مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

نحوه صحيح از شير گرفتن كودك چگونه بايد باشد؟ آيا راهي براي آسان كردن اين دوره براي كودك و مادر وجود دارد؟ دغدغه بسياري از مادران در دوران شيردهي، نحوه صحيح از شير گرفتن كودك است كه يكي از مهم‌ترين مراحل رشدي كودك محسوب مي‌شود. از آنجايي كه كودك در زمان شيردهي از طريق سينه مادر تغذيه مي‌شود و به آرامش مي‌رسد؛ وابستگي عاطفي شديدي به شما پيدا مي‌كند. به همين دليل چگونگي از شير گرفتن كودك اهميت زيادي دارد و اگر به درستي انجام نشود كودكتان حس مي‌كند از طرف شما مورد طرد واقع شده است و دچار ناامني فراگيري مي‌شود كه در روابط اجتماعي كودك در آينده نيز تاثير منفي مي‌گذارد. در اين مقاله با پيشنهاد راه حل‌هايي براي از شير گرفتن كودك، به شما كمك خواهيم كرد تا بدون داشتن نگراني و استرس به راحتي از اين دوران گذر كنيد.

منبع: از شير گرفتن كودك

 

نحوه صحيح از شير گرفتن كودك به چه صورت است؟

تغذيه كودك در نخستين ماه هاي زندگي تنها از طريق شير مادر است، بعد از حدود شش ماهگي علاوه بر شير مادر امكان استفاده از مكمل‌هاي غذايي براي او فراهم مي‌شود پس براي كودكي كه تاكنون از طريق شير خوردن از سينه شما مهم ترين نياز اوليه‌اش برطرف مي‌شده و از اين طريق به آرامش مي‌رسيد، از شير گرفتن مي‌تواند مرحله‌اي بحراني و استرس زا باشد.

اگر از شير گرفتن كودك به شيوه صحيحي انجام نشود، كودك احساس مي‌كند از سوي مادرش طرد شده است پس دچار ناآرامي، بي قراري و گريه مي‌شود كه پيامدهاي منفي آن مانند احساس ناامني، طرد شدگي يا دوست داشتني نبودن به عنوان طرحواره‌هاي اصلي در زندگي آينده كودكتان نيز نمايان خواهد شد. پس از شير گرفتن كودك بايد با آگاهي و به صورت تدريجي اتفاق بيفتد تا كودك بتواند با اين مسئله مهم خودش را وفق دهد و سازگار شود.

براي شناخت بيشتر در زمينه نيازهاي اوليه و اساسي كودكان كليك كنيد.

9 توصيه مهم براي كسب آرامش مادر و كودك در زمان از شير گرفتن كودك

گذار موفقيت آميز از اين مرحله يعني از شير گرفتن كودك نيازمند رعايت چند راهكار اساسي است كه در ادامه به آن اشاره مي‌كنيم.

1- در چه سني بايد كودك را از شير گرفت؟

بهتر است كودك تا سن 6 ماهگي از شير مادر تغذيه كند. از شش ماهگي به بعد مي‌توان از غذاهاي جامد و مكمل‌ها براي تغذيه كودكتان استفاده كنيد و تا زماني كه خودتان و كودك تمايل داريد شير دهي مي‌تواند ادامه داشته باشد. بعد از يك سالگي شير مادر به تنهايي نمي‌تواند كودك را سير كند، پس به تدريج بايد از انواع سوپ و غذاهاي جامد در برنامه غذايي كودكتان استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه تغذيه كودك بايد حاوي ويتامين‌ها و مواد مغذي باشد. با برنامه ريزي دقيق مي‌توانيد وابستگي كودك به شير را بدون وارد كردن استرس به خودتان و كودك كم كنيد. اين روند نبايد يك باره و به اجبار به كودك تحميل شود چرا كه با بي قراري و گريه كودك همراه خواهد شد. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه گريه كودك كليك كنيد.

2- از شير گرفتن كودك در شب

كودك بعد شش ماهگي دفعات كمتري در شب نياز به تغذيه از شير مادر دارد پس مي‌توانيد دفعات وعده‌هاي شبانه را كم كند و از وابستگي كودك بكاهد.

3- به تدريج تعداد دفعات شير دهي را كم كنيد

بسياري از مادران فكر مي‌كنند اگر يك دفعه به شير دادن خود پايان دهند، كودك كمتر اذيت مي‌شود اما با اين كار هم خودتان و هم كودك دچار مشكل خواهيد شد چون سينه‌هايتان ورم مي‌كند كه با درد همراه است. همچنين كودك به دليل وابستگي عاطفي كه با مادر دارد با قطع ناگهاني شير دادن، گويي يك چيز بسيار با ارزش را از او گرفته‌ايد و اعتمادش به شما خدشه دار مي‌شود كه ممكن است در شكل گيري سبك دلبستگي ناايمن در كودكتان تاثير گذار باشد. پس صبور باشيد و روند از شير گرفتن كودك را طي چند هفته و به آرامي انجام دهيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه دلبستگي در كودكان كليك كنيد.

4- از مواد غذايي مناسب براي تغذيه كودك استفاده كنيد

براي نوزادان بالاي شش ماه لازم است از شير خشك يا مكمل‌هاي غذايي مناسب سن كودك استفاده كنيد. غذاهاي مكملي كه در كنار شير خود استفاده مي‌كنيد بايد سرشار از مواد مغذي و پروتئين باشد براي اين منظور مي‌توانيد از راه هاي علاقه مند كردن كودك به غذا استفاده كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه راه هاي علاقه مند كردن كودكان به غذا كليك كنيد.

5- كاهش عواملي كه باعث بروز استرس مي شود

همان طور كه توضيح داديم براي از شير گرفتن كودك لازم است ابتدا دفعات شيردهي را كم كنيد، يعني به جاي يك يا دو وعده شير مادر، از غذاهاي مفيد استفاده كنيد. در اين مرحله چون ارتباط بدني كودك با شما كم مي‌شود ممكن است دچار اضطراب و استرس شود يا بهانه گيري كند. در اين زمان شما بايد وقت بيشتري را با  كودك خود صرف كنيد و با او بازي كنيد تا از استرس و اضطراب كودك بكاهيد.

6- از شير دوش استفاده كنيد

وقتي دفعات شير دهي كم شود، شير در سينه شما جمع مي‌شود كه معمولا دردناك است. با استفاده از شير دوش مي‌توانيد شير را از سينه خود خارج كنيد و تا حد زيادي فشار را كم كنيد. ممكن است فكر كنيد چون كودك شير كمتري مي‌خورد بايد شير بيشتري را با شير دوش از سينه خود خارج كنيد، ولي با اين كار شير بيشتري توليد مي‌كنيد. در واقع شما بايد در هر دفعه مقدار كمتري شير را از سينه خود خارج كنيد تا با اين كار به توليد شدن كمتر شير در بدن كمك كنيد.

7- به بهزيستي روان شناختي خود توجه داشته باشيد

از شير گرفتن كودك ممكن است مادر را دچار استرس و افسردگي كند و به دنبال آن كودك نيز دچار سوء تغذيه و كمبود مواد غذايي شود. پس مديريت عواطف و هيجانات در كاهش اضطراب‌تان نقش مهمي دارد. با كاهش اضطراب و استرسِ خود بهتر مي‌توانيد به كودكتان كمك كنيد تا از اين مرحله حساس رشدي به خوبي عبور كند.

براي شناخت بيشتر در زمينه افسردگي كليك كنيد.

8- به كودك در كسب آرامش و رهايي از استرس كمك كنيد

شير مادر، علاوه بر نقش تغذيه اي كه دارد، يك منبع مناسب براي كاهش استرس و ترس در كودك است و كودك از اين طريق پيوندي عميق با مادر خود برقرار مي‌كند پس قطع اين منبع آرامش نوعي ضربه عاطفي به كودك است و پس لازم است از طريق برقراري ارتباط پوستي با كودك، بازي كردن و در آغوش كشيدن كودك ارتباط خود را با او حفظ كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه تاثيرات شير مادر كليك كنيد.

9- بهره گيري از خدمات روان درماني و مشاوره

همان طور كه توضيح داديم از شير گرفتن كودكتان يكي از مراحل بحراني و اساسي در زندگي اوست و در صورتي كه به درستي انجام نشود ممكن است كودك اولين شكست عاطفي خود را تجربه كند؛ عاملي كه باعث مي‌شود مشكلات زيادي را در آينده تجربه كند. با بهره گيري از خدمات مشاوره كودك و كسب اطلاعات لازم مي‌توانيد به بهترين شيوه و با آگاهي كافي كودك را براي مراحل بعدي رشد خود آماده كنيد.

در اين راستا مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با داشتن مشاوراني برجسته در زمينه كودك اين امكان را فراهم كرده است كه از هر نقطه‌اي در ايران بتوانيد از خدمات اين مركز به صورت تلفني و اينترنتي برخوردار باشيد. همچنين براي دوستاني كه در تهران حضور دارند امكان مشاوره حضوري و شركت در كارگاه‌هاي اين مركز وجود دارد.

علاوه بر اين مي‌توانيد در كنار مشاوره كودك در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... از خدمات مركز بهره مند شويد. مركز حامي هنر زندگي با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد و با سابقه چندين ساله خود كمك شاياني به حل مشكلات و اختلالات كند.

براي اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد. 

سوالات متداول درباره از شير گرفتن كودك

بهره بردن از روش‌هاي سنتي مانند زدن فلفل به سينه مادر تا چه ميزان موثر است؟

اين روش مي‌تواند مشكلاتي را براي معده كودكان به وجود آورد. همچنين برخي از كودكان به شير و سينه مادر بسيار وابسته هستند و حاضرند تندي فلفل را تحمل كرده اما از شير خوردن محروم نشوند. اگر قصد امتحان كردن اين شيوه را داريد بهتر است از متخصص، راهنمايي‌هاي لازم را دريافت كنيد و از داروهاي گياهي بهره ببريد تا اين شيوه براي كودك با مشكلات و عوارض همراه نباشد.

كاهش ميزان شيردهي به كودك در شب چقدر مي‌تواند براي از شير گرفتن كودك موثر باشد؟

از آنجايي كه كودك بعد از شش ماهگي نياز كمتري به شير خوردن در شب دارد؛ با كاهش دفعات شيردهي در شب مي‌توانيد در راستاي از شير گرفتن كودك تلاش كنيد. اما به طور ناگهاني شيردهي در شب را قطع نكنيد و با خواندن مقاله راهنماي شير دادن به نوزاد اطلاعات خود را در اين زمينه بالا ببريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه از شير گرفتن كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: از شير گرفتن كودك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: از شير گرفتن كودك،
موضوع:
[ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۹:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی