مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

خيال‌پردازي جنسي يا شهواني چيست؟

فانتزي شهواني يا خيال پردازي جنسي (***ual fantasy) به هر گونه فكر، رويا يا داستان با محتواي جنسي گفته مي‌شود كه در ذهن شكل مي‌گيرد. خيال پردازي جنسي پديده‌اي كاملا متداول است. اكثر تحقيقات نشان مي‌دهند كه حدود 80% مردان و زنان در زندگي خود خيال‌ پردازي جنسي را تجربه مي‌كنند. پس وجود اين تخيلات به تنهايي نمي‌تواند به عنوان يك ناهنجاري يا اختلال شناخته شوند و امري شايع و طبيعي است. اما همين خيال پردازي‌ها مي توانند منشا روابط ناسالم و انحرافات جنسي نيز باشند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انحرافات جنسي كليك كنيد.

منشا خيال پردازي جنسي چيست؟

به طور كلي خيال‌پردازي و روياهاي هر كس از اميال و آرزوهايش ناشي مي‌شود. يعني اول ميل جنسي ايجاد شده و پس از آن خيال‌پردازي جنسي به جهت ارضا آن شكل مي‌گيرد. بنابراين بايد انتظار داشت كه هر فردي به طور طبيعي در دوره نوجواني به واسطه ايجاد ميل جنسي، شروع به تصور داستان‌ها و خيال‌پردازي‌هاي جنسي كند. سن فرد، سابقه رابطه جنسي، استفاده از فيلم‌هاي هرزه‌نگاري (***گرافي) و قدرت تخيل فرد از عواملي است كه بر روي ميزان، شدت و نوع خيال‌پردازي‌هاي جنسي تاثير مي‌گذارد.

منظور از رابطه جنسي خيالي چيست؟

خيال پردازي جنسي به اين معني است كه فرد در ذهن خود اقدام به برقراري رابطه جنسي كرده و حتي به ارضا و آرامش نيز مي‌رسد. اين نوع رابطه جنسي خيال پردازانه در زنان شايع‌تر است. قدرت خيال پردازي جنسي با ميزان شهوت فرد در ارتباط است. رابطه جنسي خيالي از ناخودآگاه انسان سرچشمه گرفته و ناشي از نيازها و حالت‌هاي دورني فرد است.

محتواي خيال پردازي هاي جنسي چيست؟

افراد مختلف به واسطه نوع گرايش جنسي و علائق مختلف در تحريك به خيال پردازي جنسي مشغول مي‌شوند. تخيلات جنسي در زنان و مردان تفاوت‌هاي خاصي دارد. معمولا زنان در روياهايشان جذاب بودن براي ديگر مردان و داشتن رابطه با افراد مشهور را تصور مي‌كنند در حالي كه مردان ممكن است در تخيلاتشان رابطه با زنان مختلف، رابطه جنسي به زور و رابطه دهاني را بيشتر تصور كنند.

اين كه محتواي اين تخيلات چه باشد به تحريكات گذشته مانند رابطه جنسي قبلي و تماشاي فيلم‌هاي *** بستگي دارد. برخي نيز به تصور روابطي مي‌پردازند كه در جهان واقعي امكان‌پذير نباشد. براي مثال فردي كه تمايلات آزارخواهي/آزاردهي جنسي دارد و همسرش در اين تمايلات با او همراهي نمي‌كند، ممكن است اين ميل خود را با خيال‌پردازي ارضا كند.

عوارض خيال‌پردازي جنسي چيست؟

خيال‌پردازي‌ جنسي معمولا طبيعي است و مشكلي ايجاد نمي‌كند. اما در مواردي مي‌تواند نشانه‌اي از يك مسئله باشد. براي مثال فردي كه نمي‌تواند نيازها و تمايلات جنسي‌اش را در رابطه ارضا كند، بايد رابطه جنسي خود را اصلاح كند. يا اگر فردي به واسطه تماشاي فيلم‌هاي ***گرافي به خيال پردازي جنسي غيرمعمولي مي‌پردازد، بايد در تماشاي اين نوع فيلم‌ها تجديد نظر كند. در غير اين صورت اگر خيال‌پردازي‌هاي جنسي ماهيت غيرطبيعي نگرفته و به صورت وسواسي در نيامده، چندان نگران‌كننده نيست.

در حالت ديگر، خيال‌ پردازي‌ جنسي شكل وسواسي به خود مي‌گيرد. به اين معنا كه فرد براي آرام كردن نگراني‌ها و افكار مزاحم خود مجبور به خيال پردازي جنسي همراه يا بدون خودارضايي مي‌شود. پس از انجام اين خيال‌پردازي‌ها شخص احساس گناه كرده و دچار تنش مي‌شود؛ اما به خاطر حالت وسواسي دوباره دست به خيال‌پردازي مي‌زند و اين دور باطل ادامه پيدا مي‌كند. در اين موقعيت‌ها تصورات جنسي خود را به عنوان نوعي وسواس يا اعتياد جنسي نشان مي‌دهد كه نياز به درمان دارد. براي آگاهي بيشتر در زمينه اعتياد جنسي كليك كنيد.

خيال‌پردازي جنسي چه كاركردي دارد؟

وجود خيال‌پردازي جنسي متعادل و طبيعي درمورد رابطه جنسي ايده‌آل با يك شريك جنسي مي‌تواند فوايدي نيز داشته باشد. اگر شما متاهل هستيد و روش‌هاي خاصي را در رابطه جنسي خود تصور مي‌كنيد كه به نظرتان لذت‌بخش‌تر است، اين به شما كمك مي‌كند كه نسبت به خود آشنايي بيشتري پيدا كرده و بعدا سليقه خود در برقراري رابطه با همسرتان در ميان بگذاريد تا اين تخيلات را به واقعيت تبديل كنيد و لذت بيشتري ببريد.

در ادامه اين فعاليت و آشنا شدن بيشتر با سليقه جنسي خودتان و همسرتان رضايت جنسي شما افزايش يافته، احساس صميميتتان رشد كرده و اعتماد به نفس و عزت نفستان پيشرفت مي‌كند. از طرفي برطرف شدن اميالي كه در دنياي واقعي يا در رابطه با همسرتان امكان‌پذير نيست به واسطه خيال‌پردازي مي‌تواند باعث تخليه هيجاني و كاهش اضطراب و تنش شما شود.

روش اصلاح خيال‌پردازي‌هاي جنسي

نخست بايد بپذيريد كه ميل جنسي شما خصوصيت نامناسب و ناپسندي نيست. هر كس به طور طبيعي و سالم ميل به رابطه جنسي دارد و در صورت عدم ارضا به شكل واقعي، به تصوير سازي آن مي‌پردازد. پس با پذيرفتن اين مسئله از احساس گناه نيز دور مي‌شويد. مشاوره جنسي به بسياري از افراد كه به همين دليل اضطراب نهفته داشتند، كمك كرده است. اما براي اجتناب از انحراف به موارد زير توجه كنيد:

1. خودداري از تماشاي فيلم‌هاي پورن

از ديدن فيلم‌هاي ***گرافي اجتناب كنيد. ديدن اين نوع فيلم‌ها باعث تغيير انتظارات جنسي شما شده و اميال غيرطبيعي و نامتناسب با واقعيت را در شما تقويت مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ***گرافي كليك كنيد.

2. خيال پردازي جنسي | تصورات واقعي و بهنجار

همسر يا شريك جنسي خود را تصور كنيد. براي بهبود رابطه جنسي واقعي با همسرتان تنها او را در تصورات خود وارد كنيد. در اين حالت به سليقه خود در رابطه جنسي با همسرتان بيشتر آشنا شده و اين تصورات را به رابطه واقعي وارد خواهيد كرد.

3. برقراري رابطه جنسي واقعي

به سمت رابطه جنسي طبيعي و واقعي برويد. اگر احساس مي‌كنيد كه خيال‌پردازي جنسي از شما زمان و انرژي زيادي مي‌برد و اين ناشي از ميل جنسي زياد شما است و حالت وسواسي به خود نگرفته، بايد با انتخاب يك شريك جنسي و برقراري يك رابطه عاطفي و جنسي سالم به روشي درست به ارضا ميل جنسي خود بپردازيد. تجربه رابطه جنسي واقعي به شما ‌اين امكان را مي‌دهد كه به تصورات غير ممكن در واقعيت عادت نكرده و بتوانيد رضايت جنسي بيشتري را تجربه كنيد. بسياري از اختلالات جنسي، ريشه در خيال پردازي هاي جنسي نامتعارف دارد. براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

4. پيدا كردن منشا خيال‌ها

منشا خيال‌هاي جنسي خود را پيدا كنيد. در اكثر مواقع خيال پردازي‌ها كاملا طبيعي هستند اما برخي مواقع هم نشان دهنده مشكلي در درون فرد مي‌باشند. مثلا اگر در گذشته تجربه دردناكي از رابطه جنسي داشته‌ايد اين خيالات محتواي ناهنجاري خواهند داشت. در اين صورت بهتر است كه براي درمان اقدام كنيد. مشاوره جنسي مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خيال پردازي هاي جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: خيال پردازي جنسي | مشكلات و نقش تخيلات جنسي در روابط زناشويي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خيال پردازي جنسي،
موضوع:
[ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۶:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی