مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

حل دعواي خانوادگي براي حفظ سلامت و آرامش همه اعضاي خانواده ضرورت دارد. شرايطي را فرض كنيد كه پدر و مادر سر كوچكترين مسائل دعوا و مشاجره دارند و به موازات آن ديگر اعضاي خانواده نيز درگير مي‌شوند و صداي فريادهايشان تا بيرون از خانه مي‌رود. حتي ممكن است در اين شرايط با خود فكر كنيد كه از خانواده‌تان جدا شده و مستقل زندگي كنيد. فقدان مهارت‌هاي ارتباطي لازم ميان اعضا، مشكلات قديمي، شرايط اقتصادي خانواده و... از جمله دلايل بروز دعواهاي خانوادگي هستند. اما اين را بدانيد كه دعوا بخش طبيعي از زندگي خانوادگي است و چيزي كه اهميت دارد، برخورد درست و اتمام به موقع آن‌هاست. با آگاهي از راه‌هاي حل دعوا مي‌توانيد مشكلات و دعواهاي خانوادگي خود را برطرف كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشكلات خانوادگي كليك كنيد.

منبع: دعوا خانواده

 

ضرورت حل دعواهاي خانوادگي 

هر چه تعاملات بيشتر شود، احتمال مشاجره و دعوا نيز بيشتر خواهد شد. به دليل پيوند عميقي كه بين اعضاء خانواده وجود دارد، حتي اگر بحثي صورت گيرد، جدايي و فاصله ديرتر و سخت‌تر اتفاق مي‌افتد. از طرفي اگر براي حل دعواي خانوادگي هيچ اقدام نشود، ناراحتي‌ها روي هم انباشته شده و تبديل به يك گره كور مي‌شوند. مسائل حل نشده مي‌تواند در طولاني مدت مشكلات شديدتري چون اعتياد، طلاق، روابط فرازناشويي و... را به بار آورد. بنابراين براي حل دعواهاي خانوادگي هر چند كوچك، به عنوان عضوي از خانواده مي‌توانيد سهمي موثر باشيد. با خواندن مقاله اهميت خانواده به ضرورت حل دعواهاي خانوادگي بيشتر پي خواهيد برد.

راه هاي پايان دادن به مشاجرات خانوادگي

زماني كه دو نفر از اعضاي خانواده‌تان با هم درگير مي‌شوند، شما هم ناخواسته وارد مجادله و يك دعواي خانوادگي مي‌شويد. به جاي بحث‌هاي طولاني و بي نتيجه يك راهكار جديد پيدا كنيد تا اثر بخش واقع شود. برخي از راه‌هاي حل دعواهاي خانوادگي به شرح زير هستند:

1. ريشه يابي اختلاف ها و مشاجرات

يك گام مهم براي حل كردن دعواي خانوادگي، پيدا كردن عامل بروز آن است. داشتن انتظارات بالا، ناتواني در كنترل خشم، پيش كشيدن مشكلات قبلي، استرس شغلي و مالي، خستگي، نگراني و... مي‌تواند در بالا گرفتن دعواي خانوادگي نقش داشته باشند. به احساسات خود توجه كنيد. بيشتر سر چه مساله اي با يكديگر بحث مي‌كنيد؟ در چه مواقعي تنش‌ها شدت مي‌گيرد؟ چه كاري مي‌توانيد انجام دهيد كه مشكلات بدون درگيري حل شوند؟ علت عصبانيت خودتان را بيان كرده و بگويد به خاطر «اين كار» ناراحت هستم نه اينكه «تو» مرا عصباني مي‌كني.

2. حل دعواي خانوادگي | هيجانات خود را كنترل كنيد

زماني كه عصباني هستيد، صحبت كردن درباره مشكلات و ناراحتي‌ها فقط اوضاع را بدتر مي‌كند. يادگيري مهارت‌هاي مديريت هيجان كمك مي‌كند تا به شيوه‌اي سازنده دغدغه‌هايتان را بيان كنيد.

3. ابراز محبت كنيد

اگر در خانواده‌اي هستيد كه ابراز عشق و محبت در آن سخت است، احتمالا دعوا و مشاجرات بيشتري را تجربه مي‌كنيد. ابراز علاقه در خانواده يك پيوند عاطفي عميق ايجاد مي‌كند كه به موجب آن مي‌توانيد شرايط ديگران را بهتر درك كرده و در صورت لزوم از خودگذشتگي بيشتري نسبت به يكديگر نشان دهيد. اگر ابراز علاقه برايتان مشكل است، مراقبت از حيوان خانگي مي تواند راهگشا باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ابراز علاقه در خانواده كليك كنيد. 

4. يادگيري مهارت هاي ارتباطي

براي رسيدن به آرامشي كه هميشه آرزويش را داريد، بايد به فكر بهبود روابط و تعاملات خودتان باشيد. با بي اعتنايي به صحبت‌هاي هم يا پرخاشگري، باعث تحريك بيشتر يكديگر مي‌شويد. از سرزنش، تحقير و سركوفت زدن بپرهيزيد، به حساسيت‌هاي يكديگر توجه داشته باشيد و دنبال سو استفاده از نقطه ضعف‌هاي هم نباشيد. با يكديگر صحبت كنيد و علت ناراحتي ديگر اعضاي خانواده را جويا شويد.

5. حل دعواي خانوادگي | گفت و شنود سازنده

به ميان حرف‌هاي يكديگر نپريد، همه اعضاي خانواده بايد فرصت داشته باشند تا نظر خود را بيان كنند. به صحبت‌ها و ناراحتي‌هاي يكديگر بدون پيش داوري و با دقت گوش دهيد، نشان دهيد كه به حرف‌هاي همديگر اهميت مي‌دهيد. بررسي كنيد كه منظور او را به خوبي متوجه شده باشيد سپس نظر خود را با حفظ آرامش و احترام بيان كنيد.

6. تقويت حس همدلي و مسئوليت پذيري نسبت به يكديگر

دنبال مقصر بودن يا لجبازي كردن فقط شرايط را بدتر از پيش مي‌كند. وقتي عضوي از خانواده ناراحت است، به موقعيت او توجه كنيد. خودتان را به جاي او بگذاريد تا بتوانيد دنياي او را بيشتر لمس كنيد. شما نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه ديگران طرز فكر شما را داشته باشند و مانند شما رفتار كنند. بايد بپذيريد كه افراد مختلف ديدگاه‌هاي متفاوتي دارند. پس تغيير را از خودتان آغاز كنيد.

7. حل دعواي خانوادگي | مهارت هاي زندگي

يادگيري مهارت‌هاي زندگي باعث افزايش سلامت رواني افراد مي‌شود. اين مهارت‌ها به شما كمك مي‌كند تا رفتارهاي مثبتي در زندگي نشان دهيد. خودآگاهي، عزت نفس و آموختن مهارت حل مسئله كمك مي‌كند تا رويارويي بهتري با مسائل مختلف داشته  و بتوانيد به فشارها و تنش‌هاي زندگي سازگاري بيشتري نشان دهيد. در واقع انعطاف پذيري‌تان نسبت به مشكلات مختلف بيشتر مي‌شود. براي ايجاد چنين تغييراتي زمان زيادي بايد صرف كرد و ممكن است نتيجه دلخواه را نگيريد. مشاوره روانشناسي به شما اين امكان را مي‌دهد تا با ديدي روشن‌تر به خود و زندگيتان بنگريد و مهارت حل مساله را ياد بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مهارت حل مسئله كليك كنيد.

8. بهره گيري از روان درماني

ممكن است يك نفر را مقصر تمام اتفاقات بدانيد. با اين حال هر يك از اعضا در اين مشاجرات نقشي ايفا مي‌كنند پس چيزي كه اهميت دارد اين است كه همگي براي بهبود روابط خود به جلسه خانواده درماني مراجعه كنيد. در غير اين صورت آن فرد حالتي تدافعي گرفته و راضي نمي‌شود براي درمان اقدام كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

حل دعواي خانوادگي | سخن آخر

در نهايت اينكه فراموش نكنيد خانواده مهم‌ترين بخش زندگي تمام افراد است و بر تمام ابعاد شخصيت و زندگي انسان تاثير مي‌گذارد. بحث و دعوا در تمام خانواده‌ها وجود دارد و امري طبيعي و غيرقابل اجتناب است. اما آن چيزي كه مهم است، برخورد درست با اين دعواها و ختم كردن به موقع آنهاست. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا راه‌هاي صحيح برقراري ارتباط با خانواده را ياد بگيريد و بحث و دعوا را به فرصتي براي تقويت روابط خود تبديل كنيد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه يافتن راه حل دعواهاي خانوادگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: دعوا خانواده

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دعوا خانواده،
موضوع:
[ ۲۴ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۵:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی