مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

وضعيت مادر در هفته بيست و دوم بارداري

هفته بيست و دوم بارداري رحم در حال رشد مي‌باشد اما هنوز به قدري بزرگ نشده است كه خم شدن و نشستن براي شما سخت شود. قفسه سينه كمي بزرگ شده است تا حجم ريه‌ها افزايش پيدا كند. اين تغييرات بعد از زايمان به حالت عادي باز مي‌گردد. امكان دارد كه از اين هفته كمر درد شروع شود و همچنين ممكن است كه ترشحات واژن و خونريزي لثه نيز اتفاق بيفتد. علاوه بر اين‌ها در برخي از خانم‌ها به دليل كشيدگي پوست، ترك‌هايي بر روي پوست شكم، باسن و ران‌ها به وجود مي‌آيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

وضعيت جنين در هفته بيست و دوم بارداري

در اين هفته، حركت‌هاي جنين از از هفته‌هاي گذشته بيشتر مي‌شود. حس لامسه او شروع به فعاليت مي‌كند و به همين دليل به خوبي متوجه محيط اطراف خود مي‌شود و آن‌ها را در ذهنش ثبت مي‌كند. مغز و اعصاب به قدر كافي رشد كرده‌اند و در نتيجه جنين مي‌تواند محرك‌هاي محيطي را به خوبي پردازش كند. در اين هفته، لگد زدن‌هاي جنين بيشتر مي‌شود و اندام‌هاي تناسلي همچنان در حال رشد هستند. در پسران بيضه‌ها شكل گرفته و در جاي خود قرار گرفته‌اند. در دختران نيز رحم و تخمدان‌ها ايجاد شده‌اند. چشم‌ها هم در هفته بيست و دوم همچنان در حال رشد و تكامل هستند. وزن نوزاد در اين هفته به 430 گرم مي‌رسد و قد او 28 سانتي متر مي‌شود.

 

عوارض شايع در هفته بيست و دوم 

عوارض بارداري در زنان متفاوت است اما به طوري كلي شايع‌ترين نشانه‌ها و عوارض در هفته بيست و دوم بارداري شامل موارد زير مي‌باشد.

_ترك‌هاي پوستي

_ترشحات پستان‌ها

_گرفتگي عضلات پا

_يبوست

_كمردرد

_انقباض رحم

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

 

تغذيه و ورزش در هفته بيست و دوم بارداري

در دوره بارداري، بايد روزانه 340 كالري دريافت كنيد. وزن اضافه در دوره بارداري يك امر اجتناب ناپذير است و ميزان آن به موارد متعددي همچون وزن مادر قبل از بارداري بستگي دارد. در اين دوره سعي در كاهش وزن نداشته باشيد چرا كه دريافت مواد مغذي براي جنين بسيار ضروري است. در دوره بارداري، متابوليسم بدن تغيير مي‌كند و در نتيجه امكان مسموميت غذايي افزايش مي‌يابد. توصيه مي‌شود كه در مصرف غذاهاي پختني احتياط كنيد و گوشت‌ها را به ميزان كافي بپزيد.

در اين هفته‌ها ورزش‌هاي سنگين را كنار بگذاريد و ورزش‌هايي همچون شنا و پياده روي انجام دهيد. اين كار علاوه بر كاهش دردهاي عضلاني و درد پا و كمر به راحت شدن زايمان نيز كمك مي‌كند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

علائم هشدار در هفته بيست و دوم بارداري

برخي از علائم و نشانه‌ها در هفته بيست و دوم هشداردهنده هستند و ممكن است نشان دهنده يك مشكل جدي باشند. به همين دليل توصيه مي‌شود كه در صورت مشاهده هر يك از اين علائم هرچه سريع‌تر به پزشك مراجعه كنيد. اين علائم شامل موارد زير مي‌باشد.

عفونت مثانه

عفونت مثانه با عفونت ادراري بروز پيدا مي‌كند و با نشانه‌هايي همچون سوزش و درد در هنگام ادرار كردن و تكرر ادرار همراه است. اين مشكل به راحتي درمان مي‌شود اما اگر مورد درمان قرار نگيرد باعث بروز مشكلات جدي‌تري همچون عفونت كليه‌ها مي‌شود. عفونت كليه علاوه بر بروز مشكل براي مادر، سلامت جنين را نيز به خطر مي‌اندازد. عفونت مثانه با علائم ديگري همچون ادرار خوني، تب، تهوع و استفراغ و كمر درد شديد همراه مي‌باشد. از ديگر نشانه‌هاي هشدار دهنده در هفته بيست و دوم بارداري مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

_استفراغ مداوم و طولاني مدت

_تب شديد طولاني

_اسهال

_دردهاي شكمي مداوم

_تورم و التهاب ناگهاني دست و پاها

_سردرد شديد

براي دريافت مشاوره در زمينه بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع : هفته بيست و دوم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته 22 بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته بيست و دوم بارداري،
موضوع:
[ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۲:۴۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی