مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

در بسياري از مواقع طلاق و شكاف ها به خاطر اشتباهات بعد از دعوا زوجين اتفاق مي‌افتد. بين شما و همسرتان دعوايي پيش آمده و حالا كه گذشته نمي‌دانيد كه چطور برخورد كنيد. از او عصباني هستيد و از يك طرف مي‌دانيد خودتان هم بي‌تقصير نبوده‌ايد. اگر اشتباهاتتان را بگوييد و عذرخواهي كنيد منت‌كشي حساب مي‌شود؟ يا ممكن است بعدا به ضرر خودتان تمام شود؟ اگر مدتي با او قهر كنيد تا خودش قدم به جلو بگذارد و بفهمد اشتباه كرده چطور است؟ همه اين‌ها فكرهايي است كه بعد از دعوا به ذهن افراد مي‌رسد. بعد از دعوا كارهايي وجود دارد كه بايد مراقب انجام ندادن آن‌ها باشيد و در عوض به كارهايي بپردازيد كه به بهبود رابطه‌تان كمك كند. با آگاهي از اين اصول مي‌توانيد بحث و دعوا را به يك فرصت تبديل كرده و در جهت رشد و تقويت رابطه‌تان حركت كنيد.

منبع: اشتباهات زن و شوهر

 

يا هردو مي‌بريد يا هردو مي‌بازيد

دعوا كردن يك بازي نيست كه اگر همسرتان را مجاب به رفتاري بنا به خواسته خود كنيد، برنده اين بازي مي‌شويد. دعواي زن و شوهر يك برنده و يك بازنده ندارد. اگر بحث بين شما و همسرتان به فهميدن مشكل و حل كردن آن به طور مشترك منجر نشود، چه شما به هدفتان برسيد چه نه، هردو بازنده‌ايد. يادتان نرود كه شما هردو عضو يك تيم به نام خانواده هستيد. پس بايد براي برنده شدن آن و پيشرفت خانواده خود تلاش كنيد.

اما يك استثنا هم وجود دارد. كسي كه براي آشتي پيش‌قدم شود برنده است و آن يكي بايد برايش هديه بخرد. تصور نكنيد آشتي كردن نقطه ضعف شما را نشان مي‌دهد. آشتي كردن نشانه آن است كه شما مي‌خواهيد مسئله را حل كنيد و نمي‌خواهيد خانواده و زندگي مشترك‌تان آسيب ببيند. پس شما به نفع تيمتان كار مي‌كنيد! براي اين منظور مي‌توانيد مقاله ارتباط صحيح با همسر را مطالعه كنيد.

دعوا قوانين را تغيير نمي‌دهد

براي خانه قوانيني داشته باشيد كه به حفظ كانون خانواده كمك كند مثل سلام كردن به هم، غذا خوردن سر يك ميز و خوابيدن روي تخت خودتان. هر چقدر هم كه از هم عصباني هستيد و دعوا شديد بوده اين قوانين رعايت مي‌شود. دعوا بر سر يك مسئله خاص بوده و نبايد همه زندگي شما را در بر بگيرد و تحت تاثير خود قرار دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد.

اشتباهات بعد از دعوا زوجين | صبر چرا اما قهر نه!

وقتي آهن سرد است به آن ضربه بزنيد. اين جمله يعني صبر كنيد تا هيجان و عصبانيت حين دعوا براي هر دو شما فروكش كند تا بتوانيد در مورد مشكل به وجود آمده در آرامش صحبت كرده و راه حلي پيدا كنيد. اما اين صبر كردن به معناي قهر كردن نيست. قهر اين معني را مي دهد كه "اگر آن طور كه مي خواهم رفتار نكني تو را ترك مي‌كنم"، اين پيام اگر تكرار شود علاقه بين زن و شوهر را از بين مي‌برد. اگر هنوز عصباني هستيد و همسرتان مي‌خواهد با شما حرف بزند، با يك پيام مانند علامت دست يا كلمه‌اي كه قرارداد بين شماست به او بفهمانيد كه هنوز آرام نشديد و بايد براي حرف زدن صبر كند. اما در نظر داشته باشيد قهر طولاني و اجتناب از گفت و گو به رابطه‌تان آسيب خواهد زد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه قهر طولاني كليك كنيد. 

حرف‌هاي حين دعوا همان‌جا مي‌ماند!

 

اگر حرفي از همسرتان در خين دعوا شنيده‌ايد كه شما را آزرده كرده، همان موقع در موردش صحبت كنيد و از مطرح مردن آن حرف در بحث‌ها و دعواهاي ديگر خودداري كنيد. ادامه دادن بحث حل نشده دعوا يا رفتار ناراحت‌كننده همسرتان با گوشه و كنايه با گذشت زمان آسيب خيلي بيشتري به زندگي مشتركتان مي‌زند. پس سعي كنيد هر مسئله‌اي را با گفت و گو حل كنيد. از طرفي گفتن هر حرفي در دعوا نيز جايز نيست، برخورد صحيح در زمان دعوا نيز نبايد ناديده گرفته شود. براي كسب اطلاعات بيشتر، مقاله برخورد صحيح در زمان دعوا را مطالعه نماييد. 

اشتباهات بعد از دعوا زوجين | سرزنش نكنيد

اگر بعد دعوا همسرتان را براي به وجود آمدن آن موقعيت سرزنش كنيد يعني تنها او را مقصر مي‌دانيد. در حالي كه اينطور نبوده و هيچ دعوايي تنها يك مقصر ندارد. از آن گذشته، ما هم دنبال پيدا كردن مقصر نيستيم. در دعواها و اختلافات خانوادگي همه افراد به نوعي نقش دارند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلافات خانوادگي كليك كنيد.

تنها براي اشتباهات خود عذرخواهي كنيد

اين كه شما همه مشكلاتي كه باعث دعوا و بگومگو شده را درست يا غلط به گردن بگيريد و بگوييد "باشه همه‌چي تقصير منه عذر مي‌خوام"، اشتباه است. منطقي فكر كنيد و اگر قسمتي از رفتار شما اشتباه بوده آن را بپذيريد و بابت آن عذرخواهي كنيد. در عذرخواهي كردن توجه داشته باشيد كه بگوييد بابت چه چيز عذرخواهي مي‌كنيد و رفتار مورد نظرتان را ذكر كنيد.

انتظاراتتان را بگوييد

 

اگر رفتاري از همسرتان شما را آزرد به او بگوييد كه بابت چه رفتاري احساس بدي پيدا كرده‌ايد و انتظار داشتيد چگونه رفتار كند. اگر به شما توهين كرده، اگر سر شما داد زده، اگر شما را مسخره كرده يا درباره يكي از اعضاي خانواده و دوستانتان توهيني كرده، دليل ناراحتي شما هرچه كه هست آن را يادآوري كرده و بگوييد كه باعث ناراحتي شما شده و انتظار داريد آن رفتار را ادامه ندهد.

حتي به او بگوييد كه مي‌توانيد براي تغيير رفتارش به او كمك كنيد. اگر تغييري در رفتارش حتي به صورت جزئي ديديد از او تشكر كنيد تا با انگيزه بيشتري خود را اصلاح كند؛ «اين دفعه كه باهم بحث كرديم صدايت آرام‌تر بود. ممنونم كه توجه مي‌كني».

جنگ اول!

از ترس اين كه بحث منجر به دعواي دوباره نشود، از يك مشكل حل نشده نگذريد. اين كه با سختي و گفت و گو يك مشكل را حل كنيد بهتر از آن است كه بعد از مدت‌ها دوباره بر سر همان موضوع با شدت بيشتر دعوا كنيد يا از آن بدتر اين مشكل شما را برنجاند و چيزي  در مورد آن نگوييد.

اشتباهات بعد از دعوا زوجين | منظورم اين نبود!

 

از اين جمله به طور جدي اجتناب كنيد. شايد واقعا شما حرفي زده باشيد كه منظورتان را درست نرسانده باشد و باعث ناراحتي همسرتان شده باشد. اما در هر صورت شما آن حرف را گفته‌ايد و همسرتان ناراحت شده است. پس بپذيريد كه آن حرف اشتباه بوده و بابت آن عذرخواهي كنيد. اين كه بگوييد منظوري نداشتم يا منظورم اين نبود يك جور بهانه آوردن است كه همسر شما را بيشتر دلخور مي‌كند.

بحث روي كاغذ

در مورد مشكلي كه منجر به دعوا شده، پس از ارام شدن و فروكش كردن عصبانيت صحبت كنيد تا به يك راه حل برسيد. مطمئنا يك مشكل با دعوا حل نمي‌شود. پس بعد از دعوا حتما نياز به يك گفت و گوي دوباره است، اما اين بار با هدف پيدا كردن راه حل صحبت كنيد. باهم قرار بگذاريد كه چند ساعت باهم حرف نزنيد و هر راه حلي كه براي برطرف شدن آن مشكل به ذهنتان مي‌رسد را روي كاغذ يادداشت كنيد. وقتي براي صحبت كردن كنار هم آمديد، راه حل ها را مرور كرده و فوايد و موانعي كه هر راه حل دارد را براي آن بنويسيد و سعي كنيد در آخر روي يك راهبرد به توافق برسيد.

اشتباهات بعد از دعوا زوجين | نزديكي بعد از دعوا

بعضي از مردان علاقه دارند كه بعد از دعوا و حل شدن مساله، رابطه جنسي داشته باشند تا بيشتر به همسرشان نزديك شوند. اما زنان معمولا در اين مواقع آمادگي احساسي براي رابطه جنسي ندارند. اگر شما هم از آن دسته زناني هستيد كه در اين مواقع به نزديكي علاقه نداريد با آرامش به همسرتان بگوييد. مثلا به او بگوييد: « مي‌دونم دوست داري حس بينمون بهتر بشه و اين براي من خيلي مهمه، ولي الان من آمادگي رابطه رو ندارم».

سخن آخر

بحث و دعوا يك امر اجتناب ناپدير در زندگي مشترك است اما بايد توجه داشته باشيد كه از اشتباهات بعد از دعوا خودداري كنيد تا مشكلات جدي‌تر نشود. در غير اين صورت بحث و دعواهاي بيشتري به دنبال برخورد اشتباه شما به وجود مي‌آيد و اين دور باطل همواره ادامه پيدا مي‌كند. اگر دعواهاي زناشويي‌تان تمام نمي‌شود و زندگي را برايتان مختل كرده، توصيه مي‌شود از مشاوره خانواده كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه اشتباهات بعد از دعوا زوجين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اشتباهات زن و شوهر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اشتباهات زن و شوهر،
موضوع:
[ ۲۱ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۳:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی