مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تاثير پورن بر نوجوان | تاثيرات ذهني و رواني مشاهده ***گرافي

نوجوانان اغلب به دليل اينكه به تازگي ميل جنسي در آن‌ها فعال شده كنجكاوي بسياري را پيرامون رابطه جنسي تجربه مي‌كنند. در اين شرايط اگر والدين نتوانند آگاهي كافي را در مورد چالش‌هاي اين دوره در اختيار فرزندشان قرار دهند احتمال درگيري او با انواع آسيب‌هاي اجتماعي زياد خواهد شد. يكي از پديده‌هاي مخربي كه بسياري از نوجوانان در دوران بلوغ خود آن را تجربه مي‌كنند مشاهده تصاوير ***گرافي است. اين مسئله مي‌تواند زمينه ساز مشكلات عمده‌اي نظير اعتياد به ***گرافي شود و پيامدهاي بلندمدتي را براي نوجوان به همراه بياورد. ما در ادامه تاثير پورن بر نوجوانرا در دو حوزه رشد جنسي و سلامت رواني مورد بررسي قرار داده‌ايم.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشكلات و چالش هاي دوران نوجواني كليك كنيد.

تاثير پورن بر رشد جنسي نوجوان

دوره نوجواني زماني است كه افراد در مورد همه چيز دچار شك و ابهام مي‌شوند. نوجوانان در اين سنين حتي در مورد دختر يا پسر بودن خود نيز ممكن است دچار ترديد شوند كه امري طبيعي محسوب مي‌شود. آن‌ها همچنين در اين زمان بيش از هر مرحله ديگري در حال رشد كردن در زمينه مفاهيم اخلاقي هستند و در همين راستا از موضوعات مختلف تاثير مي‌پذيرند. مطالعات تحقيقاتي نشان مي‌دهند كه مشاهده تصاوير پورن مي‌تواند بر هويت‌يابي جنسي افراد در سنين بلوغ مداخله كند و به سردرگمي هرچه بيشتر افراد در مورد زن يا مرد بودن بيانجامد. همچنين بازديد صفحات مرتبط با ***گرافي مي‌تواند ارزش‌هاي اخلاقي نوجوان را نيز تحت تاثير قرار داده و آن‌ها را نسبت به درگير شدن در روابط پرخطر و بدون چارچوب آسيب‌پذير كند.

تاثير پورن بر سلامت روان نوجوان

امروزه تحقيقات گسترده‌اي در زمينه تاثير مشاهده ***گرافي بر سلامت روان افراد انجام شده است. اين تحقيقات نشان مي‌دهند كه استفاده از محتواي پورن تا حد زيادي مي‌تواند بر بهداشت روان افراد اثر بگذارد و احساساتي نظير شرم و گناه و بروز اختلالاتي همانند افسردگي اساسي را به بار بياورد.

همچنين جالب است بدانيد كه قرار گرفتن به طور مكرر در برابر تصاوير پورن مي‌تواند منجر به آثار اعتيادي شده و تغييراتي در ساختار نورولوژيكي مغز ايجاد كند كه همانند تغييرات مغزي ايجاد شده در افراد معتاد به كوكائين، الكل و متامفتامين است. از همين رو كنار گذاشتن استفاده از پورن در كساني كه به ديدن آن عادت كرده و وابسته شده‌اند نيازمند دريافت خدمات حرفه‌اي روانشناسي است.

براي شناخت بيشتر در زمينه نوجوان كليك كنيد.

 

تاثيرات رفتاري بلند مدت

مشاهده ***گرافي در دوران نوجواني مي‌تواند به عادتي تبديل شود كه تا بزرگسالي ادامه يابد. قرار گرفتن مداوم در معرض اين تصاوير و محتواها اغلب از بروز پيامدهاي بلندمدت حكايت دارد. براي مثال افراد و به خصوص مرداني كه بيش از حد به مشاهده فيلم‌ها و تصاوير پورن مي‌پردازند رفتار جنسي‌شان نيز تغيير مي‌كند و بيشتر احتمال دارد كه بدون داشتن رابطه عاطفي، درگير رابطه جنسي با افراد مختلف شوند.

همچنين پژوهش‌هاي طولي و مقطعي متفاوتي كه در اين زمينه انجام شده نشان مي‌دهد افرادي كه اين تصاوير را مشاهده مي‌كنند در طول رابطه جنسي خشونت فيزيكي و كلامي بيشتري را از خود نشان مي‌دهند چراكه تصاوير ***گرافي مي‌تواند منجر به شكل گيري فانتزي‌هاي جنسي پرخاشگرانه‌اي در افراد شود كه در طول سكس خود را نشان مي‌دهد.

 

تاثير پورن بر نوجوان | نقش والدين

توجه داشته باشيد كه عامل محرك اوليه‌اي كه بسياري از نوجوانان را براي اولين بار به سمت مشاهده تصاوير و فيلم‌هاي پورن سوق مي‌دهد كنجكاوي آن‌ها در مورد مسائل جنسي است. درنتيجه متخصصان معتقدند كه اگر نوجوانان به اطلاعات صحيح و درستي در مورد مسائلي نظير رابطه جنسي، دخول، بارداري و روش‌هاي پيشگيري از آن برخوردار باشند كمتر به سمت استفاده از ***گرافي روي مي‌آورند.

مشكل اينجاست كه بسياري از والدين از حرف زدن پيرامون مسائل جنسي و ارائه آموزش‌هاي مناسب در اين باره به فرزند خود طفره مي‌روند و از اين كار احساس شرم مي‌كنند. در حالي كه لازم است بدانيد اكثر مشكلات نوجوانان از عدم برخورداري از يك منبع اطلاعاتي درست ناشي مي‌شود. درنتيجه لازم است كه بتوانيد در مورد نحوه ارائه مطالب جنسي به نوجوان اطلاعات و آموزش‌هاي كافي را دريافت كنيد و در بستر ارتباطي صميمانه اين مسائل را به فرزند خود انتقال دهيد. كمك گرفتن از يك مشاور و روانشناس متخصص در حيطه كودك و نوجوان تا حد زيادي مي‌تواند در اين باره به شما كمك كند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه رفتار صحيح با نوجوان كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- چرا مشاهده تصاوير پورن مي‌تواند منجر به اعتياد به آن شود؟

مشاهده تصاوير مستهجن و جنسي، قسمت‌هاي مرتبط با لذت در مغز را تحريك كرده و سطوح انتقال دهنده‌هاي عصبي نظير دوپامين را افزايش مي‌دهد. مشاهده مكرر محتواي ***گرافي نوعي وابستگي مغزي ايجاد مي‌كند كه در آن مغز فرد براي تجربه احساس لذت به محرك‌هاي مرتبط با ***گرافي تكيه مي‌كند و بدون آن نمي‌تواند احساسات خوشايند مشابه را دريافت كند. اين وابستگي در حقيقت همان اعتياد است كه مي‌تواند مشكلات جانبي ديگري را نيز به همراه بياورد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تاثير پورن بر نوجوان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: تاثير پورن بر نوجوان و وظايف والدين در كاهش آسيب‌ ها

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۷:۵۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی