مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

كلمات نقش بسيار مهمي در روابط و تعاملات افراد دارند و اين حساسيت در زندگي مشترك بيشتر هم مي‌شود. حرف هايي كه نبايد به همسر گفت  در كيفيت زندگي زناشويي و پيشگيري از دعوا تاثير بسيار زيادي مي‌گذارند. در هر رابطه زناشويي ممكن است بحث و دعواهايي پيش آيد، اما با وجود استحكام يك رابطه، بازهم برخي حرف‌ها مي‌توانند آسيبي جبران ناپذير به رابطه زن و شوهر بزنند. افراد اغلب در پي احساساتي چون خشم و ناراحتي، كنترل خود را از دست داده و حرف‌هاي برنده‌اي به زبان مي‌آورند. اگر احساس مي‌كنيد مهارت كنترل احساسات در شما پايين است و يا اختلافات خانوادگي‌تان از كنترل خارج شده، حتما از كمك يك مشاوره خانواده استفاده نماييد. براي اطلاع بيشتر از مشاوره خانواده كليك كنيد.

منبع: حرفهايي كه نبايد گفت به همسر

 

حرف هايي كه نبايد به همسر گفت

در هر رابطه‌اي مثل دوستي، همكاري، همكلاسي و... ممكن است بحث و ناراحتي پيش بيايد و در حين دعوا حرف‌هايي ناشايست زده شود. در بسياري از اين موقعيت‌ها به دليل نبود وابستگي عاطفي و يا پيوند ضعيف، كلمات چندان اثر نداشته و يا حتي اگر ناراحتي هم پيش آيد، تنها با تغييراتي در زندگي مي‌توان از آن‌ها به عنوان تجربه‌اي در زندگي استفاده كرد. اما اين موضوع در رابطه با خانواده و مخصوصا همسر صدق نمي‌كند، چرا كه يكي از اصول خانواده سالم، احترام به همسر است؛ زير پا گذاشتن اين اصل چه از طرف زن و چه از طرف مرد، پايه‌هاي خانواده را تضعيف مي‌كند. بنابراين پيش از آن كه دير شود، به نكات زير توجه كنيد:

1. صفات نامناسب و بي اساس | حرف هايي كه نبايد به همسر گفت

هميشه توهين همراه با ناسزاگويي و فحاشي نيست. گاه مسخره كردن و زير سوال بردنِ ظاهر، عادات و اصول اخلاقي از شنيدن ناسزا سخت تر مي‌باشد. اگر انتقادي از همسرتان داريد، موضوع را به يك زمان مناسب موكول كنيد؛ چرا كه با گفتن آن‌ها در حين دعوا فقط اوضاع را پيچيده‌تر و وخيم‌تر خواهيد كرد. 

2. با تهديد اعتمادش را نابود مي كنيد

از مهم ترين حرف هايي كه نبايد به همسر گفت، تهديد كردن است. با تهديد همسرتان در حين دعوا، در واقع از بدترين كارهايي كه ممكن است در زمان دشمني بكنيد را به او خبر مي‌دهيد. اين تهديدها، اعتماد همسرتان را كم كرده و و اگر عاقل باشد، مي‌فهمد كه بايد براي محافظت از خود اقداماتي بكند. شايد اين حرف‌ها را تنها از روي خشم زده و بعد دعوا از او عذرخواهي نيز بكنيد، اما اگر هميشه اين شيوه را بكار بريد، به مرور زمان شاهد دور شدن و سرد شدن رابطه زناشويي‌تان خواهيد بود. 

3. چرا سريع ناراحت ميشي؟!

شايد با گفتن جمله "چرا سريع ناراحت مي‌شوي؟" انتظار داريد كه همسرتان به تمام حرف‌هايي كه مي‌زنيد گوش داده و عصباني و ناراحت نشود. در صورتي كه احتمالا حرف‌هايتان آنقدر نامناسب بوده كه همسرتان را به شدت رنجانده است. شما با گفتن اين جمله نه تنها او را آرام نمي‌كنيد بلكه باعث عصبانيت بيشترش خواهيد شد. 

4. كم محلي _ پرخاشگري

از حرف هايي كه نبايد به همسر گفت مي‌توان به پرخاشگري و بي ادبي اشاره كرد. بعضي افراد براي به كرسي نشاندن نظرشان، به همسر خود بي محلي مي‌كنند. حال آن كه با بي توجهي به همسر نه تنها به خواسته‌شان نمي‌رسند، بلكه همسرشان بيشتر از آن‌ها فاصله مي ‌گيرد. در نهايت چون به هدف شان نمي‌رسند براي جلب توجه به پرخاشگري روي مي‌آورند. در اين مرحله اغلب شاهد يك دور باطل هستيم كه سلامت خانواده را به خطر مي‌اندازد. براي آگاهي در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد.

5. قضاوت نادرست شروع پنهان كاري

با قضاوت نادرست در بين دعوا شكافي در رابطه زناشويي خود ايجاد كرده‌ايد. سوء برداشت از حرف‌ها و رفتار همسر و بازگو كردن آن‌ها در حين دعوا، صميميت بين زوجين را از بين مي‌برد. حتي اگر بعد از دعوا ابراز پشيماني كرده باشيد، ديگر همسرتان مي‌داند كه نبايد شما را نزديك‌ترين فرد به خودش بداند و به نوعي شروع به خودسانسوري و پنهان كاري مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه صميميت بين زوجين كليك كنيد.

6. تحقير مخرب عشق

يكي از اصول برخورد صحيح در دعوا با همسر، پرهيز از تحقير و ناسزا گويي است. با تحقير همسرتان خشم، كينه و نفرت را در او بيشتر كرده و راه را براي آشتي بعد از دعوا دشوارتر مي‌كنيد. تحقير، به محبت و عشق ميان زن و شوهر آسيب زده و تمام آن چه كه ساخته بوديد را خراب مي‌كند. براي كسب اطلاع بيشتر از برخورد صحيح در دعوا با همسر كليك كنيد. 

 

حرف هايي كه زنان نبايد به شوهرشان بزنند

در مطالب فوق حرف هايي كه نبايد به همسر گفت را به طور كلي شرح داديم. اما علاوه بر آن‌ها حرف‌هايي نيز وجود دارد كه مختص به زنان يا مردان است و هريك از طرفين بايد مراقب اين جملات ممنوعه اختصاصي باشند. حرف‌هايي كه زنان نبايد به شوهرشان بزنند عبارتند از:

1. در مورد افراد مهم زندگي همسرتان و مخصوصا مادرش بدگويي نكنيد. مردان علاقه بسيار زيادي به مادر خود دارند و بدگويي از او برايشان يك زنگ خطر محسوب مي‌شود. 

2. در مورد روابط قبل ازدواج خود در شروع زندگي مشترك صادقانه حرف بزنيد اما مرز گفتگو درمورد آن را رد نكنيد. پس از آگاهي همسرتان، تمام گذشته را فراموش كرده و هيچوقت در اين مورد به همسرتان چيزي نگوييد. براي اطلاع بيشتر از گذشته همسر كليك كنيد.

3. هرگز قدرت جنسي همسر خود را زير سوال نبريد. مثلا به او نگوييد كه ديگر مانند گذشته قدرت جنسي بالايي ندارد. اگر مشكلي در روابط جنسي‌تان وجود دارد، براي حل آن از يك روانشناس كمك بگيريد. 

4. كار و مسائل شغلي همسراتان را تحقير نكنيد. هرگز به او نگوييد كه درآمد من بيشتر از توست. اين مساله غرور مرد را به طور كامل درهم مي‌شكند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه برخورد با همسر مي‌توانيد از كمك روانشناس بهره‌مند شويد. براي اين منظور، مقاله مشاوره ازدواج را مطالعه فرماييد.

 

حرف هايي كه مردان نبايد به زن ها بگويند

1. احساسات همسر خود را زير سوال نبريد. اين حقيقت وجود دارد كه زنان و مردان با هم متفاوتند و زنان احساسات بيشتري را نسبت به مردان حس مي‌كنند. با زير سوال بردن احساسات يك زن، در واقع هويت و شعور او را مورد حمله قرار مي‌دهيد. 

2. هرگز با حالت تحقيرانه در مورد اضافه وزن و ويژگي‌هاي ظاهري همچون خطوط روي پوست همسرتان اضهار نظر نكنيد. زنان حساسيت بسيار زيادي نسبت به ظاهر خود دارند و با تحقير همسرشان اعتماد به نفس خود را به طور كامل از دست مي‌دهند. 

3. زيبايي همسر خود را با زنان ديگر مقايسه نكنيد و از او نخواهيد كه مانند آنان باشد. 

 

سخن آخر در مورد حرف هايي كه نبايد به همسر گفت

در پايان بايد گفت كه دعوا يك واكنش منفي نسبت به برخي اتفاقات در زندگي روزمره است كه بايد كنترل و مديريت شود. هر زوجي براي آن كه يك ازدواج موفق داشته باشد، نياز به كسب مهارت‌هايي دارد. اين مهارت‌ها در اثر تجربه و مشاهده اطرافيان اغلب پس از بارها اشتباه به دست مي‌آيند. اما شما مي توانيد با شركت در جلسات مشاوره روانشناسي و مشاوره ازدواج، مهارت هاي لازم براي ازدواج موفق را در خود پرورش دهيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج و خانواده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: حرفهايي كه نبايد گفت به همسر

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۱۳:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی