مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 
 

ضرورت آشنايي با بيماري هاي مقاربتي

تشخيص به موقع و اقدام براي درمان بيماري هاي مقاربتي اهميت زيادي دارد، در غير اين صورت بيماري پيشرفت كرده و به معضلات شديد بهداشتي منجر مي‌شود. اگر فرد در گذشته به يكي از بيماري هاي مقاربتي مبتلا شده باشد احتمال آلودگي به ويروس HIV بيشتر مي‌شود. پيشرفت بيماري هاي مقاربتي با افزايش احتمال ناباروري نيز همراه است.

چگونه مي‌توان از بيماري هاي مقاربتي پيشگيري كرد؟

بيماري هاي مقاربتي اغلب علائم خاصي ندارند يا در ابتداي بيماري نشانه‌ها بسيار خفيف مي باشند. استفاده از وسايل بهداشتي مانند كاندوم در جلوگيري از بيماري هاي مقاربتي تاثير زيادي دارد. در صورت مشاهد زخم، ورم يا زائده‌ي گوشتي در اطراف دهان يا اندام تناسلي شريك جنسي‌تان بهتر است از برقراري تماس پوستي و رابطه جنسي خودداري كنيد. بيماري هاي قابل انتقال از مقعد نيز از انواع بيماري‌هاي مقاربتي محسوب مي‌شوند. پس لازم است هر زوجي براي معاينه به متخصص مراجعه كرده تا در صورت وجود بيماري درمان صورت بگيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بيماري هاي قابل انتقال از مقعد كليك كنيد.

مشاوره جنسي به شما كمك مي‌كند تا نكات مرتبط با بهداشت جنسي را در روابط زناشويي بياموزيد و بهترين روش‌هاي پيشگيري را مورد استفاده قرار دهيد. براي تشخيص و پيشگيري از بيماري هاي مقاربتي لازم است از مشاور جنسي و متخصص كمك بگيريد.

انواع بيماري هاي مقاربتي

در ادامه انواعي از شايع‌ترين بيماري هاي مقاربتي را شرح داده‌ايم:

1- بيماري هپاتيت

هپاتيت يك عفونت ويروسي است كه انواع مختلفي دارد، با اين حال خطر ابتلا به هپاتيت نوع B از طريق رابطه جنسي بيشتر است. هپاتيت ب از طريق خون، مني، ترشحات واژن، مخاط مقعد در طول رابطه جنسي از فرد آلوده به شريك جنسي‌اش سرايت پيدا مي‌كند. علايم احتمالي هپاتيت B عبارتند از:

_ بي اشتهايي و كاهش وزن

_ اسهال، تهوع و استفراغ

_ زرد شدن پوست و سفيدي چشم‌ها

_ خارش پوست

_ علائم كوتاه مدت شبيه آنفولانرا

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هپاتيت ب كليك كنيد.

2- بيماري كلاميديا

كلاميديا نوعي عفونت مقاربتي با عامل باكتريايي در مجاري تناسلي است. چون علائم كلاميديا در ابتداي بيماري بسيار خفيف است به ندرت شناسايي مي‌شود. در صورت ابتلا به اين بيماري، احتمال بروز بيماري HIV هم افزايش پيدا مي‌كند. در صورتي كه كلاميديا به موقع درمان نشود منجر به ابتلا به عفونت‌هاي لگن و دهانه رحم در زنان و عفونت مجاري ادراري در مردان مي‌شود. علائم احتمالي بيماري كلاميديا عبارتند از:

_ ترشحات غير طبيعي از واژن در خانم‌ها همراه با خارش و سوزش داخل يا اطراف واژن

_ ترشحات غير طبيعي از آلت تناسلي در آقايان، درد بيضه‌ها و خارش نوك آلت تناسلي

_ خونريزي بين قاعدگي‌ها، دوره‌هاي قاعدگي دردناك و احساس درد هنگام برقراري رابطه جنسي

_ درد شكم همراه با تب

_ احساس درد در هنگام مقاربت در زنان

_ تكرر ادرار و درد در هنگام ادرار كردن

3- بيماري سوزاك

بيماري سوزاك نوعي ديگر از بيماري هاي مقاربتي است كه به صورت عفونت باكتريايي در مجاري تناسلي بروز پيدا مي‌كند. علائم بيماري معمولا در ابتداي بروز آن مشخص نمي‌شود و حدودا ده روز بعد از ابتلا بروز پيدا مي‌كنند. علائم و نشانه‌هاي بيماري سوزاك به شرح زير است:

_ ترشحات غير طبيعي از واژن در زنان و آلت تناسلي در مردان

_ احساس درد يا سوزش در هنگام دفع ادرار

_ خونريزي شديد در هنگام قاعدگي يا خونريزي بين دوره‌هاي عادت ماهيانه

_ درد و تورم بيضه

_ حركت دردناك روده

_ درد چشم، حساسيت به نور يا تخليه ترشحات از چشم (مانند چرك)

_ استفراغ و درد شكمي يا لگن

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بيماري سوزاك كليك كنيد.

4- بيماري تريكوموناس

تريكوموناس يكي ديگر از بيماري هاي مقاربتي است كه معمولا حدود 5 تا 8 روز بعد از ابتلا علائم ظاهر مي‌شوند. تريكوموناس در هر دو جنس بروز پيدا مي‌كند، اما اغلب زنان به اين بيماري مبتلا مي‌شوند. بيماري تريكوموناس با علائم زير خود را نشان مي‌دهد:

_ ترشحات غير طبيعي از واژن يا آلت تناسلي

_ خارش يا سوزش واژن يا آلت تناسلي

_ احساس درد در حين رابطه‌ي جنسي

_ دفع ادرار دردناك

5- بيماري HIV

HIV نوعي عفونت است كه باعث نقص در سيتم ايمني بدن مي‌شود. ويروس HIV باعث نقص در توانايي بدن براي مبارزه با ويروس‌ها و باكتري‌ها مي‌شود. در درجات پيشرفته تبديل به بيماري ايدز مي‌شود. علايم HIV در ابتدا مشخص نيست. ويروس HIV از طريق خون، مني، ترشحات واژن، مخاط مقعد در طول رابطه جنسي از فرد آلوده به شخص سالم سرايت پيدا مي‌كند. برخي از علائم اوليه ويروس HIV به شرح زير هستند:

_ تب، سردرد، گلو درد، اسهال و عرق كردن‌هاي مكرر

_ كاهش وزن و خستگي

_ جوش‌هاي صورت

_ ابتلا به عفونت‌هاي مختلف و پيدايش غده ها

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بيماري ايدز كليك كنيد.

6- بيماري سفليس

از جمله بيماري هاي مقاربتي كه از طريق تماس جنسي منتقل مي‌شود سفليس (يك عفونت باكتريايي) است. تشخيص سفليس بسيار سخت است چرا كه فرد مي‌تواند سال‌ها حامل اين بيماري باشد بدون اينكه علائمي نشان دهد. در صورتي كه سفليس به موقع درمان نشود به اندام‌هايي مانند قلب و مغز آسيب مي‌زند. علائم احتمالي بيماري سفليس عبارتند از:

_ وجود زخم در نواحي اطراف يا داخل واژن، آلت تناسلي مردان، دهان يا مقعد

_ جوش‌هاي قرمز در كف دست و پاها

_ تب، ورم غدد لنفاوي، زخم گلو

_ ريزش مو، سردرد، درد عضلاني

_ كاهش وزن

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بيماري سفليس كليك كنيد.

7- بيماري زگيل تناسلي

زگيل تناسلي يكي ديگر از بيماري مقاربتي جنسي است كه از طريق ويروسي به نام HPV منتقل مي‌شود. زگيل‌هاي تناسلي، به صورت زائده‌هايي گوشتي در نواحي مختلف دستگاه تناسلي ممكن است ايجاد شود. زگيل تناسلي در بين افرادي كه به ايدز مبتلا هستند شايع‌تر مي‌باشد. علائم بيماري زگيل تناسلي شامل ترشحات واژن، خارش، سوزش و خونريزي در محل زائده مي‌باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه زگيل تناسلي كليك كنيد.

8- هرپس از انواع بيماري هاي مقاربتي

ويروس هرپس باعث بروز تب خال و يا عارضه پوستي در نقاط مختلف بدن و به خصوص آلت تناسلي مي‌شود. اين ويروس از طريق بزاق آلوده و رابطه جنسي منتقل مي‌شود. اين ويروس در مراحل اوليه به صورت نهفته در بدن وجود دارد و با استرس و فشارهاي رواني فعال مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هرپس كليك كنيد.

9- اچ پي وي

ويروس اچ پي وي از طريق رابطه دهاني و مقعدي هم منتقل مي‌شود. متاسفانه براي درمان اين ويروس هيچ روشي يافت نشده اما مي‌توان از ابتلا به آن با استفاده از واكسيناسيون پيشگيري كرد. اچ پي وي 150 نوع دارد  و در مواردي تبديل به زگيل و يا سرطان مي‌شود. بروز سرطان ناشي از اين ويروس در زنان شايع‌تر است و احتمال ابتلا به سرطان رحم را بالا مي‌برد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ويروس اچ پي وي كليك كنيد.

درمان بيماري هاي مقاربتي

روش‌هاي درماني مورد استفاده به نوع، علت و شدت بيماري‌هاي مقاربتي بستگي دارد. موضوع مهم اين است كه قبل از شروع محدد فعاليت جنسي از بيماري خود و يا همسرتان با خبر شده و جهت درمان هر چه سريع‌تر آن اقدام كنيد؛ در غير اين صورت به راحتي اين بيماري را به همسر خود انتقال مي‌دهيد. جهت درمان بيماري هاي مقاربتي باكتريايي اغلب از آنتي‌بيوتيك‌ها استفاده مي‌شود و در صورت مصرف متعهدانه اثربخشي مطلوبي دارد. هر چند آنتي‌بيوتيك‌ها نمي‌توانند در درمان بيماري هاي مقاربتي ويروسي مؤثر باشند و اغلب آن‌ها درمان خاصي ندارند. نكته قابل توجه اين است كه برخي عفونت‌هاي ويروسي خود به خود درمان مي‌شوند. با اين حال مجموعه‌اي داروها جهت كاهش علائم بيماري‌هاي ويروسي و جلوگيري از تبديل شدن آن‌ها به اچ آي وي وجود دارند.

آيا تمام بيماري هاي مقاربتي قابل درمان هستند؟

خوشبختانه بسياري از بيماري هاي مقاربتي مانند كلاميديا، سفليس، سوزاك و تريكومونايز با استفاده از آنتي بيوتيك‌ها قابل درمان هستند اما براي برخي ديگر از اين بيماري‌ها از جمله اچ پي وي، هرپس و اچ آي وي درماني وجود ندارد. با اين حال مي‌توان شيوع و شدت آن‌ها را مديريت كرد. تشخيص به موقع و جلوگيري از انتقال اين بيماري‌ها به شخص ديگر امري مهم و ضروري است.

براي دريافت مشاوره در زمينه بيماري هاي مقاربتي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

 

منبع : بيماري هاي مقاربتي | علائم و انواع بيماري هاي قابل انتقال از طريق رابطه ...

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بيماري هاي مقاربتي،
موضوع:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۲۷:۱۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی