مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آدم هاي احساساتي معمولا ويژگي هايي دارند كه آن‌ها را از سايرين متمايز مي‌كند. اين افراد دنيا را متفاوت‌تر از ديگران مي‌بينند و در هر موردي احساسات بيشتري را تجربه مي‌كنند. اين احساسات به خاطر تفاوت‌هاي بيولوژيكي است كه باعث مي‌شود اين افراد نسبت به بقيه حساس‌تر باشند. با اين حال آدم‌هاي احساساتي اگرچه دلسوزتر و خلاق‌تر از بقيه هستند اما بيشتر از ديگران در معرض استرس و فشار قرار مي‌گيرند و مستعد در هم شكستن هستند. جالب است بدانيد تنها درصد كمي از مردم احساساتي هستند و شايد به همين خاطر است كه افراد احساساتي عجيب به نظر مي‌رسند. اگر در اطراف شما يك فرد احساساتي حضور دارد يا ديگران شما را با ويژگي احساساتي بودن توصيف مي‌كنند، شما نياز داريد كه بدانيد دقيقا چه ويژگي هايي احساساتي بودن را تشكيل مي‌دهند كه در ادامه بيشتر راجع به اين ويژگي ها صحبت خواهيم كرد.

منبع:  ويژگي آدم هاي احساساتي

 

احساس چيست؟

آنچه در ادبيات عامه مردم از آن به‌عنوان احساس ياد مي‌شود، در واقع همان چيزي است كه روانشناسان به آن هيجانات مي‌گويند. هيجان‌ها همان حالت‌هاي شادي، غم، خشم يا ترس هستند كه در مواجهه با محيط بيرون يا در پاسخ به تخيلات و تفكرات خود، احساس مي‌كنيد.

به‌طوركلي احساسات به دو دسته ساده و مركب تقسيم مي‌شوند. احساسات يا هيجانات ساده، به‌صورت فطري در درون هر انساني وجود دارد. اين دسته از احساسات نظير ترس، خشم يا شادي و غم، در وجود انسان‌ها جنبه تكاملي دارند. شما به‌محض احساس خطر مي‌ترسيد و فرار مي‌كنيد. همچنين هنگام شادي مي‌خنديد و با ديگران تعامل خواهيد داشت اما هيجانات مركب به هيجاناتي نظير احساس شرمساري يا غرور گفته مي‌شود. اين هيجانات به‌صورت فطري در هيچكس وجود ندارد و بر اساس تفكرات شما ايجاد مي‌شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه احساسات كليك كنيد.

 

افراد احساساتي

منشأ احساسات و منطق افراد از يكديگر مستقل است. انتظار مي‌رود كه يك فرد بالغ بتواند، ميان هيجانات و منطق خود يك تعادل مناسب برقرار كند؛ اما برخي افراد، بيشتر از منطق خود استفاده مي‌كنند و كمتر به احساسات بها مي‌دهند. گروه ديگري نيز، به‌اندازه‌اي كه به احساساتشان بها مي‌دهند با منطق خود، كاري ندارند. در ارتباط با احساساتي بودن افراد دو ديدگاه مطرح است.

يك ديدگاه مدعي است كه مغز افراد احساساتي اطلاعات را به شيوه‌اي متفاوت از ديگران پردازش كرده و درك عميق‌تري از احساسات ايجاد مي‌كند. به همين خاطر اين افراد احساساتشان را با شدت بيش‌تري نشان مي‌دهند. ديدگاه دوم معتقد است كه قشر مخ در افراد احساساتي، توانايي كافي براي كنترل رفتار را ندارد و به همين خاطر كنترل رفتار فرد به دست هيجانات مي‌افتد.

 

ويژگي آدم هاي احساساتي

غالب بودن احساسات در فرد، باعث مي‌شود كه ويژگي هاي خاصي در رفتار آن‌ها به چشم بيايد. بعضي از اين ويژگي‌ها شامل موارد زير هستند.

1. تصميم گيري‌هاي ناگهاني

يكي از ويژگي هايي كه در افراد احساساتي بيشتر از افراد منطقي ديده مي‌شود، تصميم گيري‌هاي ناگهاني است. اين افراد معمولاً به ناگهان و بر اساس احساسات خود، تصميم مي‌گيرند كه كاري را انجام بدهند يا خير. در حاليكه افراد منطقي‌تر معمولاً زمان بيشتري را صرف فكر كردن درباره يك كار مي‌كنند.

2. اهميت دادن به ديگران از ويژگي آدم هاي احساساتي

اكثر افراد احساساتي داراي روحيه همنوع دوستي هستند. براي آن‌ها بسيار سخت است كه بخواهند ديگران را ناراحت كنند و همواره براي خوشحالي آن‌ها تلاش مي‌كنند. به همين خاطر در تصميم‌گيري‌هاي اين گروه نيز بيشتر ديده مي‌شود كه آن‌ها به‌جاي در نظر گرفتن احساسات خود، به اطرافيانشان توجه داشته باشند.

3. درك كردن ديگران از ويژگي آدم هاي احساساتي

افراد احساساتي تجربه بالايي در زمينه مسائل عاطفي دارند، به همين خاطر به‌راحتي ديگران را درك مي‌كنند و مي‌توانند با آن‌ها همدلي كنند.

4. نوسانات خلقي

افراد احساساتي معمولاً بيشتر دچار تغييرات مود يا خلق مي‌شوند. تماشاي يك فيلم غم‌انگيز يا حضور در يك جمع دوستانه، به‌راحتي مي‌تواند حالت روحي آن‌ها را دگرگون كند. همچنين معمولاً با تحريك احساسات اين افراد مي‌توان نظر موافقشان را در مسائل مختلف به دست آورد. به همين خاطر احتمال سوء استفاده از احساسات آنان بيشتر است و بايد سعي كنند براي كاهش اين اتفاق، مهارت كنترل احساسات را فرا گيرند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مهارت كنترل احساسات كليك كنيد.

5. احساس مسئوليت

افراد احساساتي نسبت به شرايط ديگران، محيط زيست و انواع مسائل مختلف احساس مسئوليت بيشتري دارند. اين ويژگي معمولاً به اين خاطر ايجاد مي‌شود كه آن‌ها به‌خوبي احساسات ديگران را درك مي‌كنند و نمي‌توانند نسبت به آن بي‌تفاوت باشند.

6. تعامل با ديگران از ويژگي آدم هاي احساساتي

برقراري ارتباط براي افراد احساساتي راحت‌تر از ديگران است. آن‌ها به‌خوبي مي‌توانند با ديگران وارد صحبت شده و احساسات آن‌ها را درك كنند. همچنين با احتمال كمتري به دنبال بررسي مزايا و مضرات برقراري رابطه هستند.

7. ساده به نظر رسيدن

اين افراد معمولاً به  دليل اينكه به‌راحتي احساسات خود را بروز مي‌دهند از پيچيدگي‌ها و بازي‌هاي رواني كمتر استفاده مي‌كنند و به همين دليل به نظر ديگران ممكن است ساده بيايند.

8. انجام رفتارهاي كودكانه از ويژگي آدم هاي احساساتي

در اصطلاح مي‌توان گفت كه افراد احساساتي معمولاً كودك درون فعال‌تري دارند. براي آن‌ها رها كردن احساسات، كار بسيار راحتي است به همين خاطر با احتمال بيشتري شما رفتارهاي شادي‌بخش يا كودكانه را از اين افراد خواهيد ديد.

9. شدت بيشتر احساسات

اتفاقات مختلف، معمولاً افراد احساساتي را بيشتر تحت تأثير قرار مي‌دهد. در يك شرايط يكسان، افراد احساساتي معمولاً هيجاناتشان را بيشتر و شديدتر از ديگران بروز مي‌دهند. اين افراد سريع‌تر و با شدت بيشتري عصباني، غمگين يا خوشحال مي‌شوند.

10. علاقه به هنر از ويژگي آدم هاي احساساتي

علاقه به هنر، يكي از ويژگي هاي افراد احساساتي است. آن‌ها معمولاً به هنر توجه خاصي دارند و در يك رشته هنري فعاليت مي‌كنند. به واسطه همين علاقه به هنر، توانايي درك زيبايي‌ها در اين افراد بيش از ديگران است. آن‌ها جزئيات و زيبايي‌هايي را در محيط تشخيص مي‌دهند كه ديگران به‌راحتي از كنار آن رد مي‌شوند.  

11. ضعف در نه گفتن يا خودخواه بودن

به دليل اهميت بالايي كه افراد احساساتي براي ديگران قائل هستند، نمي‌توانند خودشان را مقدم بر ديگران در نظر بگيرند و يا به‌راحتي با گفتن (نه)، ديگران را نااميد كنند.

12. پويايي

افراد احساساتي پرسش‌هاي زيادي در ذهن خود دارند. آن‌ها مي‌خواهند به رمز و رازهاي جهان هستي و هر سوال ديگري كه دارند پي ببرند و بتوانند مفهوم عميق هر چيزي را كشف كنند به همين دليل دائما در حال پويايي و جست‌وجو هستند. براي اين افراد تعجب آور است كه چگونه بقيه انسان‌ها به دنبال جواب سوال‌هاي خود نمي‌روند.

13. قرار داشتن در معرض ابتلا به افسردگي و اضطراب

آدم‌هاي احساساتي بيشتر از ديگران مستعد مضطرب شدن يا افسردگي هستند. آن‌ها به دليل توقعات بالايي كه از خود دارند و احساسات عميقي كه تجربه مي‌كنند و همچنين اهميت فوق العاده‌اي كه به ديگران مي‌دهند، فشار بيشتري را تجربه مي‌كنند و به همين خاطر شكننده‌تر هستند. در اين راستا لازم است تا با بهره بردن از مشاوره فردي به كاهش مشكلات خود كمك كنند.

 

سؤالات متداول

چرا افراد احساساتي راحت‌تر مي‌توانند با ديگران ارتباط برقرار كنند؟

افراد احساساتي توانايي بالايي در شناسايي احساسات ديگران دارند. آن‌ها به‌راحتي مي‌توانند ديگران را درك كنند و همچنين آماده كمك كردن به اطرافيان هستند، به همين خاطر به‌راحتي مي‌توانند روابط جديدي ايجاد كنند.

چرا افراد احساساتي نوسانات خلقي بيشتري دارند؟

افراد احساساتي به‌راحتي تحت تأثير محيط اطراف قرار مي‌گيرند. درنتيجه با شادي يا ناراحتي موجود در فضا احساسات آن‌ها نيز تغيير مي‌كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ويژگي آدم هاي احساساتي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع:  ويژگي آدم هاي احساساتي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ويژگي آدم هاي احساساتي،
موضوع:
[ ۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۵۸:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی