مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

پوشك خوب | انواع پوشك

پوشك‌ها به دو دسته پوشك‌هاي يك بار مصرف و پوشك‌هاي پارچه‌اي تقسيم مي‌شوند. پوشك‌هاي يك بار مصرف ادرار را جذب كرده و مواد دفع شده را در خود نگه مي‌دارند. اين پوشك‌ها در سايزها و اندازه‌هاي گوناگون براي گروه‌هاي سني مختلف توليد مي‌شوند. به علاوه پوشك‌هاي ديگري براي شب يا پوشك‌هايي براي شنا در استخر هم توليد مي‌شود.

انتخاب پوشك خوب قابليت شست و شو دارند و مقرون به صرفه تر هستند ولي اكثر والدين به خاطر سهولت، پوشك يكبار مصرف را ترجيح مي‌دهند. ايرادي در اين كار نيست اما بايد توجه كنيد تا پوشكي كه براي كودكتان استفاده مي‌كنيد، استانداردهاي لازم را داشته باشد. توجه داشته باشيد كه هيچ پوشكي را نمي‌توان به قطعيت معرفي كرد چراكه حتي بهترين پوشك‌ها نيز ممكن است با بدن كودك شما سازگاري نداشته باشند. پس بهترين كار اين است كه خودتان با توجه به ويژگي كودك و آزمون و خطا بهترين نوع آن را انتخاب كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه آموزش پدر و مادر كليك كنيد. 

ويژگي هاي پوشك خوب

براي اينكه تصميم بگيريد از پوشك يكبار مصرف استفاده كنيد يا پوشك پارچه اي، بايد به ويژگي‌هاي كودك خود توجه كنيد. برخي از كودكان به پوشك‌هاي يكبار مصرف حساسيت دارند. پس بايد كمي به خود سختي داده و از پوشك‌هاي پارچه‌اي استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد با تهيه پارچه‌هاي ضد حساسيت از داروخانه، از آلرژي پوستي كودكتان جلوگيري كنيد. در ادامه به نكاتي كه در تهيه پوشك خوب بايد در نظر بگيريد اشاره كرده‌ايم:

1. سايز مناسب براي كودك

اولين قدم براي انتخاب يك پوشك خوب انتخاب يك سايز مناسب براي آن است. سايز پوشك را بر اساس وزن كودكتان انتخاب كنيد.

_سايز ۱ (تا وزن ۷ كيلوگرم)

سايز ۲ (تا وزن ۹-۶ كيلوگرم)

سايز ۳ (تا وزن ۱۴-۸ كيلوگرم)

سايز ۴ (تا وزن ۱۸-۱۱ كيلوگرم)

سايز ۵ (تا وزن بالاي ۱۳ كيلوگرم)

سايز ۶ (تا وزن ۱۷ كيلوگرم)

2. پوشك خوب | گراني يا ارزاني پوشك

بعد از اينكه يك پوشك با سايز مناسب پيدا كرديد به قيمت آن توجه كنيد. شما به تعداد زيادي پوشك احتياج خواهيد داشت. و اگر پوشك انتخابي‌تان گران باشد، فشار مالي زيادي به شما تحميل خواهد شد. از طرفي گران بودن دليل بر بهترين بودن نيست، ديگر ويژگي‌هاي پوشك خوب را هم در نظر گرفته و بهترين انتخاب را داشته باشيد.

3. متناسب بودن طول پوشك

علاوه بر سايز مناسب پوشك به اين نكته هم توجه كنيد كه پوشك به قدر كافي بلند باشد كه مدفوع  از پشت پوشك خارج نشود؛ مخصوصا در ماه‌هاي اول كه مدفوع كودك شل و آبكي است.  

به ظرافت پوشك هم توجه كنيد. اگر پوشك زيادي بزرگ باشد، دست و پاي كودك را گرفته و مانع از فعاليت وي مي‌شود، درضمن به پاهايش حالت داده، راه رفتن را سخت مي‌كند و حتي ممكن است تغييرات ساختاري در پاي كودك ايجاد بكند.

4. پوشك خوب | قدرت جذب بالا

در هنگام انتخاب پوشك، به قدرت جذب آن توجه داشته باشيد. اگر قدرت جذب پوشك به ميزان كافي نباشد، ادرار و مدفوع روي سطح پوست باقي مانده و باعث حساسيت و سوختگي مي‌شود. اين موضوع مخصوصا در هنگام خواب نوزاد اهميت بيشتري پيدا مي‌كند. 

5. پوشكي فاقد مواد حساسيت زا

برخي پوشك‌ها حاوي لوسيون‌هايي هستند كه علاوه بر بوي خوب از پوست كودك هم محافظت مي‌كنند. اين لوسيون ممكن است آلرژي زا بوده و كودك را اذيت كند. لبه‌هاي كش دار يك پوشك هم راحتي ومناسبي آن را تضمين مي‌كند. سعي كنيد به دنبال پوشكي باشيد كه ضد حساسيت باشد و در صورت بروز حساسيت، پوشك را عوض كنيد.

6. داشتن چسب‌هاي محكم

پوشكي كه چسب محم نداشته باشد، در بدن كودك محكم نمي‌ايستد و در نتيجه تمام محتويات داخل پوشك از آن بيرون مي‌زند. همچنين چسب شل به راحتي كنده مي‌شود و بايد زودتر از زمان موعد آن را عوض كنيد. 

7. داشتن نوارهاي كشي

در هنگام انتخاب پوشك، به نوارهاي كناري آن هم توجه داشته باشيد. پوشكي كه نوارهاي كشي و محكم داشته باشد، به كودك اجازه مي‌دهد كه پاهاي خود را به راحتي حركت دهد. همچنين توجه كنيد كه پوشك خوب، بيش از چهار انگشت ميان دو پاي نوزاد فاصله ايجاد نمي‌كند. 

8. پوشك خوب | جنس پوشك

جنس رويي پوشك خوب بايد از كتان باشد. پوشك‌هاي پلاستيكي پوست كودك را اذيت كرده و سوختگي ايجاد مي‌كنند.

اگر پوشك كودكتان با هر بار ادرار بوي بد مي‌دهد، روي پاي كودكتان رد مي‌اندازد، گلوله شده و پنبه‌هايش ازهم باز مي‌شود و از اطرافش پس مي دهد، يعني بايد به فكر يك پوشك جديد باشيد. اما اگر فكر مي‌كنيد ديگر بايد كاري براي از پوشك گرفتن كودك‌تان بكنيد، بهتر است قبل از آن مشاوره كودك دريافت كرده و براي اين كار از روش‌هاي سنتي استفاده نكنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه رشد و تربيت كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: چگونه يك پوشك خوب براي كودك انتخاب كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۴۰:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی