مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

سوار شدن هواپيما در دوران بارداري از جمله مسائلي است كه مي‌تواند با خطرات احتمالي براي مادر و جنين همراه باشد. در واقع قرار گرفتن در ارتفاعات باعث ايجاد تغييراتي در بدن مي‌شود كه براي برخي مادران باردار خطرات جبران ناپذيري را مي‌آفريند. اين تغييرات شامل افزايش مايع بين بافتي، سنگيني پستان‌ها، افزايش وزن جنين و حجم مايع آمنيوتيك مي‌باشد. با اين حال در اواسط بارداري و در هفته‌هاي 14 تا 28‌ام شما با مشكلات كمتري مواجه خواهيد شد و با رعايت مجموعه‌اي از اصول مي‌توانيد سفر بي خطري را تجربه كنيد. نكته حائز اهميت اين است كه حتما قبل از انجام سفر با پزشك خود مشورت كنيد و مسئولين شركت هواپيمايي را نيز در جريان بارداري خود قرار دهيد. در ادامه به بررسي تمام جوانب اين موضوع خواهيم پرداخت پس همراه ما باشيد.

 

منبع: سوار شدن هواپيما در بارداري | مسافرت با هواپيما در بارداري

 

در چه شرايطي مسافرت با هواپيما براي زنان باردار خطري ايجاد نمي كند؟

معمولا زنان باردار از مسافرت با هواپيما خودداري مي‌كنند، چرا كه نگرانند مشكلي براي خودشان يا جنين به وجود بيايد. اما مادراني كه بارداري سالمي دارند و مشكل خاصي ندارند مي‌توانند با هواپيما سفر كنند و خطري براي آن‌ها وجود ندارد. با افزايش ارتفاع، ميزان فشار هوا كاهش مي‌يابد در نتيجه اكسيژن موجود در هوا كم مي‌شود. براي اطمينان بيشتر بهتر است قبل از مسافرت با هواپيما، نظر پزشك خود را نيز جويا شويد. با اين حال بهترين دوران براي سفر با هواپيما در اواسط بارداري و بين هفته‌هاي 14 تا 28 است چراكه در اين زمان خطر سقط جنين و زايمان زودرس كمتر است.

براي آشنايي بيشتر در زمينه سقط جنين كليك كنيد.

در چه شرايطي زنان باردار نبايد سوار هواپيما شوند؟

زنان باردار در صورت داشتن برخي مشكلات و بيماري‌هاي خاص نبايد سوار هواپيما شوند؛ كم خوني داسي شكل، ديابت، فشار خون بالا و اختلالات لخته شدن خون از اين دست بيماري‌ها هستند كه ممكن است در صورت سفر هوايي با علائم شديدتري بروز كنند و براي مادر و كودك مشكل ساز شوند. همچنين مادران بارداري كه در معرض خطر زايمان زودرس هستند و يا دچار مشكل نارسايي جفت مي‌باشند، نبايد سوار هواپيما شوند. در صورتي كه هفته سي و ششم بارداري تان به اتمام رسيده، مسافرت با هواپيما توصيه نمي‌شود. در شرايط زير نيز از سوار شدن هواپيما در بارداري خودداري كنيد.

_ نياز به مراقبت‌هاي اورژانسي

_ ابتلا به كم خوني شديد (چرا كه سطح گلبول‌هاي قرمز خون در ارتفاعات به پايين‌تر از حد معمول مي‌رسد و انتقال اكسيژن خود دچار مشكل مي‌شود)

_ سپري كردن ماه‌هاي آخر بارداري

براي اطلاع بيشتر در زمينه زايمان زودرس كليك كنيد.

بهترين زمان مسافرت با هواپيما در بارداري

مسافرت با هواپيما در هفته‌هاي اول بارداري كاملا بي خطر است و موردي ندارد. تنها ممكن است در طول سفر با هواپيما حالت تهوع كمي شديدتر شود و مجبور شويد مدام بالا بياوريد. بهتر است خود را براي اين عارضه آماده كرده باشيد. در اواسط بارداري و تا قبل از هفتۀ بيست و هشتم بارداري، مسافرت با هواپيما ايرادي ندارد چرا كه در اين فاصله زماني خطر سقط جنين و زايمان پيش از موعد تقريبا نزديك به صفر است.

براي شناخت بيشتر در زمين درمان تهوع در دوران بارداري كليك كنيد.

لخته شدن خون هنگام سوار شدن هواپيما در بارداري

با اين كه سفر با هواپيما در سه ماهه دوم بارداري بي خطر است اما خانم هاي باردار بايد با رعايت نكات لازم مراقب گردش خون خود نيز باشند. زماني كه در ارتفاعات هستيد خطر لخته شدن خون در رگ‌ها افزايش مي‌بايد‌.

نشستن طولاني مدت بر روي صندلي و عدم تحرك موجب جمع شدن خون در ساق پاها مي‌شود. بنابراين سعي كنيد هنگام سفر با هواپيما لباس‌هاي آزاد و گشاد بپوشيد و از سفرهاي طولاني مدت پرهيز كنيد. همچنين با استفاده از جوراب‌هاي مخصوص واريس، مي‌توانيد از لخته شدن خود جلوگيري كنيد (اين جوراب‌ها باعث مي‌شوند خون از سمت پاها به قلب و ريه‌ها انتقال پيدا كند). در ضمن در هنگام سفر پاها را زياد روي هم نيندازيد.

آيا فلزهاي بازرسي در فرودگاه براي جنين خطري ايجاد مي كنند؟

ممكن است به اين فكر كرده باشيد كه فلزهاي بازرسي در فرودگاه ممكن است داراي اشعه ايكس و مضر براي جنين باشند. نگران اين موضوع نباشيد دستگاه‌هاي مخصوص بازرسي هيچ گونه اشعه‌اي توليد نمي‌كنند و در نتيجه خطري براي شما و جنينتان ندارند.

به نكات زير زمان سوار شدن هواپيما در بارداري توجه كنيد

_ براي راحتي بيشتر صندلي كنار راهروي هواپيما را براي نشستن انتخاب كنيد تا بتوانيد به راحتي از جاي خود بلند شويد. تا حد امكان سعي كنيد روي صندلي كنار در خروجي ننشينيد.

_ در پروازهاي طولاني مدت، پاهايتان را هر چند وقت يكبار ورزش بدهيد. سعي كنيد هر نيم ساعت يكبار قوزك پاي خود را به جلو عقب حركت دهيد.

_ در ارتفاعات بالا فشار هوا بسيار كم مي‌شود و ممكن است ناراحتي‌هاي معده به وجود بيايد. درنتيجه سعي كنيد قبل از پرواز غذاهاي نفاخ و نوشابه‌هاي گازدار مصرف نكنيد تا سفر سالم‌تري داشته باشيد.

_ از مصرف نوشيدني‌هاي كافئين دار پرهيز كنيد و سعي كنيد آب زيادي مصرف كنيد تا رطوبت بدن حفظ شود.

_ براي اينكه در دست‌ اندازهاي هوايي دچار مشكل نشويد حتما كمربند خود را در طول پرواز بسته نگه ‌داريد. رعايت اين نكته براي خانم‌هاي باردار اهميت بيشتري دارد. مي‌توانيد كمربند خود را زير برجستگي شكم و روي قسمت استخواني لگن ببنديد تا به شكمتان فشار وارد نشود.

_ در صورتي كه دچار تهوع شديد بارداري هستيد حتما قبل از پرواز طبق نظر پزشكتان ازداروي ضد تهوع استفاده كنيد.

براي شناخت بيشتر درباره بارداري كليك كنيد.

قوانين شركت‌هاي هواپيمايي براي سوار شدن هواپيما در دوران بارداري

بسياري از خطوط هواپيمايي در داخل كشور محدوديتي براي خانم‌هاي بارداري تا قبل از هفته 28 بارداري اعمال نمي‌كنند اما با شروع هفته 35 بارداري به مادران باردار مجوز سوار شدن به هواپيما را نمي‌دهند. با اين حال اگر بارداري شما در سنين بالا و يا سنين پايين قرار دارد و همچنين بارداري شما همراه با عارضه‌هاي مختلف باشد؛ بايد براي گرفتن مجوز بايد با بخش پزشكي خطوط هواپيمايي تماس بگيريد. توجه داشته باشيد كه تمام اين قوانين براي تامين سلامتي شما و جنينتان است. توجه به اين نكته نيز حائز اهميت است كه گواهي پزشك تنها 48 و نهايتا تا 72 ساعت اعتبار دارد پس زودتر ازموعد براي دريافت مجوز اقدام نكنيد. 

سوالات متداول

آيا نياز است در دوران بارداري مداركي براي سوار شدن به هواپيما همراه خود داشته باشم؟

بله شما بايد كپي پرونده پزشكي خود را همراه داشته باشيد كه بايد حاوي اطلاعاتي شامل زمان احتمالي بارداري، گروه خوني، آخرين سونوگرافي، داروهاي مورد استفاده و بيماري‌هاي احتمالي شما باشد تا در صورتي كه دچار مشكلي در حين پرواز شديد، پزشكان و مهمانداران بتوانند بهتر به شما كمك كنند. 

براي كاهش خطرات احتمالي هنگام سوار شدن هواپيما در بارداري چكار كنيم؟

بهترين اقدام پيشگيري است. تا مي‌توانيد از انجام سفرهاي غيرضروري در اين دوران بپرهيزيد اما اگر به ناچار مجبور بوديد كه با هواپيما سفر كنيد حتما با پزشك خود موضوع را در جريان بگذاريد و هنگام تهيه بليط اين موضوع را كه باردار هستيد به مسئول مربوطه گزارش دهيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه مراقبت هاي بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: سوار شدن هواپيما در بارداري | مسافرت با هواپيما در بارداري

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۳:۳۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی