مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

لجبازي در زندگي زناشويي مي‌تواند بر ابعاد مختلف رابطه زن و شوهر تاثير بگذارد. بسياري از دلخوري‌ها و دعواها ريشه در لجبازي زوجين دارد. معمولا در ابتدا يكي از طرفين رفتار ناپخته لجبازي را پيش مي‌گيرد و عدم آگاهي همسر از نحوه برخورد صحيح به ادامه و بدتر شدن رفتارهاي ناپخته مي‌انجامد. هر كسي ممكن است در رابطه با همسرش گاهي لجبازي‌هايي داشته باشد، اما لجبازي بيش از حد در رابطه زناشويي پيامدهاي جبران ناپذيري به همراه دارد. همچنين مي‌توانيد براي پيشگيري از دعوا در زندگي مشترك مقاله پيشگيري از اختلافات زناشويي را مطالعه نماييد.

منبع: لجبازي 

 

لجبازي در زندگي زناشويي | چه كسي لجباز است؟

لجبازي يكي از ويژگي‌هاي انساني است كه هر فرد گاهي از آن استفاده مي‌كند. فرد لجباز شبيه يك كودك رفتار مي‌كند و به اصلاح "بچه مي‌شود". به حرف خود اصرار ورزيده و بي دليل به حرف كسي گوش نمي‌كند و كار خودش را انجام مي‌دهد؛ گويي كه هيچ چيز جلودارش نيست. لجبازي  مي‌تواند به مشكلات و اختلافات خانوادگي منجر شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشكلات خانوادگي كليك كنيد. 

لجبازي در زندگي زناشويي

لجبازي در زندگي مشترك به صورت معمول اتفاق مي‌افتد. هر فردي در زندگي خود گاهي اوقات دست به رفتارهاي بچگانه مي‌زند و مانند يك كودك رفتار مي‌كند. بحث اين نيست كه كسي نبايد در زندگي زناشويي خود لجبازي كند يا اگر كسي لجبازي كرد، ديگر بايد قيد آن رابطه را بزند؛ خير صحبت درباره زماني است كه زن و شوهر هر دو لجبازي كرده و هيچ كدام براي برطرف كردن آن تلاشي نكنند.

در چنين شرايطي است كه دعواي بين زوجين شدت گرفته و لجبازي در زندگي زناشويي بيشتر مي‌شود. در نتيجه  زندگي مشترك به قهقرا مي‌رود. حالا ممكن است در اين ميان فرزندي هم داشته باشيد. در چنين شرايطي وضعيت بسيار وخيم‌تر شده و با اين لجبازي‌ها به روان كودك خود نيز صدمه مي‌زنيد. فرزندان اين خانواده‌ها معمولا دچار نوعي اضطراب هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد. 

بهترين برخورد با لجبازي همسر در زندگي زناشويي

همسر شما نيز از لجبازي لذت نمي‌برد، پس بهتر است راهي پيدا كنيد تا او ياد بگيرد از اين روش براي رسيدن به خواسته‌هايش استفاده نكند. عدم توجه به اين نكات جزئي باعث لجبازي در زندگي زناشويي شده و به اختلافات  شما دامن خواهد زد. پس زماني كه همسرتان شروع به لجبازي كرد بهتر است به نكات زير توجه كنيد:

1. سكوت كنيد

بهترين و مورد پسنديده‌ترين رفتار، سكوت است؛ پس خودتان را كنترل كنيد. زيرا اگر شما پرخاشگري كنيد، لجبازي او بيشتر و بيشتر مي‌شود. شما مي‌توانيد در زماني ديگر به علل لجبازي او پي برده و آن‌ها را رفع كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اشتباهات زن و شوهر بعد از دعوا كليك كنيد.

2. كمبود اعتماد به نفسش را درك كنيد

كمبود اعتماد به نفس و عدم خود باوري يكي از علل اصلي لجبازي در زندگي زناشويي است. معمولا افرادي دست به لجبازي مي‌زنند كه اعتماد به نفس كافي نداشته و با لجبازي به نوعي اقتدارشان را نشان مي‌دهند. پس براي آرامش در زندگي خود به همسرتان كمك كنيد تا خود را بهتر بشناسد و باور كند. براي اين منظور راه‌هاي بالا بردن اعتماد به نفس همسر را بشناسيد.

3. شما بي تقصير نيستيد

لازم است بدانيد هميشه همسرتان مقصر نيست؛ بلكه اين رفتار اشتباه خودتان بوده كه موجب لجبازي همسرتان شده است. خيلي وقت‌ها ممكن است به خاطر لحن اشتباه شما، همسرتان به لجبازي دست بزند. برخورد صحيح در دعوا با همسر به جلوگيري از لجبازي در زندگي زناشويي كمك مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه برخورد صحيح در دعوا با همسر كليك كنيد. 

4. لجبازي با لجبازي فايده ندارد

فراموش نكنيد كه لجبازي در زندگي مشترك تنها به بدتر شدن رابطه ختم مي‌شود و با ايجاد تعارضات مختلف به هر دو شما صدمه وارد مي‌كند. بهتر است اصول ارتباط موثر را ياد بگيريد و در زندگي خود از آن استفاده كنيد. براي آگاهي بيشتر در زمينه ارتباط موثر كليك كنيد. 

راهكارهايي براي از بين بردن لجبازي همسر

1- سعي كنيد با همسرتان مدارا كرده و با او كنار بياييد تا لجبازي در زندگي زناشويي كاهش بيايد.

2- اصلا به فكر استفاده از كلمات كنايه آميز نباشيد. اين كلمات تنها به شديدتر شدن لجبازي مي‌انجامد.

3- سعي كنيد از كلمات مثبت و لحن آرامبخش استفاده كنيد.

4- با او بحث نكنيد و سعي نكنيد هنگام لجبازي او را قانع كنيد.

5- براي رفع لجبازي در زندگي زناشويي، او را به آرامش دعوت كنيد. 

6- ياد بگيريد چطور بايد از كسي انتقاد كرد و چطور بايد ويژگي‌هاي منفي همسرتان را به او بگوييد تا او آن‌ها را اصلاح كند.

7- در زمان مناسب مشكلات و ويژگي‌هاي منفي او را بگوييد. 

8- تا زماني كه همسرتان به حالت متعادلي نرسيده و هنوز در حالت‌هاي عصبي است، راجع به موضوع لجبازي در زندگي زناشويي صحبتي به ميان نياوريد و بحث را از نو شروع نكنيد.

9- ياد بگيريد با تعريف كردن از ويژگي‌هاي مثبت همسرتان به او اعتماد به نفس بيشتري بدهيد.

10- اگر در زمان لجبازي، همسرتان زمان زيادي را به حرف زدن و بحث‌هاي طولاني مي‌پردازد، صبور بودن را ياد بگيريد و اجازه دهيد خودش را تخليه هيجاني كرده و حرف‌هايش را كامل بزند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه صبور بودن كليك كنيد.

11- مهارت‌هاي گفتگو را در خودتان تقويت كرده و از روش مناسبي كه به لجبازي در زندگي زناشويي نرسد، استفاده كنيد.

12- سعي كنيد در حرف زدن لطافت بيشتري داشته باشيد و مستقيم جملات خود را با "تو" شروع نكنيد. استفاده از ضمير مستقيم باعث مي‌شود حس مقصر بودن يا سرزنش كردن در او افزايش پيدا كند. توصيه بهتر اين است كه جملات خود را با "من" يا "ما" شروع بكنيد. در غير اين صورت لجبازي در زندگي مشترك افزايش پيدا مي‌كند.

سخن آخر

همانطور كه گفته شد لجبازي يك ويژگي ذاتي در وجود انسان‌ها است و نمي‌توان آن را به طور كل از وجود افراد پاك كرد. لجبازي در زندگي مشترك تا حدودي طبيعي است اما اگر زياده از حد شود، اختلافات و مشكلاتي را به همراه مي‌آورد. اگر خودتان يا همسرتان در زندگي لجبازي مي‌كنيد، بهتر است هرچه سريع‌تر براي رفع آن اقدام كنيد تا پايه‌هاي زندگي‌تان سست نشود. مشاوره خانواده مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه لجبازي در زندگي زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: لجبازي 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: لجبازي ،
موضوع:
[ ۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۹:۲۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی