مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نشانه هاي غم | تاثير غم و اندوه در زندگي


هر فردي راه و روش‌هاي منحصر به خودش را براي برخورد با چالش‌هاي زندگي دارد. از دست دادن چيزهاي ارزشمند مانند اموال، ثروت و در موارد شديدتر سوگ عزيزان، طلاق يا رفتن فرزندان از خانه، باعث بروز غم و اندوه مي‌شود. زماني كه متعلقات يا دلبستگي‌هاي ارزشمند خودتان را از دست مي‌دهيد، ذهنتان اين برداشت را مي‌كند كه هويت و بقايتان به خطر افتاده، پس متعاقبا علائم غم و اندوه نمايان مي‌شوند. اينجاست كه ذهن يك سري راه حل پيش روي‌تان مي‌گذارد. نگران نباشيد اين واكنش‌ها طبيعي است؛ اما مشكل زماني ايجاد مي‌شود كه سازگاري اجتماعي و شغلي‌تان به طور محسوسي مختل شده و غم با شما باقي بماند.

 

علائم عاطفي غم و اندوه

از علائم عاطفي غم و اندوه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. شوك و ناباوري

بلافاصله بعد از با خبر شدن فقدان يا سوگ، قبول اين حقيقت تقريبا براي بسياري از افراد غير ممكن است، پس دچار شك و ناباوري نسبت به حادثه شده و سعي در انكار حقيقت مي‌كنند. اين احساسات كاملا طبيعي هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه احساسات كليك كنيد. 

2. احساس نااميدي از زندگي

يكي از نشانه‌هاي غم و اندوه داشتن احساس ترس، نااميدي، بي انگيزگي و تنهايي شديد است. در چنين زمان هايي فرد به همراه گريه‌هاي شديد، احساس ناراحتي و تنهايي نيز مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه احساس پوچي كليك كنيد.

3. نشانه هاي غم | احساس گناه

يكي ديگر از علائم غم و اندوه اين است كه افراد به دليل بايدها و نبايدهاي ذهني‌شان دچار احساس گناه و پشيماني مي‌شوند. اين قوانين به قدري در ذهن فرد شديد هستند كه فرد گمان مي كند حتما بايد آن‌ها را اعمال مي‌كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه احساس گناه كليك كنيد. 

4. احساس خشم

احساس خشم و عصبانيت نيز به هنگام سوگ و فقدان تجربه مي‌شود. فرد خودش، ديگران و حتي خدا را مقصر اين اتفاق دانسته و سرزنش مي‌كند. گاهي اوقات فرد در پي احساس خشم به دليل سهل انگاري‌هاي خود يا بي عدالتي كه در حق او شده، درصدد انتقام يا خودآزاري بر مي‌آيند. براي اطلاعات بيشتر در زمينه احساس خشم كليك كنيد. 

5. نشانه هاي غم | احساس ترس

ترس يكي ديگر از هيجان‌هايي ست كه شخص را پس از تجربه فقدان‌ها و سوگ درگير مي‌كند. در اين موقعيت تمام اضطراب‌ها و ناامني‌ها به سراغ فرد مي‌آيد به صورتي كه احساس پوچي نسبت به زندگي و اهداف در او شكل مي‌گيرد.

 

علائم فيزيكي غم و اندوه

اغلب افراد از غم و اندوه به عنوان يك فرآيند شديد عاطفي ياد مي‌كنند اما بسيارند كساني كه علائم غم و اندوه را به صورت مشكلات جسمي مانند خستگي، حالت تهوع، كاهش ايمني بدن، كاهش يا افزايش وزن، دردهاي جسمي و بي‌خوابي نشان مي‌دهند.

 

براي عبور از غم و اندوه چه بايد كرد؟

درد غم و اندوه اغلب باعث مي‌شود كه تمايل داشته باشيد از ديگران كناره گيري كنيد و در مسير انزوا پيش برويد. اما توجه داشته باشيد كه حمايت و پشتيباني ديگران براي بهبودي و تحمل رنج حياتي است. به همين دليل كنار آمدن با غم از دست دادن عزيزان سخت مي‌باشد؛ چرا كه آن‌ها خود هميشه مرهمي بر دردها بوده‌اند. در ادامه به ذكر راه هايي براي رهايي از غم پرداخته ايم.

 

1. نشانه هاي غم | رويارويي و پذيرش احساسات منفي

شايد براي كوتاه مدت بتوانيد احساس غم و اندوه خودتان را سركوب كنيد، اما در طولاني مدت نمي‌توانيد از بروز آن جلوگيري كنيد. پس دردهايتان را بپذيريد و آن‌ها را بيان كنيد. زماني كه تلاش مي‌كنيد از بروز احساس غم و اندوه خود اجتناب كنيد، فقط روند بهبودي خود را طولاني‌تر مي‌كنيد. غم و اندوه حل نشده نيز مي‌تواند به عوارضي مانند افسردگي، اضطراب و اختلال پر خوري منجر شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد. 

2. آرامش را از ايمان خود بيرون بكشيد

اگر فرد معتقد و مذهبي هستيد، فعاليت‌ها و مراسم مذهبي مانند دعا و يا رفتن به مسجد مي‌تواند براي شما آرامش بخش باشد. مي‌توانيد با شركت در اين مراسم و فعاليت‌ها آرامش خود را دوباره بدست آوريد و به زندگي عاديتان بازگرديد.

3. نشانه هاي غم | پيوستن به يك گروه پشتيباني

غم و اندوه در فرد احساس تنهايي ايجاد مي‌كند. زماني كه در كنار ديگران هستيد، با به اشتراك گذاري غم و اندوه خود با افراد معتمد، مي‌توانيد به روند بهبودي‌تان سرعت بخشيد. گروه‌هاي پشتيباني در مراكز خدمات درماني رواني به شما امكان پيوستن به چنين گروه‌هاي حمايتي را مي‌دهند. همچنين مي‌توانيد با دريافت مشاوره روانشناسي و گروه درماني از مركز هنر زندگي احساس تنهايي خود را كاهش دهيد.

4. خود مراقبتي در هنگام تجربه غم و اندوه

هنگامي كه شما دچار غم و اندوه شده‌ايد، بيشتر از هميشه بايد از خود مراقبت كنيد. استرس از دست دادن فرد مورد علاقه يا هر چيزي كه دوست داريد، به سرعت انرژي و ذخاير احساسي شما را از بين مي‌برد. تامين نيازهاي فيزيكي و عاطفي به شما كمك خواهد كرد كه اين زمان دشواري را پشت سر بگذاريد.

5. علايق و سرگرمي هايتان را دنبال كنيد

سعي كنيد به تدريج به روال عادي زندگي‌تان بازگرديد. بازگشت به فعاليت‌هايي كه خوشحال‌تان مي‌كند و باعث پيوستن دوباره شما به جامعه مي‌شود. اينگونه فعاليت‌ها در پشت سر گذاشتن دوران غم و اندوه كمك شاياني به شما مي‌كنند. فعال سازي رفتاري از روش‌هاي درماني است كه از پيشروي غم و اندوه يا حركت به سمت افسردگي جلوگيري مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كنار آمدن با غم از دست دادن عزيزان كليك كنيد. 

  

نشانه هاي غم | سخن آخر

اگر با روش‌هاي ذكر شده احساس غم و اندوهتان التيام پيدا نكرد و اين روند سبب مختل شدن زندگي عادي‌تان شده است، توصيه مي كنيم مشكل خود را با يك متخصص در ميان بگذاريد. درمانگر با تجربه به شما آموزش مي‌دهد كه چطور احساسات خود را مديريت كرده و بتوانيد بر موانع پيش روي‌تان فائق آييد. مشاوره روانشناسي كمك مي‌‌كند تا قبل از اينكه روابط اجتماعي و فعاليت‌هاي شغلي‌تان مختل شود، به روال عادي زندگي بازگرديد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

اگر احساس غم و اندوه كنترل و مديريت نشود، مي‌تواند بر تمام جنبه‌هاي زندگي تاثير منفي گذاشته و حتي به تدريج باعث بروز افسردگي مزمن شود. پس بهتر است براي حل و رهايي از آن چاره‌اي بينديشيد. بهترين راه براي درمان احساس غم، كمك گرفتن از روانشاس است. مشاوران و متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا به حل مشكلات‌تان كمك كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه كاهش نشانه هاي غم و اندوه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: نشانه هاي غم و اندوه تا راهكارهايي براي درمان آن

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۳۲:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی