مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

زمان اولين رابطه جنسي بعد از زايمان

ممكن است بعد از زايمان ذهنتان درگير اين موضوع شود كه بعد از چه مدت و تحت چه شرايطي مي‌توانيد اولين رابطه جنسي بعد از زايمان را داشته باشيد. در هر دو روش زايمان طبيعي و سزارين، پس از پايان خونريزي مي‌توانيد رابطه جنسي بعد از زايمان را  شروع كنيد؛ چراكه محل چسبندگي جفت بايد ترميم شود و قبل از پايان خونريزي، احتمال عفونت بالاست. به همين دليل توصيه مي‌شود كه 6-3 هفته صبر كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه سزارين كليك كنيد.

مهم ترين عامل تعيين كننده در برقراري رابطه، اين است كه از لحاظ جسمي و رواني آماده باشيد. احساس آمادگي براي اولين رابطه جنسي بعد زايمان در زنان متفاوت است. ممكن است شوهرتان قبل از آمادگي شما خواهان رابطه جنسي باشد. شما نبايد قبل از التيام يافتن زخم‌ها سكس داشته باشيد اما بهتر است كه او را پس نزنيد. معاشقه و تحريكات لمسي يا همان سكس بدون دخول راه حلي است تا هردوي شما در كنار امنيت رواني، لذت و ارضاي جنسي را نيز تجربه كنيد.

ايجاد آمادگي براي برقراري رابطه جنسي بعد از زايمان | توصيه‌هايي براي همسران

علاوه بر نگراني‌هايي كه زنان در مورد وضعيت جسماني خود بعد از زايمان دارند، اغلب از نظر رواني نيز در شرايط برقراري رابطه جنسي نيستند. بسياري از آن‌ها ممكن است دست خوش احساسات ناخوشايند مرتبط با افسردگي زايمان باشند و برخي ديگر به دليل اضافه شدن حجم زيادي از مسئوليت‌هاي جديد، احساس پريشاني و خستگي مفرط را تجربه مي‌كنند. همه اين موارد ميل جنسي زنان را تحت تأثير قرار مي‌دهد. درك اين موضوع از جانب همسر، مي‌تواند مهم‌ترين ملاكي باشد كه ذهن زنان را آرام كرده و براي داشتن يك سكس رضايت بخش به آن‌ها كمك مي كند. ما در ادامه به توصيه‌هايي اشاره كرده‌ايم كه به شما كمك مي‌كنند فرايند آمادگي براي برقراري رابطه جنسي را در همسرتان تسهيل كرده و به او كمك كنيد تا راحت‌تر از اين مرحله زندگي خود عبور كند.

1. معاشقه‌هاي طولاني‌تري را تجربه كنيد 

برخي افراد داشتن يك رابطه جنسي رضايت بخش را تنها در تجربه دخول مي‌دانند، اين در حالي است كه زوجين گاهي اوقات بدون داشتن سكس كامل نيز مي‌توانند لذت جنسي را تجربه كرده و از بودن در كنار هم لذت ببرند. در نتيجه در اين دوران مي‌توانيد معاشقه‌هاي طولاني را جايگزين كنيد تا زماني كه همسرتان احساس كند كه خود نيز براي انجام عمل جنسي به طور كامل اشتياق دارد.

معاشقه همراه با لمس ملايم، نوازش‌هاي عاشقانه و بوسه‌هاي مكرر در ميزان برانگيختگي زنان سهم بسزايي دارد. حتي اگر همسرتان براي داشتن رابطه جنسي كامل اعلام رضايت كرده معاشقه پيش از دخول را فراموش نكنيد. چراكه اين كار در احساس آرامش رواني همسرتان تأثير بسزايي دارد؛ به طوري كه رضايت جنسي او را افزايش داده و با ايجاد برانگيختگي بيشتر، احتمال تجربه ارگاسم را بالا مي‌برد.

2. به سازگاري همسرتان با وظايف جديد كمك نماييد 

پس از تولد نوزاد، مادر ناگهان با حجم بسيار زيادي از مسئوليت‌ها رو به رو مي‌شود كه فشار رواني سنگيني را بر او تحميل مي‌كند. مادران يك باره خود را در وضعيتي مي‌بينند كه بايد در طول 24 ساعت دائماً از فرزند خود مراقبت كرده و در عين حال به ساير وظايفي كه پيش از اين در زندگي داشتند نيز رسيدگي كنند. از آنجايي كه استرس در زنان رابطه مستقيمي با عدم تمايل آن‌ها به برقراري رابطه جنسي دارد، اين وضعيت مي‌تواند كيفيت رابطه جنسي شما را تا حد زيادي تحت تأثير قرار دهد.

پس به همسرتان كمك كنيد تا راحت‌تر اين دوران را پشت سر بگذارد. انجام كارهاي ساده‌اي نظير كمك در امور خانه‌ داري و انجام برخي مسئوليت‌هاي مرتبط با فرزند، مي‌تواند تأثير بسيار زيادي در كاهش استرس‌هاي او داشته باشد و با ايجاد سازگاري رواني به طور غير مستقيم بر رابطه جنسي ميان شما نيز تأثير بگذارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

ايجاد آمادگي براي برقراري رابطه جنسي پس از زايمان | توصيه‌هايي براي زنان 

درست است كه درك متقابل همسر تأثير بسيار زيادي در ايجاد آمادگي رواني براي برقراري رابطه جنسي بعد از زايمان دارد اما خود شما هم بايد براي بازگشت به وضعيت سابق تلاش كنيد. درواقع تا زماني كه اين تلاش‌ها يك طرفه و از جانب يكي از شما باشند، هرگز رابطه جنسي رضايت بخشي تجربه نخواهد شد. ما در ادامه به توصيه‌هايي اشاره كرده‌ايم كه مي‌توانند در اين زمينه به شما كمك كنند.

1. براي آرام سازي و كاهش تنش در خود تلاش كنيد

وضعيت رواني زنان با ميل و عملكرد جنسي آن‌ها ارتباط تنگاتنگي دارد. شما در موقعيتي كه خسته، مضطرب يا نگران هستيد، نمي‌توانيد سكس خوبي را تجربه كنيد و حتي ممكن است براي شروع رابطه نيز تمايلي نداشته باشيد. در اين شرايط حتي اگر رابطه جنسي را آغاز نماييد، پاسخ‌هاي بدني مناسبي دريافت نمي‌كنيد. براي مثال به دليل عدم برانگيختگي، مكانيسم‌هايي نظير ليز شدن واژن اتفاق نمي‌افتد و همين موضوع كيفيت رابطه جنسي را تا حد زيادي تحت تأثير قرار مي‌دهد. در اين صورت ممكن است در هنگام نزديكي احساس درد داشته باشيد لذت جنسي برايتان كاهش بيابد. 

پس در قدم اول بايد به سلامت روان خود كمك كنيد و استرس‌ها و تنش‌ها را تا حد امكان كاهش دهيد. انجام تكنيك‌هاي تنفسي، ريلكسيشن، مراقبه يوگا و تكنيك‌هاي ذهن آگاهي در طول روز همگي از جمله مواردي هستند كه آرامش شما را افزايش داده و به داشتن يك رابطه جنسي لذت بخش كمك مي‌كنند.

2. زمان و شرايط مناسبي را براي برقراري رابطه انتخاب كنيد

برقراري رابطه جنسي در زمان عصبانيت، خستگي يا فشار رواني باعث مي‌شود كه تجربه ناكام كننده ديگري را به ساير تجربيات روز خود اضافه كنيد. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه هم از نظر رواني وهم از نظر محيطي، شرايط آرام و بدون تنشي را براي رابطه جنسي انتخاب كنيد. مي‌توانيد در اين شرايط براي نگهداري فرزند از فرد مورد اعتمادي نظير مادر كمك بگيريد تا انرژي بيشتري را در طول روز ذخيره كنيد و زماني كه فرزند خود را خوابانده‌ايد براي رابطه جنسي اقدام نماييد.

3. رابطه جنسي بعد از زايمان | از ژل‌هاي روان كننده كمك بگيريد

معمولا بسياري از زنان به دليل تغييرات هورموني و شيميايي بدن با كاهش ميل جنسي رو به رو شده و درنتيجه در طول رابطه مشكلاتي نظير خشكي واژن را تجربه مي‌كنند. در اين شرايط استفاده از ژل‌هاي روان كننده به شما كمك مي‌كند تا در كنار داشتن يك معاشقه مناسب به مرور عملكرد جنسي‌تان را بازبيابيد و اختلالات كم‌تري را در اين زمينه تجربه نماييد.

اولين رابطه جنسي بعد از زايمان چگونه است؟

در اولين رابطه جنسي بعد از زايمان خونريزي خواهيد داشت. توصيه مي شود كه در اولين نزديكي همه چيز آرام پيش برود و معاشقه كافي داشته باشيد تا به خوبي تحريك شويد. ممكن است تا مدت‌ها پس از زايمان، رابطه جنسي برايتان دردناك باشد؛ به همين دليل بسياري از زنان قبل از اولين رابطه جنسي استرس زيادي دارند. مي‌توانيد براي راحت‌تر شدن رابطه جنسي از ژل لوبريكانت يا مواد روان كننده استفاده كنيد. در صورت سزارين، احتمالا استرس بيشتري براي رابطه جنسي داريد؛ چون از درد ناشي از دخول و پاره شدن بخيه ها مي‌ترسيد؛ در اين شرايط مي‌توانيد در پوزيشني قرار بگيريد كه به محل بخيه فشار وارد نشود. اين احساسات كاملا طبيعي است، پس خود را سرزنش نكنيد و به خودتان زمان بدهيد. براي آگاهي بيشتر در زمينه اولين رابطه جنسي كليك كنيد.

پيشگيري از بارداري در اولين نزديكي

پس از شروع رابطه جنسي (حتي اگر در دوران شيردهي هستيد و پريود نمي شويد) اقدامات لازم براي پيشگيري از بارداري را در نظر داشته باشيد؛ چون احتمال بارداري وجود دارد. شايد فكر كنيد شيردهي به عنوان عامل ضد بارداري عمل مي‌كند با اين حال قابل اطمينان نبوده و بهتر است روش‌هاي پيشگيري از بارداري را رعايت كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پيشگيري از بارداري كليك كنيد.

كاهش يا افزايش ميل جنسي بعد از زايمان

ميل جنسي شما با ديگران متفاوت است. ميل جنسي برخي زنان بسيار كم مي‌شود در حالي كه برخي هيچ تغييري احساس نمي‌كنند. ممكن است بعد از زايمان متوجه شويد كه اصلا تمايلي به رابطه نداريد. اين مساله مي‌تواند ناشي از دلايل مختلفي همچون كم خوابي و احساس خستگي، ترشح هورمون پرولاكتين به دليل شيردهي، افسردگي بعد از زايمان و توجه بيش از حد به نوزاد، ترس از درد به خاطر بخيه‌هاي زايمان، نداشتن تجربه قبلي، خشكي واژن، كاهش اعتماد به نفس به دليل تغييرات فيزيكي بعد از زايمان، استرس و افسردگي بعد از زايمان باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه افسردگي بعد از زايمان كليك كنيد.

تغييرات اندام هاي جنسي بعد از زايمان

شايد به دليل تغييراتي كه در اندام شما ايجاد شده نگران اين هستيد كه ديگر براي شوهرتان جذاب نباشيد. پس بهتر است كه در اين مورد با همسرتان صحبت كنيد. ممكن است عدم تمايل همسرتان به برقراري رابطه به خاطر نگراني او درباره دردناك بودن رابطه جنسي براي شما باشد.

حدود 4 تا 6 هفته پس از زايمان اغلب اعضاي دستگاه تناسلي بدنتان به حالت عادي برمي‌گردند و بخيه‌ها التيام پيدا مي‌كنند. مدتي طول مي‌كشد تا واژن به حالت طبيعي برگردد چون در حين زايمان بسيار كشيده مي‌شود ولي بعد از آن شروع به جمع شدن مي‌كند (هر چند ممكن است به حالت قبل از زايمان برنگردد.) همچنين تغييراتي مثلا شل شدن، افتادگي و حساسيت نيز در سينه‌هايتان ايجاد مي‌شود. از طرفي به دليل اينكه ترشح هورمون استروژن با شيردهي مهار مي‌شود، خشكي واژن اتفاق مي‌افتد. پس در اين مدت از ژل‌هاي مرطوب كننده استفاده كنيد. گاهي اوقات پارگي بخيه مي‌تواند باعث درد طولاني مدت شود پس در اين باره با پزشك خود صحبت كنيد.

ضرورت آگاهي از تغييرات بعد از زايمان

آگاهي از تغييرات بعد زايمان باعث مي‌شود كه در ارتباط با شوهرتان احساس گناه نكنيد و از سرزنش كردن خود دست برداريد. همچنين همسرتان نيز متوجه مي‌شود كه شما او را كنار نگذاشته‌ايد. اگر پرهيز آميزشي دراز مدت داريد، بهتر است كه دلايل آن مورد بررسي قرار گيرد تا زودتر بتوانيد به حالت طبيعي قبل از زايمان برگرديد.

نقش شوهر در آغاز اولين نزديكي

بارداري و زايمان باعث خستگي شديد شما مي‌شود پس همكاري همسرتان در مراقبت از كودك به كاهش خستگي ناشي از شب بيداري‌هايتان كمك مي‌كند. مسلما در هنگام خستگي، خواب را به رابطه جنسي ترجيح مي‌دهيد. با شوهرتان در مورد احساساتا و نگراني‌هاي خود صحبت كرده و راه ارتباطي خود را نبنديد. آگاهي او از وضعيت شما و درك اين موضوع باعث افزايش حمايت از طرف همسرتان مي‌شود. مردها با برقراري رابطه جنسي، از نظر احساسي و هيجاني به همسر خود نزديك مي‌شوند پس صحبت كردن با او بسياري از سو تفاهم‌ها را از ميان برمي‌دارد. شيردهي موجب ايجاد دلبستگي بين مادر و نوزاد مي‌شود پس شايد در اين شرايط شوهرتان را پس بزنيد. ولي توجه داشته باشيد كه سپري كردن زماني با او در تداوم يافتن احساس صميميت ضروري است.

تاثير نوزاد در رابطه جنسي بعد از زايمان

اگر شما و شوهرتان با آمادگي و پذيرش صاحب بچه شده باشيد مشكلات كمتري در ارتباط با تاثير نوزاد در رابطه جنسي خود خواهيد داشت. به خصوص اگر در زمينه نگهداري از كودك به توافق رسيده باشيد. يكي ديگر از مشكلاتي كه ممكن است با آن رو به رو شويد اين است كه در هنگام برقراري رابطه جنسي، گريه‌هاي نوزاد شروع شده و در شما استرس ايجاد كند. بهتر است شير بچه را بدهيد، پوشكش را عوض كنيد و زماني كه به خواب مي‌رود رابطه جنسي خود را شروع كنيد. همچنين مي‌توانيد از اطرافيان خود براي نگهداري از او كمك بگيريد.

سخن آخر

اگر هنوز آمادگي لازم براي برقراري رابطه جنسي را كسب نكرده‌ايد، خود را سرزنش نكنيد. سعي كنيد فضاي عاطفي مناسبي با همسر خود برقرار كرده و زمان بيشتري را با هم سپري كنيد. نرمش عضلات كف لگن، به افزايش رضايت رابطه زناشويي كمك مي‌كند. در اين حركت، عضلات به صورت پيوسته منقبض و منبسط مي‌شوند. در ابتدا با دفعات كم شروع كرده و به تدريج دفعات تكرار و طول انفباض و انبساط را بيشتر كنيد. در صورت تداوم يافتن مشكلات زناشويي بهتر است براي دريافت مشاوره جنسي به روانشناس مراجعه نماييد. براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اولين رابطه جنسي پس از زايمان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: رابطه جنسي بعد از زايمان | احتياط هاي لازم در نزديكي هاي بعد از زايمان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۲۰:۵۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی