مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

يكي از سوالاتي كه ذهن بسياري از جوانان را مشغول خود كرده، مدت آشنايي ازدواج است. امروزه شاهد طلاق‌ زوج‌هايي هستيم كه مدت زيادي قبل از ازدواج يكديگر را مي‌شناخته‌اند و حتي گاه نسبت فاميلي داشتند. شايد تا زماني كه وارد يك خانه نشده‌ايد، نتوانيد به خيلي از عادات و رفتارهاي ناخوشايند همسر آينده‌تان پي ببريد، اما مشكل زماني بحراني مي‌شود كه مهم ترين خواسته‌ها و اهدافتان در ازدواج ناديده گرفته شود.طولاني شدن زمان آشنايي شايند تاواند به شناخت بيشتر كمك كند اما باعث بروز مشكلات ديگري مي‌شود به همين دليل بايد مشخص، هدفمند و كنترل شده باشد. در ادامه مقاله به بررسي مدت زمان آشنايي قبل از ازدواج مي‌پردازيم.

 

منبع: آشنايي ازدواج 

 

چرا مدت زمان آشنايي قبل ازدواج بايد كوتاه باشد؟

دختر و پسر براي انتخاب همسر مناسب خود نياز به يك دوره آشنايي قبل ازدواج دارند. اين دوره با دوران نامزدي و يا عقد تفاوت دارد. براي آن كه يك ازدواج شكل بگيرد، ابتدا بايد هر دو طرف به شناخت نسبي از يكديگر برسند. جوانان مي‌توانند با رعايت چهارچوب‌هاي اخلاقي بدون آن كه به يكديگر وعده ازدواج دهند، به شناخت پيش از ازدواج برسند. شايد دوستي‌هاي قبل از ازدواج نامطلوب به نظر برسند، اما گاه همين دوستي‌ها شناخت كامل‌تري به هر دو طرف مي‌دهند. براي اطلاع بيشتر از دوستي هاي قبل از ازدواج كليك كنيد. 

بهتر است هر دو طرف درباره افكار و عقايدشان بدون هيچ تعارف و سوءگيري صحبت كنند. اگر هر دو صادقانه خواسته‌هايشان را بيان نمايند، نيازي به طولاني شدن اين دوره نيست. اگر مدت آشنايي ازدواج طولاني شود دختر و پسر به هم عادت كرده و وابستگي كاذب به وجود مي‌آيد. در اين صورت ديگر نقاط ضعف يكديگر را نمي‌بينند و بدون اين كه فكر كنند مناسب هم هستند يا نه تصميم به ازدواج مي‌گيرند. براي آگاهي بيشتر از شناخت پيش از ازدواج كليك كنيد. 

نشانه هاي خطرناك در زمان آشنايي

آشنايي و دوستي مناسب است كه به قصد ازدواج باشد. در برخي مواقع هدف طرف مقابل ازدواج نبوده و براي مقاصد ديگري به شما نزديك مي‌شود. با توجه به رفتارهاي طرف مقابل‌تان مي‌توانيد به مقاصد او پي ببريد. در صورتي كه نشانه‌هاي زير را ديديد، به درستي ادامه رابطه بيانديشيد.

_ تقاضاي رابطه جنسي

_ اصرار بر مخفي كردن رابطه از خانواده‌ها

_ تلاش بر جمع آوري اطلاعات از دارايي‌هاي خانوادگي‌تان

_ اصرار بر طولاني‌تر شدن مدت آشنايي ازدواج

البته توجه داشته باشيد كه ممكن است اصرار فرد بر طولاني‌تر شدن زمان آشنايي به اين دليل باشد كه هنوز به شناخت كافي براي انتخاب همسر نرسيده است. براي اطلاع بيشتر از انتخاب همسر مناسب كليك كنيد.

مدت زمان مناسب آشنايي براي ازدواج

زمان كافي براي آشنايي براي هر فردي متفاوت است. اين زمان بايد به حدي باشد كه دو طرف به شناخت نسبي از يكديگر برسند. اين كه مي‌گويند مدت آشنايي ازدواج نبايد طولاني شود به دليل دلبستگي غير منطقي بين دختر و پسر است. زمان كلي توصيه شده براي آشنايي، سه تا شش ماه است. اگر در اين مدت متوجه شديد كه با يكديگر بسيار تفاوت داريد و مناسب هم نيستيد، بهتر است آشنايي را بي جهت طولاني نكنيد و هر چه سريع تر رابطه‌تان را تمام كنيد.

پيش از شروع آشنايي ديگر شرايط را بررسي كنيد

براي شروع يك رابطه و آشنايي فقط مدت زمان كافي نيست. ممكن است شما مدت بسيار زيادي نيز با هم وقت بگذرانيد تا به شناخت برسيد، ولي اگر بقيه فاكتورها نباشند اين مدت آشنايي ازدواج بي سرانجام خواهد بود. شرايط كافي براي شروع رابطه و رسيدن به شناخت به شرح زير است:

1- بالغ بودن هر يك از طرفين

2- سالم بودن رابطه

3- تناسب ميان خانواده‌ها

4- امكانات مالي كافي

5- اعتماد در رابطه

حد و مرز آشنايي پيش از ازدواج

مدت آشنايي ازدواج بايد مرزهاي مشخصي داشته باشد چراكه در غير اين صورت معنا و مفهوم حقيقي خود يعي شناخت بدون سوگيري را از دست مي‌دهد. در دوره آشنايي قبل ازدواج بايد تمام تلاش خود را بكنيد تا وابستگي و علاقه كاذب ميان‌تان ايجاد نشود؛ به همين دليل است كه روانشناسان توصيه مي‌كنند در اين دوران رابطه جنسي برقرار نشود چراكه رابطه جنسي مهم‌ترين عامل در ايجاد وابستگي طرفين است و در اين صورت ديگر نمي‌توانيد با هوشياري كامل طرف مقابل خود را بسنجيد. كمك گرفتن از رواشناس در اين دوره ضروري است چراكه حد و حدود رابطه را براي‌تان به طور كامل مشخص كرده و در عمل به آن شما را ياري مي‌كند. براي اطلاع بيشتر از آشنايي قبل ازدواج كليك كنيد. 

آشنايي براي ازدواج با روشي مطمئن

در مرحله آشنايي قبل از ازدواج بهتر است كه از يك روانشناس كمك بگيريد. چرا كه روانشناس به شما كمك مي‌كند تا يكديگر را بهتر بشناسيد و در اين صورت زمان آشنايي بي جهت طولاني نشده و از بروز مشكل در اين زمينه پيشگيري مي‌كند. مشاوره قبل از ازدواج به شما اين امكان را مي‌دهد تا معيارهاي ازدواج خود را به طور واقعي مشخص كنيد.  براي كسب اطلاع بيشتر از مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه بهترين مدت آشنايي براي ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: آشنايي ازدواج 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آشنايي ازدواج،
موضوع:
[ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۵۲:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی