مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چگونه بدون هديه هميشه مادرم را خوشحال كنم؟

شايد در بعضي مناسبت‌ها توان تهيه هديه نداشته باشيد، يا دوست داريد چند وقت يك بار مادرتان را به طور ويژه خوشحال كنيد اما هميشه هم نمي‌شود هديه گرفت. پس بايد به فكر راه‌هاي ديگر باشيد. برخي از اين راهكارها عبارتند از:

1. خوشحال كردن مادر | دوستت دارم!

از اين ساده‌تر نمي‌شود. اما بدانيد از اين هم خوشحال‌كننده‌تر وجود ندارد. هرچقدر هم براي مادر هديه تهيه كنيد، اثر يك بار از ته دل و با مهرباني جمله "دوستت دارم" را نخواهد گذاشت. مادرتان مانند تمام زنان ديگر ابراز علاقه كلامي را دوست دارد و با شنيدن آن از زبان شما شادي را با همه وجودش احساس مي‌كند. ابراز عشق مهارتي است كه بر تمام ابعاد رابطه شما با خانواده‌تان تاثير مي‌گذارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ابراز عشق در خانواده كليك كنيد.

2. يك بوسه و آغوش

 بوسه و آغوش شما در اوج سادگي سيل شادي را به قلب مادرتان سرريز مي‌كند. علاوه بر احوال‌پرسي و ابراز احساسات تلفني و از راه دور، سعي كنيد چند وقت يك بار حتما به صورت حضوري علاقه خود را با يك بوسه مهربان و آغوش محكم به او نشان دهيد.

3. خوشحال كردن مادر | يك روز را با او بگذرانيد

با مادرتان مانند يك دوست در بيرون از خانه قرار گذاشته و به گشت و گزار و خريد برويد. براي ناهار يا شام باهم به يك رستوران يا كافي‌شاپ برويد و از زندگي بگوييد و بشنويد. در خريد حوصله كنيد، مادرها دوست دارند اين كار را با حوصله انجام دهند.

خوشحال كردن مادر | چه نكاتي را در هديه خريدن رعايت كنم؟

اگر مي‌خواهيد هديه‌اي قابل لمس براي مادرتان بخريد، به نكات زير توجه داشته باشيد:

1. لوازم منزل را فراموش كنيد

بعضي از خانواده‌ها عادت دارند در مناسبت‌هاي خاص، لوازم منزل براي مادران هديه مي‌برند. اگر براي مادرتان هديه مي‌بريد چيزي تهيه كنيد كه جنبه شخصي داشته باشد؛ نه آن كه براي كار كردن بهتر او در خانه وسيله اي بخريد. در حقيقت اين‌گونه شما بيشتر از آن كه مادرتان را خوشحال كرده باشيد براي خودتان هديه گرفته‌ايد. عشقتان را با توجه كردن به علائق و سليقه آن‌ها در انتخاب يك عطر، شال و روسري، لباس يا زيورآلاتي كه صرفا گران هم نباشد، نشان دهيد.

2. خوشحال كردن مادر | گل معجزه مي‌كند

مادرتان از عطر چه گلي لذت مي‌برد؟ قرمزي گل رز را بيشتر دوست دارد يا سفيدي مريم؟ اين بار توجه كنيد. مي‌توانيد با خودتان يك شاخه گل به خانه ببريد يا سبد گلي را برايش بفرستيد. مطمئن باشيد خوشحالي و ذوق را در چشمانش مي‌بينيد.

3. كارت تبريك، اثري از خود شما

مي‌توانيد كارت تبريك بسازيد. خيلي هم سخت نيست. اگر نتيجه كار خودتان باشد حتما فوق‌العاده خوش‌حال مي‌شود. استفاده از عكس‌ها و چيزهاي خاطره‌انگيز و مورد علاقه‌اش هم ايده خوبي براي ساختن كارت تبريك است.

مهمترين بخش پايداري در ارتباط با مادر

مهمترين چيزي كه مي‌تواند منجر به خوشحالي مادرتان و همچنين بهبود ارتباط شما شود، نكاتي است كه در ارتباط با مادر بايد رعايت كنيد. شما با روش‌هاي خوشحال كردن بالا به صورت مقطعي احساس خوبي را در مادرتان ايجاد مي‌كنيد اما اگر ارتباط روزمره شما بهبود پيدا كند، معجزه اصلي اتفاق افتاده و شادي عميق و واقعي را باهم احساس خواهيد كرد. اما به ياد داشته باشيد كه ياد گرفتن اين نكات يك شبه ممكن نيست و نياز به تمرين دارد. پس كم كم شروع كنيد.

1. درد دل كنيد، اما به اندازه!

اكثر افراد عادت دارند تمام مشكلات كاري و ارتباطي و درد دل‌هايشان را براي مادر بازگو كنند چرا معمولا آنان اصلي ترين سنگ صبور هستند. اين مسئله حساسي است كه بيشتر بايد به آن توجه كنيد. مادران معمولا با احساسات فرزندانشان درگير مي‌شوند و اگر احساس منفي را با آن‌ها در ميان بگذاريد، آن‌ها هم پا به پاي شما غصه مي‌خورند. در ضمن اگر مشكلي داريد كه به راحتي قابل حل نيست و آن‌ها كمكي نمي‌توانند برسانند، بيشتر هم غمگين خواهند شد. حتي ممكن است براي اينكه كاري نمي‌تواند بكند، احساس گناه داشته باشد.

راه حل چيست؟ مي‌دانيم شما هم براي احساساتتان نياز به همدلي ديگران داريد، اما بهتر است اين همدلي را تنها از يك نفر مانند مادر نگيريد. به دوستان، خواهر، برادر، پدر و همسرتان هم فرصت دهيد. گهگاهي هم با توجه به آمادگي و تواناييشان با آن‌ها درد دل كنيد؛ اين كار هم فشار احساسات شما را كم مي‌كند و هم راهكارها و بازخوردهاي متنوعي را دريافت كرده و بهتر به حل مسائلتان مي‌پردازيد. در ضمن مادرتان هم با شاد ديدن شما خوشحال مي‌شود. به ياد داشته باشيد اگر احساس خوبي نداريد و فقط براي آن كه نمي‌خواهيد مادرتان اذيت شود، در مقابل او احساستان را مخفي مي‌كنيد، باعث نگراني بيشتر او مي‌شويد. پس در مواقع نياز صادقانه مشكلاتتان را با او در ميان بگذاريد.

2. كمك‌كننده باشيد

كمك كردن منحصر به انجام كارهاي خانه و يا ديگر كارهاي روزمره به مادرتان نيست. مي‌توانيد پاي صحبت او بنشينيد و به دردل‌هايش گوش دهيد. با او همدلي كنيد و براي حل مسائل به جاي انتقاد صرف، در تصميم‌گيري به او كمك كنيد. به حالات احساسي او نيز توجه داشته باشيد. اگر از بيرون غمگين، عصباني يا خسته به نظر مي‌رسد از او بخواهيد احساسش را با شما در ميان بگذارد.

3. خوشحال كردن مادر | تشكر كنيد

اين احساس كه كارهاي يك فرد توسط ديگران ديده شده و قدر آن دانسته مي‌شود، براي همه مهم است. مادران نيز با وجود آن كه معمولا بدون انتظار و چشم داشت براي فرزندانشان هر كاري مي‌كنند، از اين قاعده مستثني نيستند. از مادرتان براي هر كار كوچكي كه براي شما انجام مي‌دهد، تشكر كنيد. چه طبخ غذا، اتو كردن لباس، تميز كردن خانه باشد و چه حتي دعاي خوبي كه براي شما مي‌كند. حتي براي حضورش هم از او تشكر كنيد تا بداند اگر كار خاصي هم نكند وجودش براي شما ارزشمند است.

4. به داستان‌هايش گوش دهيد

هر انساني مجموعه‌اي از خاطرات و احساسات است. يكي از مهمترين چيزهايي كه انسان‌ها را به هم وصل مي‌كند، اطلاع از داستان‌هاي زندگي‌شان است. به داستان‌هاي مادرتان از خاطرات گذشته‌اش گوش دهيد. حتي گاهي بخواهيد خاطره‌اي خوش از گذشته برايتان تعريف كند. مطمئن ياشيد كه با كمال ميل استقبال مي‌كند. با اين كار هم به او نزديك‌تر شده و هم با اين ارتباط او را خوشحال مي‌كنيد.

5. خوشحال كردن مادر | تنها يك پيام كوتاه

مطمئن باشيد با جمله "صبح به خير! روز خوبي داشته باشي مامان" روز خوبي را براي او رقم خواهيد زد. به او نشان دهيد كه هر لحظه به فكرش هستيد و در كنارش حضور داريد. تكنولوژي فقط ما را از هم دور نكرده، گاهي مي‌تواند ما را به هم نزديك كند. با چنين كار ساده‌اي مي‌توانيد او را خوشحال كرده و خانواده سالم خود را شكل دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خانواده سالم كليك كنيد.

6. با مادرتان جك‌هاي خصوصي داشته باشيد

شايد براي شما پيش آمده كه كنار دوستتان يك سوتي داديد و از آن به بعد هر بار آن را يادآوري كرده و باهم مي‌خنديد؛ به اين‌ها جك خصوصي مي‌گويند. با مادرتان هم جك‌هاي خصوصي داشته باشيد. اين باعث مي‌شود در كنار هم و فقط با يادآوري خاطرات خصوصي خودتان ساعت‌ها بخنديد. چه چيز از اين بهتر؟!

7. شاد باشيد

ماردها بيش از هرچيز به شادي و خوشحالي فرزندشان اهميت مي‌دهند. اگر دلتنگي‌ها و ناراحتي‌هايتان را با او تقسيم مي‌كنيد، زماني را هم براي بيان خوشحالي و شادي‌تان به او اختصاص دهيد. بگذاريد مادرتان شادي و خوشبختي شما را ببيند و به اندازه شما غرق در لذت شود.

8. كمك گرفتن از ديگر اعضاي خانواده

با خوشحالي مادر متوجه مي‌شويد كه چقدر وحدت خانواده بيشتر شده و تمام اعضاي خانواده از انرژي مادر بهره مي برند. اگر مدت‌هاست كه مادر خود را دچار از غم و ناراحتي مي‌بينيد، بهتر است از ديگر اعضا خصوصا پدر بخواهيد مداخله كند. گاهي به طور غير مستقيم يعني با خوشحال كردن پدر، مادرتان را نيز خوشحال كنيد. براي آگاهي بيشتر در زمينه خوشحال كردن پدر كليك كنيد.

سخن آخر

در نهايت اينكه با خوشحال كردن مادر مي‌توانيد كل اعضاي خانواده را خوشحال كرده و آرامش را به آن‌ها هديه دهيد چرا كه مادر با نقش كليدي كه در خانه دارد، بر تمام اعضا تاثير مي‌گذارد. اما گاهي مشكلات و مسائل در خانواده آنقدر پيچيده شده‌اند كه ديگر خود اعضا نمي‌توانند از پس حل آن‌ها برآيند. در اين شرايط بهتر است از يك بزرگ تر و يا متخصص در زمينه مسائل خانوادگي درخواست كمك كنيد. مشاوره خانواده با در نظر گرفتن تمامي جوانب و حفظ اصل رازداري، مي‌تواند به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه خوشحال كردن مادر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: خوشحال كردن مادر | چگونه مادرم را خوشحال كنم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خوشحال كردن مادر،
موضوع:
[ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۹:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی