مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

درونگرايي چيست؟

درونگرايي گرايش به دنياي خصوصي و انديشه‌ها و احساسات دروني خود است. افراد درونگرا معمولا گرايش به دنياي بيرون و جمع ندارند و تنهايي خود را بيش از هرچيز ترجيح مي‌دهند. آن‌ها بجاي اينكه حرف بزنند، بيشتر فكر مي‌كنند. ترجيح مي‌دهند به طور مستقل و تنها كار كنند و از كار گروهي فراري هستند. اگر شما يك درون گرا هستيد، به احتمال زياد به همين دليل به دنيا آمده‌ايد.

افراد درون گرا انرژي خود را نه از طريق ديگران، بلكه از تنهايي خود كسب مي‌كنند. معمولا سوالاتشان را خودشان با خودشان حل مي‌كنند. تمركز آن‌ها بالاست و مي‌توانند چند كار را به طور همزمان انجام دهند. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله برونگرايي را نيز مطالعه كنيد.

تفاوت درونگرايي و افسردگي

درونگرايي از نشانه‌هاي افسردگي نيست، بايد دقت كنيد كه افسردگي خود را به درون گرا شدن نسبت ندهيد. تفاوت عمده افسرده‌ها و درونگراها در طول مدت و نيت آن‌ها است. افراد افسرده معمولا قبل از دوره افسردگي، مشكلي با جمع نداشتند و حالا در دوره افسردگي خود گرايش به انزوا پيدا كرده‌اند. افراد درون گرا در تمام طول زندگي اين خصلت را دارند و به دوره خاصي مربوط نمي‌شود. افراد افسرده، از تنهايي خود لذت نمي‌برند و برايشان آزاردهنده است، اما نمي‌توانند در خلاف آن كاري كنند، اما درونگراها از تنهايي خود هميشه لذت مي‌برند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد.

علت درونگرايي چيست؟

مهم‌ترين دليلي كه براي درونگرا بودن مطرح مي‌شود، نقش فيزيولوژي و هورمون‌هاي بدن است. روشي كه بدن شما به محيط خارج پاسخ مي‌دهد نقش مهمي در تعيين سطح برون گرايي و درونگرايي شما دارد. شبكه‌اي از نورون‌ها در مغز هستند كه مسئول تنظيم مقادير آشفتگي مثل خواب و بيداري، تحريك‌پذيري و مقابله با تهديدات است. اين سيستم در افراد درونگرا سطح تحريك پذيري پايين‌تري دارد.

يعني نسبت به برونگراها، راحت‌تر تحريك مي‌شوند. مثلا فرد برونگرا براي اينكه به تحريك برسد بايد ميزان بالايي از محرك‌ها وارد بدنش شود، اما درونگرا‌ها با محرك‌هاي كمتري به اين بي قراري مي‌رسند و اطلاعات بيشتري از محيط مي‌گيرند. به همين دليل سعي مي‌كنند از محيط‌هاي تحريك آميز دوري كنند. تربيت خانواده، تجربيات شخصي، جو محيط و ژنتيك نيز از ديگر دلايل درون گرا بودن است.

نحوه رفتار با درون گراها

درونگرايي خود يك ويژگي است، نه اختلال. درست مثل چپ دست بودن كه ممكن است در برخي از جايگاه‌ها براي شما دشواري ايجاد كند اما كاملا عادي است و بايد پذيرفته شود. واژه‌هايي مثل گوشه گير، افسرده، خجالتي، جمع گريز يا مضطرب به اشتباه براي درونگراها استفاده مي‌شود و آن‌ها را آزرده مي‌كند. درونگرايي اختلال نيست. كاري كه شما بايد بكنيد اين است كه آن‌ها را بپذيريد، به تنهايي آن‌ها احترام بگذاريد و با اصرار يا كنايه، سعي نكنيد كه خلوت آن‌ها را به هم بزنيد. همچنين درونگرايي در شخصيت‌هاي اسكيزوئيد، بخشي از وجود آن‌ها محسوب مي‌شود. با اطلاع از نحوه برخورد با شخصيت اسكيزوئيد نيز مي‌توانيد راحت تر با او كنار بياييد. براي كسب اطلاع از نحوه برخورد با شخصيت اسكيزوئيد كليك كنيد.

درونگرايي خود را تشخيص دهيد

براي اينكه بتوانيد به اين پرسش پاسخ دهيد، لازم است كه 8 مورد زير را در خود بررسي كرده و پيدا كنيد.

1 – كنار مردم و ديگران انرژي خود را از دست مي‌دهيد؟

از حضور در جمع‌ها خسته مي‌شويد و انرژي خود را از دست مي‌دهيد. پس از بودن در يك جمع، نياز به تنهايي و آرامش براي خودتان داريد تا دوباره شارژ شويد. درونگراها برعكس شخصيت اجتنابي در جمع اذيت نمي‌شوند، بلكه ممكن است بسيار هم لذت ببرند، اما ترجيح مي‌دهند اين جمع، دوستان صميمي و قديمي آن‌ها باشند و تمايلي به جمع‌هاي جديد ندارند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شخصيت اجتنابي كليك كنيد.

2 – از تنهايي لذت مي‌بريد

كتاب خواندن، پياده روي، ديدن تلويزيون و گوش دادن به موسيقي در خلوت خود، كارهايي است كه درون گراها دوست دارند. البته آن‌ها هميشه نمي‌خواهند تنها باشند، اما اگر زمان طولاني در يك جمع باشند، تمايل به عقب نشيني و شارژ مجدد در تنهايي دارند.

3 – شما يك گروه كوچك از دوستان صميمي داريد

افرادي كه درونگرايي دارند مردم را دوست دارند، اما معمولا از يك گروه كوچك دوستان قديمي و نزديكشان بيشتر لذت مي‌برند. روابط عميق و طولاني را معيار صميميت مي‌دانند.

4 – ديگران شما را فردي آرام مي‌دانند و شناختنتان برايشان دشوار است

كلمات را به سختي و با دقت انتخاب مي‌كنيد. هر حرفي را نمي‌زنيد. محافظه كار هستيد و كمتر درباره خودتان حرف مي‌زنيد.

5 – تحريك و توجه بيش از حد باعث پريشاني و احساس ناتواني شما مي‌شود

فعاليت در محيط‌هاي شلوغ، براي شما ترسناك است و احساس ناامني مي‌كنيد. ذهن شما به هم مي‌ريزد و تمركزتان را از دست مي‌دهيد.

6 – شما خيلي هوشيار و آگاه هستي

اگر زمان زيادي صرف بررسي تجربه‌هاي شخصي خود مي‌كنيد و احساس خوبي نسبت به دانش و بينش خود داريد، ممكن است درونگرا باشيد.

7 – دوست داريد با تماشا كردن ياد بگيريد

دوست داريد به جاي تجربه كردن و دستكاري كردن براي يادگرفتن كارها، از طريق مشاهدات آن را ياد بگيريد. در صورتي كه برونگرايان از طريق آزمون و خطا ياد مي‌گيرند و معمولا در تصميم‌هايشان مردد هستند.

8 – شغل‌هاي مستقل را ترجيح مي‌دهيد

مشاغلي كه نياز به تعامل دارد براي شما جذاب نيست. نويسندگي، برنامه نويسي، حسابداري، هنر و... مشاغل و كارهايي است كه شما دوست داريد. براي موفقيت در انتخاب شغل مناسب و ديگر زمينه‌هاي زندگي بهتر است به يك خودشناسي برسيد. بهتر است با تست‌هاي شخصيت و مشاوره روانشناسي به يك شناخت كامل از خود دست يابيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انتخاب شغل مناسب كليك كنيد.

درونگرايي | سخن آخر

در اكثر اجتماعات افراد برونگرا بيشتر در معرض توجه قرار مي‌گيرند و محبوبيت بيشتري دارند. همچنين ممكن است موقعيت‌هاي بهتري پيش رويشان قرار گيرد. در مقابل درونگرايي يكي از ويژگي‌هاي شخصيتي است كه متاسفانه در فرهنگ و جامعه جا نيافتاده و همانطور كه گفتيم تعبيرها و صفات ناخوشايندي به آن‌ها نسبت داده مي‌شود. تمام اين موارد گاه باعث مي‌شود افراد درونگرا اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و با خود بي‌انديشند كه نكند افسرده هستند.

توجه داشته‌باشيد كه درونگرايي نيز مزاياي به خصوصي دارد. بنابراين بهتر است افراد درونگرا به جاي تأثير پذيري از افكار و صحبت‌هاي ديگران، به شناخت و درك بهتر وجود خود بپردازند و از استعدادها و توانايي‌هاي مرتبط با درونگرايي براي رسيدن به موفقيت و پيشرفت استفاده كنند. پيشنهاد مي‌كنيم براي شناخت بهتر خود و سنجش ميزان درونگرايي و برونگرايي از مشاوره تلفني فردي كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه درون گرايي و زندگي با آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: درونگرايي | علل، نحوه تشخيص و نحوه برخورد با افراد درون گرا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درونگرايي،
موضوع:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۲۷:۵۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی