صورتي كه شما واكنش‌هاي آلرژيك مانند مشكلات پوستي و جسمي به اين دارو نشان داديد نبايد از اين دارو مصرف كنيد اما قبل از قطع آن با پزشكتان در ارتباط باشيد. وابستگي به اوپيوئيدها ممكن است تاثير اين دارو را تحت‌تاثير قرار دهد. كساني كه داراي بيماري‌هاي كبدي مانند نارسايي كبد، التهاب حاد كبد و يا سابقه اين بيماري‌ها را دارند بايد از استفاده اين دارو بپرهيزند.

 

مصرف در هنگام بارداري

داروي نالتروكسان جزء داروهايي است كه خطرات ناشي از آن‌ها هنوز رد نشده و احتمال دارد كه براي جنين مشكلاتي را به وجود بياورد. پس بايد زماني اين دارو را مصرف كرد كه پزشك تشخيص داده باشد كه استفاده از آن فوايد بيشتري از ضررهايش دارد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

 

تداخلات دارويي نالتروكسان

نالتروكسان دارويي است كه مي‌تواند با بيماري‌هاي ديگر تداخل داشته باشد و تاثير آن‌ها را به شدت پايين بياورد و يا به قسمتي از بدن شما آسيب وارد كند. اگر اين دارو با مسكن‌ها تجويز شود مي‌تواند تاثير مسكن را از بين ببرد و تاثيراتي كه مي‌خواهيد را نداشته باشد. مصرف همزمان نالتروكسان با تيوريدازين مي‌تواند باعث بي‌حالي و خستگي همراه با خواب‌آلودگي شود و اگر با لفلونومايد مصرف شود مي‌تواند آسيب‌هايي به كبد وارد كند. پس اگر داروهاي ديگري مصرف مي‌كنيد به پزشك اطلاع دهيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه داروي نالتروكسان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نالتروكسان | موارد مصرف، عوارض و اثرات داروي نالتروكسان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نالتروكسان،
موضوع:
[ ۴ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۷:۴۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی