مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 
 

مروري بر شخصيت اسكيزوتايپال

شخصيت‌ اسكيزوتايپال يكي از اختلالات شخصيت دسته A است. اين افراد نوع پوشش خاص و عجيبي دارند؛ از مد پيروي نمي كنند و به احتمال زياد عضو يك سازمان خيالي هستند. از نظرشان هيچ چيز تصادفي نيست و براي هر چيز به دنبال معنا و دليل خاصي هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت دسته A كليك كنيد.

برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال كمي عجيب است و هيجاناتي نامناسب و متفاوت دارند. از چيزهايي خوشحال مي شوند كه ديگران را حيرت زده مي‌كند. روابط گرم را دوست دارند اما گويي از حس طرد شدگي رنج مي‌برند. از نظر برخي هوش هيجاني پايين باعث شده منظور اجتماعي ديگران را با هيجانات اشتباه بگيرند. به نيت ديگران شك دارند و به مرور زمان در خود فرو رفته و منزوي‌تر مي‌شود. اين افراد براي زندگي زناشويي انگيزه خاصي از خود نشان نمي‌دهند. بهتر است قبل ازدواج با اين افراد، از روانشناس كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج با شخصيت اسكيزوتايپال و مشاوره خانواده كليك كنيد.

نحوه صحيح برخورد يا يك شخصيت اسكيزوتايپال

برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال راه و روشي دارد كه به شرح زير مي‌باشند:

1. برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال | به كلامات خود توجه كنيد

شخصيت‌هاي اسكيزوتايپال دقت خوبي نسبت به به صحبت‌ها و كلمات دارند. شما مي‌توانيد براي شروع صحبت با شخصيت اسكيزوتايپال به اشتباهات جزئي  كه در زندگي به وجود مي‌آيد، اشاره كنيد. به طور مثال زماني كه روي شلوار نوشته است "قبل از پوشيدن، بشوريد" لازم است توضيح دهيد كه تنها در بار اول آن را بشوريد و بپوشيد يا هر بار قبل از پوشيدن لازم است آن را بشوريد ؟!

2. برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال | به واقعيت با آرامي نزديك شويد

شخصيت‌هاي اسكيزوتايپال اعتماد كمي نسبت به ديگران دارند و به سختي قبول مي‌كنند كه كسي نيت بدي نسبت به آن‌ها ندارد. اگر بخواهيد غلط بودن الگوي فكري‌اش را به او گوشزد كرده و به او كمك كنيد، به احتمال زياد شخصيت اسكيزوتايپال شما را نمايندۀ تمام انسان‌ها تلقي مي‌كند كه شمشير را از رو كشيده و مي‌خواهيد نظرات خودتان را به او تحميل كنيد. پس بهتر است در برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال و براي احتياط بيشتر، تكانشي عمل نكرده و آرام آرام او را متوجه واقعيت كنيد.

3. شخصيت اسكيزوتايپال نسبت به احساسات شما حساس است

شخصيت‌هاي اسكيزوتايپال هيجانات ديگران را با سرعت بالاتري درك مي‌كنند. اين افراد نسبت به حس‌هاي منفي حساسيت بسيار بالايي دارند و نفرت يا خشونت را سريعا تشخيص مي‌دهند؛ پس بهتر است با آنها راحت باشيد. توجه داشته باشيد كه اگر از حضور او ناراضي باشيد، او متوجه شده و جمع را ترك خواهد كرد.

4. تعصب را در برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال رها كنيد

اين افراد به دليل باورهاي عجيب و غريبي كه در ذهن خود رشد داده‌اند؛ از ديگران فاصلۀ زيادي گرفته‌اند. افراد ديگر نيز نمي‌توانند دنياي چندان متفاوتي را از دنياي خود فرض كنند. شما مي‌توانيد با بسط و رشد ديدگاه خود، گاهي فرضيات آنها را بررسي كرده و حيرت زده شويد.

5. صحبت از اهداف در برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال

در هنگام صحبت كردن و برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال، متوجه خواهيد شد كه آن‌ها اهداف مشخصي در زندگي ندارند. شما مي‌توانيد راجع به فوايد هدف گذاري و دلايل هدف گذاري با او صحبت كنيد. همچنين صحبت در مورد هدف‌هاي زندگي خود و لذت رسيدن به آن‌ها نيز مي‌تواند در برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال موثر باشد. 

6. متوجه اضطراب اجتماعي شخصيت اسكيزوتايپال باشيد

شخصيت اسكيزوتايپال در هنگام صحبت كردن، به نوع نگاه شما به اجتماع بيش از صحبت‌ها و رخداد‌هايي كه تعريف مي‌كنيد، توجه مي‌كند. شما مي‌توانيد با توضيح دادن راجع به اجتماع، شرح حضور در جامعه و تعاملات اجتماعي با آن‌ها دوستي ساده‌اي را آغاز كنيد.

7. راجع به خيالات خود با شخصيت اسكيزوتايپال صحبت كنيد

هركس در زندگي خود تا جايي به خيال پردازي مي‌پردازد. برخي مواقع خيال پردازي‌ها يا فانتزي‌ها آنقدر رويايي مي شوند كه واقعيت در زندگي فراموش مي‌شود. شما مي‌توانيد با تعريف يكي از روياهايي كه داشته‌ايد، شباهت‌هاي بين خودتان و او را پيدا كنيد.

8. الگوهاي ساده را به شخصيت اسكيزوتايپال نشان بدهيد

شما مي‌توانيد راجع به دنياي سادۀ انساني با شخصيت اسكيزوتايپال صحبت كرده و مسائلي را كه با پيچيدگي خاص در ذهن خود ساخته‌اند، به آنها نشان دهيد. در برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال راجع به تفاوت‌هاي ساخته شده بين روياها و خيالات و واقعيتي كه زمان و تجربه به شما مي آموزد، صحبت كنيد.

9. به خيالات و خرافات شخصيت اسكيزوتايپال به صورت يك داستان گوش كنيد

در دنياي هر فرد اتفاقات متفاوتي رخ مي‌دهد و هر كسي اتفاقات جهان را به صورت دلخواه تعبير مي‌كند. نوع تعبير متفاوت شخصيت اسكيزوتايپال باعث شده تا آن‌ها از نظر ديگران عجيب و غريب و نامفهوم به نظر برسند. ممكن است حتي در صورت نزديك شدن و صحبت با آن‌ها دچار نوعي گنگي و دوگانگي از جهان بشويد. نگران نباشيد چراكه نويسنده و فيلم سازان زيادي از بين شخصيت‌هاي اسكيزوتايپال يا ساير اختلالات شخصيت، بهترين فيلم‌هاي سينما را ساختهاند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد.

سخن آخر

ارتباط و زندگي با هر كدام ازافراد مبتلا به اختلالات شخصيت مي‌تواند براي شما پيامدهاي منفي زيادي داشته باشد. اگر متوجه نشانه‌هاي رفتاري متفاوت در يكي از نزديكان خود شده‌ايد، بهتر است هرچه زودتر كاري جهت درمان او انجام دهيد. ارتباط شما با يك مشاور مي‌تواند آسيب‌هاي احتمالي را كاهش دهد. در هر جايي كه هستيد، مي‌توانيد از خدمات مشاوره حضوري و تلفني مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي بهرمند شويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

1. حمايت از شخصيت‌هاي اسكيزوتايپال و برخورد صحيح با آن‌ها چه اهميتي دارد؟

افراد مبتلا به اين اختلال در برابر مشكلاتي همچون اضطراب و افسردگي آسيب پذير هستند. در صورت عدم حمايت اجتماعي و برخورد نامناسب اطرافيان، شرايط اجتماعي آنان ناراحت كننده‌تر شده و امكان انزواي بيشتر و حاد شدن اختلال افزايش مي‌يابد. اما با حمايت اطرافيان امكان درمان آن‌ها بيشتر مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان اختلال شخصيت اسكيزوتايپال كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: برخورد با شخصيت اسكيزوتايپال راه و رسمي دارد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۱۸:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی