مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

راهكارهاي پيشگيري از اختلافات زناشويي مي‌تواند در كاهش و پيشگيري از دعواهاي خانوادگي به شما كمك كند. دعواهاي پياپي در رابطه از هر دو نفر شخصيت‌هايي زودرنج، بي قرار، تحريك پذير و حساس مي‌سازد. اختلاف، ناسازگاري، بحث و نزاع در زندگي زناشويي پيشامدي ساده و بديهي است و قرار نيست در زندگي هيچ گونه اختلافي وجود نداشته باشد. اما رفتارهاي مناسب و برخورد صحيح در زمان دعوا با همسر كمك زيادي به اتمام دعوا مي‌كند. رفتارهاي غلط در دعواهاي زناشويي موجب بروز دعواهاي ديگر و سرد شدن رابطه مي‌شود. با آگاهي از روش‌هاي صحيح مي‌توانيد برخورد صحيحي در زمان دعوا داشته باشيد و از اختلافات بعدي پيشگيري كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه برخورد صحيح در زمان دعوا با همسر كليك كنيد.

 

منبع: اختلافات زناشويي

 

صبور باشيد و قدرت تحمل داشته باشيد

قدرت تحمل خود را بهبود ببخشيد و در روزهايي كه همسرتان روز خوبي ندارد او را تحمل كنيد. براي اين منظور لازم است غرور و خودخواهي خود را كم كنيد. زمان‌هاي سخت جزئي از زندگي هستند و برخي مواقع بايد اين شرايط را تحمل كرد. در صورت تحمل روزهاي سخت و صبور بودن، روزهاي روشن باز مي‌گردند اما در صورت قدرت تحمل پايين و عدم صبوري در مشكلات، وضعيت بدتر مي‌شود.

قدرت ابراز احساسات كسب كنيد

اكثر زوجين يكديگر را دوست دارند و هردو اين را مي‌دانند، اما ابراز آن را لازم نمي‌بينند. بهتر نيست به جاي توجه به ضعف‌ها و نقص‌ها، نكات مثبت او را به او بگوئيد؟!؟ انتقاد كردن مي‌تواند در رشد دادن يك فرد مفيد باشد اما اين انتقاد‌ها تنها در زماني به بهبود وضعيت كمك مي‌كند كه احساسات مثبت خود را نيز بيان كرده باشيد و همسرتان فهميده باشد كه شما او را با وجود تمام نقص‌ها همچنان دوست داريد.

پيشگيري از اختلافات زناشويي | هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد

زمان مناسب براي صحبت با همسرتان را بشناسيد. هر خواسته اي كه داريد را در زمان مناسب بيان كرده و با بيان يك درخواست در زمان نامناسب، دلخوري عميق در رابطه‌تان ايجاد نكنيد. فرض كنيد همسر شما روز خوبي نداشته است و شما بخواهيد راجع به عروسي و جشن ديشب با او صحبت كنيد يا زماني كه او مشغول يك كار سخت، در حال عرق ريختن است و كار پيش نمي‌رود او را سوال پيچ كنيد.

زمان صحبت هاي جدي را جدا كنيد

براي صحبت‌هاي جدي وقت بگذاريد تا ناراحتي‌هايي كه در اداره زندگي بين زن و شوهر وجود دارد، به قسمت‌هاي ديگر زندگي نشت نكنند. دعواهاي حل نشده در مسئله‌هاي روزمره مي‌تواند باعث اختلافات زناشويي در ديگر ابعاد زندگي مشترك شود. اما جدا كردن زمان صحبت‌هاي جدي به شما كمك مي‌كند تا دلخوري‌هاي اين چنيني را به دلخوري‌هاي زناشويي‌تان وارد نكنيد. طرز صحبت با همسر نيز بسيار اهميت دارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مقاله طرز صحبت با همسر را مطالعه نماييد. 

پيشگيري از اختلافات زناشويي | راجع به امروز او سوال كنيد

در طول روز يك زمان مناسب را براي صحبت درباره اتفاقات روز و حال و احوال دوستانه در نظر بگيريد. احوال پرسي‌هاي ديگران سطحي و ساده است اما وقتي همسر  در جريان زندگي فرد باشد، باعث آرامش او شده و احساس بيهودگي و تنهايي را از بين مي‌برد. اين صحبت ها به ميزان زيادي در صميميت بين زوجين موثر است. فقط مراقب باشيد اين صحبت‌ها و سوال‌ها با بازجويي اشتباه گرفته نشود. براي آگاهي بيشتر در زمينه صميميت بين زوجين كليك كنيد.

رفتارهايي كه دوست داريد را تقويت كنيد

در زندگي مشترك لازم است همسرتان بداند كه به او اهميت مي‌دهيد و دوستش داريد. بنابراين بايد بدانيد كه او به چه چيزهايي علاقه دارد و در فرصت‌هاي مناسب بر اساس اولويت، آن‌ها را برايش محيا كرده و ناراحتي‌ها را برطرف كنيد. شما مي‌توانيد اين كارها را در زمان‌هايي كه به سمت شما قدم بر مي‌دارد انجام دهيد تا به يكديگر نزديك‌تر شده باشيد.

از همسرتان براي شناخت خودش كمك بخواهيد

شما نبايد خيال كنيد كه تمام نيازهاي او را مي‌شناسيد و همه چيز او را مي‌دانيد. بهتر است از او بپرسيد چه نيازهايي دارد و دوست دارد براي او چه كاري انجام دهيد. هميشه لازم نيست كادو تولدش به صورت يك سوپرايز باشد، شما مي‌تواند بپرسيد چه كادوئي را دوست داشته و هيچوقت دريافت نكرده و براي تهيه آن برنامه ريزي كنيد.

بگذاريد محبت شما را فرزندان و ديگران هم ببينند

منظور از ديدن محبت شما به يكديگر روابط خاص زناشويي‌تان نيست. اما ابراز محبت به همسر در مقابل فرزندانتان، تصوير بهتري از ازدواج را براي آن‌ها ترسيم كند. همچنين باعث شده كه آن‌ها فكر نكنند بين شما فقط دعوا و كلمات تند رد و بدل مي‌شود. از طرف ديگر ابراز احساسات در مقابل ديگران باعث مي‌شود همسرتان از عزت نفس بيشتري در جمع برخوردار شده و اعتماد بنفس بيشتري داشته باشد. اين قضيه در اداره خانه نيز به شما كمك خواهد كرد.

پيشگيري از اختلافات زناشويي | بجاي مخالفت پيشنهاد بدهيد

وقتي با يك نظر همسرتان موافي نيستيد، به جاي مخالفت كردن سعي كنيد يك چيز جديد به او پيشنهاد بدهيد. سپس پيشنهاد خودتان را با نظر او از نظر فوايد و مشكلات بررسي كرده و در آخر به يك نتيجه گيري مشترك برسيد. در نتيجه مشكلات بجاي رها شدن در رابطه حل مي‌شوند و دلخوري‌هاي عميق نمي‌سازند.

مشورت را فراموش نكنيد

هنگام مشورت كردن مراقب باشيد كه با افراط، مشكل را عميق‌تر نكنيد. مشورت كردن در مسائل مهم زندگي كاربرد بسياري دارد. همچنين مي‌توانيد در زمان‌هايي كه صحبت خاصي وجود ندارد و تمايل به صحبت كردن داريد اين كار را انجام دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارتباط صحيح با همسر كليك كنيد.  

پيشگيري از اختلافات زناشويي | به اعصاب خود مسلط باشيد

در هنگام دعوا و عصبانيت وقتي يكي از طرفين حرف نامربوطي مي‌زند، ديگري سعي در پاسخ دادن و دفاع از خود مي‌كند. اين امر كاملا طبيعي است اما براي پيشگيري از دعوا بايد يكي از طرفين و يا هردو كمي به اعصاب خود مسلط باشند و ادامه بحث را به زمان بهتري موكول كنند. پس اگر همسرتان در اوج عصبانيت چيزي به شما گفت، خود را كنترل كرده و رنجش خود را در شرايط بهتري عنوان كنيد. 

به نقاط ضعف يكديگر حمله نكنيد

معمولا زن و شوهر به خوبي يكديگر را مي‌شناسند و رازها و نقاط ضعف يكديگر را مي‌دانند. در هنگام عصبانيت معمولا دو طرف مي‌خواهند كه با كوچك كردن يكديگر، آرامش خود را به دست آورند. اما اين كار اشتباه است چرا كه باعث رنجش و بي اعتمادي طرف مقابل مي‌شود. در هنگام دعوا از تحقير و ضربه زدن به نقاط ضعف همسرتان بپرهيزيد تا از اختلافات زناشويي بعدي پيشگيري كنيد. اين مساله مي‌تواند زمينه ساز اختلافات خانوادگي نيز بشود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشكلات خانوادگي كليك كنيد. 

پيشگيري از اختلافات زناشويي | جادوي زبان خوش را فراموش نكنيد

زبان خوش بهترين عامل در ارتباط عميق و پيشگيري از اختلافات زناشويي است. صحبت و لحن خوب را تا حد امكان تمرين كنيد تا جايي كه بتوانيد در هنگام دعوا و عصبانيت هم از آن استفاده كنيد. چراكه بسياري از اختلافات زناشويي به دليل صحبت‌هاي نامناسب در بحث‌هاي روزمره است. حتي با زبان و لحن بيان خوش مي‌توانيد ارزش خود را نزد همسرتان بالا برده و از دعواها پيشگيري كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دعواي زوجين كليك كنيد. 

از ديد همسرتان به مسائل نگاه كنيد

در اكثر دعواها زوجين سعي دارند كه از خود دفاع كرده و تقصيرات را بر گردن ديگري بيندازند. اما اگر بتوانيد خود را براي لحظه‌اي جاي همسرتان بگذاريد، شايد متوجه شويد كه او هم حق دارد و چندان مقصر نيست. به اين صورت مي‌توانيد درك خود را از شرايط همسرتان بالا ببريد و از اختلالافات زناشويي پيشگيري كنيد. مشاوره خانواده مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه راه هاي پيشگيري از اختلافات زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اختلافات زناشويي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اختلافات زناشويي،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۷:۰۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی