مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

17 سالگي بازه زماني است كه فرزند شما تقريباً دوران نوجواني را طي كرده و آماده ورود به دنياي بزرگ‌سالي است. در اين راه روانشناسي دختر 17 ساله به شما كمك خواهد كرد تا شناخت بيشتري نسبت به اين دوران پيدا كنيد و بتوانيد رفتار صحيح در مقابل نوجوان خود را در پيش بگيريد. در واقع بايد بدانيد پايان يافتن يك دوران بحران‌آميز در زندگي فرزند شما و آغاز زماني كه او مي‌بايست به‌عنوان يك بزرگ‌سال در جامعه خود را معرفي كند؛ دوراني است كه نيازمند توجه والدين مي‌باشد. ارزيابي ميزان پيشرفت فرد قبل از ورود به دنياي واقعي و كمك كردن در جهت از بين بردن نقاط ضعف، بسيار مهم است. بنابراين با توجه به اهميت اين موضوع در ادامه به بررسي نيازهاي اين دوره سني و راهكارهايي براي رفتار كردن با فرزندتان در اين سن خواهيم پرداخت.

منبع:  روانشناسي دختر 17 ساله | با دختر 17 ساله خود چگونه رفتار كنيم؟​​​​​​​

 

وضعيت جسمي و بلوغ فرزند شما در ۱۷ سالگي

سن ۱۷ سالگي براي اكثر دختران زماني است كه بلوغ آن‌ها كامل شده و آن‌ها اندامي زنانه پيداكرده‌اند. بااين‌حال همچنان نشانه‌هاي مربوط به بلوغ نظير وجود جوش‌هاي پوستي يا چاقي در دختران ديده مي‌شود. در اين سن دختران احتياج بسياري به دريافت تاييد در زمينه زيبايي ظاهري دارند. به عبارتي آن‌ها به‌شدت نگران اين مسئله هستند كه ظاهرشان، ازنظر ديگران به حد كافي خوب به نظر برسد. اين مسئله باعث مي‌شود كه آن‌ها در بسياري از مواقع به استفاده از لوازم‌آرايش يا لباس‌هايي روي بياورند كه آن‌ها را زيباتر نشان خواهد داد.

به‌عنوان والدين وظيفه شما اين است كه با نيازهاي فرزندتان همدلي داشته و او را بابت احساساتش شماتت نكنيد. اما در كنار اين مسئله مي‌بايست به فرزندتان آموزش دهيد كه ويژگي‌هاي جسمي او نبايد مهم‌ترين مسئله در زندگي وي باشد. سعي كنيد عادات خواب و غذايي مناسبي در فرزندتان ايجاد كنيد و او را به سمت يك سبك زندگي سالم سوق دهيد. همچنين بهتر است در صورت اضافه‌وزن، براي استفاده از رژيم‌هاي غذايي به پزشك مراجعه كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه نوجوان كليك كنيد.

 

بلوغ فكري و توانايي‌هاي شناختي از ديدگاه روانشناسي دختر 17 ساله

اگرچه بسياري از نوجوانان 17 ساله، فكر مي‌كنند بزرگ‌شده‌اند اما هنوز مغز آن‌ها كاملاً رشد نيافته است. با اين حال آن‌ها تا حد زيادي رشد مغز خود را كامل كرده‌اند. بنابراين اگرچه ممكن است در برخي از مواقع آن‌ها رفتارهاي تكانه‌اي يا بدون منطقي را نشان دهند اما در بسياري از مواقع، مي‌توانند رفتارهاي خود را به لحاظ منطقي كنترل كنند. بسياري از افراد ۱۷ ساله به فكر آينده هستند و با برنامه‌ريزي شروع به ايجاد اهداف مشخص‌تري براي زندگي بعد از دبيرستان مي‌كنند.

براي پرورش توانايي‌هاي شناختي در فرزندتان در اين دوره سني، مي‌توانيد از راهكارهاي مختلفي استفاده كنيد. يكي از مهم‌ترين راهكارها، تشويق فرزندتان به مطالعه بيشتر است. علاوه بر مطالعه، تشويق فرزندان به آموختن يك‌زبان جديد يا كمك كردن به او در حل مسائل و مشكلات پيش‌آمده مي‌تواند كمك‌كننده باشد. بهتر است در ارتباط با مسائل موجود در خانواده از نوجوانتان نيز نظر بپرسيد. در اين شرايط شما به فرزندتان كمك مي‌كنيد مهارت‌هاي نظير حل مسئله يا تصميم‌گيري را به شكل بهتري بياموزد. همچنين دادن مسئوليت‌هاي مختلف به فرزند شما باعث مي‌شود تا بعضي از توانايي‌هاي ذهني در او بيشتر و بهتر رشد كند.

براي شناخت بيشتر در زمينه رفتار صحيح با فرزندان در سن بلوغ كليك كنيد.

 

مهارت‌هاي اجتماعي از ديدگاه روانشناسي دختر 17 ساله

مهارت‌هاي اجتماعي در فرزند شما در حال رشد كردن هستند. در اين سن بسياري از دختران مي‌توانند به‌راحتي وارد گروه‌هاي اجتماعي شده و روابط اجتماعي پايدار و صميمانه‌اي را براي خود ايجاد كنند. حضور در گروه‌هاي دوستي و ايجاد روابط صميمي براي آن‌ها به‌اندازه‌اي مهم است كه اگر قوانيني در اين گروه وجود داشته باشد آن‌ها اجراي آن را مسلم مي‌پندارند. در سن ۱۷ سالگي فرزند شما احتمالاً اكثر ساعات روز خود را با دوستانش گذرانده و اگر در خانه است نيز معمولاً در اتاق خود بوده و تمايل چنداني به برقراري ارتباط با خانواده نشان نمي‌دهد.

به‌عنوان والدين وظيفه داريد اولاً با شرايط فرزندتان به‌آرامي برخورد كنيد. اين پذيرش را داشته باشيد كه فرزند شما در حال بزرگ شدن و استقلا‌ل يافتن از خانواده مي‌باشد. اما در اين ميان بهتر است تلاش كنيد تا روابط فرزندتان با شما روابط دوستانه و صميمانه‌اي باشد. والديني كه بتوانند يكي از دوستان صميمي فرزندانشان باشند مي‌توانند به‌راحتي در جريان بسياري از مسائل قرار گرفته و از بروز بسياري از مشكلات جلوگيري كنند. يكي ديگر از نكات مهم در اين زمينه شناخت شما نسبت به دوستان فرزندتان مي‌باشد. اگرچه فرزند شما نسبت به بدگويي شما از دوستانش بسيار حساس خواهد بود، بااين‌حال بهتر است با لحن ملايم و با بيان دلايل منطقي خود سعي كنيد او را از دوستي با برخي از افراد بر حذر داريد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه رفتار صحيح با نوجوان كليك كنيد.

روابط عاطفي

يكي از ويژگي‌هاي رشد اجتماعي در فرزند شما تمايل وي به ايجاد روابط عاطفي و رمانتيك و پيدا كردن يك شريك عاطفي از جنس مخالف مي‌باشد. دوستي با فردي از جنس مخالف؛ اگرچه ممكن است در بعضي از فرهنگ‌ها در سن ۱۷ سالگي امري عادي محسوب شود بااين‌حال با توجه به فرهنگ و اعتقادات موجود در كشور ما بهتر است فرزندانتان را از ورود به چنين روابطي بر حذر داريد يا بر چنين رفتارهايي نظارت داشته باشيد.

 

جمع‌بندي پاياني

هفده‌سالگي سني است كه فرزند شما بحران‌هاي بلوغ را به پايان رسانده و شرايط وي ثبات بيشتري پيداكرده است. فرزند شما اكنون آماده ورود به دنياي بزرگ‌سالي است. به همين خاطر اهميت بالايي دارد كه با نيازهاي وي در ابعاد مختلف جسمي و روحي آشنا باشيد و به وي براي جبران ضعف‌ها كمك كنيد. نظارت بر روابط فرزندتان با همسالان، كمك به بهبود توانايي‌هاي فكري مانند تصميم‌گيري و آينده‌نگري از مهم‌ترين رفتارهايي هستند كه مي‌بايد به‌عنوان والدين در برخورد با فرزندتان داشته باشيد. در كنار اين مسئله با بهره بردن از مشاور و روانشناس در زمينه كودك و نوجوان خواهيد توانست به افزايش كيفيت روابط خود با فرزندتان كمك كنيد. روانشناسي دختر 17 ساله همچنين به كاهش تنش‌ها و شناخت بيشتر از اين دوران كمك مي‌كند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه روانشناسي نوجوان كليك كنيد.

 

سؤالات متداول درباره روانشناسي دختر 17 ساله

براي بهبود حل مسئله و تصميم‌گيري در فرزندم چه‌كاري مي‌توانم انجام دهم؟

مي‌توانيد به فرزندتان كمك كنيد تا با نظارت شما به حل مسائل مربوط به زندگي خود پرداخته و همچنين مسئوليت‌هايي در رابطه با خانواده براي وي در نظر بگيريد.

توجه بيش‌ازحد به‌ظاهر در دختران 17 ساله به چه علت است؟

نوجوانان نسبت به اينكه به لحاظ ظاهر، در نظر ديگران چگونه مي‌آيند بسيار حساس هستند. اين مسئله در كنار تغييرات ظاهري مربوط به بلوغ نظير اضافه‌وزن، باعث مي‌شود كه فرزند شما حساسيت بالايي در ارتباط با ظاهر پيدا كند.

اگر دخترم با يك پسر وارد رابطه شد بايد چه كنم؟

ارتباط با جنس مخالف در سنين 17 سالگي، به لحاظ فرهنگ و باورهاي موجود در كشور ما، چندان مطلوب نيست. بااين‌حال شما مي‌بايست ارزش‌ها و عقايد خانواده خود را نيز در نظر داشته باشيد. اگر اين موضوع ازنظر شما بلامانع است سعي كنيد به شيوه‌اي رفتار كنيد كه فرزند شما نيازي به پنهان‌كاري نداشته باشد تا بتوانيد به وي در اين مسير مشورت دهيد. اما درصورتي‌كه مخالف اين روابط هستيد بهتر است با آگاهي دادن به فرزندتان و به‌دوراز خشونت او را از اين رابطه خارج كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه روانشناسي دختر 17 ساله مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع:  روانشناسي دختر 17 ساله | با دختر 17 ساله خود چگونه رفتار كنيم؟​​​​​​​

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۴۳:۴۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی