مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اختلال ارگاسمي زنان | ارضا نشدن زنان

اختلال ارگاسمي زنان يا آنورگاسمي به ناتواني در رسيدن به ارگاسم، پس از تحريك جنسي كافي اشاره دارد كه از انواع كژكاري جنسي مي‌باشد. در واقع افراد مبتلا به اين اختلال جنسي توانايي لازم براي رسيدن به اوج لذت جنسي را ندارند. اين موضوع باعث مي‌شود فرد از زندگي جنسي خود رضايت كامل نداشته و به پريشاني مبتلا شود. اختلال ارگاسمي يكي از شايع‌ترين مشكلات جنسي در زنان است و تعداد قابل توجهي از زنان به آن مبتلا هستند. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلالات كژكاري جنسي و اختلالات جنسي كليك كنيد.

نشانه هاي ارضا نشدن زنان | علائم اختلال ارگاسمي زنان

علائم و نشانه هاي ارضا نشدن زنان مي توان به موارد زير اشاره كرد:

_فرد در رسيدن به ارگاسم تاخير زيادي دارد، تعداد دفعاتي كه به ارگاسم مي‌رسد بسيار نادر و كم مي‌باشد يا به طور كلي به ارگاسم نمي‌رسد.

_حس‌هاي فيزيكي فرد هنگام به ارگاسم رسيدن بسيار ضعيف هستند؛ يعني كيفيت ارگاسم پايين است.

در واقع زني كه ارضا نمي‌شود مبتلا به اختلال ارگاسمي است كه در يك موقعيت عادي رابطه‌ي جنسي، پس از تحريك‌هاي كافي و مناسب براي رسيدن به ارگاسم از جانب خودش يا شريكش، به ارگاسم نمي‌رسد و ارضا نمي‌شود. اين مسئله مي‌تواند ناكام كننده و باعث پريشاني باشد. هم چنين ممكن است احساس بي كفايتي در همسر يا شريك فرد ايجاد كند. براي اطلاع از به اوج رساندن لذت در زنان كليك كنيد.

انواع اختلال ارگاسمي زنان

1. ناتواني جنسي آنورگاسمي مادام العمر

ناتواني جنسي آنورگاسمي مادام العمر به اين معني است كه فرد هرگز ارگاسم را در رابطه زناشويي تجربه نكرده است، كه به آن ناتواني در ارگاسم اوليه مي‌گويند. براي كسب اطلاعات از رابطه زناشويي كليك كنيد.

2. ناتواني جنسي آنورگاسمي اكتسابي

ناتواني جنسي آنورگاسمي اكتسابي به اين معني است كه فرد تا به حال ارگاسم را تجربه كرده است اما در حال حاضر در رسيدن به آن ناتوان است، كه ناتواني در ارگاسم ثانويه نيز ناميده مي‌شود.

3. ناتواني جنسي آنورگاسمي موقعيتي

ناتواني جنسي آنورگاسمي موقعيتي به اين معني است كه فرد تنها در طول شرايط خاص مثل برقراري رابطه جنسي دهاني يا … قادر به رسيدن به ارگاسم است. يا ممكن است در ارتباط با يك شريك خاص به ارگاسم دست پيدا كند و در موقعيت ديگر و با شريك ديگر خير.

4. ناتواني جنسي آنورگاسمي تعميم يافته

ناتواني جنسي آنورگاسمي تعميم يافته به اين معني است كه فرد در هر موقعيت و با هر شريك جنسي به ارگاسم نمي‌رسد در حالي كه قبلا توانسته بود به ارگاسم برسد. تمام موارد بالا منجر به دلسردي زن و مرد در رابطه جنسي مي‌شود و روابط عاطفي آن‌ها را نيز تحت تأثير قرار مي‌دهد.

علل ارضا نشدن زنان | علل اختلال ارگاسمي زنان

علل ارضا نشدن زنان يا انورگاسمي مي‌تواند ريشه در عوامل روانشناختي و زيستي داشته باشد، ارضا نشدن زن هم پيامد و هم از دلايل سرد شدن رابطه مي‌باشد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله علت سرد شدن رابطه زناشويي را مطالعه كنيد. در ادامه برخي علل روانشناختي و زيستي ارضا نشدن زنان شرح داده شده است.

1. علل روانشناختي ارضا نشدن زنان

بخش مهمي از رابطه جنسي داشتن آمادگي روحي و شرايط رواني فرد در زمان نزديكي است، از جمله شرايط روانشناختي كه مانع از به ارگاسم رسيدن زنان مي‌شود به شرح ذيل است:

_مشكلات روحي و رواني، مانند اضطراب يا افسردگي مي‌توانند از عللي باشند كه لذت بردن فرد را محدود كرده و نهايتا فرد به اوج لذت جنسي نمي‌رسد.

نارضايتي از شرايط بدني و ظاهر اندام ممكن است باعث شود بر فرد فشار رواني وارد شود و فشار رواني به نوبه‌ي خود مانع ارگاسم مي‌شود.

استرس و فشار مالي

باورهاي فرهنگي و مذهبي فرد نقش مهمي در تجارب جنسي فرد بازي مي‌كنند.

ترس از بارداري يا بيماري‌هاي مقاربتي هم باعث ايجاد اضطراب مي‌شوند.

خجالت كشيدن و احساس گناه در مورد لذت بردن از تجربيات جنسي باعث بازداري‌هاي رفتاري فرد مي‌شود. اين گونه بازداري‌ها در تجربه‌ي لذت بردن، مانع ايجاد مي‌كنند.

قرار گرفتن در معرض سوء استفاده جنسي يا عاطفي در گذشته

عدم ارتباط صحيح با شريك زندگي و يا درگيري حل نشده و يا دعواها و تعارضات باقي مانده

خيانت و يا عدم اعتماد و شك به همسر

خشونت

2. علل زيستي

علل زيستي اختلال ارگاسمي زنان شامل موارد زير مي‌باشد:

بيماري‌ها: بيماري‌هايي مانند ديابت و بيماري‌هاي عصبي، مانند مولتيپل اسكلروزيس (ام اس) مي‌تواند بخشي از چرخه پاسخ جنسي انسان را تحت تاثير قرار دهد.

بيماري‌هاي زنانه: اوج لذت جنسي ممكن است با انجام جراحي‌هاي زنانه، مانند هيستركتومي يا جراحي سرطان دچار تغيير شود. علاوه بر اين، ناتواني در رسيدن به ارگاسم اغلب با نگراني‌هاي ديگر جنسي مانند مقاربت ناراحت كننده يا دردناك همراه است.

داروها: مهاركننده هاي انتخابي بازجذب سروتونين (SSRI ها)، داروهاي فشار خون، آنتي هيستامين‌ها و داروهاي ضد افسردگي و ضد اضطراب ممكن است در رسيدن به ارگاسم اختلال ايجاد كنند.

مصرف الكل و سيگار: مصرف بيش از حد الكل مي‌تواند توانايي عضلات را براي رسيدن به ارگاسم تحت تاثير قرار دهد. مصرف سيگار هم همان عملكرد را با محدود كردن جريان خون دارد.

روند پيري: با افزايش سن، تغييرات طبيعي در آناتومي، هورمون‌ها، سيستم عصبي و سيستم گردش خون ايجاد مي‌شود كه همگي مي‌توانند بر روي تمايلات جنسي شما تاثير بگذارند. به خاطر كاهش سطح استروژن در طي انتقال به يائسگي، جريان خون به واژن و كليتوريس كاهش مي‌يابد. اين موضوع مي‌تواند در ارگاسم تاخير ايجاد كرده و يا به طور كامل اين فرايند را متوقف كند.

تشخيص مشكل عدم ارضاي زنان

ارزيابي تشخيصي براي مشكل ارضا نشدن زنان در رابطه جنسي شامل معاينه فيزيكي و اطلاع از وضعيت و سابقه سلامتي مي‌شود. پزشك ابتدا سوالاتي در مورد رابطه جنسي شما با همسرتان و سابقه روابط جنسي مي‌پرسد و سابقه‌ي جراحي را نيز بررسي مي‌كند. در پاسخ دادن به پزشك شرم و حيا را كنار بگذاريد تا بهترين نتيجه را از درمان به دست آوريد.

علاوه بر اين پزشك ممكن است معاينه فيزيكي كلي براي شناسايي عوامل به خصوص وجود بيماري‌هاي زمينه‌اي انجام دهد. در مواردي واژن را معاينه مي‌كند تا متوجه شود مشكل آشكار و علت فيزيكي براي عدم ارضا شدن وجود دارد يا خير.

درمان ارضا نشدن زنان اختلال ارگاسمي زنان

روان درماني ارضا نشدن زنان

مشاوره: درگيري‌ها و اختلافات در زندگي زناشويي يكي از علل آنورگاسمي و ارضا نشدن در زنان است. در اين حالت يك مشاوره جنسي از طريق حل اختلافات و تنش‌ها مي‌تواند زندگي جنسي شما را به مسير قبلي خود بازگرداند.

رفتار درماني شناختي: تكنيك هايي كه شناخت درماني در درمان اختلالات كژكاري جنـسي به كار مي‌رود، شامل طيفي از روش‌هايي هستند كه به طور مستقيم بر افزايش مهارت‌هاي شناختي و كاهش فعّاليّت‌هاي شناختي متمركز مي‌شوند و از تكاليف رفتاري براي ايجاد شواهد تجربي به منظور ايجاد تغييرات شناختي استفاده مي‌شود. براي اطلاع از درمان شناختي رفتاري كليك كنيد.

درمان رابطه جنسي: درمانگران جنسي، درمان گراني هستند كه در زمينه مسائل جنسي تخصص دارند. مشاوره روابط زناشويي مي‌تواند در درمان ناتواني جنسي آنورگاسمي وارضا نشدن زنان بسيار مفيد باشند و در متعادل شدن چرخه پاسخ جنسي به شما كمك كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه چرخه پاسخ جنسي كليك كنيد. در اين نوع درمان مسائل زير گنجانده شده است:

_آموزش‌هاي جنسي

_كمك به مهارت‌هاي ارتباطي

_تمرينات رفتاري

تمامي اين درمان‌ها مانع از بروز دلزدگي زناشويي نيز مي‌شوند. براي كسب اطلاعات در زمينه دلزدگي زناشويي و راه‌هاي درمان آن كليك كنيد.

درمان‌هاي دارويي ارضا نشدن زنان

درمان با استروژن براي زنان يائسه: استروژن درماني سيستميك، مي‌تواند اثر مثبتي بر عملكرد مغز و خلق و خو داشته‌باشد. اين عامل به صورت مستقيم بر سيستم پاسخ جنسي تأثير مي‌گذارد. استروژن درماني موضعي در شكل‌هاي كرم واژينال يا يك شياف هستند كه در واژن قرار داده شده يا ماليده مي‌شوند و موجب افزايش جريان خون و بهبود تحريك جنسي خواهند شد. در برخي موارد، تركيبي از استروژن و پروژسترون براي درمان آنورگاسمي و ارضا نشدن در زنان تجويز مي‌شود.

درمان با هورمون تستوسترون: تستوسترون نقش مهمي در عملكرد جنسي زنان بازي مي‌كند. تستوسترون ممكن است به افزايش تحريك جنسي كمك كند.

درمان بيماري‌هاي ديگر: اگر يك بيماري مانع توانايي براي رسيدن به ارگاسم شده باشد، درمان علت زمينه‌اي ممكن است مشكل شما را حل كند. تغيير يا تعديل داروهايي كه موجب مهار ارگاسم مي‌شوند نيز ممكن است علائم را از بين ببرند.

درمان ارضا نشدن زنان با تغيير سبك زندگي

بخش كليدي و اصلي درمان تغيير سبك زندگي با همسر و رسيدگي به مشكلات عاطفي است كه مي‌توانند بسيار استرس‌زا باشند و بر ارضا نشدن زنان تاثير دارند. علاوه بر اين لازم است زنان درك عميقي از بدن خود داشته باشند و انواع محرك‌هاي جنسي مناسب خود را بشناسند. شناخت بدن و اينكه بدانيد دوست داريد چگونه تحريك شويد، باعث رضايت جنسي و به مرور موفقيت در ارضا شدن مي‌شود. از همسر و شريك خود بخواهيد تحريك جنسي را بيشتر كند. برخي از زناني كه در رابطه جنسي ارضا نمي‌شوند، معمولا به اندازه كافي مورد تحريك و معاشقه قرار نمي‌گيرند.

روش‌هاي رسيدن به ارگاسم در زنان

ارضا شدن زنان به روش‌هاي مختلفي صورت مي‌گيرد. برخي از راه كليتوريس و برخي ديگر از راه واژينال، مقعد و يا پستان‌ها به ارگاسم مي‌رسند. اين مناطق مهم‌ترين مناطق تحريك پذير در بدن زنان است اما بخش‌هاي ديگري مانند انگشت‌هاي پا، گردن و پشت وجود دارد كه در رسيدن به ارگاسم كمك مي‌كند. اما سريع‌ترين روش رسيدن به ارگاسم از طريق كليتوريس است. مسئله‌اي كه اهميت دارد اين است كه خانم‌ها در رابطه جنسي به ميطان زيادي تحت تاثير افكار خود قرار مي‌گيرند و در واقع مغز آن‌ها بيشترين نقش را در شهوت و رسيدن به لذت جنسي ايفا مي‌كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص و درمان اختلالات ارگاسمي و ارضا نشدن زنان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ارضا نشدن زنان | علت و درمان اختلال ارگاسمي زن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ارضا نشدن زنان،
موضوع:
[ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۲:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی