مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ارتباط پدر با جنين

وضعيت پدرها با مادرها كمي متفاوت است. زماني كه مادر متوجه بارداري خود مي‌شود، از همان روزهاي نخست مي‌تواند احساسات مادري‌اش را نشان دهد. اما پذيرش اين امر براي پدرها كمي سخت‌تر است و معمولاً اكثر پدرها قبل از آنكه فرزندشان متولد شود نمي‌توانند مثل مادر با جنين رابطه برقرار كنند. هفته سي‌ام بارداري بهترين زمان براي برقراري ارتباط پدر با جنين است. در اين هفته جنين توانايي اين را دارد كه صداي پدر و مادرش را از يكديگر تشخيص دهد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه ارتباط پدر با جنين كليك كنيد.

 

راه‌هاي ارتباط پدر با جنين

حرف زدن با جنين

برخي بر اين باورند كه تنها حرف زدن و ارتباط مادر با جنين كافي خواهد بود اما اينطور نيست بلكه پدرها نيز بايد با جنين خود رابطه برقرار كنند. بخش مهمي از اين برقراري ارتباط از طريق صحبت كردن است. زماني را بگذاريد و در كنار مادر با جنين صحبت كنيد، از يك حال و احوال ساده شروع كنيد و احساسات خود را نسبت به جنين بيان كنيد. به او بگوييد«از اينكه وارد دنياي ما شدي از تو ممنونيم، اميدوارم حالت خوب باشد و بايد بداني كه من و مادرت بي صبرانه منتظر ديدن تو هستيم و..».

پخش موسيقي ملايم

يكي ديگر از راه‌هاي برقراري رابطه پدر با جنين از طريق پخش موسيقي است. زماني كه پدر با جنين صحبت مي‌كند مي‌تواند موسيقي آرام و بي كلامي را در پس زمينه قرار دهد. اينگونه فرزند هوشيارانه به چيزهايي كه پدر مي‌گويد گوش مي‌دهد و مي‌تواند تن صداي پدر را در حافظه خود ثبت و ضبط كند.

خواندن كتاب داستان از راه‌هاي ارتباط پدر با جنين

خواندن كتاب با صداي پدر احساس خوبي را براي جنين فراهم مي‌كند. تحقيقات نشان داده است كه جنين به صداي پدرعلاقه زيادي دارد و به آن واكنش نشان مي‌دهد. پدر مي‌تواند يك كتاب داستان با موضوعي شاد انتخاب كند و در كنار همسر براي جنين بخواند. فراموش نكنيد كه جنين لحن افراد را به خوبي متوجه مي‌شود، بنابراين زماني مناسب براي ارتباط با جنين خود در نظر بگيريد تا روي او تأثير مثبتي بگذاريد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

صدا كردن نام نوزاد

اگر براي فرزند خود نامي انتخاب كرده‌ايد، او را با آن نام صدا بزنيد. پدرها مي‌توانند در زمان ارتباط با جنين و حرف زدن با او، قبل از هر چيزي نام او را صدا بزنند و جنين را مخاطب خود قرار دهند. مثلاً مي‌توانيد بگوييد« آرش امروز مي‌خوام براي تو يك داستان خيلي جذاب تعريف كنم چون مي‌دونم از شنيدنش خوشحال مي‌شي».

تنظيم لحن صدا

پدرها در حين حرف زدن با جنين بايد بتوانند تن صداي خود را كنترل كنند. صداي مردها از زن‌ها خشن‌تر است و از ميزان لطافت كمتري برخوردار است. از اين رو وقتي با جنين خود صحبت مي‌كنيد، صداي خود را مديريت كنيد و بيش از حد بلند حرف نزنيد. از طرفي اگر عصباني هستيد و يا احساس ناراحتي مي‌كنيد برقراري ارتباط با جنين خود را به زماني كه آرام هستيد و حالتان خوب است موكول كنيد، همانطور كه اشاره كرديم، جنين همه چيز را متوجه مي‌شود.

لمس شكم مادر

پدرها براي آنكه با فرزند متولد نشده خود ارتباط برقرار كرده و با تمام وجود او را احساس كنند مي‌توانند در حين حرف زدن و يا داستان خواندن، شكم همسر خود را نوازش كنند. انجام اين كار زماني كه با حرف زدن همراه شود به جنين آرامش خوبي مي‌دهد و پدر نيز مي‌تواند وجود فرزند را بهتر حس كرده و باور كند كه به زودي پدر خواهد شد.

 

فوايد ارتباط پدر با جنين

_ رفع سردرگمي و احساس ترديد در پدر

_ تقويت تمركز و مهارت‌هاي شنوايي در جنين

_ كاهش استرس و اضطراب مادر، جنين و پدر

_ آمادگي براي پذيرش نقش و مسئوليت بزرگ پدر بودن

_ بهبود كيفيت ارتباط بين پدر و مادر

براي شناخت بيشتر در زمينه تاثير اضطراب مادر بر جنين كليك كنيد.

 

سخن پاياني...

پدرها نقش بسيار مهمي را در زندگي برعهده دارند و بايد تمام توان خود را براي ايفاي اين نقش به كار ببرند. شايد در اولين روزها كه به تازگي متوجه بارداري همسر خود مي‌شوند احساسات متناقضي به سراغشان بيايد اما اين مهم با برقراري ارتباط با جنين مي‌تواند بهبود پيدا كند. زماني كه مادر متوجه تمايل زياد همسر خود به نقش پدر خانواده مي‌شود، احساس امنيت و آرامش بيشتري خواهد كرد و اين مهم مي‌تواند مادر و جنين را از نظر رواني آسوده خاطر سازد.

 

سؤالات متداول

آيا ارتباط پدر با جنين زمان خاصي دارد؟

ترجيحاً قبل از خواب و يا صبح‌ها بعد از بيدار شدن بهترين زمان براي گفت‌وگويي كوتاه و برقراري رابطه با جنين است.

آيا شعر خواندن مي‌تواند به رابطه پدر با جنين كمك كند؟

قطعاً همينطور است. پدر مي‌تواند يك آهنگ شاد و كودكانه را انتخاب كرده و براي جنين بخواند. داشتن ريتم، تن صداي پدر و ميزان مثبت و شاد بودن آهنگ انتخاب شده مي‌تواند حس و حال خوبي را به جنين بدهد. با اينكار پدر مي‌تواند ارتباط خوبي با فرزند خود برقرار كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه پدر با جنين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ارتباط پدر با جنين | راه‌هاي ارتباط پدر با جنين و فوايد آن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ارتباط پدر با جنين،
موضوع:
[ ۹ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۲۲:۲۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی