مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

حرف زدن با جنين

حرف زدن با جنين اصلاً يك موضوع غيرعادي نيست. در واقع اگر شما مي‌خواهيد كه با زندگي جديد خود ارتباط خوبي برقرار كنيد، بايد زماني را صرف صحبت كردن با جنين بكنيد. براي اين مهم شما بايد اصول ارتباطي صحيح با فرزند متولد نشده خود را ياد بگيريد تا بتوانيد به بهترين شكل ممكن با جنين صحبت كرده و تأثير آن را مشاهده كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

روش‌هاي برقراري ارتباط و حرف زدن با جنين

1. حرف زدن مداوم

شايد از نظر خودتان و يا اطرافيان صحبت كردن با جنين كار خنده‌داري به نظر برسد ولي براي اينكه بتوانيد بهترين سطح ارتباطي را با فرزند خود برقرار كنيد بايد در مورد اتفاقات روزانه خود با او گفت‌وگويي داشته باشيد. از رفتن به فروشگاه، صحبت كردن با يك دوست، لذت بردن از فيلمي كه اخيراً ديده‌ايد و... مي‌تواند براي جنين شما لذت بخش باشد. در واقع او از شنيدن آواي صدا شما لذت مي‌برد و آرام مي‌شود.

در اين زمينه زياده‌روي نكنيد. سعي كنيد گاهي سكوت را به عنوان راهي براي صحبت كردن با جنين خود به كار ببريد. فرزند شما همانطور كه عاشق آواي صداي شماست، گاهي هم به سكوت و آرامش نياز دارد. در واقع صداهاي دروني شما مانند تپش قلب مي‌تواند آرامش خاصي را به جنين شما منتقل كند.

تعريف قصه

براي برخي از مادران صحبت كردن با جنين كار سختي است به همين دليل نبايد خودتان را تحت فشار قرار دهيد. مي‌توانيد براي جنين خود كتاب داستان بخوانيد. كتاب داستان‌هايي كه انتخاب مي‌كنيد بايد شادي‌آور باشد، چون جنين اين موضوع را از لحن و آواي صداي شما درك مي‌كند. 

پخش موسيقي از راه‌هاي حرف زدن با جنين

موسيقي يكي از روش‌هاي صحبت كردن با جنين است. شما مجبور نيستيد كه خود را محدود به حرف زدن كنيد، گاهي شرايط مادر در وضعيت روحي خوبي نيست و براي اينكه بتواند ارتباط خود را با جنين بهبود ببخشد، بايد از روش‌هاي ديگري استفاده كند. موسيقي يكي از آن‌ها است. بسته به علاقه خود و البته با توجه به وضعيتي كه داريد بايد از موسيقي‌هاي ملايم با لحن آرام استفاده كنيد. يادتان باشد ميزان صداي موسيقي خود را در حد پاييني نگه داريد چون اگر صداي آهنگ شما زياد باشد ممكن است جنين را بترساند.

هميشه از يك موسيقي تكراري استفاده نكنيد و مجموعه مختلفي از آهنگ‌ها را در سبك‌هاي مختلف گوش دهيد. اين مهم روي توانايي يادگيري و مهارت‌هاي آينده او تأثير مثبت مي‌گذارد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

شعر خواندن از راه‌هاي حرف زدن با جنين

براي جنين خود شعر بخوانيد. مي‌توانيد به ديوان حافظ سري بزنيد و براي جنين‌تان اشعاري نفيس و زيبايي را بخوانيد. سعي كنيد هر شعري كه انتخاب كرده و آن را مي‌خوانيد با ريتم باشد و كمي آن را به آواز خواندن نيز نزديك كنيد. اين مهم براي ارتقاي توانايي‌هاي يادگيري فرزند شما مؤثر خواهد بود.

ماساژ شكم

گوش دادن به موسيقي، شعر خواندن، خواندن داستان و هر روشي كه براي حرف زدن با جنين خود انتخاب مي‌كنيد، در حين آن شكم خود را ماساژ دهيد. اگر صحبت كردن شما با جنين همراه با ماساژ دادن باشد مي‌تواند باعث آرامش او شده و اين مهم در آينده بر روي مهارت‌هاي يادگيري او نيز تأثير قابل توجهي را مي‌گذارد.

 

نكات مهم در حرف زدن با جنين

  • هنگام برخاستن از خواب با جنين خود سلام و احوال پرسي كنيد.
  • مكالمات خيالي با جنين را فراموش نكنيد كه اين مهم روي وابستگي شما به جنين تأثير مثبت مي‌گذارد.
  • در حين حرف زدن، استرس و عصبانيت را از خود دور كنيد چرا كه روي جنين تأثير منفي مي‌گذارد.
  • از سيگار كشيدن و خوردن الكل در اين دوران خودداري كنيد چرا كه ضمن آسيب به خود و جنين نمي‌توانيد با او حرف بزنيد، چون هر دو آشفته هستيد.
  • اگر فرزندان ديگري هم داريد آن‌ها را تشويق كنيد تا با جنين حرف بزنند. با اينكار وقتي نوزاد متولد شد ديگران مي‌توانند با او ارتباط خوبي برقرار كنند.
  • در حين حرف زدن با جنين افكار مثبتي داشته باشيد، چون هر فكري كه مي‌كنيد روي جنين تأثير مي‌گذارد.

 

چرا بايد با جنين حرف زد؟

اين كار فوايد زيادي دارد كه اهميت انجام آن را دو چندان مي‌كند. در ادامه به بررسي فوايد آن خواهيم پرداخت.

_ حرف زدن با جنين باعث مي‌شود حس شنوايي او تقويت شود.

_ حرف زدن با جنين مي‌تواند مهارت‌هاي تكلم او را بهبود ببخشد.

_ وقتي با جنين حرف مي‌زنيد در او احساس آرامش و امنيت را ايجاد مي‌كنيد.

_ صحبت كردن با جنين مغز او را تحريك به يادگيري مي‌كند.

_ صحبت با جنين مي‌تواند استرس و اضطراب را از شما و پدر خانواده دور سازد.

براي شناخت بيشتر در زمينه تاثير اضطراب مادر بر جنين كليك كنيد.

 

كوتاه سخن اينكه...

حرف زدن و برقراري ارتباط با جنين بسيار اهميت دارد. هر چند كه انجام آن مي‌تواند براي برخي از مادران سخت باشد، اما با تمرين كردن مي‌توانيد ارتباط خوبي با جنين خود برقرار كرده و بسياري از ترس‌ها و باورهاي اشتباهي كه در اين مورد داشته‌ايد را دور بريزيد. هر چقدر وقت بيشتري را براي حرف زدن با جنين خود صرف كنيد، به آرامش خود و فرزندتان كمك‌هاي زيادي خواهيد كرد. اگر هرگز اين كار را نكرده‌ايد يك بار آن را امتحان كنيد تا نتايج بسيار روشن آن را ببينيد.

 

سؤالات متداول

آيا پدر هم مي‌تواند با جنين حرف بزند؟

صحبت كردن با جنين فقط مختص مادر نيست. پدرها هم بايد بتوانند با جنين حرف زده و بتوانند با او ارتباط برقرار كنند. مردها از طريق حرف زدن با جنين با هنر پدر بودن آشنا مي‌شوند.

براي دريافت مشاوره در زمينه صحبت كردن با جنين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : حرف زدن با جنين | از چند ماهگي با جنين حرف بزنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: حرف زدن با جنين،
موضوع:
[ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۶:۴۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی