مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

خوابيدن نوزاد كنار والدين يا بين پدر و مادر يكي از دغدغه‌هايي است كه پس از تولد فرزند براي زوجين ايجاد مي‌شود. در اين شرايط اكثر والدين در مورد اينكه آيا بايد نوزاد را در محيطي جدا بخوابانند يا اينكه حتماً نوزاد بايد در كنار آن‌ها قرار بگيرد از متخصصين سؤال مي‌پرسند و در مورد آثار و پيامدهاي خوابيدن كودك كنار والدين يا به دور از آن‌ها جويا مي‌شوند. اما در واقع آنچه كه از اهميت بالايي برخوردار است بررسي شرايط و محيطي است كه فرزند در آن قرار دارد. بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه عوامل گوناگوني براي تصميم‌گيري در اين باره دخيل هستند. در ادامه به بررسي نكاتي كه بايد به آن توجه كنيد خواهيم پرداخت در كنار اين موضوع بهره بردن از مشاوره كودك مي‌تواند به تصميم‌گيري بهتر به شما كمك كننده باشد.

 منبع: خوابيدن نوزاد كنار والدين

 

خوابيدن نوزاد كنار والدين كار درستي است؟

اينكه شما تصميم بگيريد نوزاد را در اتاق خواب خود بخوابانيد يا اينكه او را از ابتدا در اتاقي جدا قرار دهيد يك انتخاب شخصي است كه به سبك زندگي و اصول تربيتي شما بستگي دارد. برخي افراد كه براي پرورش استقلال در فرزند خود اهميت بسياري قائل هستند ترجيح مي‌دهند كودك را از ابتدا در اتاق خود بخوابانند.

با اين حال مشكلاتي مثل نياز به شيردهي در نيمه شب، يا چك كردن وضعيت تنفسي نوزاد و پيشگيري از بروز مشكلاتي نظير سندروم مرگ ناگهاني بسياري از والدين را مجبور مي‌كند تا نوزاد را در اتاق خواب خود بخوابانند. متخصصان به والدين توصيه مي‌كنند كه براي پيشگيري از وابستگي افراطي ميان والد و نوزاد و در عين حال برطرف شدن نيازهاي كودك در هفته‌ها يا چند ماه ابتدايي كودك را در كنار خود بخوابانيد اما به تدريج او را به اتاق خود منتقل كرده و در طول شب زمان‌هايي را براي سر زدن به او اختصاص دهيد. توجه به نكات زير به شما كمك مي‌كند تا به طور دقيق‌تري در اين باره تصميم بگيريد و از آرامش رواني فرزند خود اطمينان بيشتري كسب نماييد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه نوزاد تازه متولد شده كليك كنيد.

خوابيدن نوزاد كنار والدين | در نظر گرفتن نياز كودك به ارتباط جسماني

نوزاد پس از به دنيا آمدن، در يك سال اول زندگي به ارتباط فيزيكي نزديك با مادر نيازمند است. برآورده نشدن اين نياز در اين زمان مي‌تواند باعث آسيب ديدن سبك دلبستگي كودك شده و درنهايت به بروز مشكلاتي نظير اضطراب و ساير اختلالات هيجاني بيانجامد. به همين خاطر اگر تصميم داريد فرزندتان را در محيطي دور از خود بخوابانيد تلاش كنيد تا در طول روز ارتباط فيزيكي نزديكي با او داشته باشيد و به اندازه كافي او را در آغوش بگيريد يا رفتارهايي نظير نوازش را انجام دهيد. اين كارها باعث مي‌شود كه نوزاد نسبت به محيط پيرامون اطمينان بيشتري به دست بياورد و هنگام جدا شدن از شما نگراني كمتري از خود نشان دهد. در نتيجه نگذاريد پرورش استقلال به بهاي از دست رفتن پيوند عاطفي ميان شما و فرزندتان تمام شود. 

اطمينان از درست تغذيه شدن كودك

نوزادان در ماه‌هاي اوليه زندگي با فواصل كم‌تري شير مي‌خورند. همين مسئله باعث مي‌شود كه مادران اغلب بارها در طول شب بارها بيدار شده و به خاطر گريه و بي‌قراري به او شير بدهند. از همين رو اگر مي‌خواهيد فرزندتان را از ابتدا در اتاق خودش بخوابانيد لازم است زمان‌هايي را در طول شب تعيين كنيد و براي شير دادن به او به اتاقش برويد. همچنين بهتر است كه اتاق كودك نزديك اتاق شما باشد تا در صورت بيدار شدن و گريه كردن او بتوانيد صدايش را بشنويد. اگر خواب بسيار سنگيني داريد يا اتاق كودك در فضايي دور از اتاق شما قرار دارد بهتر است در طول دوران نوزادي فرزندتان را در كنار خود بخوابانيد.

خوابيدن نوزاد كنار والدين | توجه به شيوه صحيح خواباندن نوزاد

نوزادان در يك سال اول زندگي در معرض سندروم مرگ ناگهاني هستند. اين سندروم اغلب در نتيجه بروز مشكلي در سيستم تنفسي نوزاد ايجاد مي‌شود. استفاده از لباس‌هاي بسيار گرم، انداختن پتو روي صورت نوزاد و دمر خواباندن او از جمله عواملي هستند كه مي‌توانند در بروز اين مشكل نقش داشته باشند. در نتيجه اگر مي‌خواهيد نوزاد را در اتاق جدا بخوابانيد به شيوه صحيح خواباندن او توجه نماييد. خواباندن نوزاد به پشت و اطمينان از باز بودن راه تنفسي او مهم‌ترين مواردي هستند كه بايد به آن‌ها توجه كنيد. 

استفاده از رخت خواب مخصوص نوزاد

براي آنكه در طول شب نوزاد غلت نزند و در موقعيت نامناسبي قرار بگيرد لازم است كه از تخت خواب مخصوص نوزاد استفاده كنيد. تنها گذاشتن كودك در تخت خواب بزرگسال امنيت او را به خطر مي‌اندازد و هرگز توصيه نمي‌شود.

براي شناخت بيشتر در زمينه مراقبت از نوزاد كليك كنيد.

خوابيدن نوزاد كنار والدين | وضعيت قرارگيري بدن مادر در خواب

اگر مي‌خواهيد نوزاد را در كنار خود بخوابانيد بايد به موقعيت قرارگيري بدنتان نسبت به كودك توجه كنيد به خصوص اگر وزن بالايي داريد بهتر است كودك را بعد از خوابيدن به تخت مخصوص خود منتقل كنيد تا در حين خواب و به خاطر غلت زدن روي او نيافتيد.

ايجاد محيط مناسب براي خواب كودك

علاوه بر اينكه تخت خواب انتخابي براي نوزاد بايد متناسب سن او باشد، در صورتي كه مي‌خواهيد فرزندتان را در اتاق جداگانه بخوابانيد بايد به عوامل ديگري در محيط نيز توجه فرماييد. براي مثال لازم است كه اطراف تخت كودك را خالي كنيد تا امكان افتادن هر شي‌ء روي تخت كودك را از بين ببريد. بهترين گزينه اين است كه محل تخت خواب نوزاد در وسط اتاق خواب باشد.

توجه به جنس لباس نوزاد

هنگام خواب به خصوص زماني كه مي‌خواهيد كودك را تنها بگذاريد لازم است لباس راحتي تن او كنيد تا در طول شب دچار مشكل تنفسي نشود. پوشاندن لباس‌هاي تنگ يا بسيار ضخيم مي‌تواند براي كودك خطرناك باشد و هرگز توصيه نمي‌شود.

 

سؤالات متداول

- ادامه‌دار شدن خوابيدن نوزاد در كنار والدين در طول دوران كودكي چه عواقبي به همراه دارد؟

اين مسئله معمولاً باعث مي‌شود كه كودك به جاي شكل‌دهي دلبستگي ايمن، احساس وابستگي به والدين را در خود شكل بدهد و در نبود آن‌ها دائماً احساس اضطراب و پريشاني داشته باشد. علاوه بر اين خوابيدن كودك در كنار والدين با ايجاد محدوديت در رابطه جنسي زوجين مي‌تواند رابطه زن و شوهر را تحت تأثير قرار داده و به بروز تنش‌هايي ميان آن‌ها بيانجامد. هم‌چنين داشتن رابطه جنسي زماني كه كودك در اتاق خواب حضور دارد هرگز توصيه نمي‌شود. كودكان به دليل ناتواني در درك عمل جنسي ممكن است در صورت شنيدن يا ديدن صحنه‌هايي از آن احساس كنند كه عملي پرخاشگرانه در حال وقوع است و همين مسئله مي‌تواند اضطراب بسيار شديدي را در آن ها ايجاد نمايد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه زمان و راهكارهايي براي جدا خوابيدن كودك كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خوابيدن نوزاد كنار والدين مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره‌ 9092305265 تماس بگيريد.

 منبع: خوابيدن نوزاد كنار والدين

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۱۱:۲۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی