مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بي توجهي به شوهر | تفاوت توجه با چسبيدن به شوهر چيست؟

محبت و توجه، حد و مرزي نمي‌شناسد، اما هر چيزي كه از حد تعادل خارج شود، تبديل به مشكل در زندگي مي‌شود. نه مردان و نه زنان، همسري كه دائم به آنها توجه داشته باشد، آنها را كنترل كند و به قول معروف به او بچسبد را دوست ندارند. بنابراين، لازم است كه حد و مرز رابطه و فضاي شخصي زن و شوهر، مورد احترام واقع شود. به شوهرتان، اجازه دهيد زمان‌هايي را براي خودش و خارج از محدوده توجه بي كران همسرش بگذراند؛ همانطور كه شما هم به اين خلوت نياز داريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه حد و مرز رابطه كليك كنيد.

چه زماني مي‌توانيم به شوهرمان بي توجهي كنيم؟

اگر براي فهماندن موضوعي به همسرتان از بي توجهي به شوهر استفاده مي‌كنيد، احتمالا به نتيجه‌اي نخواهيد ‌رسيد. سعي كنيد براي فهماندن درد يا مشكلتان از مهارت‌هاي ارتباطي سالم كمك بگيريد؛ با او صحبت كرده و ازش بخواهيد كه حرف شما را بشنود، توجه كند و براي برطرف كردن موضوع تلاش نمايد. اما اگر صحبت‌هاي رك شما تاثيري نداشت، مي‌توانيد با اندكي سرد شدن و بي توجهي (نه به گونه اي كه شوهرتان سرخورده شود) اهميت ناراحتي و نياز خود را به همسرتان يادآوري كنيد.

عواقب بي توجهي به شوهر چيست؟

شايد شما با بي توجهي مي‌خواهيد موضوعي را به شوهرتان بفهمانيد يا شايد واقعا توان و حوصله محبت و توجه را به هر دليلي نداريد؛ اما بدانيد كه اين راه حل مناسبي نيست. همانطور كه در بالا گفته شد، مردان تمايل چنداني به حدس زدن يا حل معماهاي پيچيده ندارند.، پس بايد بشنوند. بنابراين سعي كنيد از همان ابتداي زندگي، بي پرده و رك با همسرتان صحبت كرده و نگذاريد تا يك مسئله كوچك، تبديل به يك بحران شود. برخي از پيامدهاي بي توجهي به شوهر عبارتند از:

1. بي توجهي به شوهر | سرخورده شدن مرد

مردان، مثل هر انسان ديگري نياز به توجه دارند. شايد در 5 يا 10 درصد موارد، بي توجهي بتواند راه خوبي باشد اما محبت هيچ جايگزيني ندارد. مردي كه با بي مهري همسرش دست و پنجه نرم مي‌كند، احساس شكست و سرخوردگي او را آزار داده و همين سرخوردگي مبنايي براي بي مهري‌هاي بعدي و دعوهاي زن و شوهر مي‌شود. براي آگاهي بيشتر در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد.

2. از بين رفتن اعتماد

مردها به سادگي اعتماد خود را از دست مي‌دهند. اگر از همسر خود محبت و توجه نبينند، نسبت به او بي اعتماد شده و سرد مي‌شوند. در صورتي كه اعتماد مرد از بين برود، ديگر به راحتي نمي‌توان آن را به حالت سابق برگرداند و حتي ممكن است تلاش زن براي عادي شدن شرايط، به اختلافات خانوادگي منجر شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلافات خانوادگي كليك كنيد.

3. لجبازي و مقابله به مثل

ممكن است مردان دليل بي توجهي همسرشان را متوجه نشوند و براي جبران، آن‌ها نيز چنين رفتاري را در پيش بگيرند. بحران زماني اتفاق مي‌افتد كه زن اين رفتار را شروع كرده و حالا مقابل مردي قرار دارد كه شديدا به او بي محلي و بي توجهي مي‌كند. رفتن زن به سمت شوهر يك مشكل و نرفتن او، مشكل بسيار بزرگتري است كه منجر به جدايي عاطفي، دعوا يا كشمكش خواهد شد.

4. تغييرات رفتاري

رفتار يك مرد با اعتماد به نفس كه از همسر خود محبت مي‌بيند با مردي كه مورد بي توجهي واقع شده، بسيار متفاوت است. حتي اطرافيان نيز به راحتي متوجه اين تغييرات ميان زن و شوهر مي‌شوند. در صورت بي توجهي مداوم، مرد نيز تمايل خود را به رابطه عاطفي از دست داده و او نيز دچار سردي و بي تفاوتي مي‌شود.

5. بي توجهي به شوهر | نااميدي از زندگي

پر رنگ‌ترين اثري كه بي توجهي مداوم و طولاني مدت زن روي مرد مي‌گذارد، اين است كه مرد انگيزه و روحيه ادامه زندگي مشترك را از دست مي‌دهد. ممكن است با خود فكر نكند كه چرا همسرم دائم اين رفتار را مي‌كند ولي به احتمال بيشتري به اين نتيجه مي‌رسد كه "چرا بايد براي اين زندگي تلاش كنم" و ادامه زندگي را بيهوده تلقي مي‌كند.

6. از دست دادن ارزش

با بي توجهي مداوم از طرف زن، مرد نيز علاقه خود را از دست داده و ديگر به همسرش ارزش چنداني نمي‌دهد. اين اتفاق ممكن است به دليل مقابله به مثل باشد يا در اثر واكنش طبيعي مرد اتفاق بيفتد. اما در هر صورت به دست آوردن جايگاه و ارزش نزد همسرتان ديگر كار چنداني راحتي نيست. در اين صورت بهتر است كه با يك روانشناس صحبت كنيد.

7. بي توجهي به شوهر | خيانت

و در آخر اينكه ممكن است مرد براي كسب محبت به دنبال جايگزين بگردد. يكي از دلايل خيانت مردان، خسته شدن او از بي توجهي و بي محلي‌هاي دائم همسرش است. اين بي محلي مي‌تواند تمام نيازهاي رواني و جنسي مرد را شامل شود و او براي رفع نيازهاي خود و فرار از اين شرايط، به سمت ارتباط با زني برود كه به او توجه و محبت متعادل يا زياد دارد.

اشتباه: " بهش محل نذاري اون مياد سمتت"

بي توجهي، آفت رابطه زناشويي است. اساس يك زندگي مشترك بر تعامل، توجه، محبت و احترام است. متاسفانه زماني كه زوجين، هنگام بروز مشكلات و مسائل زندگي بجاي مشورت گرفتن از متخصص، از افراد غير متخصص و ناآگاه كمك خواسته و نسخه‌هاي تجويزي آن‌ها را اجرا مي‌كنند، در واقع زندگي مشترك‌شان را به سمت دره فروپاشي هدايت مي‌كنند. بنابراين، تشخيص زمان درست براي محبت كردن، بايد بر اساس شرايط فعلي و گذشته زندگي شما باشد و رفتار ناشيانه با شوهر، عواقب سنگيني به همراه خواهد داشت.

براي دريافت مشاوره در زمينه عواقب بي توجهي به همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: بي توجهي به شوهر | عواقب و پيامد هاي آن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بي توجهي به شوهر،
موضوع:
[ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۳:۳۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی