مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ازدواج با شخصيت مرزي يكي از چالش برانگيزترين روابط براي افراد مي باشد. شخصيت مرزي در ابتداي آشنايي چنان هيجان زده است و از شما بت مي سازد كه فكر مي كنيد شما اولين دختر رويايي زندگي او هستيد. با وجود آن كه مي دانيد رابطه هاي متعددي قبل از شما داشته ولي احساس مي كنيد شما تنها عشق واقعي او بوده ايد. در مقابل رفتارهاي شخصيت مرزي گيج مي شويد. توجه داشته باشيد واكنش ها و رفتارهاي شخصيت مرزي در هر فردي متناسب با ويژگي هاي فردي اش فرق دارد. براي آن كه از وجود اختلال شخصيت مرزي در نامزدتان مطمئن شويد بهتر است علاوه بر شناخت نشانه هاي شخصيت مرزي به يك مشاوره پيش از ازدواج نيز مراجعه نماييد. در ادامه، ازدواج با شخصيت مرزي را به صورت داستان توضيح مي دهيم.

منبع: شخصيت مرزي

 

آشنايي با شخصيت مرزي

به تازگي با پسري به نام سعيد در دانشگاه آشنا شديد. پسري پرشور و جسور است، به همين دليل حس مي‌كنيد كه مي‌توانيد لحظات پر هيجان زيادي را با او داشته باشيد. تا جايي كه مي‌دانيد قبلا با تعدادي از دخترهاي دانشگاه رابطه داشته ولي خيلي زود با آن‌ها به هم زده است.

براي هديه ولنتاين، يك تي شرت زيبا براي او مي‌خريد. دوست داريد آن را بپوشد تا ببينيد بهش مي‌آيد يا نه. هر چه اصرار مي‌كنيد او بهانه مي‌آورد كه الان حوصله ندارد و يك روز ديگر مي‌پوشد. ناراحت مي‌شويد كه نكند از لباسي كه برايش خريديد خوشش نيامده است.

روزي ديگر كه به طور اتفاقي آستينش را بالا مي‌زند متوجه مي‌شويد كه جاي سيگار و نقش و نگارهايي از جراحت چاقو روي دستش است. در واقع اين‌ها آثار خود جرحي‌هاي اوست. شخصيت مرزي خود جرحي‌هايش را با بهانه‌هاي مختلف مي‌پوشاند و اگر به آن اعتراف كند، خود جرحي را تسكين دهنده و خوشايند مي‌داند.

نوسان شديد خلق شخصيت مرزي، ابري يا آفتابي!

شخصيت مرزي به نحو باثباتي، بي‌ثبات هستند! چيزي كه ممكن است بيشتر شما را اذيت كند اين است كه سعيد به طور فزاينده‌اي غيرقابل پيش بيني است. اين بي‌ثباتي‌ها به تكانشگري كشيده مي‌شود، رابطه عشقي‌تان با سعيد بسيار متلاطم و پرآشوب است. اين موضوع شما را گيج مي‌كند. در نتيجه نمي‌دانيد چطور با شخصيت مرزي رفتار كنيد.

اوج تا آسمان هفتم و فرود تا قعر جهنم در كنار شخصيت مرزي

دنياي سعيد، سياه و سفيد است يعني حد وسط ندارد. شخصيت مرزي گاهي اوقات مانند يك پرنسس با شما رفتار مي‌كند، براي خوشحال كردنتان خيلي زيبا برنامه ريزي مي‌كند، به دنبالتان مي‌آيد، پياده مي‌شود و در ماشين را برايتان باز مي‌كند، شما را به بهترين رستوران شهر به صرف شام دعوت مي‌كند و گردنبندي گران قيمت برايتان مي‌خرد و روز ديگر نه تنها از اين رفتارها خبري نيست بلكه شما را به باد انتقاد مي‌گيرد جوري كه انگار هيچ ارزشي برايتان قائل نيست.

براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد.

ترس از طرد شدن در ازدواج با شخصيت مرزي

سعيد در رابطه بسيار صميمي است، هر كاري مي‌كند تا شما را خوشحال كند ولي امان از روزي كه حس طردشدگي كند. بعد از امتحان دانشگاه كه فكر مي‌كنيد نتيجه دلخواهتان را نمي‌گيريد، بي‌حوصله هستيد و جلوتر از سعيد راه مي‌رويد، بدون اينكه علتش را بپرسد، فكر مي‌كند داريد به او بي‌اعتنايي مي‌كنيد پس مي‌گويد «خيلي تند راه مي روي مثل اين كه نمي‌خواهي تو را با من ببينند» و همين موضوع را آنقدر بزرگ مي‌كند تا در نهايت با عصبانيت از او خداحافظي مي‌كنيد.

رفتارهاي پرخطر در شخصيت مرزي

سعيد دنبال‌تان مي‌آيد تا شما را به منزل برساند. در حال رانندگي هست كه ناگهان ماشيني از كوچه‌اي بيرون مي‌آيد تا لحظه آخر ترمز نمي‌كند و راننده ديگر با اخم به او نگاه مي‌كند و مي‌رود ولي سعيد بي‌خيال ماجرا نمي‎شود و با سرعت زياد گاز مي‌دهد. از بين ماشين‌ها لايي مي‌كشد، دور مي‌زند و رو به روي ماشين او ترمز شديدي مي‌كند و فحش‌هاي ركيكي به راننده مي‌دهد و مي‌رود. با بهت و ناباوري به سعيد نگاه مي‌كنيد، شخصيت مرزي از شما عذرخواهي مي‌كند و هر جور شده از دلتان در مي‌آورد.

برزخ تصميم گيري، قطع رابطه يا ازدواج با شخصيت مرزي

گاهي اوقات رفتارهاي شخصيت مرزي چنان برايتان آزاردهنده مي‌شود كه مي‌خواهيد رابطه‌تان را تمام كنيد ولي هر بار كه اين موضوع را مطرح مي‌كنيد رفتارهاي او بيشتر از پيش آزاردهنده مي‌شود. شخصيت مرزي اقدام‌هاي ديوانه وار زيادي انجام مي‌دهد تا از سوي شما طرد نشود به عنوان مثال در مقابل شما شروع مي‌كند به زدن خودش و آنقدر اين كار را انجام مي‌دهد تا نظرتان را عوض كنيد يا تهديد مي‌كند كه خودكشي مي‌كنم. از طرفي خاطرات خوبي كه با او داشتيد و كارهايي كه برايتان انجام داده است تصميم گيري را سخت‌تر مي‌كند.

زماني كه از خانواده شخصيت مرزي مي‌پرسيد متوجه مي‌شود كه پدر و مادرش طلاق گرفتند. احتمالا پدر سعيد، مردي الكلي بوده كه هميشه او و مادرش را كتك مي‌زده است. هر دو او را از نظر هيجاني طرد كرده‌اند. اكنون حس دلسوزي‌تان براي شخصيت مرزي برانگيخته مي‌شود، اين وظيفه شماست كه به او كمك كنيد تا از اين وضع خلاص شود پس در نهايت با درخواست ازدواج شخصيت مرزي موافقت مي‌كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان اختلال شخصيت مرزي كليك كنيد.

ازدواج با شخصيت مرزي

روابط بي‌ثبات و آشفته‌تان همچنان ادامه دارد. به ندرت خوشحال است، فشارهاي رواني خودش را به شما فرافكني مي‌كند و اعصاب شما را خورد مي‌كند. ظرف مدت كوتاهي از عصبانيت به افسردگي عميق فرو مي‌رود. با اينكه تصميم نداريد او را رها كنيد به شما بدبين است. از طرفي هر موقع اوضاع خوب پيش نمي‌رود شخصيت مرزي به مصرف مواد اعتياد آور مختلف روي مي‌آورد.

مداد رنگي هيجان‌ها، شخصيت مرزي است

متوجه شده‌ايد كه سعيد اصلا روي هيجاناتش كنترل ندارد و به دليل طغيان‌هاي هيجاني كه دارد حس مي‌كنيد انگار او را نمي‌شناسيد. شب با تمام وجود با شما عشق بازي مي‌كند و فرداي آن بسيار رسمي و خشك مي‌باشد. علي رغم جسارتي كه دارد، با كوچكترين بي‌توجهي‌تان مضطرب مي‌شود، فكر مي‌كنيد كه اعتماد به نفس متزلزلي دارد يك روز احساس قدرت و توانايي دارد و روز ديگر فكر مي‌كند نمي‌تواند به اهدافش برسد.

شخصيت مرزي رفتار شما را علت پريشاني خودش مي‌داند و هميشه شما را مقصر جلوه مي‌دهد، نمي‌خواهد بفهميد كه چقدر به شما نياز دارد پس ناراحتي خودش را با خشم نشان مي‌دهد. شخصيت مرزي هر موقع شرمگين مي‌شود چون احساس حقارت مي‌كند با پرخاشگري واكنش نشان مي‌دهد چون به او قدرت مي‌دهد. شخصيت مرزي ياد گرفته است كه با پرخاشگري مي‌تواند كارش را پيش ببرد.

ناجي بودن يا پايان زندگي با ازدواج با شخصيت مرزي

به تدريج متوجه مي‌شويد كه نه تنها روند بهبودي در شخصيت مرزي ديده نمي‌شود بلكه به شما خيانت هم مي‌كند، اهل قمار و مصرف انواع مواد است. با او صحبت مي‌كنيد تا اين رفتارهايش را كنار بگذارد ولي مي‌بينيد كه دوباره حماقت‌هاي قبلي‌اش را انجام مي‌دهد، از طرفي از لحاظ اجتماعي پيشرفتي ندارد و مرتب افت مي‌كند. به دادگاه مي‌رويد و درخواست طلاق مي‌دهيد.

وقتي سعيد با خبر مي‌شود رگ دستش را مي‌زند خوشبختانه به موقع به بيمارستان منتقل مي‌شود. تصميم مي‌گيريد بار ديگر به او كمك كنيد ولي اين بار او را به جلسات درماني مي‌بريد تا به صورت اصولي تحت درمان قرار بگيرد. در جلسات به شما درباره نحوه برخورد با شخصيت مرزي آموزش داده مي‌شود. به علاوه از سعيد و گاهي شما خواسته مي‌شود به طور مداوم در جلسات مشاوره خانواده شركت كنيد.

مهم‌ترين نكته اين كه شخصيت مرزي كه در مقابل و اطراف خود مي‌بينيد احتمالا تمام رفتارهاي سعيد را ندارد، اما همانطور كه خودتان تجربه كرده‌ايد رفتارهايي مشابه و به شكلي متفاوت از خود نشان مي‌دهد. 

سوالات متداول

آيا مي‌توان با ابزار و تست‌هاي روانشناسي اختلال شخصيت مرزي را تشخيص داد؟ 

بله. براي تشخيص اختلالات شخصيت به ويژه شخصيت مرزي تست‌هاي مختلفي وجود دارد كه مهم‌ترين آن پرسشنامه شخصيت چند وجهي مينه سوتا است.

بهترين راهكارهاي درماني براي اختلالال شخصيت مرزي چيست؟

براي درمان اين اختلال هم روش‌هاي دارو درماني و هم روش‌هاي غيردارويي وجود دارد. روش‌هاي دارويي زياد توصيه نمي‌شود و فقط برخي نشانه‌هاي فرد را كاهش مي‌دهد. اما درمان‌هاي غيردارويي درمان‌هاي روانشناختي است كه شامل روان درماني و طرحواره درماني مي‌باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با شخصيت مرزي و نحوه برخورد با شخصيت مرزي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: شخصيت مرزي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شخصيت مرزي،
موضوع:
[ ۲۴ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۰:۳۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی