مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بعد از انجام لقاح و با شروع هفته سوم بارداري سفر طولاني با مسافري كه به همراه داريد آغاز شده و به معناي واقعي اولين هفته از حاملگي خود را تجربه مي‌كنيد. در اين هفته جنين براي لانه گزيني آماده شده و در صدد پيدا كردن نقطه‌اي براي چسبيدن و تغذيه است. مادران نيز با علائمي مانند لكه بيني، طعم و مزه فلز در دهان و ويار مواجه مي‌شوند. همچنين مايع آمنيوتيك در پايان هفته سوم بارداري در اطراف توده سلولي جمع مي‌شود و حفره پر از مايعي را به وجود مي‌آورد كه در ماه‌هاي بعد به عنوان كيسه آب شناخته مي‌شود. با توجه به اينكه در همان ابتداي بارداري قرار داريد با افزودن يك رژيم غذايي سالم و ورزش در برنامه ر‌وزانه‌تان سلامتي خود و جنين‌ را تا پايان دوران بارداري حفظ نماييد. در ادامه به توضيحات بيشتري درباره هفته سوم خواهيم پرداخت.
منبع: هفته سوم بارداري | علائم و تغييرات مادر در هفته سوم حاملگي

 

هفته سوم بارداري

در هفته سوم بارداري اسپرم و تخمك با يكديگر برخورد كرده و اسپرم راه خود را به درون تخمك باز مي‌كند و عمل لقاح صورت مي‌گيرد. در اين هنگام توده سلولي در رحم ثابت شده و شما رسما يك زن باردار شناخته مي‌شويد. توجه داشته باشيد كه جنين اكنون در مرحله بلاستوسيست قرار دارد. بلاستوسيست در واقع توده‌اي متشكل از صد سلول يا بيشتر است. جنين در اين مرحله براي لانه گزيني آماده شده و در صدد پيدا كردن نقطه‌اي براي چسبيدن و تغذيه است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

وضعيت مادر در هفته سوم بارداري

به طور متوسط مادر در حالت جسماني خود احساس خيلي خاصي نخواهد داشت و اولين تغييراتي كه شما در اين هفته شاهد آن هستيد لكه‌هاي خوني است كه ناشي از فروريختن تخم بارور شده در ديواره رحم مي‌باشد. به طور متوسط يك الي دو روز اين لكه بيني طول مي‌كشد و با دوره عادت ماهانه متفاوت است. اين مرحله شامل لكه‌ بيني لانه گزيني است و بسيار كوتاه است و تعداد معدودي از بانوان متوجه آن مي‌شوند. همچنين مايع آمنيوتيك در پايان هفته سوم بارداري در اطراف توده سلولي جمع مي‌شود و حفره پر از مايعي را به وجود مي‌آورد كه در ماه‌هاي بعد به عنوان كيسه آب شناخته مي‌شود.

 

وضعيت جنين در هفته سوم بارداري

در هفته سوم بارداري جنين با چشم قابل ديدن نيست و براي ديدن آن بايد از ميكروسكوپ استفاده كرد. در اين هفته كودك به اندازه يك كنجد به سايز يك ميلي متر است. به منظور آن كه رشد جفت به اندازه كافي نبوده، جنين اكسيژن و مواد غذايي خود را از طريق سلول‌هاي گردش خون كه متشكل از تونل‌هاي ميكروسكوپي است دريافت و مواد زائد را دفن مي‌كند. در اين مرحله جفت جنين براي تكامل خود شروع به توليد هورمون HCG مي‌كند كه وظيفه آن القاي دستورات جديد به رحم است. به فرمان هرمون HCG هيچ تخمكي توسط تخمدان‌ها آزاد نمي‌شود و هورمون پروژسترون و استروژن براي جلوگيري از خونريزي ديواره رحم در بدن مادر افزايش مي‌يابد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

علائم مادر در هفته سوم بارداري

ويار غذاهاي خاص 

احتمالا تغيير ذائقه در اين هفته به سراغ شما خواهد آمد و نسبت به بعضي غذاها هيچ تمايلي نداريد و حتي بوي آن نيز شما را اذيت مي‌كند. همچنين از اين پس بعضي بوها و غذاها براي شما دلچسب و مورد علاقه مي‌شود. معمولا تغييرات ذائقه در مورد چاي، قهوه، غذاهاي سرخ شده و تخم مرغ زياد اتفاق مي‌افتد.

خستگي

خستگي مي‌تواند ناشي از هورمون‌هاي بارداري باشد. اين احساس خستگي نگران كننده نيست ولي اگر احساس شما باعث گوشه گيري و افسردگي در دوران بارداري شود نياز به بررسي و صحبت با روانشناس و پزشك متخصص وجود دارد.

ترشحات واژن

تغييرات هورمون بارداري واژن را تحريك  كرده تا ترشحات بيشتري داشته باشد. اين ترشحات در اوايل بارداري معمولا به صورت غليظ، شيري و سفيد است. اگر ترشحات بوي بدي نداشته باشد هيچ ارتباطي با عفونت ندارد. البته ترشحات واژن در هفته سوم رايج نيست و همه زنان آن را تجربه نمي‌كنند.

حس بويايي بالا

اين حس به علت هورمون استروژن ايجاد و خود يكي از علل اصلي بارداري محسوب مي‌شود. توجه داشته باشيد يكي از علائم مادران در هفته‌هاي اول بارداري طعم و مزه فلزي در دهان است كه يكي از علل آن مي‌تواند بوي ناخوشايند و قوي باشد. 

همچنين از ديگر علائم مادر در هفته سوم بارداري مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

_ تكرر ادرار

_ بالا رفتن دماي بدن

_ نفخ كردن

_ متورم شدن سينه‌ها و احساس درد در سينه

_ حالت تهوع يا استفراغ به خصوص در هنگام صبح

_ گرفتگي عضلات به خصوص در ناحيه پا

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد

 

تغذيه در هفته سوم بارداري

خوردن روزانه آهن و فوليك اسيد براي سلامت شما و جنين بسيار مهم است. همچنين مي‌توانيد خوردن آهن را با مواد غذايي شامل آهن شروع كنيد. مصرف اين مواد مي‌تواند بر اساس ارزش غذايي به جگر، ماهي و ميگو، گوشت قرمز، زرده تخم‌مرغ، سبزيجات با برگ‌هاي سبز از جمله اسفناج، مصرف حبوباتي مانند عدس، كشمش، ميوه‌هاي خشك، برگ هلو و زردآلو و... تقسيم كرد. 

توجه داشته باشيد از مصرف مواد مخدر و نوشيدني الكلي اجتناب كنيد. مصرف مكمل‌هاي گياهي كه به عنوان كرم و يا پماد استفاده مي‌شود و خوردن نوشيدني‌هاي كافئين دار( قهوه، نسكافه و...) را به حداقل ممكن برسانيد. همچنين از نوشيدن آب در تعداد دفعات بالا غافل نشويد. نوشيدن آب به شادابي پوست و كاهش عوارض كشيدگي و افتادگي پوست بعد از بارداري كمك مي‌كند.

 

ورزش در هفته سوم بارداري

ورزش در دوران بارداري را فراموش نكنيد. البته اگر بارداري شما جزء حاملگي پرخطر نباشد انجام ورزش و فعاليت بدني بلامانع است و مي‌تواند براي شما مفيد نيز باشد و در كاهش فشارهاي زايمان به شما كمك كند. ورزش‌هايي همچون شنا، ايروبيك، يوگا، پياده روي و... مي‌تواند براي سودمند باشد. همچنين ورزش كردن به تناسب اندام در دوره بارداري كمك كرده و از اضافه وزن بيش از حد جلوگيري مي‌كند. از طرف ديگر بازگشت به تناسب اندام بعد از زايمان را نيز راحت‌تر مي‌كند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه ورزش در بارداري كليك كنيد.

 

نكات مهم هفته سوم بارداري

با ورود به اين مرحله از بارداري بهتر است توصيه‌هايي را در جهت سلامت خود و فرزند دلبندتان رعايت كنيد. مشورت با پزشك در اين هفته از بارداري مي‌تواند در سلامت شما و جنين نقش موثر داشته باشد چرا كه مي‌تواند با راهنمايي‌هاي خود شما را از عوامل آسيب‌زا و فشارهاي دوران بارداري دور كند. همچنين مادران در اين دوران استرس و اضطراب‌هاي متفاوتي را تجربه مي‌كنند كه بهره بردن از مشاوره روانشناسي مي‌تواند به بهداشت رواني آن‌ها در اين دوران و تجربه زايماني دلنشين كمك كند.

لازم به ذكر است با تشخيص بارداري بهتر است از رنگ كردن موهاي خود دست نگه داريد چرا كه اين كار به دليل مواد شيميايي كه در رنگ مو وجود دارد باعث افزايش خطر سقط جنين مي‌شود. بهتر است رنگ كردن موها را بعد ازگذراندن سه ماه اول انجام دهيد.

 

سوالات متداول

من 19 مهر آخرين پريوديم بوده و از روز 9 اقدام براي بارداري داشتم به صورت يك شب در ميان. الان كه روز 15 دوره هستم ترشحات صورتي رنگ دارم، هيچوقت اين جور نبودم انگار كه دارم زودتر از مويد پريود مي‌شم. احتمال بارداري چقدر است؟

روز 15، ترشح خوني مي‌تواند بدليل تخمك گذاري باشد. به اين خون ريزي "ميد سايكل" مي‌گويند. الان براي تشخيص بارداري زود است اما اگر ترشحات ادامه داشت در صورت لزوم از بي بي چك استفاده كنيد.

مي‌خواستم بپرسم آيا كيست تخمدان براي بارداري خطرناك است يا خير؟

بستگي به اندازه و ماهيت كيست شما دارد. اگر اندازه كيست تخمدان بيشتر از 5 سانت باشد بايد توسط پزشك متخصص بررسي شود چرا كه در صورت بارداري، علاوه بر خطرات سقط جنين حاملگي پر دردي را تجربه خواهيد كرد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته سوم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: هفته سوم بارداري | علائم و تغييرات مادر در هفته سوم حاملگي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۵:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی