مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

وضعيت جنين در هفته بيست و سوم بارداري

در هفته بيست و سوم بارداري حس لامسه جنين بسيار قوي‌تر از قبل خواهد شد، در نتيجه به اتفاقات محيطي واكنش بيشتري نشان مي‌دهد. مثلا اگر صداي بلند ايجاد شود، جنين تكان مي‌خورد و لگد مي‌زند. در حال حاضر جنين به خوردن مايع آمينوتيك مي‌پردازد و پس از تولد اين مايع را با مدفوع خود دفع مي‌كند. هرچند ممكن است كه آن را در خود مايع آمينوتيك نيز دفع كند.

خوردن اين مايع باعث سكسكه جنين و انقباضاتي در رحم مادر مي‌شود. در اين هفته چشم‌هاي جنين به قدر كافي رشد كرده و شروع به پلك زدن مي‌كند. البته رنگدانه‌هاي عنبيه هنوز شكل نگرفته‌اند و رشد همچنان ادامه دارد. استخوان‌هاي بدن جنين در اين هفته درحال شكل گيري مي‌باشد. قد جنين در اين هفته تقريبا 35 سانتي‌متر و وزن او بين 500 تا 700 گرم مي‌باشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

وضعيت مادر در هفته بيست و دوم بارداري

از اين هفته به بعد رشد جنين هر روز بيشتر مي‌شود و تغيرات شكم مادر به طور چشم گيري افزايش مي‌يابد. با رشد جنين، پوست شكم نيز كشيده مي‌شود و مادر شاهد ترك‌‌هايي  بر روي پوست خود خواهد بود. به دليل فشاري كه شكم به مثانه وارد مي‌كند و افزايش حجم خون، ميزان دفعات ادرار افزايش مي‌يابد و ممكن است مرتبا به دستشويي برويد. همچنين ممكن است ترشحات واژن نيزافزايش پيدا كند، اين رويداد طبيعي است اما اگر متوجه تغيير چشم‌گيري در بو يا رنگ ترشحات خود شديد حتما به پزشك مراجعه كنيد.

 

عوارض شايع در هفته بيست و سوم بارداري

عوارض بارداري در بين زنان متفاوت مي‌باشد و ممكن است برخي از علائم در بعضي از افراد بروز پيدا نكند. اما به طور كلي چند مورد از عوارض شايع در طول هفته بيست و سوم به شرح زير مي‌باشد.

تنگي نفس

با رشد جنين و بزرگ‌تر شدن رحم، اندام‌هاي بدن نيز شروع به بزرگ‌تر شدن مي‌كنند. به طور مثال دنده‌ها بزرگ مي‌شوند تا حجم ريه افزايش پيدا كند و تنفس بيشتري براي جنين، در جريان باشد. به اين دليل مادر دچار احساس تنگي نفس مي‌شود و حتي مي‌تواند صداي نفس‌هاي خود را به خوبي بشنود.

تورم پاها

در دوره بارداري به دليل تغييراتي در تركيب خون و كاهش سرعت جريان خون در پاها، تورم‌هاي كوچكي در قسمت پا مخصوصا مچ، ايجاد مي‌شود. ورم بدن تا حد بسيار زيادي طبيعي مي‌باشد، اما اگر تورم‌ها به يكباره و شديد ايجاد شد حتما با پزشك خود در اين باره مشورت كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

نفخ

در ماه‌هاي بارداري، هورمون پروژسترون در سطح خون تغيير پيدا مي‌كند، به همين خاطر هضم غذا كند و سخت مي‌شود تا مواد مغذي بيشتري براي جنين باقي بماند. با مصرف آب و مايعات بيشتر و غذاهاي حاوي فيبر مي‌توانيد اين مسئله را تا حد زيادي بهبود بخشيد. از ديگر علائم شايع در هفته بيست و سوم بارداري مي‌توان به موارد زير اشاره داشت.

_ سوزن سوزن شدن دست‌ها

_ گرفتگي بيني و خروپف

_ ترك‌هاي پوستي

_ سوزش سر دل

_ كمردرد

_ يبوست

_ انقباض رحم

_ گرفتگي عضلات پا

 

تغذيه و ورزش در هفته بيست و سوم بارداري

غذاهاي ناسالم همچون فست فود و غذاهاي چرب را از رژيم غذايي خود كنار بگذاريد. توجه داشته باشيد كه انواع گوشت و مرغ را به طور كامل بپزيد و از سبزيجات و ميوه‌هاي تازه بيشتر استفاده كنيد. مصرف شير را نيز به طور روزانه در برنامه غذايي خود قرار دهيد. همچنين ورزش‌هايي مثل پياده‌روي در اين هفته كمك زيادي به كاهش دردهاي بارداري مي‌كند و باعث تسهيل زايمان نيز مي‌شود. از ورزش‌هاي سنگين در اين هفته نيز خودداري كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه ورزش در بارداري كليك كنيد.

 

علائم هشدار دهنده در هفته بيست و سوم بارداري

برخي از نشانه‌ها در بارداري هشداردهنده است و ممكن است بيانگر مشكلات جدي باشند و لازم است در صورت مشاهده هريك از آن‌ها، هرچه سريع‌تر به پزشك مراجعه كنيد. 

_ پاره شدن كيسه آب (خروج مايعي بي بو شبيه به ادرار)

_ پرخوري، عطش زياد و تكرر ادرار شديد

_ تورم ناگاهي دست‌ها و صورت

_ حالت تهوع و استفراغ شديد

_ مشكلات بينايي

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته بيست و سوم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع : هفته بيست و سوم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته بيست و سوم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هفته بيست و سوم بارداري،
موضوع:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۷:۲۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی