مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا تصميم به باردار شدن گرفته‌ايد؟ آيا مي‌دانيد براي بارداري چه كارهايي بايد انجام دهيد؟ امروزه اكثر افراد براي باردار شدن برنامه ريزي كرده و به دنبال راه‌هايي براي به دنيا آوردن كودك سالم هستند. والدين مسئول سلامت فرزندان خود هستند و بايد در دوره قبل از بارداري نيز تمام موارد احتياط را رعايت كنند. سلامت جسمي مادر و پدر براي بارداري هرچه سريع‌تر و سالم‌تر اهميت زيادي دارد. گاهي افراد با وجود تلاش‌هاي بسيار در فرزندآوري با شكست مواجه مي‌شوند. درحالي كه شايد با توجه به برخي نكات ساده به راحتي موفق به بارداري شويد. برنامه ريزي براي بچه دار شدن در اين زمينه كمك زيادي به والدين مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه برنامه ريزي براي بچه دارشدن كليك كنيد.

منبع: چگونه باردار شويم

 

پايه‌هاي اصلي باردار شدن

يك سري اصول ابتدايي براي بالارفتن احتمال باروري وجود دارد كه ممكن است توسط زوجين در نظر گرفته نشود و در صورت عدم بارداري، به سراغ روش‌هاي نادرست سوق پيدا كنند. برخي از اين اصول به شرح زير هستند:

استفاده از قرص‌ها و وسايل پيشگيري را متوقف كنيد

بعضي از روش‌هاي پيشگيري از بارداري، اثر طولاني تر و بيشتري نسبت به ديگر روش‌ها دارند. همچنين زمان آمادگي براي باردار شدن پس از قطع داروهاي ضدبارداري، در بدن هر خانمي متفاوت است. پس از قطع داروهاي جلوگيري، 2 تا 3 ماه براي بارداري زمان لازم است.

تشخيص زمان تخمك گذاري و نزديكي در اين دوره

حداكثر طول عمر تخمك بين 12 تا 24 ساعت و براي اسپرم اسپرم 48 تا 72 ساعت است. بنابراين لازم است كه نزديكي در زمان مناسب انجام شود. براي تشخيص زمان تخمك گذاري راهكارهايي وجود دارد كه عبارتند از:

تقويم

براي محاسبه زمان تخمك گذاري، زمان شروع عادت ماهيانه بعدي خود را حساب كرده و 12 تا 16 روز از آن كم كنيد. در اين دوره زماني احتمال تخمك گذاري افزايش مي‌يابد. در دوره‌هاي 28 روزه، معمولا تخمك گذاري در روز 14 اتفاق مي‌افتد. با حساب دوره تخمك گذاري در تقويم تا حدودي از روز تخمك گذاري خود آگاه مي‌شويد. البته اين روش كاملا دقيق نيست چرا كه تخمك گذاري تحت تاثير عوامل بسيار متعددي تغيير مي‌كند.

تغييرات ترشحات واژن

براي تشخيص دوره تخمك گذاري به ترشحات واژن خود توجه داشته باشيد. هرچه از عادت ماهيانه مي‌گذرد، ترشحات بيشتر شده و ساختار آن تغيير مي‌كند. در تخمك گذاري ترشحات بسيار شفاف و چسبناك شده و حالتي شبيه به زرده تخم مرغ به خود مي‌گيرند. اين ترشحات در دوره تخمك گذاري مسير حركت اسپرم به سمت رحم را هموار مي‌كنند

تغيير دماي بدن

در دوره تخمك گذاري دمي بدن در حدود 0.4 تا 0.1 در جه بالا مي‌رود. البته خود فرد متوجه اين تغيير دما نمي‌شود پس لازم است كه براي اين منظور از دماسنج استفاده شود. در هنگام صبح و قبل از هرگونه فعاليتي دكا بدن خود را با دماسنج اندازه بگيريد تا از تخمين دوره تخمك گذاري خود مطمئن شويد.

كيت‌هاي مخصوص تخمك گذاري

براي تشخيص دوره تخمك گذاري كيت‌هاي مخصوصي وجود دارد كه از طريق داروخانه‌ها و بدون نسخه قابل تهيه هستند. كيت‌ها با بررسي هورمون‌هاي قبل از تخمك گذاري، دوره شما را تشخيص داده و هشدار مي‌دهند. با انجام دستور العمل كيت، مي‌توانيد دقيق ترين نتيجه را به دست آوريد. اين كيت‌ها ممكن است كمي گران باشند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كيت تخمك گذاري كليك كنيد.

باردار شدن | رابطه جنسي صحيح 

1. چگونگي و پوزيشن جنسي مناسب در باردار شدن موثر است. قبل از شروع دوره تخمك گذاري، رابطه جنسي داشته باشيد.

2.از محصولات شيميايي كه براي افزايش لذت يا افزايش احتمال باروري مصرف مي‌شوند، اجتناب كنيد.

بعد از رابطه جنسي، بلافاصله آلت را از واژن خارج نكنيد.  براي ورود اسپرم به رحم چند دقيقه زمان لازم است.

تا حد امكان از بيرون ريختن اسپرم از واژن جلوگيري كنيد. مي‌توانيد با دست دو طرف واژن را به هم نزديك كرده تا اسپرم داخل بدن باقي بماند. بعد از رابطه كمي دراز كشيده و پاها را بالا بگيريد.

باردار شدن | زمان رابطه جنسي

رابطه جنسي خود را در طول هفته افزايش دهيد چراكه  آميزش مداوم شانس بارداري را تا حد زيادي افزايش مي‌دهد. البته با انجام رابطه جنسي مداوم، غلظت اسپرم مرد كمي كاهش مي‌يابد. اما اين مساله جاي نگراني ندارد چرا كه از قدرت باروري مردان سالم كم نمي‌شود. با نزديك شدن به زمان تخمك گذاري رابطه جنسي خود را تا روزي يكبار افزايش دهيد.

باردار شدن | تست‌هاي بارداري

بعد از عبور از دوره تخمك گذاري، زمان انتظار شروع مي‌شود. تا قبل از شروع دوره پريود بعدي، لازم است كه از تست‌هاي بارداري استفاده كنيد. بالا نگه داشتن دماي بدن يكي از روش‌هاي مناسب براي بالا بردن احتمال ايجاد لقاح و بارداري است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تست‌هاي بارداري كليك كنيد.

پوزيشن‌هاي جنسي مناسب براي بارداري

مناسب ترين پوزيشن رابطه جنسي براي بارداري، به شرايط جسماني شما بستگي دارد. اما  به طور كلي بهترين حالات و پوزيشن‌ها براي رابطه جنسي، روش‌هايي است كه آلت عميق تر وارد واژن مي‌شود.

يكي از بهترين حالت‌ها براي بارداري شيوه كلاسيك و سنتي رابطه است. در شيوه كلاسيك زن به پشت دراز كشيده، پاهاي خود را باز و به سمت بالا نگه داشته و يا روي شانه‌هاي مرد مي‌گذارد و مرد روي زن قرار مي‌گيرد. زماني كه زن به پشت مي‌خوابد، اسپرم به دليل نيروي جاذبه، شرايط بهتري براي وارد شدن به رحم پيدا مي‌كند. همچنين در اين روش آلت به مقدار عميق‌تر در واژن زن قرار مي‌گيرد.

زن بايد 20 تا 30 دقيقه بعد از رابطه، به پشت دراز بكشد. بهتر است كه لگن او به وسيله يك بالش از زمين بلند شود. ممكن است پس از بلند شدن زن، مقداري از مايع مني بيرون بريزد اما مشكلي ندارد، چراكه اين اسپرم‌ها به احتمال زياد زنده نيستند و خوابيدن بيشتر از 30 دقيقه كمكي به باردار شدن نمي‌كند.

سعي كنيد رابطه‌اي كه براي باردار شدن برقرار مي‌كنيد، از عشق و احساس كافي برخوردار باشد. عشق ورزيدن در پوزيشن سنتي كمي سخت است؛ در اين صورت شما مي‌توانيد از حالت‌هاي ديگر استفاده كنيد. در هر صورت عميق بودن دخول آلت به واژن، مهم ترين مسئله براي بارداري است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

افزايش تعداد اسپرم‌ها براي باردار شدن

افزايش اسپرم و ميزان غلظت آن‌ها شانس بارداري را بيشتر مي‌كند. براي اين منظور مي‌توايد از راهكارهاي زير استفاده كنيد:

1. اجتناب از مصرف مواد مخدر و الكل

2. دوري از سيگار و تنباكو

3. كم كردن وزن و رسيدن به وزن ايده آل

4. مصرف ويتامين‌هايي همچون فوليك اسيد، ويتامين C و روي

5. خودداري از محيط‌هاي بسيار گرم همچون سونا

باردار شدن | شتاب دهنده‌هاي بارداري

شرايط رواني و جسمي شما، در باردار شدن موثر است و بايد برخي از آن ها را بدانيد:

دلسرد نشويد

باردار شدن براي اكثر زوجين كار چندان راحتي نيست. از هر 100 زوجي كه در ماه براي بارداري تلاش مي‌كنند، تنها 15 تا 20 آن‌ها موفق مي‌شوند. با اين حال 95 درصد زوج‌ها پس از گذشت دو سال موفق به بارداري و فرزندآوري خواهند شد. 

انجام معاينه‌هاي پيش از بارداري 

حتي اگر هيچ قصد يا راه حلي براي بارداري نداريد، لازم است شرايط سلامت روحي و جسمي خود را بررسي كنيد. ممكن است بعد از حاملگي، برخي از بيماري‌هاي شما بدتر شده و به خود و فرزندتان آسيب وارد شود. معاينه لگن، آزمايشات رحم، چك كردن ديابت، بيماري تيروئيد، اختلالات خلقي مثل افسردگي، وسواس، اضطراب و ... مي‌تواند در دوران حاملگي يا بعد از زايمان به شما آسيب برساند.

داشتن زندگي سالم

شرايط سالم جسماني و پرهيز از آسيب زاها، شانس بارداري شما را افزايش مي‌دهد. برخي از اين موارد شامل:

  • كاهش وزن در صورت وزن بالا
  • ورزش سبك و منظم ( در صورت انجام ورزش‌هاي سنگين و حرفه‌اي بايد در زمان اقدام به بارداري آن را كاهش دهيد.)
  • پرهيز كامل از سيگار و الكل. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دود سيگار بر نوزاد كليك كنيد.
  • ويتامين‌هاي پيش از زايمان مصرف كنيد (مطمئن شويد مواد مغذي لازم براي جنين در بدن شما وجود دارد)
  • تا مي‌توانيد از غذاهاي ارگانيك و طبيعي استفاده كنيد.
  • از مصرف چربي ترانس وغذاهاي چرب خودداري نماييد.
  • پنيرهاي غير پاستوريزه، جوانه‌ها، فست فود و غذاهاي آماده و منجمد شانس باروري را كاهش مي‌دهد.
  • رژيم‌هاي حاوي حبوبات، آجيل، ميوه، سبزي تازه، آنتي اكسيدان، ويتامين‌ها، پروتئين، مرغ و تخم مرغ، امگا 3 موجود در غذاهاي دريايي و آهن براي بارور شدن شما مناسب‌تر است.
  • اين موارد براي مردان نيز بايد رعايت شود تا اسپرم ها تقويت شده و قدرت بارور كردن را داشته باشد.
  • مصرف ويتامين E و C، ميوه، سبزي به مردان نيز براي باردار شدن همسرشان توصيه مي‌شود.
  • پرهيز از مصرف الكل، سيگار، كافئين، قند و چربي براي مردان ضروري است. اين مواد مي‌تواند اسپرم‌هاي مرد را كم و غير طبيعي كرده و امكان تولد فرزند ناقص را افزايش دهد.
  • مصرف زياد شكلات و قهوه شانس باروري را در زنان به مقدار زيادي كم مي‌كند.
  • ماري جوانا (گل) و هرگونه مخدر ديگر احتمال تولد نوزاد سالم را كاهش مي‌دهد. 

 

تاثير شرايط روحي در بارداري

نداشتن رابطه عاشقانه و عدم لذت از معاشقه به شما و همسرتان فشار روحي زيادي وارد مي‌كند. در اين شرايط احمال باروري كاهش مي‌يابد.

بخاطر بارور نشدن رابطه خود را تحت فشار قرار ندهيد. بارداري به زور اتفاق نمي‌افتد.

سعي كنيد بدون نياز به يك بچه، از همديگر و از رابطه خود لذت ببريد. بچه اي كه حاصل عشق نبوده و فقط طبق عادت بقا و انجام وظيفه باشد، فرزند سالمي نخواهد بود.

استرس يكي از مهم ترين عوامل كاهش شانسِ بارداري است. سعي كنيد انديشه مثبت و سالمي درباره رابطه و خودتان داشته باشيد.

افسردگي قبل از بارداري، در طول دوره بارداري و بخصوص پس از زايمان، باعث تولد فرزند ضعيف و افسردگي پس از زايمان مي‌شود و احتمال بروز مشكل براي زوجين را افزايش مي‌دهد.

در مورد تمام اين مسائل مي‌توانيد با روانشناس خود در ارتباط باشيد و از او كمك بخواهيد. مشاوره كودك مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

چه زماني بايد به پزشك مراجعه كنيد؟

در ابتدا تعيين يك زمان منظم و طبق برنامه براي رفتن به پزشك بسيار مهم است. اين مسئله اضطراب را كاهش داده  و مي‌تواند براي باردار شدن به شما كمك كند.

_زوج‌هاي سالم زير 30 سال كه دوبار در هفته رابطه جنسي دارند، بايد در طول يك سال بارداري براي‌شان اتفاق بيفتد.

زنان بالاي 30 سال، پس از 6 ماه تلاش به دكتر مراجعه كنند. ممكن است با افزايش سن، شانس باروري كم شود اما صفر نمي‌شود. تغيير در سبك زندگي و حالت‌هاي مقاربت جنسي نيز كمك كننده هستند. 

در صورت داشتن بيماري التهاب لگن، درمان‌هاي پيشگيري از سرطان، اندومتريوز، سابقه سقط جنين و سن بالاي 35 سال، حتما با پزشك در ارتباط باشيد.

تمام داروها و بيماري‌هاي روحي و جسمي احتمال باروري را كاهش مي‌دهند و بايد اين مسائل را با پزشك يا روانشناس خود در ميان بگذاريد.

در صورت داشتن عفونت‌هاي نواحي جنسي و قابل انتقال حتما براي باردار شدن با پزشك مشورت كنيد.

ممكن است بافت فيزيكي رحم يا آلت مردانه به شكلي باشد كه امكان رسيدن اسپرم به تخمك را دشوار كند. اين مساله بايد مورد بررسي قرار گيرد. 

گاهي در اسپرم مرد مشكلاتي وجود دارد، كه از آزمايش‌هاي باروري مردانه مثل آزمايش خون يا انسداد مجاري ادرار براي تشخيص استفاده مي‌شوند.

آزمايش و تست‌هاي هورموني توسط پزشك انجام مي‌شود.

سخن آخر

قبل از انجام درمان‌هاي باروري، به دليل هزينه‌ها و سختي‌هايش، حتما در مورد انجام و ادامه آن با همسر و روانشناس خود مشورت كنيد و تمام جوانب آن را بسنجيد. مشاوره خانواده و مشاوره جنسي به شما كمك مي‌كند تا خودتان و شرايط را براي ورود يك عضو جديد آماده كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه شرايط و روش هاي باردار شدن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: چگونه باردار شويم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چگونه باردار شويم،
موضوع:
[ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۴۷:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی