مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بسياري از افراد احساس مي‌كنند در صورت مراجعه به روانشناس برچسب اختلال و مشكلات رواني به آن‌ها زده خواهد شد و در مقابل اين موضوع جبهه گيري مي‌كنند. اما در واقع انسان در طول عمر خود و در جنبه‌هاي مختلف زندگي اعم از ازدواج، خانواده، مسائل مربوط به كودكان و تحصيلات فرزندان و... لازم است تا از ديدگاه و نظرات روانشناس بهره بگيرد چراكه گاهي افراد به بن بست در ذهن خود رسيده و قادر به تصميم گيري نخواهند بود و در اين صورت روانشناس به آن‌ها كمك خواهد كرد تا بهترين تصميم ممكن را بگيرند. همچنين در راستاي پيشگيري از بروز مشكلات و كسب اطلاعات كافي در زمينه‌هاي مختلف مي‌توان از كارگاه‌ها، مشاوره حضوري و تلفني بهره برد. در اين راه يكي از عمده‌ترين مشكلات افراد هزينه‌هاي درماني است كه در ادامه متن به بررسي اين موضوع نيز پرداخته خواهد شد.

 

منبع: مراجعه روانشناس

 

چرا بايد به روانشناس مراجعه كنيم؟

جواب اين سوال آنقدر پيچيده نيست اما اگر بخواهيم به طور خلاصه بگوييم، به دليل مشكلات ناشي از تربيت‌هاي نادرست، مشكلات اقتصادي، ناآگاهي از روابط صحيح، نيازهاي سركوب شده و ... روان انسان‌ها تحت فشار شديدي قرار مي‌گيرد. اين‌ها همه در صورتي است كه وراثت و ژنتيك ناديده گرفته شود. انسان يك بار زندگي مي‌كند و قطعا مي‌خواهد از اين شانس، به بهترين شكل استفاده كند اما آيا با حال بد، با استرس و اختلالات رواني مي‌توان به خوبي زندگي كرد؟

براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلالات رواني كليك كنيد.

مراجعه به روانشناس براي بهبود كيفيت زندگي

بسياري از افراد هنگامي كه به آن‌ها پيشنهاد مي‌شود تا به روانشناس مراجعه كنند در حواب مي‌گويند كه مگه من ديوونه‌ام كه برم پيش روانشناس؟ در واقع كسي كه به روانشناس مراجعه مي‌كند صرفا ديوانه يا بيمار رواني نيست و اين نگاه غلط بايد از بين برود. يكي از وظايف روانشناسان، بهبود كيفيت زندگي افراد است. در جوامع پيشرفته، حتي موفق‌ترين و خوشحال‌ترين افراد، براي پيشرفت بيشتر و حداقل براي تثبيت موقعيت خود و مواجهه درست با مشكلات، به روانشناس مراجعه مي‌كنند. بايد بپذيريد كه همه چيز با مشورت و نصيحت ديگران قابل حل نيست و رفتار انساني پيچيده‌تر از اين حرف‌ها است.

بيماري رواني، ريشه بيماري جسماني

همانطور كه مي‌دانيد، علت بسياري از بيماري‌هاي جسماني، مشكلات روحي و رواني است. در بيماري‌هاي روان تني (سايكوسوماتيك) به طور مستقيم اين ارتباط ديده مي‌شود. بنابراين شما با هزينه در درمان روانشناسي، مي‌توانيد از هزينه‌هاي هنگفت درمان بيماري‌هاي جسماني در آينده پيشگيري كنيد. هزينه‌هايي كه ممكن است هم از نظر مالي، هم از نظر معنوي، شما، خانواده و تمام اركان جامعه را درگير كند.

براي شناخت بيشتر در زمينه بيماري هاي روان تني كليك كنيد.

مراجعه به روانشناس | چرا درمان روانشناختي طولاني و زمان بر است؟

يكي از دلايل هزينه بر بودن درمان روانشناختي، طولاني بودن جريان آن است. براي ثمر بخشي رواندرماني، حضور مستمر يك فرد حامي كنار شما ضروري است تا بتواند تمام جنبه‌هاي زندگيتان را بررسي كرده، به شناخت عميقي از شما برسد و به مرور زمان براي بهبود وضعيتتان، به شما كمك كند. در ادامه برخي از دلايلي كه چرا رواندرماني بايد مستمر و بلند مدت باشد را بيان كرده‌ايم.

نشانه هاي پيچيده بيماري رواني

به دليل اينكه بيماري‌هاي جسماني، نشانه بيروني دارد، نهايتا با تعدادي عكس يا آزمايش، علت و منطقه آسيب‌زا مشخص مي‌شود اما بيماري‌هاي رواني، نمود بيروني آشكاري براي تشخيص ندارد و يا آگاهي افراد نسبت به نشانه‌هاي آن پايين است و نمي‌توانند به مشكل خود پي ببرند. بنابراين نياز است كه روانشناس با تحليل رفتار و صحبت‌هاي شما پي به مشكل اصلي ببرد.

حساسيت تشخيص روانشناسي

بسياري از افراد بعد از مراجعه به روانشناس اذعان مي‌كنند كه 2 جلسه رفتم، فقط گوش داد و هيچي نگفت، روانشناس هيچي حاليش نبود و هيچكاري واسم نكرد. در واقع فرايند تشخيصِ درست، زمان بر است. شما فكر كنيد كه به پزشكي مراجعه كرده‌ايد و بيماري شما را اشتباه تشخيص داده است و تجويز غلط مي‌كند. پيامد آن چيست؟

روان شما ممكن است حساس‌تر از جسمتان باشد و تشخيص اشتباه و عجولانه روانشناس، ممكن است تمام زندگي شما را از بين برده و راه جبراني نگذارد. بنابراين بايد صبور باشيد تا روانشناس، با تشخيص و تجويز درست، شما را به مسير سلامت روان هدايت كند.

بايد از راه رفته برگرديد

مسير اشتباهي كه شايد ده‌ها سال طي شده است، آيا در يك ماه قابل برگشت است؟ ترك يك عادت، باور و نگاه غلط زمان بر است؛ چند سال اشتباه و پيامدهاي آن، منطقا با يك و دو جلسه قابل برطرف شدن نيست. مي‌توانيد اين جريان را با يك بيماري جسماني مزمن مقايسه كنيد.

مراجعه به روانشناس | عدم توجه به تكليف ها

يكي از دلايلي كه جريان مشاوره به سرعت پيش نمي‌رود، عدم توجه و اهميت ندادن افراد به تكاليف و پيشنهادهاي روانشناس است. بايد بدانيد روانشناس جادوگر نيست و براي درمان، نياز به همراهي شما دارد. همانطور كه تنها خريدن داروها براي درمان سرماخوردگي كافي نيست و شما بايد داروها را منظم و به مقدار لازم مصرف كنيد.

سلطه دارو در خانه ها

متاسفانه به دليل عادات غلط به مصرف مداوم، هميشگي و خودسرانه دارو، انتظار مي‌رود كه براي هر مشكلي دارويي باشد كه سريع فرد را نجات دهد. براي مشكلات روانشناختي دارو، مسكن يا مكمل درماني است، اما براي درمان قطعي لازم است كه ريشه‌هاي بيماري را خشكانده تا هرگز ديگر به دوران تلخ روحي خود برنگرديد و زندگي با نشاط و سالم طولاني مدت داشته باشيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه سلامت روان كليك كنيد.

واكنش مردم نسبت به هزينه هاي درمان روانشناختي

متاسفانه باورهاي سنتي و غلط و همچنين شرايط اقتصادي باعث شده كه همه چيز در پول خلاصه شود. دو نمونه از اين واكنش‌ها را بيان كرده و پاسخ داده ايم.

1. بسياري از افراد بيان مي‌كنند كه "اين پول رو بده به من، خودم خوب ميشم" و يا "چه خبره انقدر گرون؟ مشكلمو خودم حل مي‌كنم".

پاسخ

يك بار هزينه‌هاي ماهيانه مراجعه مستمر به روانشناس را محاسبه كنيد (هفته‌اي يك جلسه) و ببينيد با همين مقدار پول، قرار است چه كار كنيد. اگر كاري مهم‌تر از حال خوب و سلامت روان خود پيدا كرديد كه مي‌توانيد با اين هزينه انجام دهيد، حق با شماست و ما سكوت مي‌كنيم. مشكلات رواني، معضلاتي است كه ريشه در كودكي و مسائلي دارد كه ساليان سال در وجود شما تلنبار شده است و بيرون كشيدن و برطرف كردن اين مشكلات، كار هر كس نيست.

2. بسياري ديگر اين سوال را مطرح مي‌كنند كه "من فقط يكيو مي‌خوام كه گوش كنه و حرف بزنم. چرا بايد پول بدم؟" و يا "براي گوش دادن بايد پول بديم؟".

پاسخ

شايد در نگاه اول، روانشناس كسي است كه فقط مي‌شنود اما آيا فقط شنيدن مهم است يا گوش دادن؟ گوش دادن درست، مهارت است. اينكه كسي بتواند تمام حرف‌هاي شما را با دقت گوش دهد، در حرف‌هاي شما به دنبال تكه‌هاي گمشده پازل سلامت روان شما باشد، حرف‌هايتان را تحليل كرده و از آن‌ها به مشكلاتي پي ببرد كه شايد خودتان هرگز به آن‌ها توجه نكرده باشيد، تمامي اين جريان، صرفا با دو گوش قادر به انجام آن نيست.

از سوي ديگر، آيا همه كسي را داريد كه ساعت‌ها و بدون هيچ توقع و قضاوتي روبه‌روي شما بنشيند، بشنود، سكوت كند، براي حل كردن مشكلاتتان دغدغه‌مند باشد و از روان خود براي كمك به شما هزينه كند؟

براي آشنايي بيشتر در زمينه مهارت گوش دادن كليك كنيد.

مراجعه به روانشناس | چرا هزينه هاي رواندرماني بالاست؟

شايد اصلي ترين دليل بالا بودن هزينه‌هاي رواندرماني، عدم حمايت بيمه‌ها از مراجعين به روانشناس و مشاوران است. وظايف شركت‌هاي بيمه اين است كه بخش زيادي از هزينه‌هاي درمان شما را پرداخت كنند اما متاسفانه، آن‌ها زير بار پذيرش اين مسئوليت نمي‌روند و هر سال اين جريان به تعويق مي‌افتد. شايد دليل مخالفت‌ها گسترده شدن مشكلات روحي و رواني بين مردم و نياز اكثريت جامعه به روانشناس است و طبيعتا اين مسئله چيزي نيست كه باب ميل شركت‌هاي بيمه باشد.

مراكز تحت پوشش بيمه رواندرماني

البته مراكز، ارگان‌ها و بيمارستان‌هاي تخصصي رواندرماني و مشاوره وجود دارند كه با حمايت از مراجعين، تمام تلاششان را مي‌كنند تا كسي به دليل هزينه‌هاي درمان، قيد سلامت روان خود را نزند و بتواند براي يك زندگي بهتر، به روانشناس مراجعه كرده و نيازهاي خود را برطرف كند. خوشبختانه با وجود افرادي دلسوز در راس كار، اين مسير رو به بهبود رفته و انتظار مي‌رود در آينده نزديك، حقوق مراجعان جلسات مشاوره روانشناسي، رعايت شده و همه بتوانند از حق زندگي بهتر بهره‌مند شوند.

در چه مواردي بايد به روانشناس مراجعه كنيم؟

افراد در تمامي مراحل زندگي مي‌توانند از كمك و مشاوره روانشناس بهره بگيرند. مادري كه در دوران بارداري قرار دارد، فردي كه دچار اعتياد شده است، افرادي كه درگير اختلالات رواني مختلف مانند افسردگي، اضطراب و استرس شده‌اند، خانواده‌هايي كه با مسائل و مشكلات مختلفي دسته پنجه نرم مي‌كنند، افرادي كه قصد ازدواج داشته و در انتخاب همسر مردد هستند؛ همه و همه مي‌توانند از روانشناس كمك بگيرند و جالب است كه در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، كودك، مشاوره شغلي، تحصيلي و ...  اين امكان فراهم خواهد بود.

اين مركز جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است كه با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني و مشاوره حضوري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رواندرماني و اختلالات مرتبط مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مراجعه روانشناس

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مراجعه روانشناس،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۰:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی