مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

نحوه برخورد با مردان بي مسئوليت آن هم زماني كه اين مرد همسر شماست و بايد نقش همسري و پدري داشته باشد، با دشواري‌هاي زيادي همراه مي‌باشد. بي مسئوليتي و خونسردي مردان كل اعضاي خانواده را با مشكل مواجه مي‌كند چرا كه مرد به خصوص در جايگاه پدر، نماد قدرت و تكيه گاه براي ساير افراد خانواده است. مرد بي مسئوليت نمي‌تواند وظايف خود را بشناسد و عواقب كارهايش در نظر بگيرد. در نتيجه همسر و فرزندان نسبت به پدر بي اعتماد شده و احساس عدم امنيت مي‌كنند. در چنين خانواده‌هايي اختلافات و دعواي بين زوجين نيز بيشتر و بيشتر مي‌شود.  آگاهي از روش‌ها و نحوه برخورد با مردان بي مسئوليت به شما كمك مي‌كند كه اين مشكل را تا خدودي برطرف كنيد.

منبع: مردان بي مسئوليت

 

نحوه برخورد با مردان بي مسئوليت | خصوصيات مردان بي مسئوليت

مردان بي مسئوليت خصوصيات و ويژگي‌هاي رفتاري خاصي دارند كه عبارتند از:

1. كمال گرايي

اين افراد معمولا نمي‌‌توانند در يك كار و فعاليت براي مدت طولاني دوام بياورند و اگر علت را جويا شويد مواردي همچون درآمد كم، ساعت كاري زياد و غيره را بيان مي‌كنند. در واقع آنان معتقدند كه هيچ كاري به قدر كافي برايشان خوب نيست و اگر نظرشان را در مورد شغل مناسب بپرسيد، كاري با ويژگي‌هاي بسيار عالي را معرفي مي‌كنند. 

2. فرار از شرايط سخت

تمام افراد در ابتداي مسير كاري و يا تحصيلي خود با سختي‌هاي زيادي مواجه مي‌شوند تا تجربه كسب كرده و شرايط برايشان بهتر شود. اما افراد بي مسئوليت از اين سختي‌ها فراري هستند و با كوچكترين مشكل و ناراحتي پا پس مي‌كشند. به همين دليل هيچوقت شرايط مساعدي برايشان ايجاد نمي‌شود. در اين صورت زمينه دعواهاي زناشويي ايجاد مي‌شود.  براي اطلاع بيشتر از دعواي بين زوجين كليك كنيد.  

نحوه برخورد با مردان بي مسئوليت چگونه بايد باشد؟

درست است كه رفتارهاي اطرافيان نمي‌تواند از يك فرد بي مسئوليت مردي وظيفه شناس و مسئوليت پذير بسازد، اما رفتار خانواده و اطرافيان در تقويت و تشديد بي مسئوليتي او نقش بسزايي دارند. در واقع ممكن است شما بدون اين كه آگاه باشيد با رفتارها و كارهاي خود، بي مسئوليتي همسر خود را تشديد كنيد. پس هم شما بايد كاري كنيد كه او به وظايف‌اش عمل كند و هم خودش براي افزايش مسئوليت پذيري تلاش نمايد. براي اطلاع بيشتر از مسئوليت پذيري كليك كنيد.

در ادامه راهكارهايي ارائه مي‌دهيم كه در داشتن واكنش مناسب به شما كمك خواهد كرد:

1. با همسرتان مانند يك كودك رفتار نكنيد

حتي اگر همسرتان وظايف خودش را نمي‌شناسد، با او مانند يك كودك رفتار نكنيد. براي مثال اگر همسرتان در انجام كارهاي خود دائما از سختي آن‌ها شكايت مي‌كند، سريعا به جاي او كارهايش را انجام ندهيد. تنها كاري كه در اين شرايط بايد انجام دهيد همدلي و همراهي با همسرتان است. شما با گفتن جملاتي نظير "درك مي‌كنم كه واقعا شرايط سختي است" مي‌توانيد همدلي و همراهي خود را به او نشان دهيد. اما اين فرصت را به او بدهيد كه خود عهده دار وظايفش باشد. براي اطلاع بيشتر از تقسيم وظايف كليك كنيد.

2. بگذاريد كه همسرتان عواقب كارهايش را به عهده بگيرد

در برخورد با كساني كه مسئوليت پذير نيستند، بايد به آن‌ها فرصت دهيد تا با عواقب كارهايشان رو به رو شود. براي اين منظور به او مسئوليت‌هايي را واگذار كنيد و وقتي او در انجام آن‌ها كوتاهي مي‌كند عواقب كارهايش را گردن نگيريد. براي مثال وقتي از همسرتان مي‌خواهيد، فرزندتان را از مدرسه به خانه بياورد وانجام اين كار را فراموش مي‌كند، به جاي او از فرزندتان عذر خواهي نكنيد. تا زماني كه خود همسرتان  با پيامد اعمالش مواجه نشود به رفتارهاي بي مسئولانۀ خود ادامه خواهد داد. مراقبت باشيد كه پس از دعوا با همسرتان بر سر اين موضوع، اشتباهات بيشتري را تكرار نكنيد. براي آگاهي بيشتر از اشتباهات زن و شوهر بعد از دعوا كليك كنيد. 

3. نحوه برخورد با مردان بي مسئوليت | نيازهاي خود را صميمانه با او مطرح كنيد

بي مسئوليتي مردان به ميزان زيادي همسران آن‌ها را خشمگين مي‌كند. اغلب زنان در اين مواقع احساس نارضايتي خود را با سرزنش كردن، سركوفت زدن و ايراد گرفتن نشان مي‌دهند. در حالي كه اين واكنش‌ها نه تنها باعث بهبود اوضاع نمي‌شود، بلكه به رابطه عاطفي شما نيز آسيب خواهد زد. براي پيشگيري از اين مساله تلاش كنيد تا خواسته‌ها و مشكلاتتان را در فضايي دوستانه و صميمي با او در ميان بگذاريد. انتظارات خود را روشن كرده و به او كمك كنيد تا وظايفش را بشناسد و مسير درست براي انجام آن‌ها را پيدا كند. ناديده گرفتن و يا برعكس دائم غر غر كردن تغييري در رفتار او ايجاد نمي‌كند. شما با انتخاب واكنش‌هاي سالم مي‌توانيد اوضاع را به نحو بهتري مديريت نماييد. بي توجهي به شوهر اصلا توصيه نمي‌شود چراكه مشكلات ديگري به همراه خواهد داشت. براي اطلاع بيشتر از بي توجهي به شوهر كليك كنيد.

4. از نقاط قوت و توانايي هاي مشتاقانه تعريف كنيد

گاه واكنش‌هايي نظير سركوفت زدن و سرزنش، فرد را به اين باور مي‌رساند كه توان انجام هيچ كاري را ندارد. در واقع عزت نفس او آسيب مي‌بيند؛ در نتيجه هر چه بيشتر در برابر پذيرش مسئوليت‌ها از خود مقاومت نشان مي‌دهد، چرا كه مي‌ترسد از پس انجام آن‌ها بر نيايد. به جاي تمركز بر ناتواني شوهرتان، هنگامي كه وظايفش را انجام مي‌دهد با قدرداني از به تقويت اين رفتار بپردازيد. هنگامي كه همسرتان احساس كند توانسته به خوبي از پس كارها بر بياد بيشتر به انجام كاري تمايل نشان مي‌دهد. در غير اين صورت زمينه دعواهاي خانوادگي فراهممي‌شود. براي اطلاع بيشتر از مشكلات خانوادگي كليك كنيد. 

5. توقع زياد نداشته باشيد

در نهايت اينكه شايد همسر شما آن‌قدر كه فكر مي‌كنيد بي مسئوليت نيست و اين شماييد كه توقعات و خواسته‌هاي بسيار زياد داريد. در اين صورت لازم است كه خواسته‌هاي خود را متعادل كنيد و به دنبال علت بي‌مسئوليتي و بي توجهي شوهرتان باشيد. براي كسب اطلاع بيشتر از بي توجهي مرد به زن كليك كنيد. 

شكست روش ها و نحوه برخورد با مردان بي مسئوليت

اگر با تمام تلاش‌هايي كه در جهت پرورش مسئوليت پذيري در همسرتان انجام داديد او همچنان نمي‌تواند انتظارات شما را برآورده كند، قبل از اينكه رابطه‌تان دچار آسيب‌هاي جدي شود براي حل اين مساله اقدامات موثر انجام دهيد. استفاده از خدمات مشاوره خانواده و يا زوج درماني در بهبود مشكلات تقسيم وظايف و افزايش مهارت‌هاي زندگي در شما و همسرتان نقش بسيار مفيدي خواهد داشت. براي اطلاع بيشتر از مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه برخورد با مردان بي مسئوليت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مردان بي مسئوليت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مردان بي مسئوليت،
موضوع:
[ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۳۰:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی