مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تمام مردان حداقل يكبار ناتواني جنسي را تجربه كرده و براي درمان نعوظ اقدام كرده‌اند. تنها مردان مي‌دانند كه اختلال نعوظ چقدر ويرانگر بوده و چه تاثير مخربي بر هويت مردانه مي‌گذارد. در گذشته مشكلات رواني را مسبب اختلالات نعوظ در مردان مي‌دانستند، اما امروزه جامعه پزشكي داروها، شيوه زندگي و آسيب‌ها را عوامل شايع اختلال نعوظ معرفي مي‌كند. نگراني‌هاي بيش از حد در اولين تجربه اختلال در نعوظ، شما را وادار به جستجوي راهي براي درمان آن مي‌كند. مصرف خودسرانه داروها و مواد مخدري همچون ترامادول، از جمله راهكارهاي ناكارآمد براي درمان نعوظ است. اما بهتر است به جاي اين راهكارها و خوردن داروهاي متعدد تاخيري، به دنبال درمان‌هاي صحيح و كارامد باشيد كه در ادامه مقاله به بررسي كامل آن‌ها پرداخته ايم. براي آگاهي بيشتر در زمينه داروهاي تاخيري كليك كنيد.

منبع: درمان نعوظ

 

درمان نعوظ در مردان | اختلال نعوظ چيست؟

اختلال نعوظ در طبقه‌بندي اختلالات روانپزشكي در دسته اختلالات عملكرد جنسي قرار دارد. مشخصه اصلي اختلال نعوظ، ناتواني مكرر در دستيابي به نعوظ يا حفظ آن در طول فعاليت جنسي است كه در مدت زمان قابل توجهي فرد را درگير خود مي‌سازد. روان پزشكان و رانشناسان براي اينكه تشخيص اختلال نعوظ را در نظر بگيرند عملكرد جنسي فرد در طي 6 ماه اخير را بررسي مي‌كنند. در صورتي كه فرد حداقل در 6 ماه گذشته در اكثر موقعيت‌هاي جنسي ناتواني در نعوظ را تجربه كرده باشد، اختلال در اين زمينه مطرح مي‌شود كه به درمان‌هاي روان شناختي نظير سكس تراپي نياز دارد.

درمان نعوظ | عواملي كه در فرايند درمان مداخله مي‌كنند

برخي عوامل به عنوان عوامل خطر در زمينه ابتلا به اختلال نعوظ مطرح مي‌شوند. از جمله اين عوامل مي‌توان به سيگار كشيدن، عدم تحرك جسماني كافي، ديابت و مشكلات مرتبط با ميل جنسي اشاره كرد. افرادي كه براي درمان اختلال نعوظ به متخصصين مراجعه مي‌كنند بايد كنترل و درمان اين مشكلات را نيز مد نظر داشته باشند. در غير اين صورت اين عوامل با فرايند درمان مداخله كرده و باعث مي‌شود كه نتايج مطلوب حاصل نشود.

عوامل رواني مداخله‌گر در درمان نعوظ 

در بسياري از موارد اختلال نعوظ با يك مشكل روحي رواني در فرد ارتباط دارد. براي مثال پژوهش‌ها نشان داده كه برخورداري از برخي صفات شخصيتي نظير روان رنجورخويي و سلطه‌پذيري مي‌تواند در ابتلا به اختلال نعوظ نقش داشته باشد. هم چنين اختلالاتي نظير افسردگي، استرس پس از سانحه و اختلالات اضطرابي به طور شايعي در كنار مشكلات نعوظ وجود دارند و مي‌توانند علت زير بنايي اين اختلال باشند؛ در اين شرايط متخصصان تشخيص اختلال نعوظ روان زاد را مطرح مي‌كنند. براي آگاهي بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد.

در اين شرايط بسيار اهميت دارد كه در كنار ارزيابي عملكرد جنسي توسط روانشناس، ارزيابي رواني كاملي را نيز دريافت كرده و در صورت وجود هرگونه مشكل روان شناختي در كنار مشكل نعوظ به درمان آن‌ها نيز بپردازيد. عدم توجه به اين مسائل باعث مي‌شود كه مشكل جنسي به طور ريشه‌اي درمان نشده و پس از گذشت زمان كوتاهي از درمان، مجدداً بروز يابد. مشاوره جنسي مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد. 

ارتباط سن با نعوظ

 

هر چقدر سن افزايش پيدا مي‌كند، زمان بيشتري براي تحريك تناسلي و نعوظ نياز مي‌شود. در سنين 18 تا 20 سالگي نعوظ شايد فقط چند ثانيه طول بكشد. اما در 30 تا 40 سالگي براي رسيدن به نعوظ حداقل به 1 تا 2 دقيقه زمان نياز است و بعد از 60 سالگي حتي ممكن است زماني بيشتر از 2 دقيقه نياز باشد. براي يك فرد 70 ساله شايد نعوظ مجدد تا يك روز يا حتي بيشتر به طول بينجامد.

بهتر است با افزايش سن خود قبول كنيد كه تاخير در نعوظ روند طبيعي افزايش سن است و با قرص‌هاي مختلف، تنها براي مدت كوتاهي به وضعيت دلخواه مي‌رسيد. از آنجايي كه اختلال نعوظ يكي از مسائل تشديد كننده علائم افسردگي و استرس زا در افراد است، پذيرش سريع‌تر باعث كاهش استرس و نگراني شده و در نعوظ و سيكل درمان آن كمك بيشتري مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه قرص‌هاي اختلال نعوظ كليك كنيد. 

پيش از درمان نعوظ عروق خونيتان را بشناسيد

آلت تناسلي شما يك عضو عروقي است. همه چيزهايي كه بر سرخ رگ‌ها تاثير مي‌گذارد (مثل كلسترول و چربي اشباع) بر جريان خون آلت تناسلي نيز تاثير مستقيم دارند. بنابراين يكي از روش‌هاي مناسب ديگر براي افزايش نعوظ مراقبت از رژيم غذايي است. افزايش كلسترول و چربي اشباع شده يكي از اصلي‌ترين دلايل اختلال نعوظ مي‌باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلال نعوظ كليك كنيد. 

تكنيك ها و راه‌هاي درمان مشكلات نعوظ

برخي نكات مهم در درمان نعوظ به شرح زير مي‌باشند:

1. داروها نعوظ را مختل مي‌كنند

خيلي از داروهايي كه بي ضرر به نظر مي‌آيند، ممكن است بر نعوظ شما تاثير گذاشته باشند. داروهاي بدون نسخه اي مانند آنتي هيستامين‌ها، ديورتيك‌ها يا داروهاي قلب و فشار خون و حتي آرام بخش‌ها در توانايي نعوظ اختلال ايجاد مي‌كنند. در صورت مصرف داروهاي خاص، بهتر است با پزشك خود مشورت كنيد. در نظر داشته باشيد استفاده از داروهايي چون وياگرا، تادالافيل و حتي كرم آلپروستاديل بايد با نظر متخصص مصرف شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تادالافيل كليك كنيد. 

2. به دنبال درمان نعوظ اما الكل مي‌نوشيد؟!

 

الكل ميل جنسي را افزايش مي‌دهد اما در عملكرد جنسي برعكس عمل مي‌كند. الكل به دليل سركوب كردن سيستم عصبي مركزي در طولاني مدت تعادل هورموني را برهم زده و باعث آسيب‌هاي عصبي و كبدي مي‌شود. آسيب در كبد باعث مي‌شود تا هورمون‌هاي زنانه بيشتري در بدن شما ترشح شده و ديگر نتوانيد به صورت طبيعي به نعوظ مردانه دست پيدا كنيد. براي آگاهي بيشتر در اين زمينه، مقاله ترك اعتياد به الكل را مطالعه نماييد.

3. كنترل مصرف نيكوتين

آزمايشي در دانشگاه تگزاس بر افراد غير سيگاري صورت گرفت تا تاثير نيكوتين را بر نعوظ مشخص كند. به افراد غير سيگاري آدامس‌هاي نيكوتين داده شد تا چند هفته آن‌ها را آزمايش كنند. بعد از چند هفته تا 23 درصد كاهش برانگيختگي جنسي در اين افراد مشاهده شد. پس براي افزايش برانگيختگي و نعوظ بهتر، براي ترك سيگار اقدام كنيد. براي آگاهي بيشتر در زمينه ترك سيگار كليك كنيد. 

4. زياد دوچرخه سواري نكنيد

جالب است بدانيد دوچرخه سواري روي يك زين باريك به دليل فشار بيش از حد در ناحيه بين پاها، باعث اختلال در اعصاب و رگ‌هاي خوني مهمي مي‌شود. اگر مي‌خواهيد با اين مشكل روبرو نشويد از يك زين پهن و بدون دماغه استفاده كنيد.

5. تعداد روابط جنسي خود را افزايش بدهيد

هر چقدر از تعداد روابط جنسي كمتري در هفته بهره ببريد، احتمال اختلال نعوظ در شما بالاتر است. با مقاربت منظم و بيشتر در طول هفته، خود را در مقابل اختلال نعوظ محافظت نمائيد. البته نبايد حد طبيعي رابطه جنسي در خود را ناديده بگيريد. استفاده از قرص‌هاي تاخيري براي بالا بردن زمان رابطه نيز به توانايي نعوظ آسيب مي‌زند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كليك قرص هاي تاخيري كنيد. 

6. آرامش داشتن تاثير زيادي دارد

آرامش به قدري اهميت دارد كه زماني، نداشتن آرامش را تنها دليل مشكلات نعوظ مي‌دانستند. وثتي كه آرامش نداريد (بدن در حالت سمپاتيك)، بدن اصلا به فكر توليد مثل و نعوظ نبوده و با مشكل روبرو خواهيد بود. بنابراين بهتر است آرامش خود را حفظ كنيد تا بدن به حالت آرامش رسيده و در نعوظ و توليد مثل همكاري كند. براي كسب آگاهي بيشتردر اين زمينه مي‌توانيد مقاله درمان استرس را مطالعه نماييد.

7. از تحريك كننده‌هاي كلي بدن اجتناب كنيد

منظور از تحريك كننده‌هاي كلي، كافئين‌ها و ساير مواد مشكوكي است كه به عنوان تقويت كننده‌هاي انرژي معرفي مي‌شوند. بهتر است به توصيه قبلي بيشتر توجه كنيد كه مي‌گويد آرامش در حين رابطه جنسي خيلي مهم و اساسي است. بهتر است عضلات قبل از نعوظ، بدون تحريك و آرام باشند. ميزان طبيعي رابطه جنسي نيز در ميزان تحريك تاثيرگذار است. براي آگاهي بيشتر در زمينه حد طبيعي رابطه جنسي كليك كنيد. 

8. بر پوست خود تمركز كنيد

يكي ديگر از روش‌هاي اساسي كه براي درمان اختلال نعوظ مي‌تواند به شما كمك كند، تمركز بيشتر بر جنبه‌هاي ايجاد صميمت و همراهي با شريك زندگيتان است. منظور پيشنوازي‌ها و لذت بردن از يكديگر بدون نگراني راجع به نعوظ است. در ضمن فراموش نكنيد پوست بزرگ‌ترين اندام حسي بدن است نه آلت تناسلي! پس تمركز خود را بر روي معاشقه بيشتر كنيد. 

9. براي درمان اختلال نعوظ هندوانه بخوريد

هندوانه به دليل اثرات مشابه با وياگرا (سيترولين) موجب انبساط رگ‌هاي خوني بدن شده و بر خلاف وياگرا‌ها فقط يك اندام خاص را هدف نمي‌گيرد. سيترولين هندوانه موجب انبساط رگ‌هاي خوني در تمام بدن شده و براي قلب، سيستم ايمني و سيستم گردش خون مفيد است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه قرص وياگرا كليك كنيد.

10. ورزش را به يك عادت روتين تمرين كنيد 

همان طور كه پيش‌تر اشاره شد، نداشتن تحرك كافي در طول روز يكي از عوامل خطري است كه مي‌تواند در بروز و تداوم مشكل نعوظ دخالت داشته باشد. به همين خاطر براي بهبود عملكرد جنسي خود تلاش كنيد زماني هرچند كوتاه را به ورزش كردن اختصاص دهيد. در اين ميان انجام تمرين‌هايي نظير كگل كه بر تقويت عضلات لگني تمركز دارد، مي‌تواند در جهت بهبود اختلال نعوظ و ساير اختلالات به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان اختلالات جنسي كليك كنيد.

اقدام براي مداخلات حرفه‌اي جهت درمان نعوظ 

آنچه تا الآن گفته شد راهكارهايي خانگي بود كه افراد به كمك آن‌ها مي‌توانند مشكلات نعوظ خود را كه هنوز شدت چنداني نيافته يا به يك اختلال جدي منجر نشده، رفع كنند. اما در برخي موارد افراد با وجود تمام تلاش‌هايي كه مي‌كنند، نمي‌توانند بر اين مشكل غلبه كنند و تا حد زيادي عملكرد جنسي خود را از دست مي‌دهند. در اين شرايط دريافت مداخلات حرفه‌اي از جانب يك متخصص اهميت بسياري دارد.

براي مثال روان شناساني كه در حوزه سكس تراپي فعاليت مي‌كنند، مي‌توانند با به عمل آوردن ارزيابي رواني از وضعيت شما در مورد علل مشكل موجود اطلاعات بيشتري به دست بياورند و براي بهبود اختلال نعوظ اقدامات مؤثرتري انجام دهند. در اين شرايط اگر نياز به دريافت داروي خاصي داشته باشيد، مشاور شما را به يك روانپزشك ارجاع خواهد داد. درنتيجه هرگز به طور سرخود از داروهاي تقويت كننده جنسي به خصوص داروهايي كه به صورت آزاد در مراكز غير معتبر نظير عطاري‌ها به فروش مي‌رسد، استفاده نكنيد.

نظر متخصصان در مورد استفاده از دستگاه‌هايي نظير وكيوم‌ها در درمان نعوظ 

وكيوم‌ها دستگاه‌هاي مكنده‌اي هستند كه با قرار گرفتن روي دستگاه تناسلي مردانه مي‌توانند به افزايش جريان خون در اين ناحيه كمك كرده و مشكلات نعوظ را بهبود ببخشند. با اين حال روانشناسان معتقدند اكثر روش‌هاي فيزيكي درمان‌هاي موقتي براي اختلالات جنسي هستند. در بسياري از موارد اين مشكلات ريشه در مشكلات ارتباطي زوجين، يا اختلالات روحي رواني خود فرد نظير كمبود اعتماد به نفس و اضطراب بالا دارد. تا زماني كه اين مشكلات حل و فصل نشوند، اختلال نعوظ به طور پايدار از بين نخواهد رفت.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان نعوظ و مشكلات زناشوئي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: درمان نعوظ

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان نعوظ،
موضوع:
[ ۲۲ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۴:۳۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی