مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تريميپرامين و موارد مصرف

تريميپرامين نوعي داروي ضد افسردگي است كه در زيرگروه سه حلقه‌اي‌ها طبقه بندي مي‌شود. تجويز اين دارو در بيماران افسرده معمولاً منجر به بهبود خلق و احساس رضايتمندي بيشتر از زندگي مي‌شود. تريميپرامين تأثير خود را از طريق انتقال دهنده‌هاي شيميايي مغز نظير سروتونين و نوراپي نفرين اعمال مي‌كند زيرا مطالعاتي كه بر روي مغز مبتلايان به افسردگي انجام شده از سطوح پايين‌تر اين انتقال دهنده‌ها در مغز آن‌ها خبر مي‌دهد.

با اين حال توجه به اين مسئله حائز اهميت است كه داروهاي ضد افسردگي درمان قطعي و پايدار براي اين مشكل نيستند بلكه معمولاً براي تسهيل فرايند روان درماني و يا در اوايل درمان براي افزايش انگيزه و توان بيمار جهت پيگيري جدي‌تر جلسات مورد استفاده قرار مي‌گيرند. به همين خاطر براي دست‌يابي به نتايج درماني بهتر لازم است كه در كنار دارو درماني اهميت استفاده از جلسات رواندرماني و مشاوره را نيز جدي بگيريد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد.

 

نحوه مصرف تريميپرامين

تريميپرامين از جمله داروهايي است كه مصرف آن حتماً بايد با تجويز پزشك صورت بگيرد. اين دارو كه به صورت قرص در دسترس افراد قرار مي‌گيرد ممكن است به صورت دو يا سه بار در روز تجويز شود. استفاده از تريميپرامين در كنار وعده‌هاي غذايي به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد عوارض گوارشي اين دارو را به حداقل برسانيد. معمولاً پزشكان به كساني كه يك بار در روز بايد اين دارو را مصرف كنند توصيه مي‌كنند كه قبل از خواب آن را ميل نمايند تا از خطر سرگيجه در طول روز نيز جلوگيري شود.

 

عوارض جانبي مصرف تريميپرامين

مصرف اين دارو در برخي افراد مي‌تواند عوارض جانبي خاصي را ايجاد نمايد كه رايج‌ترين آن‌ها موارد زير را در برمي‌گيرد. در صورت تداوم يافتن اين علائم و يا بدتر شدن آن‌ها در طول زمان حتماً موضوع را با پزشك خود در ميان بگذاريد.

- سرگيجه

- خواب آلودگي

- احتباس ادراري

- ايجاد تغييراتي در اشتها و وزن

- تاري ديد

- خشكي دهان

- يبوست

 

عوارض نادر اما خطرناك مصرف تريميپرامين

در برخي موارد ممكن است كه اين دارو به عوارض جدي در افراد بيانجامد و با اينكه اين موضوع به ندرت اتفاق مي‌افتد اما از آنجايي كه علائم آن خطرناك هستند بايد جدي گرفته شود. درنتيجه در صورت بروز هريك از موارد زير فوراً با پزشك خود تماس بگيريد.

- غش كردن

- بروز تغييرات رواني نظير تغيير خلق، گيجي و احساس عصبي بودن شديد

- احساس سوزن سوزن شدن يا مور مور در بدن

- احساس زنگ زدن در گوش

- لرزش

- استفراغ شديد

براي اطلاعات بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد.

 

علائم آلرژي به تريميپرامين

برخي افراد هنگام مصرف داروهاي ضد افسردگي سه حلقه‌اي دچار واكنش‌هاي آلرژيك مي‌شوند. در صورت مشاهده علائم آلرژي به تريميپرامين فوراً به اورژانس مراجعه نماييد.

- ناتواني در تنفس

- بروز مشكلات پوستي نظير كهير

- بروز تورم در نقاط مختلف بدن نظير صورت، دهان، گلو و زبان

- احساس درد شديد يا بروز قرمزي پوست به خصوص در نواحي بازوها يا پاها

 

موارد منع مصرف

مصرف داروي تريميپرامين براي همه افراد مناسب نيست. در واقع اين دارو براي برخي شرايط پزشكي ممنوعيت مصرف دارد. موارد زير نمونه‌هايي از مواردي است كه در صورت مبتلا بودن به آن‌ها بايد قبل از مصرف اين دارو حتماً موضوع را به پزشك خود اطلاع دهيد.

- سابقه واكنش آلرژيك به ساير ضد افسردگي‌هاي سه حلقه‌اي نظير آميتريپتيلين و نورتريپتيلين

- سابقه بيماري‌هاي خوني

- سابقه بيماري‌هاي تنفسي نظير آسم

- دچار بودن به مشكلات قلبي

- ديابت

- داشتن مشكلات مرتبط با روده نظير يبوست مزمن

- داشتن مشكلات كبدي و كليوي

- دچار بودن به بيماري صرع

 

تداخلات دارويي تريميپرامين با ساير داروها

تداخلات دارويي بر نحوه عملكرد دارو تأثير مي‌گذارند و يا عوارض جانبي آن را تشديد مي‌كنند. از جمله داروهايي كه مي‌تواند با اين تريميپرامين تداخل ايجاد كند مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- داروهاي آنتي كولينرژيك نظير آتروپين

- كلونيدين

- برخي از داروهاي مرتبط با فشار خون

- برخي از داروهاي آنتي سايكوتيك

- داروهاي تأثيرگذار بر آنزيم‌هاي كبدي

براي آشنايي بيشتر در زمينه درمان افسردگي كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- در صورتي كه مصرف يك وعده از تريميپرامين را فراموش كرديم بايد چه كار كنيم؟

اگر هنوز زمان زيادي نگذشته است شما مي‌توانيد به محض يادآوري دارو را مصرف كنيد. اما اگر به مصرف وعده بعدي نزديك شده‌ايد ديگر لازم نيست كه وعده قبلي را مصرف كنيد. درنتيجه هرگز به خاطر فراموش كردن يك وعده دوز مصرفي را در دفعه بعدي دو برابر نكنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تريميپرامين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع : تريميپرامين | موارد مصرف، عوارض و اثرات قرص تريميپرامين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تريميپرامين،
موضوع:
[ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۴:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی