مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تعريف روانشناسي ورزشي

روانشناسي ورزشي در واقع يكي از انواع رشته‌ها و گرايشات روانشناسي است كه مجموعه‌اي از مفاهيم شامل آموزش مهارت‌هاي ذهني، بهبود عملكرد، هدف گذاري، سرسختي براي رسيدن به هدف، ملاحظات روان‌شناختي در صدمات ورزشي و توان‌بخشي، مشاوره با ورزشكاران، ارزيابي استعدادها، پيگيري تمرينات، خودباوري براي موفقيت، ورزش جوانان، خود تنظيمي هيجاني و... را در بر مي‌گيرد.

روانشناسان ورزش در جستجوي شناسايي كودكان و ورزشكاران نخبه و مستعد هستند و به ورزشكاران معلول جسمي و رواني، نخبگان و ورزشكاران عادي كمك مي‌كنند تا در فعاليت‌هاي ورزشي به اوج عملكرد و رضايت شخصي دست پيدا كنند. در كنار اين مسئله در صورتي كه ورزشكار با آسيب‌هاي جسمي و روحي نيز مواجه گرديد به بازگشت سريع‌تر ورزشكار به ميادين ورزشي كمك مي‌كنند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه رشته روانشناسي و گرايشات آن كليك كنيد.

آمادگي هاي رواني لازم براي ورزشكاران

مهارت‌هاي رواني براي ورزشكاران به سه دسته تقسيم مي‌شوند. دسته نخست مهارت‌هاي پايه هستند كه عبارتند از؛ تعيين هدف، اعتماد به نفس و تعهد. تا زماني كه اين ويژگي‌ها در ورزشكاري تثبيت نشود، دستيابي به ساير مهارت‌هاي رواني ممكن نخواهد بود؛ به همين دليل مهارت‌هاي پايه نام گرفته‌اند. دسته دوم، مهارت‌هاي روان تني هستند كه عبارتند از؛ واكنش به استرس، كنترل ترس، آرام سازي و نيروبخشي كه با ويژگي‌هاي فيزيولوژي ورزشكار در ارتباط هستند. دسته سوم مهارت‌هاي شناختي هستند كه شامل تصويرسازي، تمرين ذهني، تمركز، كاهش اضطراب و استرس رقابتي و... است؛ زيرا فرايندهاي شناختي از قبيل يادگيري، ادراك، حافظه و تفكر در رشته‌هاي ورزشي نيز حائز اهميت است. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه اضطراب و استرس رقابتي كليك كنيد.

اهميت روانشناسي ورزشي و كاربرد آن

روانشناسي ورزشي، يكي از نيازهاي اساسي در دنياي ورزش است. امروزه آمادگي رواني در اجراي عملكردهاي ورزشي از اهميت چشمگيري برخوردار شده است؛ در حالي كه قبلاً بيشتر بر اهميت آماده سازي جسماني تأكيد مي‌شد. اين شاخه از روانشناسي كمك مي‌كند تا بتوانيم ميزان موفقيت ورزشكاران را برآورد كنيم؛ چراكه عملكردشان شديدا تحت تاثير عوامل روانشناختي است. افسردگي يكي از عوامل رواني است كه باعث مختل شدن عملكرد ورزشكاران مي‌شود حتي در موارد شديد به ترك ميادين ورزشي منجر مي‌گردد. در اين شرايط با توجه به تاثير ورزش بر افسردگي مي‌توان اميدوار به كاهش شدت بيماري بود.

براي اطلاع بيشتر در زمينه تاثير ورزش بر افسردگي كليك كنيد.

فوايد روانشناسي ورزشي چيست؟

پژوهش‌هاي انجام شده در حوزه روانشناسي ورزشي حاكي از آن است كه مهارت‌هاي رواني نقش مهمي در دستيابي به عملكرد عالي در ورزش و فعاليت‌هاي بدني ايفا مي‌كنند. برخي فوايد روانشناسي مشاوره ورزشي مي‌توان به مواردي مانند افزايش تمركز، بهبود اعتماد به نفس، توانايي خودتنظيمي هيجاني، بهبود قدرت تفكر، كاهش ترس از مسابقه و كارآيي ذهني اشاره كرد. مسلما چنين تاثيراتي باعث مي‌شود كه ورزشكاران در ميادين ورزشي و فعاليت‌هاي جسماني يا تمريني روزمره خود، موفق‌تر عمل كنند. 

براي شناخت بيشتر در زمينه ترس از مسابقه كليك كنيد.

مشاوره روانشناسي ورزشي براي ورزشكاران حرفه اي و افراد عادي

عناصر مهم موفقيت ورزشكاران حرفه‌اي عبارتند از كيفيت تمرين‌هاي جسماني، تعيين اهداف روزانه، تمرين‌هاي ذهني به منظور آمادگي رواني براي رقابت مانند يادگيري راه‌هاي مقابله با ترس از مسابقه، اعتماد به نفس بالا، توجه و تمركز خوب، تصويرسازي ذهني مثبت و آمادگي رواني قبل از ورزش و تعهد اشاره كرد كه در عملكرد درخشان ورزشكاران حرفه‌اي و قهرمانان ملي موثر هستند. 

هر چند غالبا برداشت عمومي چنين است كه مشاوره روانشناسي ورزش تنها مربوط به ورزشكاران حرفه‌اي است اما اين حوزه تخصصي دربرگيرنده محدوده وسيعي از موضوعات علمي، كلينيكي و كاربردي مربوط به ورزش و تمرينات است. روان شناسي ورزش فرصتي فراهم مي‌كند كه هر ورزشكاري بتواند در بالاترين حد توانايي خود به رقابت بپردازد. در اين راستا راهبردهايي آموزش داده مي‌شود تا افراد روحيه خود را در شرايط سخت حفظ كنند، فشار و استرس رقابتي را كم كنند، بتواند ذهن آگاهي و تمركز خود را در هر شرايطي حفظ كنند، راهبردهاي تيمي موفقيت آميزي را به كار گيرند و به طور كلي به هرآنچه كه مي‌خواهند دست يابند.

چرا مركز مشاوره روانشاسي حامي هنر زندگي

مركز مشاوره حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است كه مي‌تواند به شما در زمينه تاثيرات ورزش و علم روانشناسي بر پيشرفت ورزشكاران حرفه‌اي و افراد عادي و كاهش مشكلات و بيماري‌هاي روحي و رواني كمك كند. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد.

حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان ارتباط برقرار كنند. همچنين امكان مشاوره همزمان در زمينه‌هاي ديگري از جمله خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... نيز وجود دارد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره تلفني و مشاوره حضوري كليك كنيد.

سوالات متداول

چگونه مي‌توان در رشته روانشناسي ورزشي به تحصيل پرداخت؟

رشته روانشناسي ورزشي متاسفانه در مقطع كارشناسي در كشور وجود دارد اما در مقطع ارشد شما مي‌توانيد اين رشته را انتخاب كنيد. با اين حال در مقطع كارشناسي مي‌توانيد در هر رشته‌اي تحصيل كنيد اما بايد بدانيد كساني كه در مقطع كارشناسي از رشته‌هاي روانشناسي و علوم ورزشي فارغ التحصيل مي‌شوند بسيار موفق‌تر خواهند بود. 

براي دريافت مشاوره در زمينه روانشناسي ورزشي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد

منبع: روانشناسي ورزشي چيست

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: روانشناسي ورزشي،
موضوع:
[ ۱۱ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۱۷:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی