مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا مي دانيد وظايف زن در زندگي مشترك چيست؟ اگر به تازگي تصميم به ازدواج گرفته‌ايد يا وارد زندگي مشترك شده‌ايد، احتمالا بارها و بارها در مورد تقسيم وظايف با همسرتان گفتگوهايي داشته‌ايد. براي حفظ يك زندگي زناشويي هم مردان و هم زنان بايد برخي از انتظارات همسرشان را برآورده كنند. عدم آگاهي نسبت به اين انتظارات و بي توجهي در انجام آن‌ها در دراز مدت منجر به بروز تعارضات زيادي خواهد شد و همچنين تهديدي براي پايداري زندگي زناشويي نيز به شمار مي‌آيد. زماني كه زن و مرد هر دو به وظايف‌شان عمل كنند، وحدت خانوادگي نيز حفظ شده و مي‌توانند در كنار يكديگر به آرامش برسند. در ادامه مطلب به شرح وظايف زن در زندگي مشترك مي‌پردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر از پايداري زندگي زناشويي كليك كنيد.

منبع: وظايف زن

 

وظايف زن در زندگي مشترك

هر دختري با ورود به زندگي مشترك، مسئوليت‌هاي متعددي به او واگذار مي‌شود. در فرهنگ‌هاي مختلف وظايف زنان نيز متفاوت است اما گاه عرف‌هاي حاكم بر خانواده‌ها با قوانين و هنجارهاي جامعه مغايرت دارند. بايد بدانيد كه وظايف شما به عنوان يك زن به دو صورت در زندگي زناشويي تعريف مي‌شوند:

1. وظايف حقوقي و قانوني

2. وظايفي كه الزام حقوقي ندارند اما به دوام و كيفيت زندگي مشترك شما كمك خواهند كرد و وحدت خانوادگي‌تان افزايش مي‌يابد. براي اطلاع بيشتر از وحدت خانوادگي كليك كنيد. 

در ادامه هر يك از اين وظايف زن در زندگي مشترك را به صورت جداگانه براي شما توضيح خواهيم داد.

وظايف حقوقي و قانوني زن در زندگي زناشويي

در صورتي كه با مشكلات زناشويي برخورد كنيد و وارد دادگاه خانواده شويد، قاضي به بررسي انجام يكسري وظايف توسط زن و مرد مي‌پردازد و بر اساس آن‌ها راي صادر مي‌كند. برخي از وظايف زنان كه در دادگاه‌هاي كشور مورد توجه قرار مي‌گيرند به شرح زير هستند:

1. تمكين نسبت به مرد: معناي اين مساله اين است كه  زن بتواند بنابر انتظارات عرف و آمادگي جسمي و روحي خويش نيازهاي جنسي مرد را برآورده كند. در صورتي كه زن عذري شرعي يا قانوني داشته باشد انجام اين وظيفه از او سلب مي‌شود.

2. تبعيت از همسر: از وظايف زن در زندگي مشترك تبعيت كردن است. تبعيت از شوهر در مورد محل اقامت و مسكن، حق كار كردن و نوع اشتغال. البته بسياري از مردان قبل از ازدواج، اين حقوق را به خود زن واگذار مي‌كنند. براي كسب اطلاع از تقسيم وظايف كليك كنيد.

3. تبعيت از نظر همسر: در نظر گرفتن نظر شوهر در مورد خروج از منزل و ورود ديگران به منزل در حد عرف؛ مگر اين‌ كه براي انجام تكاليف ديني مثل حج واجب و يا براي انجام مداوا باشد و يا ماندن در خانه ضرر جاني، بدني و شرافتي ‌براي زن به همراه آورد. تنها در اين شرايط است كه تبعيت از نظر همسر جز وظايف زن در زندگي مشترك محسوب نمي‌شود.

ساير وظايف زن در زندگي مشترك

جدا از وظايف قانوني، از نظر اخلاقي نيز افراد در زندگي مشترك نسبت به هم وظايفي دارند. آگاهي از اين وظايف و انجام خودخواسته آن‌ها به زوجين كمك مي‌كند تا يك زندگي مشترك موفق داشته باشند. 6 نكته اي كه در ادامه شرح داده‌ايم در جلسات مشاوره خانواده بررسي و توصيه مي‌شوند. وظايف مردان در زندگي مشترك نيز در اين جلسات به طور همزمان مورد توجه قرار مي‌گيرد. براي كسب اطلاع بيشتر از وظايف مرد در زندگي مشترك كليك كنيد.

1. از وظايف زن در زندگي مشترك عشق ورزي بي قيد و شرط

همان طور كه شما نياز به دوست داشته شدن و توجه و قدر داني داريد، اين نيازها در شوهرتان نيز وجود دارند. بي توجهي به شوهر و نيازهاي اساسي او رابطه شما را با آسيب‌هاي جدي مواجه خواهد كرد. به عنوان يك زن تلاش كنيد تا بي قيد و شرط همسرتان را دوست داشته باشيد و اين عشق را از طريق صميميت عاطفي و جسماني به او نشان دهيد. اين رفتارها از جانب شما متقابلا منجر به رفتارهاي محبت آميز و عشق ورزي بيشتر همسرتان نيز خواهد شد. براي كسب اطلاع بيشتر از پيامدهاي بي توجهي به شوهر كليك كنيد.

2. از وظايف زن در زندگي مشترك حفظ احترام

احترام به همسر، يكي از وظايف بسيار مهمي است كه بي اهميتي به آن، به فرزندان نيز انتقال يافته و باعث برهم خوردن بنيان احترام در خانواده خواهد شد. براي اطلاع بيشتر از احترام به همسر كليك كنيد.

هرگز در حضور خانواده، دوستان و آشنايان با همسرتان بد صحبت نكنيد. دعوا يا انتقادهاي خود را به زمان تنهايي موكول كنيد. مسلما وقتي مسائل مهم خود را در زمان تنهايي و آرامش مطرح كنيد، احتمال بيشتري وجود دارد كه اين مسائل حل و فصل شوند؛ در نتيجه احترام در خانواده نيز پابرجا مي‌ماند. احترام به همسر يكي از مهم‌ترين وظايف زن در زندگي مشترك است. براي كسب آگاهي بيشتر از احترام در خانواده كليك كنيد.

3. حمايتگري زن از همسر

به باور بسياري از زنان، مردها بايد به تنهايي از پس همۀ مشكلات بر بيايند و نبايد به دنبال كمك باشند. در حالي كه مردان نيز داراي ضعف‌هايي هستند؛ زن و مرد هر دو در زندگي به كمك نياز دارند. بدون اين كمك و حمايت‌ها توان و سلامت روان فرد به مرور تحليل مي‌رود. پس يك از وظايف زن در زندگي مشترك، حمايت از همسر است. وقتي به شوهرتان نشان مي‌دهيد كه در شرايط سخت كمك حال او هستيد، در نتيجه او ديگر به تنهايي فشار زندگي را تحمل نخواهد كرد.

4. وفاداري زن به شوهر

وفاداري، تعهد و پايبندي به زندگي زناشويي از همان روز اولي كه تصميم به ازدواج مي‌گيريد، از جمله مسئوليت‌هاي شما در قبال همسرتان مي‌شود. وفاداري شما حتي با رفتارهايتان نيز سنجيده خواهد شد. وفاداري تنها به معناي پايبندي در مسائل جنسي نيست بلكه معنايي فراتر از رابطه جنسي دارد كه باعث حفظ سلامت خانواده نيز مي‌شود. براي اطلاع بيشتر از خانواده سالم كليك كنيد.

6. تربيت و آموزش فرزندان از وظايف زنان

يكي ديگر از وظايف زن در زندگي مشترك، تربيت صحيح فرزندان است. درست است كه پدر و مادر هر دو در برابر تربيت فرزندان خود مسئول هستند، اما نقش مادر در تربيت فرزندان بسيار پر رنگ تر مي‌باشد. چرا كه شما به عنوان مادر از ابتداي تولد فرزندتان ارتباط عاطفي عميق و منحصر به فردي را با او برقرار مي‌كنيد. اين ارتباط  تاثيرگذاري شما را در مسير تربيت فرزندان دو چندان مي‌كند. به همين دليل بسيار مهم است كه براي تربيت فرزندانتان وقت بگذاريد و آگاهي خود را در اين زمينه بالا ببريد. براي كسب اطلاعات بيشتر از نقش مادر در تربيت فرزندان كليك كنيد.

خدمات روانشناسي حامي هنر زندگي

با كمك گرفتن از روانشناس مي‌توانيد نسبت به وظايف خود در زندگي مشترك آگاهي بيشتري به دست آوريد و با توجه به نيازهاي همسر و خانواده‌تان، اين وظايف را به بهترين نحو انجام دهيد. روانشناس آگاهي از وظايف زن در زندگي مشترك را درشما ايجاد كرده و بهترين راهكارها را در جهت تشكيل يك خانواده سالم معرفي مي‌كند. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هركجا كه هستيد ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاع بيشتر از مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه وظايف زن در زندگي مشترك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: وظايف زن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: وظايف زن،
موضوع:
[ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۰۴:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی