مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دلايل سرد شدن رابطه ميان زن و شوهر تنها محدود به يك زمان و يك شخص نمي‌شود. هر رابطه اي داراي ابعاد مختلفي است كه عدم توجه به هر كدام از اين ابعاد مي‌تواند باعث سرد شدن رابطه شود. متاسفانه در اغلب ازدواج‌ها، طولي نمي‌كشد كه شور و هيجان اوليه جاي خود را به عادي شدن رابطه و گاهي بحث و دعوا مي‌دهد. شايد شما هم براي شروع رابطه و ازدواج تلاش بسياري كرده باشيد، اما بعد از رسيدن به آن ديگر دست از تلاش برداشته و تنها توقع خوب بودن رابطه را داريد. آگاهي از دلايل سرد شدن رابطه زناشويي به شما كمك مي‌كند تا ريشه مشكلات خود را شناسايي كرده و براي رفع آن‌ها اقدام كنيد. مشاوره زناشويي نقش بسيار مهمي در كاهش مشكلات زوجين دارد و به آنان كمك مي‌كند تا كيفيت رابطه خود را ارتقا دهند. براي آگاهي بيشتر در زمينه ضرورت مشاوره زناشويي كليك كنيد.

منبع: رابطه زناشويي

 

چرا يك رابطه سرد مي‌شود؟

هر شعله اي خاموشي دارد اما اگر از آن مراقبت كنيد، مي‌تواند هزاران سال روشن بماند. برخي از دلايل شايع سرد شدن روابط زناشويي به شرح زير مي‌باشد:

1. تسلط نداشتن بر روي تكنيك‌هاي جنسي

 

 

بي ميلي جنسي و يا آگاهي نداشتن از تكنيك هاي لذت بردن از رابطه جنسي توسط يكي از زوجين، مي‌تواند به مرور زمان به سردي احساسي نيز منجر شود. رابطه جنسي سالم يكي از مهمترين ملاك‌هاي پايداري عشق و احساس بين زن و مرد است. دريافت مشاوره جنسي مي‌تواند به شما در اين مورد كمك شاياني بكند تا قبل از اينكه دير شود، بتوانيد به رابطه جنسي و زندگي خود رنگ تازه اي بدهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

2. دلايل سرد شدن رابطه | نابلدي در رابطه جنسي

ممكن است يكي از زوجين، نتواند شيوه تحريك شدن و تحريك كردن خود و همسرش را پيدا كند. اين مسئله به مرور زمان باعث دلزدگي از رابطه جنسي و به تبع آن سرد شدن احساس مي‌شود. براي آگاهي بيشتر در زمينه چرخه پاسخ جنسي كليك كنيد.

3. دلايل سرد شدن رابطه | مشكلات زندگي

 

مشكلات اقتصادي، دخالت خانواده‌ها، عدم سازگاري زن و شوهر، شرايط زندگي و... در سرد شدن رابطه زناشويي تاثير مي‌گذارند. با اين حال بسيارند زوجيني كه با وجود چنين مشكلاتي باز هم رابطه زناشويي با كيفيتي دارند. به هيچ وجه تنش‌هاي زندگي روزمره را وارد رابطه جنسي خود با همسرتان نكنيد. 

4. عدم شناخت كافي

ممكن است مدتي پس از ازدواج، بفهميد همسرتان آن كسي نيست كه مي‌خواستيد و زندگي زناشويي نيز چيزي نيست كه روياي آن را در سر داشتيد. در اين شراط شوكه شده و احتمالا به پايان رابطه فكر خواهيد كرد. حتما در صورت بروز اين اتفاق پيش از تصميم گيري به مشاوره خانواده مراجعه كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

5. توقعات نا به جا

توقعات بيش از حد و يا حتي كمتر از حد زن و شوهر از هم، مي‌تواند باعث تخريب روحيه و بروز اختلاف ميان آن‌ها شود. اين توقعات از كوچكترين مسائل مثل نحوه لباس پوشيدن و اندام همسر تا باورها و ارزش‌هاي آنان متغير است.

6. مشكلات روحي و رواني

افسردگي، اضطراب و ديگر اختلالات مشابه از شايع‌ترين مشكلاتي است كه عملكرد فرد را در زندگي و روابط بين فردي مختل مي‌كند. طبيعتا اين مشكلات تاثير بسيار مخربي بر روابط جنسي زن و مرد مي‌گذارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه، مقالات زير را مطالعه نماييد:

علايم افسردگي
درمان افسردگي
درمان استرس 
درمان اضطراب
نشانه هاي استرس و اضطراب

7. دلايل سرد شدن رابطه | دور بودن از هم

دور بودن بيش از حد زن و شوهر از هم به دليل ساعات كاري زياد يا بعد مسافت يا هر دليلي، بسيار مخرب مي‌باشد. بودن در كنار هم يكي از اصول حفظ علاقه و دلبستگي زن و شوهر است. يادگيري تكنيك هاي مديريت زمان به شما در داشتن زماني بيشتري براي سپري كردن با همسرتان كمك خواهد كرد.

8. رفتارهاي اشتباه

ناتواني در معذرت خواهي، عدم پذيرش اشتباهات، عدم ابراز علاقه، غرور و لجبازي، نگاه از بالا به پايين به همسر، خشونت خانگي، انتقاد دائمي، حسادت، قضاوت، بي احترامي به همسر، بد دهني و... همه و همه از دلايل سرد شدن رابطه زوجين است. اگر لحظه‌اي فكر كرديد كه ابراز عشق و محبت به همسرتان، باعث كسر شأن شما شده و يا اصطلاحا به همسرتان بيش از حد رو داده ايد، بهتر است درباره اصول ارتباط صحيح با همسر آگاهي بيشتري به دست آوريد. 

سرد كننده‌هاي ميل جنسي مردان | نقش زنان در بي‌ميلي جنسي همسر

رابطه جنسي تنها راهي براي ارضاي غرايز اوليه انساني نيست. رابطه جنسي بستري براي تجربه اصيل‌ترين و لذت بخش ترين احساسات ميان زن و شوهر است. ميزان رضايت جنسي طرفين معمولاً بازتاب كيفيت رابطه عاطفي است كه زن و مرد در طول روز تجربه مي‌كنند. در واقع بسياري از ناكامي‌هاي روزمره مي‌تواند خود را در قالب يك مشكل جنسي نشان دهد كه سرد مزاجي يا همان كاهش ميل جنسي يكي از آن‌هاست.

مشكلات ارتباطي و بد رفتاري‌هاي زوجين يكي از اصلي‌ترين دلايل بروز اختلالات جنسي است كه متأسفانه در بسياري از موارد زن و شوهرها آن را ناديده مي‌گيرند. ما در ادامه به عوامل ايجاد كننده سرد مزاجي در مردان و نقشي كه زنان در اين ميان ايفا مي‌كنند، اشاره كرده‌ايم:

1. دلايل سرد شدن رابطه | منفعل بودن زن در رابطه

برخي از زنان (به خصوص زن‌هايي كه تفكرات سنتي‌تري دارند) رابطه جنسي را تنها عملي مي‌دانند كه در خدمت رفع نيازهاي جنسي مردانه است و بيشترين اهميت آن را در تولد فرزندان مي‌بينند. اين امر باعث مي‌شود كه آن‌ها هرگز خود براي رابطه جنسي پيش قدم نشده و در طول رابطه نيز هيچ گونه نقش فعالي نداشته باشند. اين زنان از نظر رواني و ذهني چندان درگير رابطه جنسي نمي‌شوند و در نتيجه برانگيختگي و تحريك جنسي چنداني را نيز تجربه نمي‌كنند. براي آگاهي بيشتر در زمينه ارضا نشدن زنان كليك كنيد.

همين امر باعث مي‌شود كه پاسخ‌هاي جنسي مناسبي را در طول رابطه به همسر خود ندهند و او را نيز نسبت به اين مسئله سرد كنند. اين در حالي است كه رابطه جنسي فرصتي براي پيوند عميق ميان زوجين است و هردوي شما مي‌توانيد اوج لذت جسماني را در طي آن تجربه كنيد؛ به شرطي كه هردو براي آن تلاش كرده و خواسته‌هاي يكديگر را در نظر بگيريد.

2. عدم آشنايي با بدن مرد و نيازهاي مردانه

برعكس مورد قبل متأسفانه برخي افراد رابطه جنسي را امري يك طرفه تلقي مي‌كنند كه تنها مرد بايد در جهت شناخت بدن زن و دادن لذت جنسي به او تلاش كند. اما بايد بپذيريد كه رابطه جنسي عملي دو طرفه است و به آگاهي و تلاش‌هاي هردو طرف نياز دارد. همان طور كه مرد بايد نحوه رفتار و نقاط حساس بدن همسر خود را بشناسد زن نيز بايد در اين راستا تلاش كند. آموزش رابطه زناشويي در اين زمينه به شما كمك مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر مقاله رابطه زناشويي را مطالعه فرماييد.

3. عدم برخورداري از اعتماد به نفس كافي

نداشتن اعتماد به نفس كافي و برخورداري از تصوير ذهني نامناسب از بدن خود باعث مي‌شود كه شما در طول رابطه دائماً خود را پايين بياوريد، مضطرب باشيد و به جاي حضور در لحظه و لذت بردن از رابطه جنسي با جسم خود درگيري ذهني داشته باشيد. اين امر با تأثير گذاشتن بر پاسخ‌هاي جنسي شما، ميل جنسي همسرتان را نيز تحت تأثير قرار مي‌دهد. زايمان يكي از مواردي است كه نگرش زن را نسبت به خد تغيير مي‌دهد. براي آگاهي بيشتر در زمينه سرد شدن رابطه بعد از بچه دار شدن كليك كنيد.

4. سرزنشگري و انتقاد حتي در بستر

اگر شما در طول روز دائماً همسر خود را سرزنش كرده و او را به خاطر هر كاري شماتت مي‌كنيد، به احتمال زيادي اين امر به رابطه جنسي‌تان نيز سرايت مي‌كند. در اين شرايط مرد به مرور اعتماد به نفس خود را از دست داده و حتي ممكن است در مورد كيفيت عملكرد جنسي خود نيز دچار شك و ترديد شود. همين امر با افزايش اضطراب‌هاي دروني، به مرور او را نسبت به رابطه بي‌ميل مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علت تنفر مرد از همسرش كليك كنيد.

سرد كننده‌هاي ميل جنسي زنان | نقش مردان در بي‌ميلي جنسي همسر

همان طور كه رفتارهاي زنان مي‌تواند ميل جنسي مردان را دست خوش تغيير كند، سبك ارتباطي مردان نيز در ميل و اشتياق جنسي زنان تأثير مي‌گذارد. ما در ادامه به نمونه‌هايي از رفتار مردان كه باعث سرد مزاجي در زنان مي‌شود، اشاره كرده‌ايم.

1. ناديده گرفتن حالات روحي همسر

زنان بيش از هر چيزي براي تجربه يك سكس موفق به حالات رواني خود وابسته هستند. در واقع آن‌ها به هنگام خستگي، اضطراب و احساس افسردگي، كم‌تر مي‌توانند لذت جنسي را تجربه كنند. مرداني كه براي برقراري رابطه جنسي تنها نيازهاي خودشان را مد نظر قرار مي‌دهند و به شرايط روحي همسر خود بي‌اعتنا هستند به مرور ميل جنسي زن را كاهش داده و حتي ممكن است باعث احساس بيزاري او از رابطه جنسي شوند.

2. دلايل سرد شدن رابطه | عدم آشنايي با بدن زنان

بدن زنان از نظر جنسي تفاوت عمده‌اي با مردان دارد. آن‌ها برخلاف مردان به كندي به بالاترين سطح برانگيختگي جنسي مي‌رسند و براي تجربه اين امر به پيش نوازي و معاشقه نياز دارند. اين در حالي است كه مردان به سرعت برانگيختگي جنسي را تجربه كرده و مي‌توانند براي دخول آماده شوند. در نظر نگرفتن شرايط بدني زن باعث مي‌شود كه او نتواند سكس رضايت بخشي را تجربه كند و همين امر او را به مرور، نسبت به شروع رابطه جنسي بي‌ميل مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نحوه تحريك زنان كليك كنيد.

3. بي‌توجهي به نقش رفتار عاشقانه

زنان اغلب رابطه جنسي را بخشي از يك رابطه عاطفي مي‌دانند و بدون اينكه از دوست داشتن و دوست داشته شدن اطمينان حاصل كنند، به برقراري رابطه جنسي نياز پيدا نمي‌كنند. در نتيجه نپرداختن به بعد عاطفي رابطه چه در حالت عادي و چه در طول سكس، باعث مي‌شود كه همسرتان تمايل خود را برقراري رابطه جنسي از دست بدهد و به مرور دچار دلزدگي زناشويي شود. براي آگاهي بيشتر از دلزدگي زناشويي كليك كنيد.

4. دلايل سرد شدن رابطه | بي‌توجهي به نظافت شخصي

بي‌تفاوتي نسبت به رعايت نظافت جنسي از جمله عواملي است كه هم براي مردان و هم براي زنان اهميت دارد. با اين حال باورهاي غلط اجتماعي بيشتر به رعايت مسائل ظاهري از جانب زن تأكيد مي‌كند و چندان به وظيفه مردان در اين باره اشاره‌اي ندارد.

5. تماشا يا اعتياد به ديدن فيلم‌هاي پورن

مرداني كه به تماشاي فيلم‌هاي پورن عادت مي‌كنند، به مرور تصورشان از يك رابطه جنسي تغيير مي‌كند. اين فيلم‌ها رابطه جنسي را به صورت بسيار اغراق آميز نشان مي‌دهند كه روابط انساني و عاطفي در آن معناي چنداني نداشته و افراد تنها به فكر ارضاي نيازهاي جنسي خود هستند. تأثيرگذاري اين فيلم‌ها بر رفتار جنسي مرد باعث مي‌شود كه نيازهاي هيجاني و رواني زن در طول رابطه ارضا نشده و او به مرور ميل جنسي خود را از دست بدهد.

دلايل سرد شدن رابطه | چطور از سرد شدن رابطه جلوگيري كنيم؟

 

ازدواج و يا هر رابطه‌اي، حتي اگر با يك عشق و شور شديد هم شروع شده باشد، آن علاقه اوليه به مرور زمان كمرنگ شده و منطق جاي عشق را مي‌گيرد. اما نبايد اجازه دهيد منطق از احساسات پيشي بگيرد. در بهترين حالت يك تعادل بين عقل و احساس در رابطه زناشويي ايجاد مي‌شود.

براي رسيدن به اين تعادل مي‌توانيد از كساني كه در اطرافتان زندگي مشترك موفقي دارند، الگوبرداري كنيد؛ اما به ياد داشته باشيد كه هر زوجي يك رابطه منحصر به فرد دارند. بنابراين تنها مي‌توانيد برخي مسائل را با ديگران در ميان گذاشته و از راهنمايي‌هاي آن‌ها استفاده نماييد. براي آن كه بتوانيد از رابطه زناشويي خود محافظت كنيد، از يك مشاور در زمينه مسائل خانوادگي راهنمايي بگيريد. مشاور روانشناسي با تجزيه و تحليل مشكلات پيچيده زندگي شما، به برگرداندن گرمي رابطه تان كمك خواهد كرد. مشاوره جنسي نيز مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كند.

سخن آخر

براي ايجاد يك ارتباط موثر لازم است به يك خودشناسي و خود باوري برسيد. متاسفانه ريشه بسياري از مشكلات جامعه، عدم رعايت اين دو اصل است. شما بايد از عشق خود مثل فرزندتان مراقبت كنيد؛ اما اين مراقبت نبايد با سختگيري، كنترل، حضور دائمي در كنار همسر و از اين دست مسائل باشد. براي آگاهي بيشتر در زمينه خودشناسي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه يافتن دلايل سرد شدن رابطه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: رابطه زناشويي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رابطه زناشويي،
موضوع:
[ ۲۹ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۴۳:۲۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی