مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

وضعيت جنين در هفته بيست و چهارم بارداري

در هفته بيست و چهارم بارداري جنين به سرعت رشد مي‌كند. در اين هفته وزن جنين تقريبا به 630 گرم و قد او به 30 سانتي متر‌ مي‌رسد. جنين به صورت خميده در رحم قرار گرفته است چرا كه رشد او باعث كمبود فضا مي‌شود. گوش‌هاي او به خوبي رشد كرده است و نسبت به صداها بسيار حساس مي‌باشد به طوري كه مي‌تواند صداي مادر را تشخيص دهد. دستگاه تنفسي نيز درحال تكامل است. پوست جنين نازك و چروك مي‌باشد اما به تدريج بافت چربي در بدن او جمع مي‌شود و چروك‌ها از بين مي‌روند. مغز شروع به فعاليت كرده است و چين خوردگي‌هاي مغز ساختار خود را پيدا كرده‌اند. در اين هفته مي‌توانيد به خوبي حركات جنين را احساس كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

وضعيت مادر در هفته بيست و چهارم بارداري

در اين هفته شكم مادر چند سانت بالاتر از ناف قرار مي‌گيرد و تقريبا به اندازه يك توپ فوتبال مي‌شود. در اين هفته به دليل بزرگ شدن رحم و ساير اعضاي بدن، پوست كشيده مي‌شود و ممكن است احساس خارش و خشكي پوست داشته باشيد. با مرطوب نگه داشتن پوست مي‌توانيد اين مساله را تا حدي بهبود بخشيد. در اين هفته چشم‌ها بسيار حساس مي‌شوند و ممكن است نسبت به نور زياد احساس ناراحتي بكنيد. همچنين خشكي چشم نيز از ديگر عارضه هاي طبيعي دوره بارداري است. قطره اشك مصنوعي به حل اين عارضه كمك مي‌كند.

 

عوارض شايع در هفته بيست و چهارم بارداري

عوارض بارداري در تمام زنان يكسان نيست و ممكن است هر فردي آن‌ها را با شدت متفاوتي تجربه كند. شايع‌ترين عوارض در هفته بيست و چهارم بارداري شامل موارد زير است.

سندروم تونل كارپ

ممكن است در اين هفته احساس كنيد كه مچ دست‌ها و پاهايتان بي‌حس شده و يا درد مي‌كند. به دليل مايعاتي كه در پايين بدن جمع شده است، بدن ورم مي‌كند و در هنگام استراحت كردن به ساير قسمت هاي بدن نيز منتقل مي‌شود. در نتيجه به اعصاب بدن فشار وارد مي‌كند و باعث احساس درد و بي حسي در مچ پاها و دست‌ها مي‌گردد.

خشكي چشم از عوارض شايع هفته بيست و چهارم بارداري

هورمون‌هاي بارداري بر چشم تاثير گذاشته و اشك چشم را كاهش مي‌دهند. به همين دليل چشم در دوره بارداري خشك مي‌گردد و حتي ممكن است باعث تاري ديد شود. استفاده از قطره اشك مصنوعي، اين عارضه را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد.

تغيير اشتها 

در اين دوره اكثر زنان دچار افزايش اشتها مي‌شوند اما برخي از زنان نيز به دلايل مختلفي بي اشتها مي‌شوند كه براي سلامت مادر و جنين خطرناك است. اين مساله با تغييراتي در سبك غذا خوردن بهبود مي‌يابد. غذاهاي خود را در شش وعده كوچك تقسيم كنيد تا احساس اجبار براي غذا خوردن نداشته باشيد.

يبوست از عوارض شايع هفته بيست و چهارم بارداري

تغييرات هورموني دوره بارداري باعث مي‌شود كه ماهيچه‌هاي روده كند شده و غذا به آرامي از روده عبور كند و هضم شود. غذاهاي فيبردار همچون غلات و جو دوسر به بهبود يبوست كمك مي‌كنند. همچنين توصيه مي‌شود كه در طول روز مايعات زيادي بنوشيد. اگر مشكل يبوست شما را بسيار اذيت مي‌كند به پزشك مراجعه كنيد تا مكمل‌هايي براي شما تجويز كند.

كمردرد

با بزرگ شدن شكم، بدن تحت تاثير قرار مي‌گيرد و عضلات لگن و كمر ضعيف شده و فشار روي پاها زياد مي‌شود. به همين دليل بسياري از زنان در دوره بارداري دچار كمردرد و گرفتگي عضلات پا مي‌شوند. انجام تمرينات ورزشي كمر به حل اين عارضه كمك مي‌كند. 

ترشحات واژينال

به دليل تغييرات هورموني، ترشحات واژينال در دوره بارداري افزايش مي‌يابد. اين ترشحات بايد بدون بو و رنگ باشند. در صورتي كه متوجه بو يا رنگ عجيبي شديد به پزشك مراجعه كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

تغذيه و ورزش در هفته بيست و چهارم بارداري

براي كاهش سوزش معده، وعده‌هاي غذايي خود را بيشتر كنيد و از حجم آن بكاهيد. از خوردن غذاهاي چرب، پرادويه و نوشابه‌هاي گازدار خودداري كنيد. براي رشد بهتر جنين و افزايش سلامت خود حتما حبوبات، سبزيجات، لبنيات و ميوه‌ها را در رژيم غذايي خود قرار دهيد. آب زيادي بنوشيد تا هضم غذا بهتر و مشكل يبوست برطرف شود.

اگر كمردرد داريد مي‌توانيد از تمرينات مناسب كمر استفاده كنيد تا دردتان كاهش يابد. پياده روي در اين هفته بسيار مفيد است چراكه انرژي بدن را افزايش مي‌دهد و به تناسب اندام كمك مي‌كند.

 

علائم هشدار در هفته بيست و چهارم بارداري

برخي علائم در هفته بيست و چهارم بارداري هشدار دهنده هستند و لازم است كه در صورت مشاهده، هرچه سريع تر به پزشك مراجعه كنيد. اين علائم شامل موارد زير است.

_ سردرد شديد و ناگهاني

_ حالت تهوع و استفراغ

_ تورم ناگهاني يا يكطرفه بدن

_ درد در بالاي شكم

_ مشكلات بينايي همچون جرقه زدن چشم

_ خونريزي واژينال

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

 

رابطه جنسي در هفته بيست و چهارم بارداري

درصورتي كه زن منع رابطه جنسي نداشته باشد، مشكلي پيش نخواهد آمد. اما بهتر است كه در حين رابطه مرد بر روي زن نباشد و تا حد امكان زن به ارگاسم نرسد. در صورتي كه رابطه با درد و يا خونريزي همراه باشد بايد متوقف شود. رابطه جنسي در ماه‌هاي آخر توصيه نمي‌شود چرا كه تحريك سينه‌ها باعث زايمان زودرس مي‌گردد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته بيست و چهارم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: هفته بيست و چهارم بارداري | علائم و تغييرات جنين در هفته بيست و چهارم

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۲:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی