مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 
 

اختلال شخصيت اسكيزوئيد

اسكيزوئيد يكي از انواع اختلالات شخصيت دسته A است. فرد مبتلا نسبت به روابط اجتماعي به شدت بي تفاوت بوده هيجان‌هاي بسيار كند و محدودي دارد. افراد مبتلا به اختلال اسكيزوئيد هيچ علاقه‌اي به رابطه با ديگران نداشته و حتي در بسياري از مواقع از تعامل با ديگران ناراحت و معذب مي‌شوند. معمولا علاقه بسيار زيادي به اشيا بي جان و حيوانات خانگي دارند. ممكن است اين افراد در نظر ديگران عجيب و غريب و منزوي به نظر برسند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت دسته A كليك كنيد.

برخي از نشانه‌هاي شخصيت اسكيزوئيد عبارتند از:

1.بي ميلي به برقراري رابطه به ديگران

2.انجام فعاليت‌ها به صورت انفرادي

3.بي علاقگي يا علاقه بسيار كم نسبت به رابطه جنسي

4.محدود بودن روابط اجتماعي به بستگان درجه يك

5.بي تفاوتي نسبت به حرف و نظر ديگران

6.حالات عاطفي بسيار كند (معمولا بسيار سرد به نظر مي‌رسند)

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شخصيت اسكيزوئيد كليك كنيد.

مسائل زندگي شخصيت اسكيزوئيد

شخصيت اسكيزوئيد نسبت به تفاوت‌ها تمايلي از خود نشان نمي‌دهد. هر چه اين الگوي رفتاري شديدتر باشد، ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد را سخت‌تر مي‌كند. اين بي تفاوتي‌ها در زندگي خود شخصيت اسكيزوئيد نيز تاثيرات زير را در بر دارد:

_بي تفاوتي‌ها باعث شده تا دچار ناتواني در انتخاب گردد.

فاقد هرگونه نشانه‌ها و علايق زيست-محيطي شود.

بي تفاوتي‌ها و ناتواني در انتخاب باعث محدود شدن عملكرد و تجربه شخصيت اسكيزوئيد نيز مي‌شود.

شخصيت‌هاي اسكيزوئيد به صورت عجيبي رفتار مي‌كنند. رويدادهاي متنوع محيطي، اضطراب آن‌ها را افزايش داده و باعث نوعي "ترس از صميميت" مي‌شود. در نتيجه روابط ميان فرديشان را محدود مي‌كنند.

سردي و كناره گيري از جمع موجب شده تا شخصيت اسكيزوئيد فرصت‌هاي كمتري براي اصلاح مهارت‌هاي اجتماعي داشته باشد و هر بار با مشكل بيشتري روبرو شود.

سردي و كناره گيري شخصيت اسكيزوئيد، باعث مي ‌شود ديگران نيز نسبت به او عواطف و احساسات كمتري نشان دهند. 

در نهايت شخصيت اسكيزوئيد تنها به روابطي محدود با تعداد محدودي از افراد مي‌رسد. به همين دليل ازدواج كردن شخصيت اسكيزوئيد نيز با مشكلاتي همراه است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد كليك كنيد. 

درمان شخصيت اسكيزوئيد | دارو درماني 

براي درمان شخصيت اسكيزوئيد، از داروهاي آنتي سايكوپاتيك استفاده مي‌شود. اما در ابتدا براي افزايش علاقه اجتماعي و كاهش اجتناب اجتماعي، داروهاي آنتي سايكوتيك‌ آتيپيك مثل الانزاپين و ريسپريدون تجويز مي‌گردد.

البته طبق بررسي‌هاي اخير به جاي داروهاي آنتي ساكوتيك آتيپيك، داروهاي جايگزين آمفتامين (substituted amphetamine) و بوپروپيون (bupropion) تاثير بهتري داشته‌اند.

با اين حال براي درمان شخصيت اسكيزوئيد دارو درماني كافي نبوده و حتما بايد از درمان هاي روانشناختي و مشاوره روانشناسي كه در ادامه شرح داده‌ايم، استفاده شود. علاوه بر دارو و روان درماني، برخورد اطرافيان نيز مي‌تواند در درمان آن‌ها تاثير گذار باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رفتار صحيح با شخصيت اسكيزوئيد كليك كنيد.

درمان شخصيت اسكيزوئيد | درمان حمايتي شخصيت اسكيزوئيد

روان درماني حمايتي (Supportive psychotherapy) روشي است كه در حالت‌هاي بستري و همچنين حالت‌هاي سرپايي مي‌تواند جهت بهبود عملكرد شخصيت اسكيزوئيد، در زمينه‌هاي زير توسط يك متخصص استفاده گردد:

  • بهبود مهارت‌هاي اجتماعي
  • آموزش مهارت‌هاي مقابله اي
  • بهبود مهارت‌هاي اجتماعي
  • آموزش ارتباطات و مهار‌هاي ارتباطي
  • آموزش و افزايش حرمت نفس

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روان درماني كليك كنيد. 

گروه هاي اجتماعي شخصيت اسكيزوئيد

يكي از بهترين درمان‌هايي كه در درمان شخصيت اسكيزوئيد پاسخ‌هاي خوبي دريافت كرده، درمان‌هاي گروهي است. روانشناسان و درمانگران زيادي براي بهبود وضعيت و درمان شخصيت اسكيزوئيد او را به شركت در گروه‌هاي اجتماعي تشويق مي‌كنند.

در درمان‌هاي گروهي، درمانگران با استفاده از برخي تكنيك‌ها به شخصيت اسكيزوئيد كمك مي‌كنند تا نسبت به احساسات مثبت و منفي خود شناخت بهتري پيدا كند. در نهايت شخصيت اسكيزوئيد مي‌تواند بين احساسات خود و ديگران تمايز قائل شده و در گروه با احساسات افراد ديگر ارتباط برقرار كنند.

در روش گروه درماني و استفاده از گروه‌هاي اجتماعي، به شخصيت اسكيزوئيد كمك مي‌شود تا با جهان خارج احساس همدلي (empathy) پيدا كند.

هدف از درمان هاي شخصيت اسكزوئيد 

با توجه به رويكردهاي مختلف روش‌هاي متنوعي براي درمان شخصيت اسكيزوئيد وجود دارد. اما هدف از درمان در تمامي آن‌ها تقريبا يكسان است. 

  • كمك به شخصيت اسكيزوئيد براي درك خود و بالا بردن عملكردش
  • سازش بيشتر از طريق كاهش و يا پذيرش اضطراب
  • كاهش اثرات توهم و اضطراب
  • تغيير احساس
  • تغيير تفكر
  • مقاوم شدن و خلاصي در مقابل آسيب پذيري
  • شخصيت اسكيزوئيد بتواند خود را از زندگي افسرده و طرد شده اش آزاد كند
  • درمان علائم افسردگي 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد.

درمان شخصيت اسكيزوئيد وابسته درمان افسردگي است

درمان شخصيت اسكيزوئيد بدون آن كه افسردگي او درمان شود، ممكن نخواهد بود. از آن جا كه علت اصلي افسردگي شخصيت اسكيزوئيد ناشي از طرد شدگي است، درمان افسردگي سخت‌تر مي‌شود. براي از بين بردن احساس طرد شدگي، موقعيت‌هاي دردناك را براي شخصيت اسكيزوئيد يادآوري كرده سپس درمانگر به او كمك مي‌كند تا افكار و اتفاقات را از يك زاويه ديگر ببيند. مشاوره روانشناسي تلفني اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تا در هرجايي كه هستيد با روانشناس تماس گرفته و براي درمان شخصيت اسكيزوئيد اقدام كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره روانشناسي تلفني كليك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان شخصيت اسكيزوئيد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع: درمان شخصيت اسكيزوئيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان شخصيت اسكيزوئيد،
موضوع:
[ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۵۹:۵۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی