مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

براي آرام كردن همسر تان در زمان عصبانيت چه بايد كرد؟

واكنش هر فرد در زمان عصبانيت متفاوت است. آرام كردن همسر در موقعيت‌هاي بحراني به شما كمك مي‌كند تا مسائل را به روش‌هاي بهتري حل نماييد. معمولا در دعواي بين زوجين اوضاع زماني از كنترل خارج مي‌شود كه خشم و عصبانيت بر هر دو غلبه كرده و مانع از رسيدن به نتيجه‌اي منطقي مي‌شود. داشتن مهارت‌هايي چون كنترل خشم به شما كمك مي‌كند تا عملكرد بهتري داشته باشيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كنترل خشم كليك كنيد.

شما مي‌توانيد براي آرام كردن همسر و حفظ آرامش خانه‌تان اقداماتي انجام دهيد كه به شرح زير مي‌باشند:

1. پيش از آرام كردن همسر تان خودآرام‌شان را حفظ كنيد

در هنگام عصباني شدن همسر، شما به صورت ناخودآگاه واكنشي به اندازه عصبانيت او نشان خواهيد داد. در اين زمان عقب بايستيد، آرامش خود را حفظ كرده و سعي كنيد كه پيش از هر واكنشي، تحت تاثير عصبانيت او قرار نگيريد. با حفظ آرامش بهتر مي‌توانيد فكر كنيد. مي‌توانيد با مطالعه مقاله راهكارهايي براي يافتن آرامش به اين هدف دست يابيد. 

2. از ديد همسرتان به موضوع بنگريد

سعي كنيد علت عصبانيت همسر خود را بفهميد. آيا روز بدي داشته؟ آيا خسته است؟ در مورد موضوع خاصي نگران است؟ علت خشم او هر چه كه باشد رفتار نامناسب او را توجيه نمي‌كند؛ اما پي بردن به علت نا آرامي‌اش، به شما كمك مي‌كند تا در مورد موضوعي كه او را به اين حال دچار كرده، صحبت كنيد. به اين صورت بيشتر مي‌توانيد به آرام شدن همسرتان اميدوار باشيد. در نظر داشته باشيد كه گاهي افسردگي يا نداشتن مهارت‌هاي ارتباطي در همسرتان و يا خود شما مانع از آرامش دادن به او مي‌شود. در اين زمان بهتر است كه براي حل مسائل، از يك روانشناس حرفه‌اي كمك بگيريد.

3. آرام كردن همسر | سرزنش نكنيد

كلامي كه براي آرام كردن همسر استفاده مي‌كنيد بسيار اهميت دارد؛ جملاتي مثل "سعي كن آرام باشي، داد نزن"، كمكي به آرام كردن او نمي‌كند. از خود همدردي و پذيرش نشان دهيد. براي اين كار تنها به حرف و كلام اتكا نكنيد؛ ارتباط غير كلامي تاثير بيشتري نسبت به حرف و سخن دارد. به او نشان دهيد كه دركش مي‌كنيد. براي مثال مي‌توانيد بگوييد " به نظر عصباني و خشمگين مي‌آيي، بگو چه چيزي تو را انقدرناراحت كرده". براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارتباط غير كلامي كليك كنيد.

4. در احترام گذاشتن پا فشاري كنيد

هر كسي ممكن است در زمان عصبانيت حرف‌هايي گفته يا كارهايي بكند كه بعدا از آن‌ها پشيمان شود. پس اگر در زمان عصبانيت به حرف‌هاي همسرتان پاسخ دهيد، شرايط بدتر مي‌شود. اگر شروع به سرزنش و دعوا با شما كرد، خود را از آن موقعيت خارج كرده و از او بخواهيد كه پس از آرام شدن با هم صحبت كنيد. براي مثال همسرتان با عصبانيت شروع به دعوا و سرزنش شما مي‌كند؛ به آرامي به او بگوييد "مي‌دونم عصباني هستي، من هم دلم مي‌خواهد به حرف‌هاي تو گوش دهم، اما تا زماني كه بتواني با من با احترام صحبت كني به آشپزخانه مي‌روم". برخورد صحيح در بسياري از موارد باعث تمام شدن بحث و دعوا مي‌شود. براي آگاهي بيشتر در زمينه برخورد صحيح در زمان دعوا كليك كنيد.

5. تصميم‌گيري‌ها را به زماني ديگر موكول كنيد 

افراد در هنگام عصبانيت تا حد زيادي ظرفيت‌هاي ذهني خود را از دست مي‌دهند. اين مسئله باعث مي‌شود كه در فرايندهاي عالي مغز نظير تصميم‌گيري و تفكر منطقي با اختلال مواجه شده و نتوانند آن طور كه بايد عمل كنند. در نتيجه براي آرام كردن اوضاع، بهتر است حرف زدن در مورد مسائل مهم و گرفتن تصميمات را به زمان ديگري موكول كنيد. متأسفانه برخي از افراد با وجود اينكه عصبانيت فرد مقابل را مي‌بينند اصرار دارند كه همان موقع تكليف موضوعات را مشخص كنند. اين امر نه تنها منجر به خشم بيشتر در طرف مقابل مي‌شود بلكه با منتهي شدن به پيامدهاي غلط مي‌تواند منجر به تداوم يافتن هيجانات منفي و دعواهاي بيشتر در بين شما نيز شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد.

6. آرام كردن همسر | به موقع بحث‌ها را تمام كنيد 

براي اينكه هنگام تجربه خشم از جانب همسرتان بتوانيد اوضاع را كنترل كرده و او را آرام كنيد، بايد نشانه‌هاي ابتدايي خشم را بشناسيد و به موقع بحث را خاتمه دهيد. براي مثال هنگامي كه مي‌بينيد در گفت و گو تن صدا بالا رفته، فرد مقابل برافروخته شده و با هيجان صحبت مي‌كند به جاي تمركز بر موضوع بحث در مورد احساسات همسرتان به او بازخورد دهيد و بپرسيد چه چيزي او را آشفته كرده. در واقع در اين شرايط بايد به او نشان دهيد كه دركش مي‌كنيد و حاضريد كه پس از آرام شدن، دوباره در مورد موضوع مورد بحث با او حرف بزنيد.

7. زندگي را به جنگ قدرت تبديل نكنيد 

بسياري از زوجين در زندگي تنها به دنبال به كرسي نشاندن حرف‌هاي خود هستند، دائماً در برابر يكديگر گارد مي‌گيرند و هر بحثي را به ميدان جنگي تبديل مي‌كنند كه تنها يك برنده دارد. زندگي در اين شرايط باعث مي‌شود كه دائماً از دست يكديگر عصباني شده و هيچ كدام نتوانيد در آرام كردن فرد مقابل نقش مثبتي داشته باشيد.

در نتيجه اگر مي‌بينيد چرخه خشم و پرخاشگري در بين شما و همسرتان به دفعات زيادي اتفاق مي‌افتد، بهتر است به روابطتان نگاه مجددي بيندازيد و ببينيد چقدر مي‌توانيد صميمانه در كنار هم باشيد و احساسات طرف مقابل خود را درك كنيد. اگر مدت‌هاست چنين تجربه‌اي نداشته‌ايد، بهتر است از يك مشاور متخصص در حيطه زوج درماني كمك بگيريد.

8. آرام كردن همسر | ذهن خواني نكنيد 

يكي از كارهايي كه در هنگام عصبانيت همسر مي‌تواند آتش خشم او را بيشتر شعله ور كند، ذهن خواني كردن و حرف زدن از جانب اوست. در شرايطي كه خود و همسرتان در موقعيت تنش‌زايي قرار داريد به جاي آنكه در مورد همسرتان قضاوت كنيد از او در مورد افكار و احساساتش سؤال بپرسيد و بگذاريد او خود راجع به افكارش با شما صحبت كند. اين كار هم از تحت فشار قرار گرفتن همسرتان جلوگيري مي‌كند و هم مي‌تواند به درگير نشدن شما در خشم و عصبانيت كمك كند. در غير اين صورت خشم همسرتان بيشتر شده و ممكن است و دعواهاي خانوادگي منجر شود. براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلافات خانوادگي كليك كنيد.

9. آرام كردن همسر | عذرخواهي را معادل ضعف ندانيد 

بسياري از افراد فكر مي‌كنند ديگران تنها از روي ضعف و ناتواني عذرخواهي مي‌كنند. اين امر باعث مي‌شود كه اگر در زندگي اشتباهات بسيار مهمي هم انجام دادند، از عذرخواهي فرار كنند. پافشاري بر موضع خود و اقدام نكردن براي عذرخواهي در اين موقعيت باعث شدت گرفتن عصبانيت فرد مقابل شده و احتمال پرخاشگري نيز بالا مي‌رود. اين مسئله را در نظر بگيريد كه عذرخواهي نه تنها نشانه ضعف نيست بلكه نشان دهنده سطح بالاي رشد فردي است كه به شخص كمك مي‌كند ضعف‌هاي خود را ببيند و براي از ميان بردن آن‌ها گام بردارد.

10. در شرايط بحران از افراد ديگري كمك بگيريد

اگر خشم همسر شما باعث آسيب جسمي يا رواني به شما مي‌شود، بهتر است از يك نفر سوم درخواست كمك كنيد. دخالت خانواده‌ها در اين شرايط، شكاف رابطه شما را بيشتر مي‌كند؛ پس بهتر است از يك فرد بي طرف در خواست كمك كنيد. اگر در وضعيت بسيار بحراني قرار گرفتيد و با رفتارهايي نظير كتك زدن از جانب همسر رو به رو شديد در اولين فرصت با خدمات اورژانس اجتماعي تماس بگيريد. هم چنين كمك گرفتن از مشاوره خانواده مي‌تواند به طور ريشه‌اي، چرخه‌هاي معيوب ارتباطي و علت ناآرامي‌ها را شناسايي و حل كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ارتباط با همسر و آرام كردن همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: آرام كردن همسر | چطور همسرم را آرام كنم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آرام كردن همسر،
موضوع:
[ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۵۰:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی