مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

قبل از ازدواج با معتاد بيماري او را بشناسيد

هر نوع درگيري و وابستگي به چيزي كه فرد با آگاهي به اثرات مخرب و نامطلوب آن، برايش از نظر ذهني خوشايند بوده و به تكرار دوباره آن مي‌پردازد؛ اعتياد ناميده مي‌شود. اعتياد يك نوع مسموميت مزمن است كه باعث تخريب شخص و خانواده او مي‌شود. وابستگي به مواد از طرفي موجب آرامش موقت و تسكين و يا تحريك و لذتي گذرا شده و از طرف ديگر فرد را اسير خود مي‌كند. پس از اتمام اثر، فرد بايد مدام نگران جستجوي يافتن دوباره آن ماده باشد. در اين حالت ابتدا اعتياد به صورت جسماني شكل مي‌گيرد، اما پس از مدتي به اعتياد رواني نيز مي‌انجامد.

تاثيرات منفي ازدواج با معتاد

فرد معتاد پيش از آنكه در رابطه با شما باشد، به مادۀ مورد اعتيادش وابسته است و بيشتر عاشق آن ماده است. بديهي است كه بايد اعتياد را رقيب خود در نظر گرفته و ببينيد كه هوش و حواس معشوق شما هميشه متوجه مواد مصرفي خود بوده و مواد او را برده و اسير خود كرده است.

ازدواج با فردي كه آزادي ندارد، چندان عاقلانه به نظر نمي‌رسد. فرد معتاد پس از مدتي احساس صميميت خود را در رابطه از دست مي‌دهد و به مرور از ديگران و حتي شما فاصله مي‌گيرد. اين افراد پس از مدتي دچار نوعي كرختي عاطفي و روحي مي‌شوند. اين افراد ديگر مسائل را مانند ديگران نمي‌بينند و درك نمي‌كنند. در نتيجه شما نيز نمي‌توانيد آن‌ها را درك كنيد. در اين زمان احتمالا احساس مي‌كنيد كه يك معتاد، فرد مناسبي براي ازدواج نيست. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه فرد نامناسب براي ازدواج كليك كنيد. 

ازدواج با معتاد | قول داده بعد از ازدواج ترك كند

عقلاني ترين توصيه اين است كه اين اميد را از خود دور كنيد. افراد در هيچ مسئله‌اي نبايد با فكر به تغييرات پس از ازدواج، زندگي مشترك‌شان را شروع كنند. شما قرار نيست يك نفر را تربيت كنيد؛ شما بايد با يك فرد، زندگي بسازيد و بعد از ازدواج با او كودكان خود را تربيت نماييد. سعي كنيد پيش از ازدواج طرف مقابل‌تان را همانطور كه هست ببينيد و بپذيريد. اگر آن طور كه مي‌خواهيد نيست با او ازدواج نكنيد. براي انتخاب همسر آينده خود بايد ويژگي‌هاي رفتاري در ازدواج او را نيز ملاك قرار دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ويژگي هاي رفتاري در ازدواج كليك كنيد.

اگر فرد خودش قصد تغيير دارد مسئله فرق مي‌كند اما از او بخواهيد پيش از ازدواج تغيير كند و با تغييرات خود اعتماد شما را كسب نمايد. اما باز هم هستند كساني كه با اميد به تغيير بعد از ازدواج وارد زندگي مشترك مي‌شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تغيير بعد از ازدواج كليك كنيد. 

با نامزد معتادم چكار كنم؟

1- براي نامزدتان مشخص كنيد كه قصد زندگي با يك فرد معتاد را نداريد و بودن در كنار يك معتاد تصميم عاقلانه‌اي نيست. صحبت و برخورد با فرد معتاد، اصولي دارد كه در مقاله رفتار با معتاد توضيح داده شده است. 

2- مي‌توانيد برايش شرط بگذاريد كه اعتيادش را كنار بگذارد. در صورتي به زندگي با او فكر مي‌كنيد كه اعتياد را به طور كل كنار گذاشته و ترك كند. به او بگوئيد كمكش خواهيد كرد و در فرايند ترك كردن در كنارش خواهيد بود.

3- قبل ازدواج با معتاد برايش كامل مشخص كنيد كه در تصميمات خود مصر هستيد. حتي اگر لازم است او را تهديد كنيد كه اگر اعتيادش را ترك نكند، رهايش مي‌كنيد. اينطور اگر زندگي با شما برايش ارزش داشته باشد، شما را انتخاب مي‌كند.

4- اگر به تهديدها بي اعتنا بود و قصد ترك كردن نداشت، بهت  است بر حرف خود ايستادگي كرده و او را ترك كنيد. ماندن در اولويتِ دوم براي كسي كه اعتياد را به شما ترجيح داده، جاي فكر كردن ندارد.

5- گول نخوريد. مراقب باشيد با ترك كردن‌هاي چند روزه، كوتاه نياييد. صبور باشيد تا تغييرات قابل ملاحظه‌اي در رفتار و گفتارش پديدار شود. افراد بسياري براي چند روز اعتياد را كنار مي‌گذارند اما مجددا به آن بر مي‌گردند. برايش مشخص كنيد كه بايد اعتماد شما را جلب كند تا با خيالي آسوده به كنارش بازگرديد.

6- ارتباط گرفتن با يك مشاور در روند تصميم گيري و عمل به شما كمك مي‌كند. فرد معتاد براي ترك اعتياد حتما بايد بر روان خود نيز كار كند. همچنين در گروه‌ها و انجمن‌هايي عضو شود تا از پس اين قضيه بر بيايد. ادامه دادن رابطه با اين فرد قطعا نياز به حضور يك مشاور دارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد. 

ازدواج با معتاد درمان شده چگونه خواهد بود؟

توجه داشته باشيد كه ازدواج با فردي كه كم تر از يكسال از زمان تركش نگذشته است، ريسك بسيار زيادي دارد. بهتر است كمي زمان را به تعويق بياندازيد تا اعتماد بيشتري نسبت به او كسب كنيد. مراقب باشيد كه اعتياد بجز مشكلات جسماني، تاثيرات شديدي بر روان آدمي مي‌گذارد. ممكن است خشم، پرخاشگري، بي حوصلگي و عصبانيت از اعتياد باقي مانده باشند و از اين نظر به دقت بيشتري نياز دارد. براي آگاهي بيشتر در زمينه ازدواج با معتادي كه ترك كرده كليك كنيد. 

در برخي موارد نيز فرد به حالتي از تنهايي و انزوا دچار مي‌شود. بنابراين اگر قصد ازدواج با فردي كه ترك كرده است را داريد، بايد اطمينان حاصل كنيد كه اثرات مخرب اعتياد از بين رفته و او به حالت عادي بازگشته باشد. آگاه باشيد كه تصميم ازدواج با فردي كه قبلا اعتياد داشته، كاري شبيه به راه رفتن بر لبه تيغ است. شما بايد بيش از ديگران مراقب لغزش‌هاي همسر خود به اعتياد باشيد. اين مورد را حتما با مشاور متخصص در زمينه ازدواج در ميان بگذاريد و از خدمات مشاوره ازدواج در زمينه انتخاب همسر بهره مند گرديد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انتخاب همسر كليك كنيد. 

سخن آخر

و در آخر اينكه ازدواج يك تصميم بسيار مهم است و شريك زندگي شما بر تمام ابعاد زندگي و حتي سلامت رواني شما تاثير مي‌گذارد. ازدواج موفق تحت تاثير عوامل بسيار زيادي قرار دارد و نمي‌توان صرفا بر اساس معتاد بودن يك فرد آن ازدواج را بيهوده و ناموفق ناميد. اما در اكثر موارد ازدواج با معتاد باعث مشكلات متعددي در زندگي خواهد شد. توصيه مي‌شود كه براي دريافت راهكار در اين زمينه با يك روانشاس صحبت كرده و از او راهنمايي بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه موفقيت در ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: آيا ازدواج با معتاد مي تواند موفقيت آميز باشد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۳۷:۵۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی