مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

آگاهي از همجنسگرايي همسر

مطالعاتي كه در اين زمينه انجام شده است نشان مي‌دهند كه يك سوم افراد هنگامي كه از همجنسگرايي همسر خود باخبر مي‌شوند سريعاً اقدام به طلاق مي‌كنند و اصلاً نمي‌توانند اين موضوع را تحمل كنند. در واقع براي اين دسته از زوجين همجنسگرايي نوعي مشكل حل نشدني محسوب مي‌شود كه هرگز حاضر نيستند در مورد آن فكر كنند. با اين حال طلاق و جدايي براي اين گروه از زوجين پايان ماجرا نيست بلكه آن‌ها معمولاً با حجم زيادي از احساس خشم و گناه مواجه مي‌شوند كه زندگي پس از طلاق را نيز براي آن‌ها دشوار مي‌سازد.

يك سوم ديگر از زوجيني كه يكي از آن‌ها تمايلات همجنسگرايانه دارد سريعاً اقدام به طلاق نمي‌كنند. آن‌ها تلاش مي‌كنند تا براي تغيير وضع موجود بجنگند و يا در برخي موارد سعي مي‌كنند آن را انكار نمايند. اين مسئله در نهايت بازهم پس از يك تا دو سال به جدايي منجر مي‌شود. يك سوم ديگر و آخرين گروه كساني هستند كه بنا به هر دليلي تصميم مي‌گيرند به ازدواج خود خاتمه ندهند و با وجود آگاهي از مسئله همجنسگرايي زندگي مشترك خود را پيش مي‌برند. اين افراد اگر از مهارت‌هاي مقابله‌اي لازم براي سازگاري با اين موضوع اطلاع كافي نداشته باشند به مرور زمان دچار آسيب‌هاي زيادي مي‌شوند و ممكن است نوعي فرسودگي رواني را تجربه كنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه همجنس گرايي كليك كنيد.

 

همجنسگرايي و مشكلات آن

آگاهي از همجنسگرايي همسر چه به صورت تمايلات دروني و چه به صورت داشتن رابطه با فردي از جنس موافق اغلب پريشاني‌ها و آشفتگي‌هاي زيادي را براي افراد به همراه دارد. اين مسئله به خصوص در جامعه ما كه همجنس‌گرايي در آن پذيرفته شده نيست تبعات بيشتري به همراه دارد و فشارهاي رواني سنگين‌تري را به زوجين وارد مي‌كند. علاوه بر مسائل اجتماعي، زندگي با يك همسر همجنسگرا باعث مي‌شود كه افراد مشكلات و تعارضات مختلفي را در طول زندگي تجربه كنند كه آثار و آسيب‌هاي زيادي را به همراه خواهد داشت. از جمله اين پيامدها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- احساس طرد شدن در رابطه جنسي

- مقصر دانستن خود به خاطر تمايلات همجنسگرايي همسر و احساس گناه در اين باره

- احساس ترس، شوكه شدن و احساس خشم شديد نسبت به همسر

- آسيب ديدن اعتماد به نفس فرد براي رابطه جنسي به خاطر پس زده شدن از جانب همسر همجنسگرا

براي شناخت بيشتر در زمينه گرايشات جنسي متفاوت كليك كنيد.

 

بايدها و نبايدها در مواجهه با همجنسگرايي همسر

هنگام مواجهه با همجنسگرايي همسر توجه به برخي نكات و خودداري از انجام برخي رفتارها از اهميت بسزايي برخوردار است و به سازگاري شما كمك مي‌كند. ما در ادامه به هريك از اين‌ها به طور جداگانه پرداخته‌ايم.

بايدها در مواجهه با همجنسگرايي همسر

هنگامي از همجنسگرايي همسر خود آگاه شديد نكات زير را در نظر بگيريد.

  • بپذيريد كه همجنسگرايي نوعي اختلال در هويت جنسي و يا هورمون‌هاي زيستي بدن است و شما در مورد آن مقصر يا گناهكار نيستيد.
  • از آنجايي كه شيوع بيماري‌هاي مقاربتي در بين همجنسگرايان زياد است. در اين باره هشيار باشيد.
  • شما در اين دوره اندوه و احساسات منفي بسياري را تجربه مي‌كنيد. وجود اين هيجانات را در خود بپذيريد و به خود فرصت بدهيد تا دوران بحران و فشارهاي روحي را پشت سر بگذاريد.
  • از يك روانشناس زوج درمانگر كمك بگيريد تا بتوانيد در مورد آينده زندگي مشترك خود تصميم بهتري بگيريد و هيجانات منفي در قدرت تصميم‌گيري شما مداخله نكند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

نبايدها در مواجهه با همجنسگرايي همسر

براي اينكه بتوانيد سلامت روان خود را حفظ كنيد از انجام كارهاي زير خودداري كنيد.

- هرگز به فرزندانتان به خصوص كودكان در مورد همجنسگرايي همسر اطلاعات وسيع و خارج از ظرفيت سني آن‌ها ندهيد.

- تمام روزهاي خوب گذشته را جزئي از خيانت يا دروغ نپنداريد.

- خودتان را به خاطر گرايش جنسي همسرتان سرزنش نكنيد.

- همجنسگرا بودن همسرتان را به عنوان پايان زندگي مشترك نپنداريد به خودتان فرصت دهيد تا پس از فروكش هيجانات در مورد آن تصميم بگيريد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مشاوره جنسي و زناشويي كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- چرا افراد به همجنس‌گرايي علاقه‌مند مي‌شوند؟ آيا مي‌توان اين تمايل را در فرد تغيير داد؟

همجنسگرايي مي‌تواند ريشه بيولوژيك، روان شناختي و يا محيطي داشته باشد. براي مثال بسياري از افراد به دليل برخي خصوصيات ژنتيك به هم جنس گرايي تمايل دارند و برخي ديگر در هويت‌يابي جنسي خود به عنوان بخشي از فرايند رواني دچار مشكل شده‌اند و نتوانسته‌اند به هويت مردانه يا زنانه كامل دست پيدا كنند. برخي ديگر نيز صرفاً به دليل داشتن الگوهاي نامناسب از طريق محيط به اين امر علاقه مند شده‌اند و اين تمايلات در آن‌ها شكل گرفته است. تغيير گرايش جنسي فرد پيش از هر چيز به اراده خود فرد نياز دارد. علاوه بر اين تشخيص علت و ريشه‌هاي همجنس‌گرايي تا حد زيادي در توان درمانگر براي تغيير آن مؤثر است. براي مثال افرادي كه تنها به خاطر الگوهاي محيطي به اين گرايش روي آورده‌اند راحت‌تر مي‌توانند نسبت به افرادي كه از نظر زيستي و هورموني دچار اختلال هستند آن را كنار بگذارند.

براي دريافت مشاوره در زمينه همجنسگرايي همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : همجنسگرايي همسر | علت و ويژگي هاي همجنس بازي همسر خود را بيابيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: همجنسگرايي همسر،
موضوع:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۰۲:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی