مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نكاتي براي والدين درباره پرورش كودكان سرطاني

به عنوان والدين بايد بدانيد كه كودكان سرطاني به خصوص آن‌هايي كه سن كم‌تري دارند، نياز بيشتري به حمايت عاطفي شما دارند. اين حمايت عاطفي اگر به شيوه درستي صورت بگيرد مي‌تواند در روند بهبودي فرزندتان تأثير بسزايي داشته باشد. به اين منظور تلاش كنيد تا ساعات بيشتري را براي گفت‌وگو با كودك اختصاص دهيد. در اين زمان به او اجازه دهيد تا ترس‌ها و احساساتش را صادقانه با شما در ميان بگذارد. توجه داشته باشيد كه هرگز او را به خاطر احساساتش سرزنش نكنيد. اما در عين حال تلاش كنيد تا روحيه مثبت خود را حفظ كرده و اين روحيه را به او نيز منتقل كنيد.

برخورداري از مهارت كنترل احساسات در برخورد با كودكان سرطاني اهميت بسياري دارد. اگر دائماً در حال گريه و ناراحتي باشيد كودك به شدت از اين مسئله آسيب مي‌بيند و در كنار سرطان در معرض ابتلا به افسردگي دوران كودكي نيز قرار مي‌گيرد. از آنجايي كه اعتماد به نفس و روحيه قوي از جمله فاكتورهاي مهم در روند درمان سرطان محسوب مي‌شوند افسردگي مي‌تواند يكي از موانع مهم در مسير بهبودي در نظر گرفته شود.

براي آشنايي بيشتر در زمينه افسردگي در كودكان كليك كنيد.

در ادامه به چند نكته كليدي ديگر اشاره شده است كه توجه به آن‌ها نيز مي‌تواند در فرزند پروري مثبت شما و كمك به كودك مبتلا به سرطان اهميت بسزايي داشته باشد.

براي پرورش كودكان سرطاني گاهي به آن‌ها فضا بدهيد

درست است كه كودكان مبتلا به سرطان اغلب احساسي هستند و وابستگي بيشتري به والدين خود دارند. با اين حال لازم است كه گاهي به آن‌ها اين فرصت را بدهيد كه مقداري از شما فاصله بگيرند و بتوانند با افكار و احساسات خود تنها باشند. اين كار به آن‌ها كمك مي‌كند كه در مسير رشد، استقلال را نيز تجربه كنند و بتوانند به تنهايي نيز از پس احساسات منفي خود برآيند.

زمان‌هاي خاصي را به عنوان اوقات فراغت خانوادگي در نظر بگيريد

پيوندهاي خانوادگي قوي يكي از عواملي است كه روحيه كودكان سرطاني را تقويت مي‌كند و به آن‌ها در مسير درمان انرژي مي‌دهد. به همين خاطر تلاش كنيد تا زمان‌هايي را در نظر بگيريد كه در آن موقع همه افراد خانواده بتوانند در كنار يكديگر قرار بگيرند و در اين زمان بازي‌ها يا سرگرمي‌هاي جذابي را فراهم كنيد تا همه اعضاي خانواده بتوانند در آن مشاركت داشته باشند و احساسات مثبت خود را با يكديگر به اشتراك بگذارند.

براي شناخت بيشتر در زمينه خانواده سالم كليك كنيد.

براي پرورش كودكان سرطاني برنامه غذايي سالمي را براي او فراهم كنيد

تغذيه مناسب در كودكان مبتلا به سرطان بسيار اهميت دارد. آن‌ها ممكن است به دليل بودن در معرض عوارض شيمي درماني نسبت به بعضي غذاها بيزار شوند و اشتهاي خود را از دست دهند. در اين شرايط تلاش كنيد تا تنوع غذايي بيشتري براي فرزندتان فراهم كنيد. كودكان معمولا از خوردن غذاهاي مورد علاقه خود بسيار شاد مي‌شوند و به سادگي از اين كار كوچك روحيه مي‌گيرند. در نتيجه تلاش كنيد تا غذاهاي سالم را طبق سليقه و اشتهاي كودك برايش فراهم كنيد تا از اين طريق بتوانيد پس از جلسات درماني كمي حال و هواي كودك را عوض كنيد.

 

كمك به كنار آمدن كودك با عوارض سرطان

كنار آمدن با عوارض سرطان معمولا چه براي كودكان سرطاني و چه براي بزرگسالان امر بسيار دشواري است. براي مثال از دست دادن موها و به وجود آمدن مشكلات پوستي در پي شيمي درماني مي‌تواند تا حد زيادي روحيه افراد را تضعيف كند. براي اينكه بتوانيد به كودكتان كمك كنيد با او در اين باره صحبت كنيد و در مورد پيامدهاي بلند مدت درمان به او اطلاعات بدهيد. روشن كردن اين نكته كه درمان با وجود تمام سختي‌ها براي از بين بردن بيماري ضروري است و در نهايت فوايد آن از عوارض زودگذر بيشتر است به كودك كمك خواهد كرد تا بتواند راحت‌تر اين مسئله را هضم كند و بهتر با آن‌ كنار بيايد.

در عين حال تلاش كنيد تا با فراهم آوردن حمايت‌هاي جامع خانوادگي و درگير كردن كودك در فعاليت‌هاي موردعلاقه‌اش به او كمك كنيد تا اين شرايط را آسان‌تر پشت سر بگذارد. اگر احساس مي‌كنيد پس از شيمي درماني كودك تا حد زيادي گوشه‌گير شده و اعتماد به نفس خود را از دست داده ترجيحا به يك روانشناس مراجعه كنيد تا از دچار شدن كودك به افسردگي پيشگيري كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

سؤالات متداول

- براي كمبود اشتها در كودكان سرطاني، چه كاري مي‌توان انجام داد؟

كودك را مجبور به غذا خوردن نكنيد تا در اين باره دچار مقاومت نشود. به جاي آن تلاش كنيد تا غذا را در مقادير كم‌تر و وعده‌هاي بيشتر به او ارائه كنيد. ممكن است كودك شما به دليل مشكلاتي در بلع نسبت به غذا خوردن خودداري كند به همين خاطر بهتر است در اين شرايط از غذاهاي مخلوط شده و مايع نظير سوپ استفاده كنيد. همچنين بهتر است تا مصرف مكمل‌ها را در دستور غذايي فرزندتان قرار دهيد تا مواد معدني و ويتامين‌هايي كه از طريق غذا به او نمي‌رسد از اين طريق دريافت شود.

- آيا بايد در مورد بيماري به فرزندم اطلاعات بدهم؟ 

بسيار اهميت دارد كه كودكان سرطاني متناسب سن و درك خود از بيماري‌ خود اطلاع پيدا كنند. به همين خاطر تلاش كنيد تا به زباني كه براي فرزندتان قابل درك است در اين باره اطلاعات واضح و روشني به او ارائه دهيد. همچنين اطلاع دادن در مورد درمان و فوايد آن به او كمك مي‌كند تا راحت‌تر با عوارض و سختي‌هاي شيمي درماني و پرتو درماني كنار بيايد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نحوه صحيح رفتار با بيماران سرطاني كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودكان سرطاني مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: كودكان سرطاني | نكاتي كه والدين بايد درباره پرورش كودكان سرطاني بدانند

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كودكان سرطاني،
موضوع:
[ ۲ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۱:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی