مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تست اميد به زندگي چيست و چه چيزهايي را مي‌سنجد؟ تست اميد به زندگي در سطح جسماني بر اساس سبك زندگي و فعاليت‌هاي افراد، ميزان عمر احتمالي آن‌ها را حدس مي‌زند اما تست اميد به زندگي در سطح روان‌شناختي به بررسي اميد و انرژي فرد براي رسيدن به اهداف مورد نظر مي‌پردازد. در واقع افرادي كه از نظر روان‌شناختي سطح اميد به زندگي بالاتري را پرورش مي‌دهند اغلب از انگيزه بالاتري برخوردارند و رضايت و موفقيت بيشتري را نيز در طول عمر خود تجربه مي‌كنند. ما در ادامه به سوالاتي اشاره كرده‌ايم كه به بررسي اميد به زندگي افراد در سطح روان شناختي مي‌پردازيم و به كمك نتايج اين تست، مي‌توانيد ميزان اميد و انگيزه خود را در زندگي بسنجيد و بر اين اساس پيش بيني كنيد كه چقدر قادريد اهداف زندگي خود را پيگيري نماييد. 

منبع: تست اميد به زندگي | زندگي اميدوار

 

انجام تست اميد به زندگي در خانه

تست‌هاي روان شناسي اغلب به دو صورت عمومي و تخصصي در اختيار افراد قرار دارند. براي مثال در سطح عمومي شما مي‌توانيد از پرسشنامه‌هاي مختلفي كه به صورت آنلاين و كامپيوتري ويژگي‌هاي روان‌شناختي‌تان را مورد سنجش قرار مي‌دهند استفاده كنيد و نتايج آن را بلافاصله به صورت نمرات خام مشاهده نماييد. اما در سطح تخصصي روانشناسان باليني آزمون‌هاي معتبرتري را در شرايط حرفه‌اي در اختيار شما قرار مي‌دهند و براي تفسير آن تنها به نمرات به دست آمده از تست اكتفا نمي‌كنند بلكه از طريق روش‌هاي ديگري نظير مصاحبه باليني تلاش مي‌كنند تا اطلاعات دقيق‌تري را گردآوري كرده و در نهايت به يك جمع بندي نهايي دست پيدا كنند.

در نتيجه اگر به دنبال بررسي‌هاي علمي و حرفه‌اي مي‌گرديد و يا دچار مشكلاتي نظير كمبود اميد، اعتماد به نفس و افسردگي هستيد به نمرات آزمون‌هاي خانگي اكتفا نكرده و تلاش كنيد تا از يك درمانگر كمك بگيريد.

 

نحوه انجام تست اميد به زندگي

در ادامه به سوالاتي اشاره كرده‌ايم كه مي‌توانند به طور كلي و عمومي دورنمايي از ميزان اميد به زندگي شما به دست دهند. تلاش كنيد در جواب به هريك از سؤالات تست اميد به زندگي از يك تا 5 نمره‌اي را در نظر بگيريد. نمره 1 به معناي هرگز، نمره 2 به معناي اندكي مخالفت ، نمره 3 به معناي نداشتن نظر يا بينابين بودن جواب، نمره 4 به معناي موافقت اندك و نمره 5 به معناي موافقت كامل است. پس كاغذ و قلمي را در كنار خود آماده كرده و براي هر سوال نمره‌اي را يادداشت نماييد.

اگر نمره پاييني گرفتيد حتما براي تغيير مقاله اميد به زندگي را مطالعه نماييد.

تست اميد به زندگي

1- احساس مي‌كنيد آينده خوشي در انتظار شما است؟

1- هرگز   2- مخالفم   3- نظري ندارم    4- موافقم    5- كاملا موافقم

2- در زندگي كارهايي هست كه براي انجام آن‌ها برنامه داشته باشيد؟

1- هرگز   2- مخالفم   3- نظري ندارم    4- موافقم    5- كاملا موافقم

3- فكر مي‌كنيد زندگي هدف و معنايي دارد؟

1- هرگز   2- مخالفم   3- نظري ندارم    4- موافقم    5- كاملا موافقم

4- فكر مي‌كنيد مشكلات زندگي حل شدني هستند و مي‌توانيد از آن‌ها عبور كنيد؟

1- هرگز   2- مخالفم   3- نظري ندارم    4- موافقم    5- كاملا موافقم

5- براي انجام اهداف زندگي از انرژي كافي برخوردار هستيد؟

1- هرگز   2- مخالفم   3- نظري ندارم    4- موافقم    5- كاملا موافقم

6- براي داشتن سبك زندگي سالم تلاش مي‌كنيد؟

1- هرگز   2- مخالفم   3- نظري ندارم    4- موافقم    5- كاملا موافقم

7- هنگام روبه‌رو شدن با مشكلات مي‌توانيد راه حل‌هاي مختلفي را در ذهن خود تصور كنيد؟

1- هرگز   2- مخالفم   3- نظري ندارم    4- موافقم    5- كاملا موافقم

8- فكر مي‌كنيد تجربيات گذشته مي‌توانند در حل مشكلات آينده به شما كمك كنند؟

1- هرگز   2- مخالفم   3- نظري ندارم    4- موافقم    5- كاملا موافقم

9- وقتي به گذشته مي‌نگريد احساس موفقيت مي‌كنيد؟

1- هرگز   2- مخالفم   3- نظري ندارم    4- موافقم    5- كاملا موافقم

10- بعد از يك بار ناكامي در دست يابي به هدف‌هاي خود دچار سرخوردگي نمي‌شويد؟

1- هرگز   2- مخالفم   3- نظري ندارم    4- موافقم    5- كاملا موافقم

 

جمع بندي جواب سؤالات تست اميد به زندگي

به جواب سؤالات خود و نمره‌اي كه به هر سؤال داده‌ايد نگاهي بياندازيد و در نهايت آن ها را باهم جمع كنيد. هرچقدر نمره نهايي شما بالاتر باشد از نظر اميد به زندگي در سطح بالاتري قرار داريد و نمره 15 به پايين نشان دهنده سطح بسيار پايين اميد به زندگي است. با اين حال اين يك تست عمومي است.

نمره بالاتر از 30

اگر نمره بالاي 30 دريافت كرديد، بايد به خودتان تبريك بگوييد. اميد به زندگي شما موجب موفقيت‌هاي هر چه بيشترتان مي‌شود. به راه خود ادامه بدهيد، همه انسان‌هاي بزرگ روزي كوچك بوده‌اند.

نمره بين 15 تا 30

اگر نمره‌تان كمتر از 30 و اما بيشتر 15 هست، بايد گفت نسبت به زندگي نگاهي در سطح متوسط داريد. گاه نااميد مي‌شويد و گاه پر از انرژي براي انجام كاري. بايد ياد بگيريد هميشه همه چيز سياه نيست، همانطور كه هميشه سفيد هم نيست، رنگ هاي ديگر زندگي را هم بشناسيد، براي پيدا كردن زيبايي فقط بايد عينكتان را عوض كنيد. مثبت انديشي را در خود تقويت كنيد. براي اطلاع از روش هاي مثبت انديشي كليك كنيد.

نمره كمتر از 15

نمره كمتر از 15 شما نشان مي‌دهد كه به شدت اميد به زندگي پاييني داريد. احساس منفي نسبت به خودتان و اطراف‌تان موجب مشكلات بزرگ تري خواهد شد. بهتر است هر چه زودتر براي پيدا كردن و رفع علت آن اقدامي كنيد. پيش از آن كه نااميدي در شما بيشتر رخنه كند، براي شكوفا كردن گوهر وجوديتان از كمك افراد متخصص استفاده كنيد. براي شروع مقاله جملات اميد دهنده به زندگي را مطالعه نماييد.

اگر در اين تست نمره پاييني گرفتيد حتما يكبار ديگر براي انجام تست باليني و يا مصاحبت با متخصص اقدام كنيد. متخصص با بررسي وضعيت شما مي تواند كمك‌تان كند تا تغييرات لازم در زندگي را ايجاد كنيد. در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را فراهم كرده‌ايم تا بتوانيد به صورت تلفني، آنلاين و حضوري به بررسي بيشتر ميزان اميد به زندگي در خود بپردازيد و آن را افزايش دهيد.

براي آگاهي بيشتر در مورد نحوه دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

سؤالات متداول درباره تست اميد به زندگي

- آيا كمبود اميد به زندگي يك ضعف شخصيتي است؟

خير، اميد به زندگي يك ويژگي پايدار شخصيتي و غير قابل تغيير نيست و مي‌تواند تحت تأثير عوامل محيطي و دروني گوناگوني قرار بگيرد و تغيير كند. در نتيجه افراد همواره مي‌توانند براي بهبود و ارتقاي اين ويژگي در خود تلاش نمايند. افسردگي يكي مشكلات شايعي است كه همراه با نااميدي به وجود مي‌آيد. براي دريافت درمان افسردگي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تست اميد به زندگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تست اميد به زندگي | زندگي اميدوار

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۲۳:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی